Dragstar rijders

Goedemorgen ik heb een 650 custom maar vind het achterspatbord van een classic wel heel mooi.Past een classic achter fender zo op een custom,is volgens mij zelfde frame..of heeft iemand al een andere lage fender gemonteerd bv van shovel ofzo
 
Het frame is volgens mij hetzelfde, maar het zadel van de custom gaat niet meer passen op classic-spatbord.En de gaten van de spatborden voor fenderstruts verschillen ook,dus informeer je goed voor je een miskoop doet.(Hoe ik dat weet).Moet je trouwens eens kijken op RS-design.be die hebben heel mooie bodykits.
 
Laatst bewerkt:
@gerlossertje: in een ander topic vroeg je of ik mijn spatbord zou verkopen. Aanvankelijk was ik dat niet van plan. Maar bij een goed bod wil ik het overwegen (met zadel) ;-)
 
Laatst bewerkt:
Pm lukt op een of andere manier niet

Foutmelding:
De volgende gebruikers willen of mogen geen privéberichten ontvangen: 'gerlossertje'
 
Laatst bewerkt:
Deze week is het zover, zondag heb ik mijn dragstar !!
*O* *O* *O* *O* *O* *O*

Na een lange tijd van ongeduldig wachten , ben ik er nu zeer dichtbij :]

To be continued...
 
Lekker zelf doen, een handboek met exploded views downloaden zou handig zijn...en vooral je tijd ervoor nemen.

Het is gelukt, klein werkje trouwens. Zadel eraf schroeven, tank iets naar achteren halen, kapje van de unit er even afschroeven en klaar. Beide bouten waren er overigens uitgetrild denk ik, heb er in ieder geval weer twee nieuwe ingedraaid.
 
Om mijn post te vervolgen :

Bij deze dus , mijn Dragstar.
Inmiddels in het windscherm eraf, duozit & sissybar eraf , en nieuwe Cobra Slashcut slip-ons.

Laat het cruisen beginnen! :]

Foto-DRXCPABM-D.jpg
 
Heel gaaf, ben toevallig al een beetje aan het oriënteren voor een 1100 Classic, hoop toch wel volgend seizoen mijn 650 te verkopen en een 1100 classic weer te kopen.
 
Thx !

Jouw dragstar ziet er ook erg goed uit (even paar pagina's terug gezocht) .
Mis je vermogen/koppel met de 650 dan? Ik ben direct begonnen op de 1100 , heb dus geen vergelijkingservaring. Maar hij is verdorie vinnig in het optrekken, dat kan ik je wel zeggen :Y

Heerlijke motor vind ik het om op te rijden.
 
Thx !

Jouw dragstar ziet er ook erg goed uit (even paar pagina's terug gezocht) .
Mis je vermogen/koppel met de 650 dan? Ik ben direct begonnen op de 1100 , heb dus geen vergelijkingservaring. Maar hij is verdorie vinnig in het optrekken, dat kan ik je wel zeggen :Y

Heerlijke motor vind ik het om op te rijden.

Ik heb een 650 maar heb nu een wildstar gekocht vanwege het vermogen, okay de 650 rijdt best lekker maar voor op reis te gaan een heel pak minder. Zijn top is 140km dus op snelweg hou je niet veel meer over. Ding liep hoog in toeren en moest elk tankstation wel iets terug vastdraaien. :P
 
Waarschijnlijk financieel toch iets meer te besteden. Ik ben nu al een paar uurtjes aan het rondkijken en heb ook mijn oog laten vallen op een Wildstar. Qua prijs is er niet zo'n heel gek verschil met een Dragstar merk ik terwijl de Wildstar toch 500cc meer vermogen heeft. Weet iemand hier de reden van? Daarnaast heb ik gelezen de Wildstar net zo oerdegelijk is als de Dragstar? Zou iemand mij eens wat info hier over kunnen geven, voor de leek hier:p
 
Thx !

Jouw dragstar ziet er ook erg goed uit (even paar pagina's terug gezocht) .
Mis je vermogen/koppel met de 650 dan? Ik ben direct begonnen op de 1100 , heb dus geen vergelijkingservaring. Maar hij is verdorie vinnig in het optrekken, dat kan ik je wel zeggen :Y

Heerlijke motor vind ik het om op te rijden.

Ik ben een beetje een oude lul qua rijden hoor, ik tuf een beetje door en ben vooral aan het kijken. Maar ik merk wel dat als ik op de snelweg zit ik niet harder dan 120 hoef te rijden want dan begin ik mij toch redelijk ongemakkelijk te voelen, daarom rijd ik altijd rond de 100. Oké ik heb geen windscherm en heb een pothelm maar dan nog. En ik ben altijd op zoek naar een nieuwe motor, ik heb enigszins gespaard en mocht ik mijn 650 voor een redelijk prijs kunnen verkopen (+/-2600) dan kom ik een heel eind denk ik.

Neemt niet weg dat ik helemaal weg ben van deze motor, het rijdt fijn, het zit fijn. Nauwelijks onderhoud en het apparaat is oer en oerdegelijk. Ook met optrekken heb ik geen probleem, dat is ook de kracht van deze brommer volgens mij, ik ben echt heel snel op snelheid.
 
Waarschijnlijk financieel toch iets meer te besteden. Ik ben nu al een paar uurtjes aan het rondkijken en heb ook mijn oog laten vallen op een Wildstar. Qua prijs is er niet zo'n heel gek verschil met een Dragstar merk ik terwijl de Wildstar toch 500cc meer vermogen heeft. Weet iemand hier de reden van? Daarnaast heb ik gelezen de Wildstar net zo oerdegelijk is als de Dragstar? Zou iemand mij eens wat info hier over kunnen geven, voor de leek hier:p

Een wildstar heeft net zoveel vermogen als een dragstar 1100 hoor, of het scheelt niet veel als je het gewicht meerekend. De wildstar is wat robuuster en lekker koppel hehe :9 . Net zo goed yamaha kwaliteit in een cruiservorm volgens mij. Ik had via via vernomen ze een blok met 170000klm hadden opengemaakt en niks van slijtage te zien. Dat is natuurlijk geen garantie of zo maar naar schijnt zijn hoge kilometerstanden geen probleem.
 
Hier ook 160.

De dragstar heeft binnenbanden, ik denk dat hij daarom begrensd is op 160.
Zelf uitgeprobeerd met wind mee of tegen, of met een duo passagier, nooit harder dan 160.
Een Virago met hetzelfde blok haalt de 200, ook de Bulldog.
De Bulldog is ook begrensd.
 
Laatst bewerkt:
Om mijn post te vervolgen :

Bij deze dus , mijn Dragstar.
Inmiddels in het windscherm eraf, duozit & sissybar eraf , en nieuwe Cobra Slashcut slip-ons.

Laat het cruisen beginnen! :]

[afbeelding]

Je hebt de duo zit eraf gehaald, haal dan ook die floorboards eraf.
 
Ik rijd zelf een TDM 850, maar vorige maand hebben we ook voor mijn vriendin een Dragstar 650 Custom uit 1998 gekocht.

Eerlijk gezegd vind ik zo'n Dragstar best wel lekker rijden. Het is weer eens wat anders om eerst mijn hakken aan de grond te rijden in plaats van de neuzen van mijn motorlaarzen. Het sturen valt me ook alles mee. Misschien komt dat doordat er een wat rechter stuur op zit.

We zijn hem nu aan het pimpen tot ze haar rijbewijs heeft :)

3e eigenaar, Slechts 15.000 kilometer op de teller maar helaas de afgelopen 12 jaar in een houten schuur gestald. Dus afbladderend chroom op het carterdeksel. Heeft iemand die dingen wel eens opnieuw laten verchromen?

Verder inmiddels al van alles aan gedaan:
Nieuwe Bullet knipperlichten, Custom Wings scherm, 12 volt aansluiting voor navigatie, Ram Mount Navigatie montage, Garmin Nuvi 765 voor de routes, Tassenset, Gereedschap rolletje, Chromen hulzen om de gas- en koppelingkabels en nog wat meer bling bling :)

Nu nog wachten op het roze pasje en volgende week even twee nieuwe bandjes, want die zijn ook nog uit 1998 :+

Misschien kunnen we dan samen in September naar de moezel rijden! ik heb er zin in!

full
 
Laatst bewerkt:
Hey , nog een dragstar-rider ( of ridester :9 ) erbij *O*
Ziet er goed uit, zeker met dat lange stilstaan ( maar die lage kilometers :} )

I.v.m. de gps aansluiting + nieuwe knipperlichten , is dit een moeilijke klus?
Dit zijn ook 2 dingen die ik aanstaande wintermaanden wil gaan doen, een garmin aansluiten en wat kleinere knipperlichten..

Heb je eventueel een foto van de knipperlichten die er nu op zitten?
Thx ! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan