Kawasaki Z1000-Z750(s) Plaza 55

Status
Niet open voor verdere reacties.
Of haar dr roze papiertje pasje laten halen zodat ze zelf kan rijden *O* :P

mijn idee :+

nadat mijn vriendin een paar keer achterop heeft gezeten had zowel zij als ik er genoeg van. Snel haar (toen nog) papiertje gehaald. en nu tuffen we lekker samen rond. Mijn meisie op een Kawa Zephyr

Echt wel een stuk beter dan achterop hangen :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
Vraagje:

Deze zomer heb ik een circuitdagje op Zolder met de Z.
Maar ik rij nu rond met een Akrapovic demper. :]
Geeft dit problemen als ik daar met DB-killer rondrij???
Heb weinig zin om de originele er onder te knope, al is dit zo gebeurd...
 
Laatst bewerkt:
Vraagje:

Deze zomer heb ik een circuitdagje op Zolder met de Z.
Maar ik rij nu rond met een Akrapovic demper. :]
Geeft dit problemen als ik daar met DB-killer rondrij???
Heb weinig zin om de originele er onder te knope, al is dit zo gebeurd...

Hangt ervanaf of je het risico wilt lopen dat je halverwege de dag permanent van de baan af wordt gestuurd.
Twee jaar geleden zou ik op de Kawadag op Zolder gaan rijden, maar dit is vanwege omstandigheden waar ik liever niet aan wordt herinnerd niet doorgegaan.

Echter, aan het begin van de dag kreeg je een briefing, daarin werden de twee meetpunten op de baan duidelijk uitgelegd. Versnelling omhoog schakelen, even het gas constant houden en eenmaal voorbij dat punt kun je weer vol aan je gas hangen.

Na de briefing was ook nog een 'keuring'. Bij elke motor zonder de standaard dempers was wel gezeik, maar ik had de dB-killers in mijn Laser Extreme's gezet en Kawasutra de dB in z'n Akra Hexagonaal. We mochten allebei in principe de baan op, maar dan wel op eigen risico.

Maargoed, om een lang verhaal kort te maken, wil je het risico niet lopen dat je prematuur van de baan af wordt gehaald, zet er dan maar gewoon de standaard demper op. Compromissen sluiten kennen ze bij Zolder niet.
 
Laatst bewerkt:
Goeiemorgen, meld me ook maar ff aan in deeltje 55. :W

Las het bovenstaande en heb dus de vraag of het ook zo rottig zit op de S.
Deze heeft nl. een buddyseat en niet 2 aparte zitjes.
Het lijkt mij nog wel mee te vallen qua zit op de S?

Ga het zodra het weer het toelaat wel 's ff proberen met zoonlief achterop :Y



Mieke, ik denk dat jij achterop moet en niet Starscream. :Y :] :W
 
Na twee test ritjes op een Truimph Speed triple was het duidelijk, een dijk van een motor maar zit voor mij niet lekker genoeg.......wordt te veel naar voren gedrukt wat me op lange afstanden (lees vakantie) gaat opbreken. Dus toch maar vertrouwd op een Kawasiki Z1000 gaan rijden. Wat kan een mens zich op de hals halen.....heb gisteravond een Kawasaki Z1000 2008 gekocht via Ebay Engeland, motor heeft 1400 miles gereden. Wordt als het goed is en gaat a.s woensdag thuis afgeleverd met witte bagstar, tas, coverzit voor achterop. Enige wat me zorgen baart is de miles stand, die moet voor de keuring wel op km en boven de 6000 km staan i.v.m anders aanslag b.t.w. (belastingdienst ziet een motor onder de 6000 km als nieuw) BPM heb ik ingecalculeerd. Dan nog het lampen verhaal , buiten geen euro, rijden ze links en staan de lampen verkeerd gesteld. Mijn vrouw heeft een Z1000 uit 2004, vraag me af op ik haar unit tijdelijk zou kunnen gebruiken. Andre , waarschijnlijk wil ik nog een keer jouw taartschep lenen.
 
vandaag naar de beurs geweest
hoop mooie dingen gezien. en dus ook maar wat gekocht :)
heb spiegels en handvaten van rizoma gekocht })

t7rle4j.jpg

pu15hr4.jpg


nu is het probleem dat ik mijn origenele linker stuur gewicht er niet af krijg.(kl*te chineze met hun rode locktite).
maar het geeft me wel weer een goede rede om een nieuw stuur te kopen ;) *O*

bij deze dus de vraag:

heeft er iemand een goud stuur voor me in de aanbieding?

hij moet een diameter hebben van 22mm
het liefste heb ik er een van rizoma ivm kleur verschillen of maakt dat niet uit?
 
Ik vind hem ook niets, vind hem echt lelijk, op een of andere manier moet ik elke keer aan de predator denken...., en die is nu niet echt heel mooi..... :W


tis me gelukt, heb op de zwarte gezeten *O*

en rap er weer af, ziet er niet uit (mijn mening hè) lijkt net zo breed als een B-king

alleen dat kontje zou overzetbaar moeten zijn, maar dat zei ik van de vorige ook al.

verder de hele beurs tig keer gezien maar geen fulleke kunnen vinden, was ook stand en naam vergeten |(

nog gekeken voor nieuwe spiegels maar ook al niks, word dus toch internet op.
 
Na twee test ritjes op een Truimph Speed triple was het duidelijk, een dijk van een motor maar zit voor mij niet lekker genoeg.......wordt te veel naar voren gedrukt wat me op lange afstanden (lees vakantie) gaat opbreken. Dus toch maar vertrouwd op een Kawasiki Z1000 gaan rijden. Wat kan een mens zich op de hals halen.....heb gisteravond een Kawasaki Z1000 2008 gekocht via Ebay Engeland, motor heeft 1400 miles gereden. Wordt als het goed is en gaat a.s woensdag thuis afgeleverd met witte bagstar, tas, coverzit voor achterop. Enige wat me zorgen baart is de miles stand, die moet voor de keuring wel op km en boven de 6000 km staan i.v.m anders aanslag b.t.w. (belastingdienst ziet een motor onder de 6000 km als nieuw) BPM heb ik ingecalculeerd. Dan nog het lampen verhaal , buiten geen euro, rijden ze links en staan de lampen verkeerd gesteld. Mijn vrouw heeft een Z1000 uit 2004, vraag me af op ik haar unit tijdelijk zou kunnen gebruiken. Andre , waarschijnlijk wil ik nog een keer jouw taartschep lenen.

Wat betreft de Miles weergave op de display, die kun je overzetten naar Kilometers.
Hoe en wat zou ik zelf ff na moeten zien in mijn gebruikershandleiding, maar ik weet zeker dat het kan zonder dat je meteen een nieuwe tellerdisplay hoeft aan te schaffen.

Wat betreft de koplampen, ik ben idd bang dat je daar wel een andere voor moet regelen. In de reflector staat namelijk een keuring, in geval van europa was dat geloof ik E4. Daarbij schijnen de reflectoren zoals je al zei de verkeerde kant op.
En nee, die van een 1000 uit 2004 zullen niet gaan passen, de koplampbehuizing alleen al is anders bij het '08 model.

En een originele taartschep heb ik ook nog wel liggen, die mag je wel lenen. Heb ook nog spiegels (die in amerika bijvoorbeeld hebben altijd 'objects in mirror are closer then they appear' staan), dempers (weet niet of in het buitenland andere keuringseisen gelden als hier) en nog wat andere diverse dingen waar je misschien nog wat aan hebt.

Laat maar weten of en wat je nodig hebt.
 
@ thomaz

ik had ook het probleem dat de stuurgewichten niet los wilde komen door de loctite maar heb van een maat de tip gekregen om deze even met een klein brandertje te verwarmen.

Na een 15-20 seconden kwam ie los.

Scheelt je weer een nieuw stuur.
 
Laatst bewerkt:
Goeiemorgen! :W

Vandaag lekker 'n snipperdag!
Ga naar de Motorbeurs in Utrecht.
Ff. bakkie koffie en een broodje Unox.
Helaas niet met de brommer, maar met de trein.
 
@ thomaz

ik had ook het probleem dat de stuurgewichten niet los wilde komen door de loctite maar heb van een maat de tip gekregen om deze even met een klein brandertje te verwarmen.

Na een 15-20 seconden kwam ie los.

Scheelt je weer een nieuw stuur.

Hé, wat vervelend nou deze tip!
Want hij wil nu zo graag een ander stuur. :o :+
 
Mieke, ik denk dat jij achterop moet en niet Starscream. :Y :] :W


_O- _O- Ster gaat bij niemand achterop als het niet echt moet.
Heb nog een zoon, ietsiepietsie ouder dan Ster en ietsiepietsie zwaarder.
Heeft al vaker achterop gezeten maar dan op de Cat en nog nooit op Zett.
Dus wordt nog ff uitprobeerselen, hij is trouwens wel een goeie achteropzitter,
geen enkel probleem :N

Hij zal trouwens wel achterop moeten anders komt ie niet op de TT :+
 
~
Wat betreft de Miles weergave op de display, die kun je overzetten naar Kilometers.
Hoe en wat zou ik zelf ff na moeten zien in mijn gebruikershandleiding, maar ik weet zeker dat het kan zonder dat je meteen een nieuwe tellerdisplay hoeft aan te schaffen.

Wat betreft de koplampen, ik ben idd bang dat je daar wel een andere voor moet regelen. In de reflector staat namelijk een keuring, in geval van europa was dat geloof ik E4. Daarbij schijnen de reflectoren zoals je al zei de verkeerde kant op.
En nee, die van een 1000 uit 2004 zullen niet gaan passen, de koplampbehuizing alleen al is anders bij het '08 model.

En een originele taartschep heb ik ook nog wel liggen, die mag je wel lenen. Heb ook nog spiegels (die in amerika bijvoorbeeld hebben altijd 'objects in mirror are closer then they appear' staan), dempers (weet niet of in het buitenland andere keuringseisen gelden als hier) en nog wat andere diverse dingen waar je misschien nog wat aan hebt.

Laat maar weten of en wat je nodig hebt.[/quot


Helemaal Top Smurf........oeps ben wel een beetje afraid dat ik er wel een hoop werk aan ga krijgen ................typisch me......eerst doen .......en dan uitzoeken......impulsief heet dat geloof ik........maar goed met wat hulp, tips en bijstand kom je ook een heel eind.
 
vandaag naar de beurs geweest
hoop mooie dingen gezien. en dus ook maar wat gekocht :)
heb spiegels en handvaten van rizoma gekocht })

[afbeelding]
[afbeelding]

nu is het probleem dat ik mijn origenele linker stuur gewicht er niet af krijg.(kl*te chineze met hun rode locktite).
maar het geeft me wel weer een goede rede om een nieuw stuur te kopen ;) *O*



Ik heb die handvaten ook. Vind het alleen zo jammer dat de stuurgewichtjes niet meer mooi passen. Zit ruimte tussen handvat en geiwchtje. En ben best beperkt in keuze voor nieuwe stuurgewichtjes omdat ik bar-ends heb.

En wij zijn gisteren trouwens ook naar de beurs geweest, dus ook eindelijk de nieuwe Z1000 gezien, maar ik vind hem niet zo... Niet mijn ding, laat ik het zo zeggen. Achterkant is hartstikke mooi, maar ik vind de voorkant niet mooi, veel te groot / grof massief. Jammer hoor... Dus als ik volgend jaar iets anders wil dan nu, ga ik toch eens kijken voor een CB1000R denk ik.... :9~
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren ook de beurs bezocht.
Ik vond de nieuwe Z1000 niet echt tegenvallen, die is in het echt mooier als op de foto's.
Maar voorlopig hou ik het nog wel even bij de Z die ik nu heb.
Ik was eigenlijk op zoek naar een helm maar die ik mooi vond hadden ze niet (meer) in mjijn maat helaas.
Maar ik weet nu wel welke maat goed past dus die helm bestel ik wel een keer ergens via internet.
Heb ook Fulleke nog even een hand gegeven en bedankt voor de toeganskaart.
Het was een lange maar gezellige dag.
 
Hé, wat vervelend nou deze tip!
Want hij wil nu zo graag een ander stuur. :o :+

idd gelijk heb je.
maar het punt is dat er schroefdraad in het stuur zit gelast en dat pas niet met mijn bar ends van rizoma.

dus gewoon een ander stuur :D
 
idd gelijk heb je.
maar het punt is dat er schroefdraad in het stuur zit gelast en dat pas niet met mijn bar ends van rizoma.

dus gewoon een ander stuur :D


Hallo ik lees even mee op jullie forum.
Ik zelf heb een aprilia en daar zit ook het schroefdraad voor de stuurgewichtjes in het stuur.
Heb gisteren zelf rizoma stuurgewichtjes gekocht op de beurs.
En deze passen wel, omdat je de stuuurgewichtjes gewoon uit elkaar kunnen worden gehaald en je er een bout door kunt steken en deze vast draait in het stuur.
en klaar is kees.

Groeten Uut Ommen
 
Als fanatiek lezer van dit topic ook maar eens in dit deeltje reageren. Weinig zinnigs te melden, de Z1000 staat nog lekker warm onder de deken in de schuur en dat blijft volgens mij ook nog wel even zo B|

Groeten Uut Ommen

Bij één van de mooiste bochten in Overijssel :]
 
He die rawlnut was het idd.
Kapje zit erweer op.

Nu de kont nog in orde maken, heb nu een fijne stage bedrijf. Kunnen hier aluminium en rvs lassenen bewerken }) .

Ze zijn al bezig voor me hier.

Miss dat ik zondag ook naar de beurs ga, eens kijken voor een leren pakkie.
 
:? Hoeveel gram gewicht is van toepassing voor de stuurgewichten van de Z750?Op de rizoma site staan er meer soorten.
 
heeft er iemand een goud stuur voor me in de aanbieding?

hij moet een diameter hebben van 22mm
het liefste heb ik er een van rizoma ivm kleur verschillen of maakt dat niet uit?


Zal best wel erg duur zijn...en dat metaal is eigenlijk te zacht... :X

Heb ook rizoma, maar dan 1tje die int midden breder is...(dacht 28mm)...heb je alleen
ook wel andere risers nodig...
Maar ziet er dan wel veel beter uit...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan