niet startende intruder

Geen vonk = onderbreking door CDI middels meestal een beveiligsding.

Zelf eens meegemaakt, nder koppelingshandel zit een klein plaatje, iets van 6 mm bij 15 mm? Daaronder zi een messing of koper plaatje, dis was groen uitgeslagen, en dan start en daarom startte die niet.

Intruder VS heeft die ook zitten bij de Jiffy, maar het contact wat naar de CDI unit gaat , blokje, daar wil ook wel eens een los/vast contact in zitten, beetje eraan rommelen wil wel eens helpen (persoonlijk spuit ik die in met WD40)
 
wel raar dat het daar in gaat zitten als ie alleen de tank eraf heeft gehaald om te spuiten hahaha
nou ja misschien toeval hahaha
 
Freestyler, Geen toeval...eerst goed lezen voordat je gaat lachen..

thor69: zondag 21 februari 2010 18:33 Citeer bericht:
Er is niet zoveel aan gedaan, tank en zijkapjes eraf en opnieuw gespoten, ander stuurtje ,
forwardcontrols. Geen technische zaken dus. Motorisch niks aan gedaan, daarom denk ik
dat het iets simpels is. Kraantje is open trouwens
 
Zijkappen eraf = er kan iets met de stekker van de CDI of bedrading gebeurd zijn.
Ander stuur, mogelijk is dat je dodemans verkeerd contact maakt.

2 punten die heel veel oorzaken kunnen hebben al.
 
Jawel , hij start!!!
Het stekkerblokje van de CDI zat niet goed vast of maakte niet goed contact.
Heb hem gelijk ingespoten met WD40 ( bedankt voor de tip Hulzie)

Ik wil iedereen bedanken die heeft mee gedacht en mijn van advies
hebben voorzien.
Wat is het toch fijn om medeforumers te hebben.

Nu op het gemakje verder gaan met de opbouw, hopelijk zonder verdere problemen.
 
In het verlengde hiervan: wordt een cdi unit warm ?
Ik heb hem nu in een gesloten plastic zakje gestopt met het oog op mogelijke regen. Mijn cdi unit zit namelijk onder het zadel en die laatste lsuit niet nauw op de tank. Daar kan dus bij een flinke hoosbui regen naar beneden stromen, tegen de CDI unit aan. Om dat te vermijden, een plastic zakje en wat tape dus. Maar, gaat dit geen hitte problemen opleveren ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan