niet startende intruder

thor69

MF'er
24 aug 2008
84
0
Kapelle
hallo,
ben bezig met een intruderprojectje en ben aan het opbouwen , alleen
wil hij nu niet meer starten. De tank is eraf geweest om te spuiten en nu
zit hij er weer op, maar starten? ho maar!
Weet iemand een oplossing om het motortje weer draaiend te krijgen?
Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat de benzine in de carb verdampt
is , maar wat kan ik daaraan doen?
 
wat heb je er allemaal aan gedaan.
als alleen de tank eraf is geweest moet je even controleren of de benzinekraan niet verstopt zit, door even de slang los te halen en de kraan open te zetten.
 
Tja, met een project kun je van alles hebben waardoor ie niet meer start....
Alleen de tank eraf halen kan niet zoveel kwaad, dat moet je bijna voor alles.

Heb je vonkjes? Er zitten namelijk nogal wat beveiligingen op, en zelfs dat knopje op je stuur is een mogelijkheid. :)
Heb je de stekker van de brandstofpomp weer aangesloten? Of had je die niet losgehad?

Verder kan ik nog wel tien dingen opnoemen waar het aan kan liggen maar vertel dan eerst maar eens wat je allemaal gedaan hebt. :Y

Suc6 ermee! 8-)
 
Er is niet zoveel aan gedaan, tank en zijkapjes eraf en opnieuw gespoten, ander stuurtje ,
forwardcontrols. Geen technische zaken dus. Motorisch niks aan gedaan, daarom denk ik
dat het iets simpels is. Kraantje is open trouwens
 
zal idd meer info geven , het is een intruder vs700 bj95.
de motor zelf is niet uit elkaar geweest en ook gewoon in het frame gebleven.
Alleen de tank is eraf geweest. Nu is de tank weer aangesloten en er zit
benzine in, de accu is in orde, contact aan en de startknop druk ik in. De startmotor
gaat netjes rond, ik heb vonk , maar slaat niet aan.
 
Je hebt vonk.
Dan is er met je beveiligingen niks mis, anders had je n.l. geen vonk!

Doe eens, zo doe ik dat meestal, met een spuitje een beetje benzine in beide cylinders spuiten, wel ff bougie's eruit halen daarvoor, dan gauw er weer in zetten, en dan spuiten met startpilot -zijn de meningen over verdeeld, maar bevalt mij goed- tijdens het sparten spuiten in de luchtfilters voor zover dat lukt, dat is om de doorstroming op gang te brengen, als ie een paar keer reutel zegt, zuigt ie benzine aan.
Misschien moet je dat twee of drie keer doen.
Anders heb je iets verstopt, een druppel water, vocht in de benzine? Zo'n druppel kan netjes in een sproeier gaan liggen en wachten tot je um schoonmaakt, maar dat gebeurd niet vaak.
 
Laatst bewerkt:
Benzinekraan wel open? En niet op reserve? (Filter vaak verstopt, reserve werkt dan niet)

Tot hoever heb je benzine?
 
je hebt de tank gespoten geen afdek matriaal in de tank laten zitten die moesten voor komen dat er benzine uitlekte of spuit nevel erin kwam?
en zitten je vacuum slangentjes er weer goed op?
 
dus hij krijgt benzine, vonk en de startmotor draait rond, krijgt hij wel optijd zijn vonken ?
 
dus hij krijgt benzine, vonk en de startmotor draait rond, krijgt hij wel optijd zijn vonken ?

jongens, wel een beetje goed lezen. er staat nergens dat die benzine krijgt. Waarschijnlijk is dat het probleem.
Lees verhaaltje Hulzie effe, die heeft d'r wel een beetje verstand van.
Van een tank spuiten staat echt de ontsteking opeens niet meer goed.
Gewoon benzine vanaf tank tot inlaat controleren, vaak iets simpel zoals slang dubbel, kraan werkt niet, ergens verstopt, enz.
 
vorig jaar heb ik met mijn andere motor tever doorgereden dus de tank was
geheel leeg. Na tanken kon ik deze niet meer gestart krijgen en hheeft
de wegenwacht mij geholpen en hij spoot remmenreiniger direct in de motor
terwijl ik op de startknop moest drukken. Toen startte hij pas. Dit was nodig
omdat de carb niet gevuld was met benzine en zodoende geen aan kon zuigen,
dit alles volgens die persoon van de wegenwacht.
Klinkt dit iemand bekent in de oren? Zou het ook zoiets kunnen zijn?


Ik vo
 
Ja, remmenreiniger heeft hetzelfde effect als startpilot.
Dat zit ook in mijn verhaal, even aan de praat maken, dan zuigt ie de benzine vanzelf verder. Wanneer je niet duft, aanslepen achter een auto wil ook, maar dat is mij weer te gevaarlijk. Vonk niet op tijd kan niet, deze wordt geregeld door de CDI en is gewoon op tijd, of is er niet. Maar ook al zou de vonk niet op tijd zijn, dan nog moest ie reutel zeggen, maar dan wel slecht lopen.
Intruders pruts ik mee vanaf 1991 (toen 750) en nu een 1400.
 
ik heb net alles nog even nagekeken en ik heb geen vonk!!
Ik weet niet hoe er bij kwam dat ik wel vonk had, maar ik heb dus GEEN vonk.
Voel me nu wel er dom hoor, krijg ik allerlei adviezen maar niet de juiste.
Mag ik mijn probleem nog steeds voorleggen ? :)
Accu is vol, contact aan ,startknop, startmotor gaat rond maar slaat niet aan
Rode knop op stuur boven startknop staat op run
 
bij mijn weten zou hij dan wel moeten starten.
Hij valt stil op het moment dat je hem dan n versnelling zet
 
lees ergens dat je ook een ander stuurtje gemonteerd hebt, bedrading los geweest? Zo ja, ga dat eerst maar controleren.
Bij dit soort storingen, motor loopt en na demontage/montage van onderdelen doet die het niet meer, moet je nagaan wat los geweest is en of dat weer goed terug geplaatst is.
 
de bedrading is niet los geweest, zo in een keer overgezet van het ene naar het andere stuur.
ik loop het morgen wel even na, voor de zekerheid
 
Terug
Bovenaan Onderaan