Dragstar rijders

Weet iemand of een aftermarket zadel uit 1 stuk van een xvs650 classic past op een xvs650 custom?

Ga daar maar niet van uit nee,
De zadelhoogte , vorm van het spatbord, breedte , en alle andere afmetingen die je kan bedenken verschillen allemaal per model. Ikzelf rij een XVS 1100 (custom dus), een vriend van me een XVS 650 A (classic dus), zijn moeder een XVS 650 (weer een custom dus) en zijn vader een XVS 1100 A (weer een classic dus). En geen enkele fiets is het zelfde. De frames van de 1100's onderling verschillen, en die van de classics onderling ook weer. En dat geld ook voor bezinetank, zadel, spatborden, voorvorken, achterbruggen, enz. Het enige wat overeenkomstig is, is het motorblok van de 1100's onderling en die van de 650's onderling :P, en misschien wat lagers...de accu misschien ook wel....daar zal het zowat wel ophouden...
 
Ga daar maar niet van uit nee,
De zadelhoogte , vorm van het spatbord, breedte , en alle andere afmetingen die je kan bedenken verschillen allemaal per model. Ikzelf rij een XVS 1100 (custom dus), een vriend van me een XVS 650 A (classic dus), zijn moeder een XVS 650 (weer een custom dus) en zijn vader een XVS 1100 A (weer een classic dus). En geen enkele fiets is het zelfde. De frames van de 1100's onderling verschillen, en die van de classics onderling ook weer. En dat geld ook voor bezinetank, zadel, spatborden, voorvorken, achterbruggen, enz. Het enige wat overeenkomstig is, is het motorblok van de 1100's onderling en die van de 650's onderling :P, en misschien wat lagers...de accu misschien ook wel....daar zal het zowat wel ophouden...

helaas... wat je zegt klopt op zich wel, maar je vergeet 1 ding; veel van deze artikelen worden zo gemaakt dat ze tòch gewoon passen. Zo heeft Highway Hawk zadels die op beide modellen passen en ook de originele accessoire van Yamaha past op beide modellen.
Maar er zijn ook fabrikanten die het niet passend maken, het wordt dus gewoon een kwestie van het zadel zelf ophalen en passen òf het zadel laten opsturen en het risico nemen. Als het niet past, zet je het gewoon terug op Marktplaats tenslotte ;)
 
Heb het zadel toch maar gekocht. Zie wel of het past. Trouwens de meeste dingen zijn wel hetzelfde. Denk aan stuur, uitlaten achterwiel zijkappen, tank luchtfilter. Valt allemaal wel mee dus. We gaan het gewoon zien. Trouwens nog een tip. Mocht iemand de floorboards van een classic op een custom willen zetten, denk er dan aan dat de jiffy (zijstandaard) ook vervangen moet worden. Die zit namelijk op een andere plaats dan bij de classic.
 
Heb het zadel toch maar gekocht. Zie wel of het past. Trouwens de meeste dingen zijn wel hetzelfde. Denk aan stuur, uitlaten achterwiel zijkappen, tank luchtfilter. Valt allemaal wel mee dus. We gaan het gewoon zien. Trouwens nog een tip. Mocht iemand de floorboards van een classic op een custom willen zetten, denk er dan aan dat de jiffy (zijstandaard) ook vervangen moet worden. Die zit namelijk op een andere plaats dan bij de classic.

klopt, je moet dan gewoon de hele boel overzetten.

Overigens zijn volgens mij de frames wel hetzelfde, alleen hebben ze een ander artikelnummer omdat de framenummers anders worden (andere aanduiding XVS en XVS-A)
 
klopt, je moet dan gewoon de hele boel overzetten.

Overigens zijn volgens mij de frames wel hetzelfde, alleen hebben ze een ander artikelnummer omdat de framenummers anders worden (andere aanduiding XVS en XVS-A)

Weet je zeker dat die frames hetzelfde zijn? De zithoogte van een classic of een custom verschilt nogal...Is ook terug tezien in de kapjes onder het zadel.
 
Kapjes zijn exact hetzelfde. Teninste als we over de 650 spreken. Ik heb namelijk kapjes van een classic op mn custom zitten. Zit geen milimeter verschil in kan ik je zeggen.
 
Wie wil kan even op www.powersportspro.com kijken. Hier zijn de fiches van de meeste japanse motoren te bekijken. Hier kun je ook zien dat er geen verschil in frame zit tussen beide modellen
 
Weet je zeker dat die frames hetzelfde zijn? De zithoogte van een classic of een custom verschilt nogal...Is ook terug tezien in de kapjes onder het zadel.


ik ben het destijds al eens aan het uitzoeken geweest toen ik nog een Dragstar reed. Komt allemaal gewoon overeen, een Classic zadel paste ook op mijn Custom. De zithoogte zit hem volgens mij met name in een ander zadel/andere veer, of een combinatie daarvan. En zo groot is het verschil ook weer niet.


edit: ik heb er net even het fiche op nagezien en de partnummers komen gewoon overeen, het frame van de Custom en de Classic zijn exact hetzelfde ding
 
Laatst bewerkt:
okeey, thnx for the info!
Nu vraag ik me dan af of de kapjes onder het zadel van een XVS 1100 en een XVS 1100 A gelijk zijn, dan zoek ik namelijk nog een paar zwarte kapjes....iemand die er nog een paar over heeft, of wil ruilen voor een paar chrome???
 
Hallo,
Ik heb sinds 3 weken een Dragstar 1100 Classic uit 2006. Het schijnt dat de kleur die ik heb behoorlijk zeldzaam is, kan iemand mij daar wat over vertellen??
De kleur is diep-blauw met zwart.
groet, Peter
 
het enige wat ik je daar over kan vertellen is: Jah, die kleur is zeldzaam.

Meest voorkomende kleuren zijn zwart-rood, zwart, zilver-goud, rood-grijs, en eigenlijk heb ik jou kleurstelling nog nooit gezien
 
Ik rijd al 4 jaar Dragstar (na een aantal jaren Virago te hebben gereden). Ik ben begonnen op een 650 Custom en rijd nu 2 jaar een 650 classic. Gezien mijn lengte (1.54cm.) is dit de meest ideale motor voor mij.
Toch verlang ik naar een motor met meer vermogen. Echter de Dragstar 1100 Classic is te breed voor mij. Ik heb een proefrit gemaakt op een 1100 Custom en dat reed fantastisch, maar de ruimte tussen mijn benen en het motorblok is te krap als ik met de voeten aan de grond moet.
Sinds kort rijdt mijn man een HD Fat Boy. Dat vind ik een prachtige motor. Ook daar heb ik een kort ritje op gemaakt. De motor is verlaagd en met een smal zadel zou het moeten lukken.
Een andere droom is om mijn huidige Dragstar helemaal te laten veranderen met bijv. een vet achterwiel en mooi nieuw spuitwerk. Weet iemand een goed adres (liefst met internet site) waar ik een Dragstar helemaal kan laten customizen?
 
Ik rijd al 4 jaar Dragstar (na een aantal jaren Virago te hebben gereden). Ik ben begonnen op een 650 Custom en rijd nu 2 jaar een 650 classic. Gezien mijn lengte (1.54cm.) is dit de meest ideale motor voor mij.
Toch verlang ik naar een motor met meer vermogen. Echter de Dragstar 1100 Classic is te breed voor mij. Ik heb een proefrit gemaakt op een 1100 Custom en dat reed fantastisch, maar de ruimte tussen mijn benen en het motorblok is te krap als ik met de voeten aan de grond moet.
Sinds kort rijdt mijn man een HD Fat Boy. Dat vind ik een prachtige motor. Ook daar heb ik een kort ritje op gemaakt. De motor is verlaagd en met een smal zadel zou het moeten lukken.
Een andere droom is om mijn huidige Dragstar helemaal te laten veranderen met bijv. een vet achterwiel en mooi nieuw spuitwerk. Weet iemand een goed adres (liefst met internet site) waar ik een Dragstar helemaal kan laten customizen?

En een Sportster Low o.i.d., is dat niets voor je? Het voordeel van een Harley is dat er veel meer spul voor te krijgen is, wat verbouwen makkelijker maakt.

Voor je Dragstar kenik twee adressen die dit kunnen doen:

BR Customs in Nijkerk www.br-custom.nl. Veel voorraad en ze hebben leuke dingen gemaakt (zie attachment)

Verder kan Bozzies ook wel mooie dingen maken www.bozzies.nl

Wat je ook kunt doen is gewoon een leverancier van Thunderbike onderdelen zoeken, zij kunnen je verder helpen. Je kunt gewoon Thunderbike mailen (er werkt daar een Nederlander, dus gewoon in het Nederlands) met de vraag wie je daarvoor kunt benaderen. www.thunderbike.de


veel succes!
full
 
Mischien dat iemand het hier weer.

In de luchtfilter van mijn 1100 classic komt iedere keer na een langere rit olie in de filterbehuizing.
Onderaan zit ook een overloopslangetje(ik vermoed dat het daar vandaan komt??)
Hoe en wat is er aan de hand , ik neem aan dat het geen normaal iets is.
De olie ligt dus in de chrome deksel, en loopt er op den duur uit tussen de dekesel en de plasick behuizing van het luchtfilter.

{edit}

Het komt niet uit het slangetje, deze loopt achter de filter op een stop, het komt dus vermoedelijk uit het aanzuiggedeelte.

En nog maals edit:
Blijkbaar is het dus een overflow van de olie, en is het normaal dat er wat olie in komt??
Het slangetje is om de boel af te tappen.

Als er iemand wat meer weet, of dit bovenstaande verhaal niet vind kloppen hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
@ Trash: Weet je zeker dat het olie is en geen benzine? Benzine kan ik me voorstellen, bijvoorbeeld als je carburateur iets te rijk is afgesteld, dan kan ik me voorstellen dat er benzine in je filterhuis terechtkomt. Maar als het olie is, is er echt iets goed mis! Volgens mij zou daar geen olie moeten kunnen komen. Het olie ligt namelijk onderin je carter en word rondgepompt, maar zou nooit daar mogen komen. De olie zit in je blok en moet daar behalve via de aftapplug en het vulgat niet uit kunnen komen, tenzij er teveel olie in je blok zit. Dan zou hij wat olie moeten verbranden tijdens het rijden, en dat gaat er via je uitlaat uit, maar nooit via je luchtfilter, dan is er echt iets mis m.i.
 
Ik kwam er enkele weken terug achter toen ik na een tussenstop olie zag op het blok. In de eerste instantie toen ik niets kon vinden dacht ik dat ik mischien ergens door was gereden, maar na latere inspectie zag ik dat het uit het luchtfilter kwam. Na loshalen zat er idd olie in??

Goed zuiver gemaakt, en wat nagekeken. Ik dacht mischien dat het filter gereinigd was en dat het daar nog vanaf kwam??? Bij mijn XV heb ik dit nog nooit gezien?? En die scheelt niet zo heel veel van de XVS blokken.

Gisteren kwam ik terug van de Biketoberrit(prachtige dag trouwens) en tijdens een tussenstop zat er weer wat olie onder aan de behuizing???

Na thuiskomst de boel er af gehaald en nagekeken. Het zeker niet zoveel als de eerste keer, maar naar mijn mening moet dat toch ook niet kunnen. Na zoeken op het web zag ik wel dat het bij de kever motor ook voorkomt, maar echt vergelijken kun je het niet.

Ik ben toen op het dragstar forum gaan zoeken en zag hetzelfde probleem staan bij en 650. Zoals ze daar zeggen komt de overflow bij de xvs uit in de luchtfilter . Dus als er teveel olie in zit gooit hij het er op die manier uit. Er zit dus zelfs een slangetje(onderaan de behuizing de opening binnenin en de slang ligt onder achter het luchtfilter) waar je het mee af kunt tappen.
Bij het kopen van deze motor(vorige maand) is er ook een beurt gegeven, ik vermoed dat ze er teveel olie in hebben gedaan.(berichtje is weg naar de zaak)

Ik ben benieuwd????????? Maar mijn eerste inzicht was dus ook dat het raar was.
 
Dan denk ik dat je je idd niet teveel zorgen hoeft te maken, als het de overflow is...wist niet dat ze dat zo fixten bij Yamaha, vind ik eigenlijk onlogisch. Wat ze volgens mij bij H-D doen (en dat geeft minder zooi) is dat het teveel aan olie via de motor word verbrand en dus in dampige toestand de uitlaat verlaat....scheelt een hoop zooi, stinkt misschien wel een beetje :P, misschien een leerpuntje voor Yamaha....
 
hahaha, ja idd.
Acht ik had het niet zo erg gevonden, maar als je niet weet wat het is is het toch ff schrikken.

Ik heb overigens de bevestiging van een mod van dat forum dat het op deze manier werkt. Hij vond het wel wat veel, maar zou kunnen als er teveel olie is toegevoegd.
Morgen ff het bericht afwachten van de garage, en dan weet ik weer genoeg.
 
en als je dan straks wat olie eruit haald oid niet schrikken als je olielampje gaat branden. Is een typisch mankementje aan de dragstar dat dat kreng soms knippert. Remedie is ff volgas wegtrekken, issie weer uit...
 
En een anwtoord van de werkplaats:
Beste Thor,



Inderdaad de carterventilatie komt via een slangetje uit in het luchtfilterhuis. De carterdampen worden met de inlaatlucht de motor ingezogen en verbrandt, dit i.v.m met milieueisen. Deze carterdampen condenseren aan het koude luchtfilterhuis en de olie kan weer een vloeibare vorm gaan aannemen. Deze olie wordt opgevangen in een slangetje aan het luchtfilterhuis, die regelmatig afgetapt moet worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan