Kawasaki Z1000-Z750(s) Plaza 55

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft iemand nog een goed merk voor knipperachterlichten voor de Z1000 uit 2008. Had op mijn Z750 Rizoma voor en geïntegreerd achter. Vindt het moeilijk om knappe knippers voor achter te vinden.
 
maar wordt 2 ct "afgeraden"? Ik ben dit seizoen ook aan de beurt voor nieuw achterrubber..........


Vandaag ff nr Zeeland geweest met mijn twee meiden.... mondeju wat een motoren op de weg.... mijn motormoment moet nog steeds komen dit jaar. Tot overmaat van ramp heb ik hem in december nr maat van me in loods gereden om beurtje uit te voeren en wat modjes aan te brengen. Maat van me heeft nu retedruk ivm overlijdensgeval waardoor hij bedrijf alleen draait, ff geen tijd om samen motor te prepareren.... Ms toch maar even nr een dealert gaan...... in mijn eentje doe ik het niet graag,...........enne binnen twee weken wil ik toch echt weer eens een acceleratiekick meemaken

wat wil je allemaal doen dan ? als je de spulletjes voor een beurtje mee neemt dan wil ik wel helpen met naar je kijken of moet ik komen helpen bij jouw?

*D
 
Eev'ning. :W

Vandaag weer voorzichtig een aantal km's gemaakt. Zett heeft net gisteren nieuwe bandjes gekregen.
Vrijdag gaan we naar de Eifel dus er moet wel goed rubber onderzitten. :Y

Ff een vraagje, ik lees steeds dat de vering nogal slecht is van de 750, niet instelbaar enzo., en deze dus vervangen kan worden door die van een ZX6R. Maakt het bouwjaar hier dan nog wat uit?
Mijn Zett is van 2006.
Ben aan 't sparen voor een andere uitlaat maar vind de vering dan nog weer iets belangrijker.
 
Heeft iemand nog een goed merk voor knipperachterlichten voor de Z1000 uit 2008. Had op mijn Z750 Rizoma voor en geïntegreerd achter. Vindt het moeilijk om knappe knippers voor achter te vinden.

is de Rizoma Track 77 niets voor je? Klein, strak en goed :Y

rizoma_blinker_universal_tr.jpg
 
Beste Z liefhebbers,

Ik heb sinds november 2009 een Z750 uit 2009 met 11k op de teller. Afgelopen weken lkkr kunnen genieten van het motorrijden. Gister ondervind ik iets aan mijn motor wat ik niet thuis kan brengen. Wellicht dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Het volgende:
Ik heb het idee op het moment dat ik de motor vanuit stilstand laat optrekken een vertandingsgeluid/kettinggeluid/tandwielgeluid hoor die mee gaat met de touren van de machine. Erg vervelend, ik heb zo'n hekel aan bijgeluidjes :p!
Dit geluid hoor ik ook wanneer ik een bocht wil nemen in een lagere versnelling. Wanneer ik de bocht uit kom en wil optrekken hoor ik en voel ik de vertanding of voortandwiel of ketting.

Hebben jullie enig idee waar dit vandaan zou kunnen komen?

Ik graag jullie ervaringen, visie en natuurlijk tips hoe ik dit kan verhelpen.

even goed kijken of er geen 'dode schakels' in je ketting zitten, schakels die vastzitten en daardoor samen bewegen in plaats van per stuk. Kun je soms nog verhelpen met chain cleaner en goed smeervet, maar meestal is het adieu ketting.

Aangezien het geluid meeloopt met de toeren, is dit bijna het enige onschuldige, daarna moet je kijken naar zaken als de distributieketting, nokkenassen, etc. maar bij die 11k km's denk ik niet dat je daar last van zult hebben. Goed de ketting nakijken dus :Y
 
wat wil je allemaal doen dan ? als je de spulletjes voor een beurtje mee neemt dan wil ik wel helpen met naar je kijken of moet ik komen helpen bij jouw?

*D

zx6 schokdemper, olie en filtertje..hebben de prioriteit... ketting en achterband ga ik wat later doen............
 
Goeiemorgen.

Ben gisteren terug gekomen van een weekendje Eifel.
Heerlijk twee daagjes bochtjes sturen, samen met wat vrienden van de ZZR club.
Gelukkig was het zaterdag niet zo heel erg fris en bleef het lekker droog.
Ik had net een nieuwe MPR2 achter er op laten leggen en had daar nog niet veel km's mee gemaakt.
Nu dus wel, en de band bevalt me prima, zowel snel rechtdoor op de snelweg als in de bochten.
We hebben gelijk het volgende weekend alvast in de agenda gezet, in juli gaan we nog een keer.
 
Laatst bewerkt:
zx6 schokdemper, olie en filtertje..hebben de prioriteit... ketting en achterband ga ik wat later doen............


dat kan makkelijk in een rug zakkie, bel me anders even om het e.e.a. af te spreken is wel gezellie een paar uurtjes sleutel en klets bij avond of zaterdag.

ik hoor het wel als je het ook wat vindt.
 
goede dag allemaal :W

Om even een eerder gestelde vraag opnieuw te stellen: hoe kom ik in de startpost bij rijders? Moet ik me ergens inschrijven?

Groeten,

Martijn
 
Wat is de wereld klein. Zelf geboren (voor jaartal: zie profielnaam) en getogen Z'burger.
Ik rij op een racefiets van Reus, voetbalde en handbalde bij SV Halfweg (tegen NAS) en heb mijn dansdiploma's bij Van Altena gehaald.

En ook mijn rijbewijs :] in Halfweg gehaald. Bij motorrijschool "Roel". Komt dat bekend voor?

En wat deed je bij Bleeker ondermode? In de etalage gluren? _O-

@Kawasutra: inderdaad, goed jaar 1958!


' s Middags :) Beetje late reactie van mij... was druk vh weekend :]

Ja, ik heb ook bij ROEL in H'weg gereden! Grappig... :Y

Ik hoef niet bij Bleeker ondermode in de etalage te gluren, ik mag daar gewoon naar binnen! :P Is een vriend van me 8-)
 
Ga jij de schokdemper van een zx6 onder je z1000 zetten? Een paar posts terug vroeg ik mij af of dat zomaar kon:
set1000 in "Kawasaki Z1000-Z750(s) Plaza 55"
Ben benieuwd...

Rij al jaren zo....ook met ZX6R voorvork....
wel zou je andere dogbones kunnen monteren, ZX6R shock is namelijk wel ietsjes korter.
En antwoord op jouw eerdere vraag....als je draaiknop van je Öhlins ergens anders zou kunnen monteren....heb je wel een erg mooie upgrade :+

TERINFO:
Je moet wel ff zeker weten dat je 2002 model gaat passen...ik heb zelf namelijk een 05 model!!!
 
Laatst bewerkt:
Maar elke euro meer dan waard, vind het persoonlijk een superband :}
Plakt als een 10euro stoephoer en heeft meer grip op zowel droog als nat asfalt dan een belastinginspecteur aan je zwart geld.
En als je de hoge 55 /190 achterband neemt stuurt ie ook nog eens van links naar rechts als een politicus tijdens de verkiezingstijd :]

_O- _O- _O-
 
Deze had ik op mijn Z750 aan de voorkant......vraag me af of ze achter ook tot zijn recht komen.....heb nog een kapotte liggen dus ga vandaag even kijken.

tsja... tot hun recht komen... ze zijn klein, vallen niet op als ze uit zijn, maar zodra ze knipperen vallen ze des te beter op :Y wat duurder dan sommige andere merken, maar hun geld absoluut waard!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan