KTM 990 SM en meer LC8 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jongens, let op met deze tas. Ik heb onlangs onder garantie het tweede exemplaar opgehaald. Bij de eerste tas sneuvelde de seals bij de eerste keer aansnoeren..... Hoop niet dat dat structureel is. De tweede tas moet ik nog een keer uitproberen...

Dus je bent gewaarschuwd.

Ze strooien trouwens nogsteeds..

maar die tassen.
Ik denk dat ik deze ga aanschaffen;
[afbeelding]
70€

Voor een weekend tripje genoeg lijkt mij, en de prijs valt mee
 
Ik zou sowieso niet "zomaar wat gaan draaien" :X

Congratz met de bike :]


Juist wel. Je kan altijd weer de standaard setting binnen 10 minuten terug zetten.

Vering heeft erg veel invloed op het rij karakter van je bike.

Vertel me wat je graag verbeterd zou hebben en ik zeg wel aan welk knopje moet draaien. :+
 
Juist wel. Je kan altijd weer de standaard setting binnen 10 minuten terug zetten.

Vering heeft erg veel invloed op het rij karakter van je bike.

Vertel me wat je graag verbeterd zou hebben en ik zeg wel aan welk knopje moet draaien. :+

Ik heb gisteren met 140 op de snelweg gereden... ik ben echt een boefje
Maar dan gaat de motor een beetje 'dansen' het lichtste beetje verzitten (al is het mijn arm anders houden) heeft meteen richtingverandering tot gevolg. Kan dat met de vering gefixt?
 
Ze strooien trouwens nogsteeds..

maar die tassen.
Ik denk dat ik deze ga aanschaffen;
[afbeelding]
70€

Voor een weekend tripje genoeg lijkt mij, en de prijs valt mee

Bij motorzoom verkopen ze vrijwel dezelfde tas, zonder KTM logo en met een minder mooi bandje voor 15 euri. Van het merk Louis (dus ook in duitsland te bestellen) En ze hebben ook verschillende maten.

voor die 55 euro prijsverschil kan je een paar hele mooie spanbandjes kopen.
 
EDIT: - eerst vragen en dan de zoekfunctie gebruiken... :$ -
ik geloof dat de ervaringen dus best positief zijn.
Blijf ik nog wel steeds nieuwsgiering naar alternatieven.. :)

-------------------------------
Vraagje, heeft iemand hier ervaring met deze tassen?:

Het gaat om de zijtassen. Dat bakbeest van een tanktas lijkt me niet prettig.

Ik wil dit jaar wat meer tripjes gaan maken, dus ben me aan het oriënteren. Mochten jullie suggesties voor alternatieven hebben, hou ik me natuurlijk ook aanbevolen

[afbeelding]

ps. heerlijk die regen! *O* Weg met de pekel!


Ik vind mijn Gobi's een prachtig alternatief voor deze tassen. Stevig en waterdicht. Je kunt er nog een keer een spiegel mee pakken op de snelweg. En gegarandeerd geen schade aan je kuipdelen door schuiven / wrijving.

Met het quicklock kofferrack is het er in 10 seconde af en zie je er niks meer van.



full
 
Brengt me meteen op deze vraag. Laat ik de hitteschilden erop. Of haal ik ze eraf (bij de uitlaten) Met de Akra's heb ik ze niet nodig namelijk. Ze zijn om de KTM sidebags te beschermen tegen de hitte van de originele uitlaat. Maar de Gobi's kunnen die hitte hebben. En bovendien worden de Akra's lang niet zo heet.

Helaas kan het rackje voor die stomme tasjes er niet af zonder haakse slijper. Dat is dan meteen vraag 2... laat ik dat zitten, of haal ik het eraf?

full

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren met 140 op de snelweg gereden... ik ben echt een boefje
Maar dan gaat de motor een beetje 'dansen' het lichtste beetje verzitten (al is het mijn arm anders houden) heeft meteen richtingverandering tot gevolg. Kan dat met de vering gefixt?

waarschijnlijk helpt wat meer veervoorspanning en verhoging van je uitgaande demping (of probeer de sportsetting is..). Maar waarschijnlijk zijn je lichaamslengte (ik gok dat je niet de allerkleinste bent) en het dragen van textiel kleding van grotere invloed.

ps. zonde dat die hitteschilden je mooie akra's verbergen.. eraf dus!
 
Laatst bewerkt:
Heb je die aan je zadel vast gesnoerd met kabelbandjes?
Heb je daar een foto van, hoe hij vast zit?
Zitten gewoon 4 ogen aan de onderkant, het blijft immers een tanktas, die goed met tirewraps vastzetten en het blijft goed zitten.
Daarnaast heb ik nog een rugtasje met de echt belangrijke zaken, die heb ik altijd bij en die tas achterop gaat eraf als we op de plaats zijn gearriveerd.
 
waarschijnlijk helpt wat meer veervoorspanning en verhoging van je uitgaande demping (of probeer de sportsetting is..). Maar waarschijnlijk zijn je lichaamslengte (ik gok dat je niet de allerkleinste bent) en het dragen van textiel kleding van grotere invloed.

ps. zonde dat die hitteschilden je mooie akra's verbergen.. eraf dus!


Ik ben niet helemaal thuis in welke schroeven dat zijn :+ Maar ik ga wel een keertje informeren.

Ik ben niet heel groot (1,80m 79kg) maar inderdaad wel textiel aan. (en flink wat. brrr)
 
Nog een goeie.. heb ff lopen poeren met wat verschillende inbus dingen. maar ik lijk geen passende maat te hebben om die DB killers los te draaien uit de akra's. Welke maat inbus moet ik hebben? Of is het torx?

Als het iets bijzonders is, waarom is het dan niet bijgeleverd? (of had dat wel gemoeten?)

Ik heb al een kleerhanger gebogen om de killers eruit te halen, maar eerst moet het schroefje nog los :+
 
Nog een goeie.. heb ff lopen poeren met wat verschillende inbus dingen. maar ik lijk geen passende maat te hebben om die DB killers los te draaien uit de akra's. Welke maat inbus moet ik hebben? Of is het torx?

Als het iets bijzonders is, waarom is het dan niet bijgeleverd? (of had dat wel gemoeten?)

Ik heb al een kleerhanger gebogen om de killers eruit te halen, maar eerst moet het schroefje nog los :+
Kwaliteitsgereedschap kopen Stefan, dat scheelt een slok op een borrel :+

Moet een standaard maat zijn, en geen dolgedraaide grijpbakinbus....losmaken nadat ze warm zijn.
 
:^ het is imbus 4 (of 5) want ik heb ze laatst ook verwijderd met mijn standaard gereedschap. :P

EDIT: dit is bij de akra's met tuutje, jij hebt andere Akra dempers.
 
Laatst bewerkt:
Nog een goeie.. heb ff lopen poeren met wat verschillende inbus dingen. maar ik lijk geen passende maat te hebben om die DB killers los te draaien uit de akra's. Welke maat inbus moet ik hebben? Of is het torx?

Als het iets bijzonders is, waarom is het dan niet bijgeleverd? (of had dat wel gemoeten?)

Ik heb al een kleerhanger gebogen om de killers eruit te halen, maar eerst moet het schroefje nog los :+

Het is inbus (de maat weet ik zo niet), ik heb ze toevallig gisteren ook verwijderd. Er zit een puntlasje op de schroefjes vandaar dat het moelijk gaat. Die puntlas moet eerst breken. Het eruit trekken gaat eenvoudig met een waterpomp tang, zo vast zitten ze niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren met 140 op de snelweg gereden... ik ben echt een boefje
Maar dan gaat de motor een beetje 'dansen' het lichtste beetje verzitten (al is het mijn arm anders houden) heeft meteen richtingverandering tot gevolg. Kan dat met de vering gefixt?

De voorkant van de SMT schijnt wat wind gevoelig te zijn, al op diverse fora gelezen

Misschien als je achter wat meer veervoorspanning er op zet zodat je meer gewicht naar voren brengt.
Dat dit effect minder wordt.
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaard ook een mooi tassie!
Nadeel van de zijtassen vind ik dat je dat rek erbij moet kopen, wat het toch wel wat kostbaar maakt voor een paar tripjes per jaar.. Maar ja, als het eenmaal zit is het wel een mooi optie :9 ik puzzel nog even verder...

Die €70 is dat bij de KTM dealer of ergens op internet geshopt?
(blijft toch raar dat KTM zelf geen prijzen vermeld bij de powerparts)

Ik heb net contact gehad met de dealer
en nu blijkt dat KTM diverse travel packs in de aanbieding heeft voor de diverse type motoren(in ieder geval voor de adv en de smt)
Dus misschien ook voor de SM's

Bij de SMT zijn het deze:

1e set rond de 500,- euro
-gel zadel
-quick lock koffer rack
-alu zij koffers
-topkoffer


2e set rond de 200,-
-gel zadel
-tanktas
-zijtasjes
-klein top tasje
 
Kwaliteitsgereedschap kopen Stefan, dat scheelt een slok op een borrel :+

Moet een standaard maat zijn, en geen dolgedraaide grijpbakinbus....losmaken nadat ze warm zijn.

Kwaliteitsgereedschap heb ik wel denk ik :? maar als je de maat niet weet en het niet kunt zien, schiet het niet echt op :) Heb al vanalles geprobeerd, ik kan niks vinden dat grip pakt op de schroef.

Lijkt ook alsof de hoek een beetje raar is, van het gat waar je gereedschap door kunt duwen tot de kop van de schroef.

En eh... losmaken nadat ze warm zijn.. metaal zet toch juist uit als het warm is? Koud zouden ze makkelijker los moeten komen?

@tomba: met de tang vind ik zonde... als je met een kleerhaak hengelt zit de eventuele schade binnenin. zie je niks van.

inbus 4 of 5 maar is proberen morgen, heb net de motor weer helemaal gewassen, ben er even klaar mee.

Wel nog een newbie vraag: Die Akra's: is er een beter goedje dan wd40 om ze schoon te krijgen (opgespat vuil) want mijn ervaring met de honda is dat een uitlaat niet mooier wordt van opgebakken wd40.
 
De voorkant van de SMT schijnt wat wind gevoelig te zijn, al op diverse fora gelezen

Misschien als je achter wat meer veervoorspanning er op zet zodat je meer gewicht naar voren brengt.
Dat dit effect minder wordt.

Toch heb ik daar met de huurmotor geen last van gehad... maar die had geen topkoffer en ik heb niet naar de vering gekeken...
 
Ik heb net contact gehad met de dealer
en nu blijkt dat KTM diverse travel packs in de aanbieding heeft voor de diverse type motoren(in ieder geval voor de adv en de smt)
Dus misschien ook voor de SM's

Bij de SMT zijn het deze:

1e set rond de 500,- euro
-gel zadel
-quick lock koffer rack
-alu zij koffers
-topkoffer


2e set rond de 200,-
-gel zadel
-tanktas
-zijtasjes
-klein top tasje


-O- heb hem net helemaal betaald zonder enige speciale korting B| Wel mooie aanbiedingen... toch zo'n 400 euro korting, snel gekeken.

't gel zadel heb ik ook.. en misschien komt het door de vrieskou, maar ik vind hem harder dan het originele zadel eigenlijk :? Heb besloten dat ik even wacht tot ik er van de zomer een keer in mijn leren broek op gezeten heb met beslissen welke van de 2 er definitief de schuur in verdwijnt.
 
Laatst bewerkt:
Bij motorzoom verkopen ze vrijwel dezelfde tas, zonder KTM logo en met een minder mooi bandje voor 15 euri. Van het merk Louis (dus ook in duitsland te bestellen) En ze hebben ook verschillende maten.

voor die 55 euro prijsverschil kan je een paar hele mooie spanbandjes kopen.

Ja ik had ik ook al gezien. maar de kwaliteit schijn ook naar de prijs te zijn

Jongens, let op met deze tas. Ik heb onlangs onder garantie het tweede exemplaar opgehaald. Bij de eerste tas sneuvelde de seals bij de eerste keer aansnoeren..... Hoop niet dat dat structureel is. De tweede tas moet ik nog een keer uitproberen...

Dus je bent gewaarschuwd.

tnx, laat het me even weten of het bij je nieuwe tas ook zo kut* is

*kwalitatief uitermate teleurstellend
 
Wie heeft er eigenlijk ervaring met een gelzadel op de 950smr?

Ik krijg bij lange ritten (150km+) echt pijn aan me reet. Ik MTB ook vrij veel dus ik moet toch wel iets gewend zijn. Het lange zadel is wel funest voor je reet, omdat je er met elke bil maar voor de helft op zit zeg maar.. Ben benieuwd of een gelzadel voor iemand met hetzelfde probleem verbetering heeft gebracht?



EDIT: - eerst vragen en dan de zoekfunctie gebruiken... :$ -
ik geloof dat de ervaringen dus best positief zijn.
Blijf ik nog wel steeds nieuwsgiering naar alternatieven.. :)

-------------------------------
Vraagje, heeft iemand hier ervaring met deze tassen?:

Het gaat om de zijtassen. Dat bakbeest van een tanktas lijkt me niet prettig.

Ik wil dit jaar wat meer tripjes gaan maken, dus ben me aan het oriënteren. Mochten jullie suggesties voor alternatieven hebben, hou ik me natuurlijk ook aanbevolen

[afbeelding]

ps. heerlijk die regen! *O* Weg met de pekel!

Dat is best wel een mooi setje :)
 
CasGas schreef op 24 februari 2010 @ 20:56
Wie heeft er eigenlijk ervaring met een gelzadel op de 950smr?

Ik krijg bij lange ritten (150km+) echt pijn aan me reet. Ik MTB ook vrij veel dus ik moet toch wel iets gewend zijn. Het lange zadel is wel funest voor je reet, omdat je er met elke bil maar voor de helft op zit zeg maar.. Ben benieuwd of een gelzadel voor iemand met hetzelfde probleem verbetering heeft gebracht?
signs_202.gif


inderdaad raar........ ook ik zit liever 3 uur op mijn beenharde mtb zadel dan 2 uur op mijn ktm zadel. :?

ps. morgen de dealer maar eens vragen naar die aanbiedingssetjes.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan