KTM 990 SM en meer LC8 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe oud is hij dan?
WA+ zit daar diefstal bij?

Ik had in 2008 ook pech.
1 jr en 5 dgn oud , die 5 dgn was het verschil tussen nieuw waarde en dagwaarde.
Koste me een 4000€
Das veel geld om op een geweldige motor , in een jaar te laten vallen.
(zeker, omdat ik echt niet van plan was om in te ruilen)

Aan de ander kant heb je onlangs ook de inruil waarde vernomen.
Zo kan je inschatten wat je ervoor terug zal gaan krijgen.
Mits ze het uitkeren.
En als hij niet meer tegen nieuwwaarde verzekerd is zal de prijs je echt tegen vallen.
Zeker omdat ze nu nog LC8 2009 modellen aan het verkopen zijn voor 10.500€.
Dat helpt je niet met de vervangwaarde.


Gr.Dick

dat is waar, maar de SE is ook niet goedkoper geworden. en de uitlaten zijn sowieso apart verzekerd voor 1500. hij is een half jaar oud met 5000 km op de teller... hou mijn hart vast
 
Gisteren mijn 950 supermoto voor t eerst weer aangeslingerd..accu leeg/stuk...geen druppellader...dom ik weet t, maar goed met startkabels liep hij weer en flink genoten van akra geluid....en toen bij terugzetten in de garage zag ik wat druppels olie...bij nadere inspectie bleek in t slangetje waar je oliepeil kan aflezen 2 kleine scheurtjes te zitten.
Balen dus. Is dit makkelijk zelf te vervangen? Wat kost slangetje? Neem aan dat ik ff bij dealer moet gaan kijken? Iemand dit al gehad?
Is makkelijk te doen, wel ff olietank legen in schone bak of motor op rechterkant leggen. 2 banjoboutjes losdraaien, nieuwe pijpje en 4 koperring weer monteren, olie teruggieten of motor weer rechtop zetten (doorhalen wat niet van toepassing is). Duur is het niet.

Ook ik heb het gehad met 950 SM-R, huidige heeft nu een peilglas.
full
 
Zo zaterdag en zondag men eerste rondje gemaakt... Het was koud maar lekker, moet nog erg wennen aan de SM 990. Ik kom van een SV1000 die een stuk vergevingsgezinder is, maar ik heb me zeker vermaakt!! Wat een power, maar vooral wat een goede remmen, en de achterrem doet het zelfs....

Zondag de vering op de sportstand gezet en binnenkort dat maar eens uit proberen.

Met welke vering setting rijden jullie?? Ik ben zwaarder als 90 kilo dus ik heb de sport stand er maar ingezet.

gr. tomba
 
Gefeliciteerd met je nieuwe bike dan maar en :} dat je al de eerste meters gereden hebt.

Qua vering, mijn ervaring;
Zelf ben ik 80 kg en heb de vering gewoon standaard laten staan. Dat bevalt me op kleine achteraf weggetjes perfect (veel vertrouwen!). Alleen in het langere, snellere werk lever ik nu wat "strakheid" in. Maar voor mij is dit een mooi compromis.
Verder is vering is zo persoonlijk, gewoon proberen wat jou het beste bevalt!
 
Thanks, ik ben er ook heel blij mee!!

Het voordeel van de KTM is dat je standaard settings mee krijgt, dus zomaar wat draaien aan de schroefjes is niet meer nodig.
 
Thanks, ik ben er ook heel blij mee!!

Het voordeel van de KTM is dat je standaard settings mee krijgt, dus zomaar wat draaien aan de schroefjes is niet meer nodig.
Ik zou sowieso niet "zomaar wat gaan draaien" :X , voor normaal gebruik staan de meeste KTM's standaard gewoon goed.

Congratz met de bike :]
 
Erwin, bedankt. Ga maar eens ff bellen of ze onderdeeltje op willen sturen. Moet te doen zijn om t zelf er op te zetten.

Tomba gefeliciteerd. Ik heb ook een SV1000S gehad. Heb nu een 950 SM met vering met standaard setting en dat bevalt erg goed. Ben wel dik 10 kg lichter dus dat kan schelen.
 
Leuk dat er meer de overstap hebben gemaakt van een SV1000 naar een KTM.

Gister viel het mee met de pekel, ik heb de motor natuurlijk wel gelijk helemaal schoongemaakt na de rit. Het blijft rotzooi die pekel!
 
update :
eerst verzekering afwachten. ben nu alle bonnetjes aan het regelen bij brouwer en reivilo. ben verzekerd voor 12,500 en heb bonnen van nog eens 800 aan goodies e.d.
hoe meer ik terug krijg hoe beter.
Bel morgen met reivilo, kijken of hij een leenmotor heeft.
anders koop ik voor de tussentijd een oude XT600 ofzo.
moet minstens 30 dagen wachten op geld.
Afhankelijk van de hoeveelheid geld koop ik dan een 990smr of een 950 smr
 
update :
eerst verzekering afwachten. ben nu alle bonnetjes aan het regelen bij brouwer en reivilo. ben verzekerd voor 12,500 en heb bonnen van nog eens 800 aan goodies e.d.
hoe meer ik terug krijg hoe beter.
Bel morgen met reivilo, kijken of hij een leenmotor heeft.
anders koop ik voor de tussentijd een oude XT600 ofzo.
moet minstens 30 dagen wachten op geld.
Afhankelijk van de hoeveelheid geld koop ik dan een 990smr of een 950 smr
Heb je geen recht op vervangend vervoer van de verzekering uit dan?
 
Vering heb ik op standaard staan met de ingaande demping voor 3 tikkies strakker richting sport, voor het minder doorveren bij aanremmen. Maakt een wereld van verschil vind ik.
 
EDIT: - eerst vragen en dan de zoekfunctie gebruiken... :$ -
ik geloof dat de ervaringen dus best positief zijn.
Blijf ik nog wel steeds nieuwsgiering naar alternatieven.. :)

-------------------------------
Vraagje, heeft iemand hier ervaring met deze tassen?:

Het gaat om de zijtassen. Dat bakbeest van een tanktas lijkt me niet prettig.

Ik wil dit jaar wat meer tripjes gaan maken, dus ben me aan het oriënteren. Mochten jullie suggesties voor alternatieven hebben, hou ik me natuurlijk ook aanbevolen

62512020000_mr.jpg


ps. heerlijk die regen! *O* Weg met de pekel!
 
Laatst bewerkt:
update :
eerst verzekering afwachten. ben nu alle bonnetjes aan het regelen bij brouwer en reivilo. ben verzekerd voor 12,500 en heb bonnen van nog eens 800 aan goodies e.d.
hoe meer ik terug krijg hoe beter.
Bel morgen met reivilo, kijken of hij een leenmotor heeft.
anders koop ik voor de tussentijd een oude XT600 ofzo.
moet minstens 30 dagen wachten op geld.
Afhankelijk van de hoeveelheid geld koop ik dan een 990smr of een 950 smr

was factuur kwijt van brouwer, van 400 euries.. even gebeld, vandaag al in huis, zonder kopie nota erop of wat dan ook.. wat een goede service (weer). top!
 
EDIT: - eerst vragen en dan de zoekfunctie gebruiken... :$ -
ik geloof dat de ervaringen dus best positief zijn.
Blijf ik nog wel steeds nieuwsgiering naar alternatieven.. :)

-------------------------------
Vraagje, heeft iemand hier ervaring met deze tassen?:

Het gaat om de zijtassen. Dat bakbeest van een tanktas lijkt me niet prettig.

Ik wil dit jaar wat meer tripjes gaan maken, dus ben me aan het oriënteren. Mochten jullie suggesties voor alternatieven hebben, hou ik me natuurlijk ook aanbevolen

[http://www.ktm.nl/fileadmin/systemdata/hardequipment/62512020000_mr.jpg (afbeelding)]

ps. heerlijk die regen! *O* Weg met de pekel!

Ze strooien trouwens nogsteeds..

maar die tassen.
Ik denk dat ik deze ga aanschaffen;
60112078000_z1.jpg

70€

Voor een weekend tripje genoeg lijkt mij, en de prijs valt mee
 
Dat is inderdaard ook een mooi tassie!
Nadeel van de zijtassen vind ik dat je dat rek erbij moet kopen, wat het toch wel wat kostbaar maakt voor een paar tripjes per jaar.. Maar ja, als het eenmaal zit is het wel een mooi optie :9 ik puzzel nog even verder...

Die €70 is dat bij de KTM dealer of ergens op internet geshopt?
(blijft toch raar dat KTM zelf geen prijzen vermeld bij de powerparts)
 
Dat is inderdaard ook een mooi tassie!
Nadeel van de zijtassen vind ik dat je dat rek erbij moet kopen, wat het toch wel wat kostbaar maakt voor een paar tripjes per jaar.. Maar ja, als het eenmaal zit is het wel een mooi optie :9 ik puzzel nog even verder...

Die €70 is dat bij de KTM dealer of ergens op internet geshopt?
(blijft toch raar dat KTM zelf geen prijzen vermeld bij de powerparts)

http://www.ktmteamwest.com (KTM Schnellversand | Der KTM Onlineshop)

deze site is toch wel de goedkopere in vergelijking tot KTM-Versand, Ersatzteile, Zubehör, Bekleidung, Online Shop, gebrauchte und neue Motorräder kaufen

Vanuit Duitserland is het 10 euro verzendkosten. Je kan ook alles bij je dealer bestellen en die prijzen zijn nagenoeg hetzelfde als ktmwest. Bij Verpalen tenminste.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan