MF Gooi en Vechtstreek deel * 63 * Strike!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo optimate ding erin gekregen \o/ maar ff onder het zitje gedaan bij gebrek aan ruimte. Meteen de conclusie getrokken dat het alarm er morgen van afgaat wat er al opzat. Toch geen papieren van en dat ding gaat om de minuut af als je bezig bent. Heeft ondertussen ook de accu leeg getrokken :/
 
Laatst bewerkt:
Buikje gevuld, nu een avondje sport kijken.... Bayern Munchen - Dortmund, dan Heerenveen - Ajax en ten slotte de 5 km schaatsen *D

Bank krijgt het zwaar te voorduren O-)
 
Buikje gevuld, nu een avondje sport kijken.... Bayern Munchen - Dortmund, dan Heerenveen - Ajax en ten slotte de 5 km schaatsen *D

Bank krijgt het zwaar te voorduren O-)
Geen voetbal voor mij, maar wel schaatsen kijken! :Y
Gezellig bij m'n oma, zo fanatiek als dat ze oud is... haha... mooi man! *D
 
Had ik hier ook vertelt dat TNT m'n nieuwe schokker van de trialbrommert had kwijt gemaakt?!

Anyhoe, had hem opgestuurd omdat ik niet tevreden was met de verhouding ingaande/uitgaande (verstelschroef doet beide aanpassen) demping. Ding 11 januari opgestuurd, zoek geraakt, dus onderzoeksformulier en dat soort geouwehoer! :r :( Inmiddels waren ze het aant onderzoeken en gisteren het pakketje alsnog bezorgt bij het goeie adres! *O* *O* *O*
Ben er echt heel blij mee dat tie weer terug is! *D Zit al sinds de kerstdagen met een trialmotor die niet kon rijden. Gelukkig heeft de sneeuw een beetje geholpen! Niemand die kon rijden, maar vorige week was alle sneeuw weg en kon ik een schokker lenen en toch nog rijden! Maar binnenkort is de trialmotor hopelijk weer 100%! :)
 
Laatst bewerkt:
Zo optimate ding erin gekregen \o/ maar ff onder het zitje gedaan bij gebrek aan ruimte. Meteen de conclusie getrokken dat het alarm er morgen van afgaat wat er al opzat. Toch geen papieren van en dat ding gaat om de minuut af als je bezig bent. Heeft ondertussen ook de accu leeg getrokken :/

Je kunt hem ook uitzetten als je aan het werk gaat natuurlijk :+
 
Hmm... zit nog steeds te kutten met die uitlaatbochten. Ik weet nu waarom ze niet goed passen, nu nog proberen zonder extra beugels of verplaatsen van de dempers het toch netjes erop te krijgen... Eerst even lunchen :Y
Al een idee, hoe je het kan oplossen?

Mittag! :W

Nuttig middagje:

1. mijn vrouw werkt bij een grrot tuincentrum in Huizen en is dus als eerste op de hoogte van uitverkoop, samen 2 nieuwe buitenlampen uit gezocht (voor en achter) voor wènug! *O*

2. ruim 100 km :] en de nieuwe balhoofdlagers getest; stuurt strak als een scheermes :Y (wel een beetje frisjes) ;)

3. Bij Fred langs geweest en naast een hoop geklets (hij is net terug van heel veel vakantie) ook de Garmin voor de Eifel gereserveerd :j . Ik kan hem een maandje van te voren ophalen, dus tegen die tijd (begin april) moeten we eens wat afspreken over de routes en hoe dat werkt etc.

4. ook allemaal de groeten trouwens van Fred :W

5. @ Mieg: Probleem met de externe geheugenkaart voor de TomTom is ook opgelost! Nu (pas) blijkt dat er maar kaarten inkunnen tot 2 GB. Ik heb dus een kaartje van 4 GB |( |( Staat dus helemaal nergens :X

Nu omkleden en bardienst bij de club, zal niet al te druk zijn (hoop ik).

:W
Wilde eigenlijk vandaag ook nog wel even een stukje rijden, maar had geen zin om daarna weer met emmers water heen en weer te moeten lopen door het huis.

Gaat Fred binnenkort weer rijden (les geven) ?
 
*O* *O* *O* Tjakkaaaaa *O* *O* *O*

De nieuwe uitlaatbochten zitten erop en het past gewoon O-) Ok, niet zo perfect als de oude, maargoed... vast is vast toch *D
full



De bochten worden aan de voorkant bij het blok vast gezet met tapeinden en onderaan bij de middenbok met 2 bouten in het blok. Als ik de bochten bovenaan vast maakte zat er gewoon ruim 4cm ruimte waar de onderste bouten door de bochten het blok in moesten. Met als gevolg dat de dempers niet paste, maar ook het onderste kuipdeel niet meer :?

Ik vond dat het wel moest passen, dus ben maar wat gaan klooien. En toen zag ik de boosdoener :(
full


Door dit stuk frame konden de bochten aan de voorkant van het blok niet vast gedraaid worden (kwam ruimte tekort), maar wel de bouten aan de onderkant van het blok. Of andersom... (wat ik al eerder geprobeerd had).

full


Uiteindelijk heb ik eerst de 2 bouten onderaan er maar een klein stukje ingedraaid en daarna voorzichtig de tapeinden proberen erin te draaien. Met een beetje hulp van een stuk hout, een hamer en de moeren allemaal steeds een klein stukje aan te draaien is het uiteindelijk gelukt om alles vast te krijgen.

Zit nu echt muur vast, en staat ook best wat spanning op de bochten. Mja, zit volgens mij met genoeg bouten en moeren vast om de boel lekker te laten zitten :+



edit:

Als ik dus de tapeinden (rode pijl bovenaan) vast draaide kwam er 4cm ruimte onderaan bij de plek waar de bouten het blok in moesten (rode pijl onderaan). En Het omgekeerde (blauwe pijlen) als ik de bouten onderin eerst vast maakte... De hoeken van de nieuwe bochten zijn net niet gelijk aan de oude, vandaar dit wipwap effect :+ :(
full
 
Laatst bewerkt:
@Michiel: goed bezig, maar ben je niet bang dat het gaat scheuren als er zoveel spanning op staat? Misschien overbodige vraag, maar je hebt toch wel de pakkingen in de kop er nog in zitten he? Best kans ook dat een extra pakking net genoeg ruimte geeft dat hij het frame niet meer raakt.
@Bartje: Beter! Trial motor rijdt vast een stuk beter dan die lowrider


Vandaag een beetje bezig geweest met de ABS storing van de auto. Dealer kreeg de computer niet uitgelezen dus dat wilden ze eerst uitzoeken. Nou is mijn Corrie motorisch een beetje verbouwd, en ik had er niet zo'n zin in om ze te gaan laten graven in het hobby werk van een ander, dus zelf nog maar wat gezocht op internet. In vrijwel alle gevallen komt een ABS storing van een kapotte sensor, en die zijn zelf makkelijk door te meten. Linksvoor gaf inderdaad een te lage waarde, dus nieuwe sensor besteld.

Helaas zit die oude sensor er al 15 jaar op, dus die geeft zijn plekje niet zomaar prijs. Kan er niet lekker bij zonder de remschijf te verwijderen, maar daar blijf ik lekker vanaf. Kreeg net nog een ideetje, ga ik morgen nog proberen.
 
bandjesoud.jpg

bandjesnieuw.jpg

knutselhok.jpg

knutselhok2.jpg

topkuip.jpg


Even foto's gemaakt met een echte camera :$
Mijn knutselhokje! Ik ga morgen me banden er pas opzetten met mooi daglicht :') was gister te lui of zo :z
 
Jeetje klussers!! Jullie zijn goed bezig :} :} :}

Ik geloof dat iedereen de kriebels krijgt om te gaan rijden maar door de pekel/sneeuw/ijs dan maar gaat knutselen. *O*
 
@Michiel: goed bezig, maar ben je niet bang dat het gaat scheuren als er zoveel spanning op staat? Misschien overbodige vraag, maar je hebt toch wel de pakkingen in de kop er nog in zitten he? Best kans ook dat een extra pakking net genoeg ruimte geeft dat hij het frame niet meer raakt.
@Bartje: Beter! Trial motor rijdt vast een stuk beter dan die lowrider


Vandaag een beetje bezig geweest met de ABS storing van de auto. Dealer kreeg de computer niet uitgelezen dus dat wilden ze eerst uitzoeken. Nou is mijn Corrie motorisch een beetje verbouwd, en ik had er niet zo'n zin in om ze te gaan laten graven in het hobby werk van een ander, dus zelf nog maar wat gezocht op internet. In vrijwel alle gevallen komt een ABS storing van een kapotte sensor, en die zijn zelf makkelijk door te meten. Linksvoor gaf inderdaad een te lage waarde, dus nieuwe sensor besteld.

Helaas zit die oude sensor er al 15 jaar op, dus die geeft zijn plekje niet zomaar prijs. Kan er niet lekker bij zonder de remschijf te verwijderen, maar daar blijf ik lekker vanaf. Kreeg net nog een ideetje, ga ik morgen nog proberen.
Ik denk dat het wel los zal lopen met die spanning en evt scheuren. De eerste keer starten zal ik de boel toch eerst stationair goed warm laten draaien vanwege de nieuwe pakkingen, uitlaatbochten en verf op de linkpijpen.



Hopelijk gaat het bij jou lukken met je abs :Y
 
Zo, net even dvdtje teruggekeken van CPZ 2 jaar geleden.
Blijft leuk om te zien, kan die dag nog precies voor me halen.

Ik ga me morgen denk ik inschrijven voor 21 Juni op CPZ.
Heb al vrij gekregen van school. *O*
 
Laatst bewerkt:
*O* *O* *O* Tjakkaaaaa *O* *O* *O*

De nieuwe uitlaatbochten zitten erop en het past gewoon O-) Ok, niet zo perfect als de oude, maargoed... vast is vast toch *D
[afbeelding]


De bochten worden aan de voorkant bij het blok vast gezet met tapeinden en onderaan bij de middenbok met 2 bouten in het blok. Als ik de bochten bovenaan vast maakte zat er gewoon ruim 4cm ruimte waar de onderste bouten door de bochten het blok in moesten. Met als gevolg dat de dempers niet paste, maar ook het onderste kuipdeel niet meer :?

Ik vond dat het wel moest passen, dus ben maar wat gaan klooien. En toen zag ik de boosdoener :(
[afbeelding]

Door dit stuk frame konden de bochten aan de voorkant van het blok niet vast gedraaid worden (kwam ruimte tekort), maar wel de bouten aan de onderkant van het blok. Of andersom... (wat ik al eerder geprobeerd had).

[afbeelding]

Uiteindelijk heb ik eerst de 2 bouten onderaan er maar een klein stukje ingedraaid en daarna voorzichtig de tapeinden proberen erin te draaien. Met een beetje hulp van een stuk hout, een hamer en de moeren allemaal steeds een klein stukje aan te draaien is het uiteindelijk gelukt om alles vast te krijgen.

Zit nu echt muur vast, en staat ook best wat spanning op de bochten. Mja, zit volgens mij met genoeg bouten en moeren vast om de boel lekker te laten zitten :+



edit:

Als ik dus de tapeinden (rode pijl bovenaan) vast draaide kwam er 4cm ruimte onderaan bij de plek waar de bouten het blok in moesten (rode pijl onderaan). En Het omgekeerde (blauwe pijlen) als ik de bouten onderin eerst vast maakte... De hoeken van de nieuwe bochten zijn net niet gelijk aan de oude, vandaar dit wipwap effect :+ :(
[afbeelding]
Toch voor mekaar gekregen, motor is weer klaar voor het komende seizoen?
 
Toch voor mekaar gekregen, motor is weer klaar voor het komende seizoen?
neeeee:
- eerst ff het blok en frame goed schoonmaken
- dempers erop
- nieuwe kilometerkabel
- nieuwe koppelingskabel
- nieuwe pakking en olie bijvullen
- remklauwen nog even nakijken
- hier en daar wat ducktape verwijderen en creatief zijn met een soldeerbout
- nieuwe transmissiedemper
- uhmm... nog wel wat dingen :P
 
Wilde eigenlijk vandaag ook nog wel even een stukje rijden, maar had geen zin om daarna weer met emmers water heen en weer te moeten lopen door het huis.

Gaat Fred binnenkort weer rijden (les geven) ?

Geen last van pekel gehad (is toch op) ;) dus ook nie hoeven afspoelen nie *O*

Fred begint half maart weer met AVB lessen op een parkeerterrein ( heeft al bijna 20 leerlingen klaar staan :) )

@ Mieg (of Chiel?): :} *O* (Ben alleen een beetje bang dat de bochten het trillen van de motor doorgeeft aan het frame)
 
Laatst bewerkt:
neeeee:
- eerst ff het blok en frame goed schoonmaken
- dempers erop
- nieuwe kilometerkabel
- nieuwe koppelingskabel
- nieuwe pakking en olie bijvullen
- remklauwen nog even nakijken
- hier en daar wat ducktape verwijderen en creatief zijn met een soldeerbout
- nieuwe transmissiedemper
- uhmm... nog wel wat dingen :P

Zo! Jij hebt voorlopig nog wat te doen zeg... Enne je bent je kleurplaat vergeten :+


:W Vanavond weer badderen? *O*
 
Geen last van pekel gehad (is toch op) ;) dus ook nie hoeven afspoelen nie *O*

Fred begint half maart weer met AVB lessen op een parkeerterrein ( heeft al bijna 20 leerlingen klaar staan :) )

@ Mieg (of Chiel?): :} *O* (Ben alleen een beetje bang dat de bochten het trillen van de motor doorgeeft aan het frame)
achja... zullen wel zien, geloof dat alleen de buitenste 2 contact maken het het frame. Wellicht als de boel eenmaal goed warm geweest is dat er wat minder spanning op zit een een stukje rubber ofzo ertussen kan. Eerst maar weer rijden ermee :]


@Diddle; ja daar kwam ik vanmiddag ook achter :$ Neem je 'm volgende week mee? *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan