KTM 990 SM en meer LC8 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is geen grapje, is persoonlijke voorkeur.
De kleuren van de nieuwe R spreken mij niet zo aan, lichtere wielen en de nieuwe remmerij met poten dan weer wel.
En van Injectie word ik waarschijnlijk gek, net zoals Dick dat doet, ik blijf lekker bij mn carbs...
ik heb een keer op een 950sm-r gereden daar werd ik pas gek van vergeleken met mijn 990
welke rijd beter? ik vond injectie zachter reageren of ben ik gek?
 
Laatst bewerkt:
ik heb een keer op een 950sm-r gereden daar werd ik pas gek van vergeleken met mijn 990
welke rijd beter? ik vond injectie zachter reageren of ben ik gek?
Tsja als je nooit een 950 hebt gehad zul je niet goed kunnen vergelijken, kijk anders eens bij onze Oosterburen, daar gaan de 990's massaal terug om een 950 terug te bemachtigen.
Dus er zal wel een kern van waarheid inzitten.
 
Haha max tog!
Hijs geil hè!!! Ik ga morgenavond naar m'n moto kijken. Hoe zat ie max? Vind je het wat?? En hoe was de beurs verder?
Groetjes
 
Tsja als je nooit een 950 hebt gehad zul je niet goed kunnen vergelijken, kijk anders eens bij onze Oosterburen, daar gaan de 990's massaal terug om een 950 terug te bemachtigen.
Dus er zal wel een kern van waarheid inzitten.

Ik heb ook ooit ergens ombouw setjes gezien, om een 990 met carbs uit te rusten.
Als ik deze ooit nog eens plat rij ( klop klop ) dan koop ik zeker weer een 950 terug.

Met een 950 kan je een beetje met het gas ' spelen ' met terugschakelen/koppeling op laten komen.
Deed ik ook een keer met een 990, ging ik zowat airborne van het schokken! En het zag er een beetje raar uit.
Een ander voordeel van de carb is dat hij zo lekker gorgelt en knalt :]

Zin in 10 april! me broer wou ook mee ( 990 adv )
 


Ziet eruit als die weg die over de A1 gaat om wilde zwijnen te kijken, das een leuk stukje :)
--- ik weet niet precies wat je bedoelt. Dit is de heide tussen Asselt en Hoog Soeren.
Trouwens... de enige wilde zwijnen die we gaan zien zijn we waarschijnlijk zelf! :9 :+


Volgens mij is die onderste langs de dijk bij Deventer? :)
--- Sssstt!!! niet verklappen.... tis vlakbij deventer; tussen Voorst en Wilp de Dijk op.

Ik kom uit Lochem en ik werk in Apeldoorn, ken de routes nu wel een beetje dacht ik zo
--- ah, dan zul het wel weten. Vooral in het gebied tussen Zutphen en Apeldoorn liggen super veel mooie weggetjes waar je nauwelijks verkeer tegen komt.
:]
 
Laatst bewerkt:
Heb volgens mij de hele beurs gehad, maar heb geen SMR hoog zien staan :?

Denk dat het deze is:

DSCF1556.jpg


DSCF1555.jpg
 
Goedhart motoren bood een aantal nieuwe 950 SMR'en aan voor net 10.000 eu :o binnenkort maar even met hun om tafel hoe en wat als ik mijn motor inruil. Wou eerst mijn FZ1 verkopen en dan bij Peet S zijn SMR kijken maar vind het nogal een aantrekkelijke actie van Goedhart!
 
Laatst bewerkt:
Goedhart motoren bood een aantal nieuwe 950 SMR'en aan voor net 10.000 eu :o binnenkort maar even met hun om tafel hoe en wat als ik mijn motor inruil. Wou eerst mijn FZ1 verkopen en dan bij Peet S zijn SMR kijken maar vind het nogal een aantrekkelijke actie van Goedhart!
Gewoon doen :Y, echt een hele fijne bike :]
 
ik heb een keer op een 950sm-r gereden daar werd ik pas gek van vergeleken met mijn 990
welke rijd beter? ik vond injectie zachter reageren of ben ik gek?


Ik heb mij door onze dealer laten vertellen dat een 990SM-T geen 990SM is.
Daarbij is bij de SM-T niet alleen qua mapping aangepast,
maar is ook van een jaar later
dan mijn 990SM. dwz dat ze daar alvast het binnenwerk v/h gashandvat hebben aangepast.
De SM-t is dus iets minder ready 2 race.
Maar geeft daardoor wel een vertrouwder gevoel als je gaat raggen.
Ik ben daarintegen het raggen intussen een beetje verleerd,
omdat de motor vaker met mij aan de haal gaat als ik met hem.

Vraag het anders ook maar eens na bij je eigen dealer.

Gr, Dick
 
Ik heb mij door onze dealer laten vertellen dat een 990SM-T geen 990SM is.
Daarbij is bij de SM-T niet alleen qua mapping aangepast,
maar is ook van een jaar later
dan mijn 990SM. dwz dat ze daar alvast het binnenwerk v/h gashandvat hebben aangepast.
De SM-t is dus iets minder ready 2 race.
Maar geeft daardoor wel een vertrouwder gevoel als je gaat raggen.
Ik ben daarintegen het raggen intussen een beetje verleerd,
omdat de motor vaker met mij aan de haal gaat als ik met hem.

Vraag het anders ook maar eens na bij je eigen dealer.

Gr, Dick
toen ik mijn 990sm kocht kwam ik voor proefrit smt maar toen ik ddaarna nog ff stukje op de sm reed kwam ik ook tot die conclusie smt is veel milder dan de sm.
ik heb toen voor de sm gekozen :9~
 
Het mensen kom net van de beurs af en m'n
motor staat idd hoog en droog.

Sjorrit heeft het juist dat ZIjn foto's van mijn bike!!

@poldermodel hij staat in hal 7, rb motoren. Rechts in de hoek.

Groetjes en truste!!
 
Heb een weekendje KTM 950 SM (2006) mee gereden, beviel erg goed. Maar looks vond ik toen nog niks. Toen kwam 950 SM-R uit, ben gelijk verkocht. Het rijdt al stuk minder soepel dan 2006 carbs. Meer aan/uit, maar blijft soepel. Gorgelt en ploffen er lustig op los, heerlijk *O*

Helaas maar 14 maanden plezier van gehad. Omdat ik wist dat opvolger van 950 kwam, heb ff gewachten. Wel heb ik proefrit gemaakt met 990 SM, vond niet fijn rijden. Teveel last van aan/uit gedrag.

2009 model is weer anders, al soepeler, bijna als carbs. Echter heb ik Akra-mapping ingeladen en of kan door andere afstelling voor "R"-versie is het ook agressiever dan van SMT. Soms heb ik dan last van het enthousiaste reactie op het gashandle.

Miss ga ik overwegen om throttlecam van RC8 nemen en of huidige bijwerken mbv sjabloon ergens in internet te vinden is.
 
Haha max tog!
Hijs geil hè!!! Ik ga morgenavond naar m'n moto kijken. Hoe zat ie max? Vind je het wat?? En hoe was de beurs verder?
Groetjes

ja hij stond er zeker mooi bij!
maar de beurs zelf vond ik niet heel erg bijzonder.
ga denk ik wel zeker de nieuwe shoei x-spirit 2 kopen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan