Kawasaki Z1000-Z750(s) Plaza 55

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe handig zijn we nu hier :?

Borg gaatje bedieningselementen iets verboren en boeltje naar buiten zetten :)

Of makkelijker kop stuur iets uitvullen en standaard trillingsdempers gebruiken ;)

Neem aan dat je met bar-ends, bar-end spiegeltjes bedoeld :?


Hoe doordacht zijn we hier...... :?

- Ruimte tussen handvat en stuurgewichtje: 3mm. Dus hoe wil jij dat borggaatje dan 3 mm verder zetten? Dan komt dat gaatje precies naast dat andere gaatje.... :X
- Iets uitvullen? Superlelijk! Moet wel mooi blijven en dat is door het netjes passend te maken.
- En ja bar-end spiegels idd.

Dus de enige optie om het mooi te houden is door de gewichtjes uit te draaien. Maar het is zo conisch dat ik het niet kon inspannen in de draaibank. Dus jah...
 
voor een grote beurt en ook nieuwe balhoofd lagers.
in december heb ik hem weggebracht.
ze zijn hem net weer thuis wezen brengen.
ik heb het zetje gelijk maar is ff aan de druppel lader gehangen.
aha,op die manier.
Maar nu al balhoofdlagers moeten vervangen :? je heb toch ook een 2006 ??
 
Hoe doordacht zijn we hier...... :?

- Ruimte tussen handvat en stuurgewichtje: 3mm. Dus hoe wil jij dat borggaatje dan 3 mm verder zetten? Dan komt dat gaatje precies naast dat andere gaatje.... :X
- Iets uitvullen? Superlelijk! Moet wel mooi blijven en dat is door het netjes passend te maken.
- En ja bar-end spiegels idd.

Dus de enige optie om het mooi te houden is door de gewichtjes uit te draaien. Maar het is zo conisch dat ik het niet kon inspannen in de draaibank. Dus jah...



Flink doordacht })

Ging er van uit dat je er bar-end spiegeltjes op ging zetten en dan moet indien je de
originele trillingsdempers gebruikt je stuur +/-4 mm uitvullen.
Denk dat je het opvullen verkeerd begrijpt.

full


- Je kan het borggaatje ook 5 mm verder zetten en dan er op de kop weer
een ringetje van 2mm tussen doen ( opvullen) ;)
- 3mm kan je zelfs wel van kop afvijlen/zagen en zelfs dan is de moer nog gebruiken...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook alles rizoma erop aan het stuur en het past. Wil niet zeggen gewoon maar met wat creatief bezig zijn lukt het.

De rizoma stuurdempers zijn gemaakt voor M6 imbusjes. Kawa heeft M8 schroefdraad dus heb ik de demper opgeboord naar M8 zodat er een M8 boutje in kon.
Moest alleen wel een paar mm van de kop van de imbus halen omdat het kapje op de stuurgewicht er niet meer oppastte anders. De kop van een M8 is namelijk net een paar mm hoger dan de M6.
Na dit gedaan te hebben pastte het stuurgewicht perfect.
Dan even de handvaten en alle andere meuk op het stuur losgooien zodat je dat een klein stukje op kan schuiven, stuurgewicht erop. En dan alle toebehoren op het stuur weer tegen het gewicht schuiven en vastzetten. En klaar ben je.

Kind kan de was doen en het resultaat is *O*
9b3182c9ffd3e8f229e95a8af46b2e37
 
He luitjes, de winter loopt bijna ten einde (nouja, positief ingesteld zullen we maar zeggen). En dus begint het weer aardig in te branden om de z1000 weer van stalling te halen. Alleen heb ik 'm weggezet met een achterband die volledig op was. Voordat ik ga rijden moet ik dus eerst een nieuwe achterband halen.

Wat is een goede achterband voor de z1000?? Ik heb ff gegoogled en kwam onder andere de michelin pilot road2 tegen als goede optie. Is dit echt de "beste" optie of zijn er betere opties?? Ik rij overigens vooral veel op binnendoor weggetjes, snelweg zie ik zo weinig mogelijk. En echt "racen" zit er nog niet echt in omdat ik mezelf na 2 jaar motorrijden nogsteeds als beginner zie :P
 
aha,op die manier.
Maar nu al balhoofdlagers moeten vervangen :? je heb toch ook een 2006 ??
yeps ik vond het ook snel.
maar misschien heeft het rijden in de vakantie met bepakking de boel een beetje versnelt.
ik rijdt natuurlijk nog met de standaard slappe kawa vering.
 
He luitjes, de winter loopt bijna ten einde (nouja, positief ingesteld zullen we maar zeggen). En dus begint het weer aardig in te branden om de z1000 weer van stalling te halen. Alleen heb ik 'm weggezet met een achterband die volledig op was. Voordat ik ga rijden moet ik dus eerst een nieuwe achterband halen.

Wat is een goede achterband voor de z1000?? Ik heb ff gegoogled en kwam onder andere de michelin pilot road2 tegen als goede optie. Is dit echt de "beste" optie of zijn er betere opties?? Ik rij overigens vooral veel op binnendoor weggetjes, snelweg zie ik zo weinig mogelijk. En echt "racen" zit er nog niet echt in omdat ik mezelf na 2 jaar motorrijden nogsteeds als beginner zie :P
ik denk dat als je weinig snelweg km's maakt de mpp een betere keus is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan