Het Super Tenere 1200 topic

Kire

MF veteraan
7 aug 2003
1.281
82
Rotterdam
the adventure begins
Just beyond the horizon is a new dawn.
A new future for adventure motorcycling.

The new Yamaha Super Ténéré

Born in the Ténéré Desert, our new intelligent adventure travel bike boasts a raft of suitably rugged features to take you anywhere - on and off road. For the twists and turns on those challenging mountain roads or out in the countryside, the new Super Ténéré comes in a super sharp riding package with cutting edge brakes, great handling, perfect torque, power and amazing traction. And with an extensive range of specially tailored adventure accessories, this bike can be even more personalised than before.

Soon, you’ll be able to see all of this for yourself.

Right here online at 8.00pm CET on 24th February, we’ll be launching an exclusive new Super Ténéré video and detailed photos and information. For the hardcore adventurers among you, we will also reveal how get your hands on a new Super Ténéré in time for summer.

Then, on February 25th, the covers will really come off. At the Turkish MotoPlus Motorcycle show, against the fitting backdrop of Istanbul - “The Gateway to the East” and 2010’s Capital of Culture - we’ll be officially launching the bike that’ll take you to the most exotic, far-flung corners of the planet.

But don’t worry, if you don’t manage to join us at the Turkish MotoPlus Motorcycle show, you will get your chance to see the new Super Ténéré live as it will be on display at various motorcycle shows throughout Europe in the Spring.

And, don’t forget, if you haven’t yet registered here, it’s worth doing now. That way, you’ll get an email as soon as more information is posted.

Just beyond the horizon is the very best part of this adventure: the ride.

Get ready for it.

The new Yamaha Super Ténéré. Go beyond.
 
Dus de ST staat niet op de motorbeurs. Bedankt voor de info...
Was ook wel te verwachten... Yamaha doet er al zo lang geheimzinnig over.

Moet een grootste onthulling worden, en ik zie geen meerwaarde, of uberhaubt waarde om die onthulling hier te doen.

Ik ben benieuwd iig naar deze concurrent van de GS, hopelijk een mooi mengseltje tussen de 990 Adventure en een GS.

Niet dat ik 'm kan betalen though. _O-
 
24 en 25 feb. worden er foto's en evt een filmpje openbaar gemaakt door Yamaha.
*O*
 
Iets zegt me dat hij niet kan voldoen aan mijn verwachtingen. Het heeft te lang geduurd en mijn fantasie is op hol geslagen. In mijn fantasie is de ST een motor van 150 kg met alleen maar koppel. Een ultieme kruising tussen een off- een allroad en een SB. Met raketten en M-15's er op en standaard uitgerust met een rondborstige blondine als windscherm. En dat voor de inruilwaarde van mijn TDM uit 2003.
 
Ik kan met je meegaan tot en met de eerste zin LOL.
Daarna raak ik de kluts kwijt.

Iets zegt me dat het een Vstrom/Varadero-achtig iets wordt.

Ik weet niet waarom. :?

En het moet eigenlijk een XT660Z worden met een 1200 blok erin. Das goed.
 
Laatst bewerkt:
" En het moet eigenlijk een XT660Z worden met een 1200 blok erin. Das goed. "
:Y *O* }) :9~ :} Als het effe kan!

Maar zal wel erg on-road gericht zijn... '(


Gr. Johan.
 
Laatst bewerkt:
Tja tja tja...
Yamaha promoot hem tot nu toe vooral als 'echte OFF-road' dus wie weet... voor op de weg hebben ze altijd de TDM gebruikt - als er inderdaad een nieuw twin-blok, zullen ze dat wrsch ook wel gebruiken voor een - hopelijk aparte - nieuwe TDM.
 
Ik kan met je meegaan tot en met de eerste zin LOL.
Daarna raak ik de kluts kwijt.

Iets zegt me dat het een Vstrom/Varadero-achtig iets wordt.

Ik weet niet waarom. :?

En het moet eigenlijk een XT660Z worden met een 1200 blok erin. Das goed.



ALs ie net zo lekker rijd maar dan met een bak meer vermogen kon het wel eens een succes nr worden....
 
CET = GMT+1
CET-1=GMT

Maar aangezien het een simultanious world release is zal het overal gelijk zijn.

:P
 
Laatst bewerkt:
xtz1200z.jpg
 
dat is met alle opties ;)

geen v blok aan de bochten te zien...

zou daar best wel eens een rondje op willen karren :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan