Spaakwielen op een Virago?

Johnnepon

MF'er
23 jul 2009
135
0
Utrecht
Yo!

Ik ben begonnen m'n XV700 uit '85 een beetje te modden. Tot nu toe: Custom forward controls, ander achterlicht + knipperlichten achter, Corbin zadel (maar die vind ik wel aan de lompe kant, misschien een ander) en custom stuur (breed, bijna recht).

Hoe langer ik er echter mee bezig ga, hoe meer die wielen me tegen gaan staan. Concrete vraag: heeft iemand nog Virago spaakwielen liggen (of andere die er wel op passen) voor een mooi prijsje?

Ik denk er namelijk sterk aan over een tijdje het achterspatbord te vervangen en er misschien een verlaagde hardtail van te maken, maar dan wil ik wel graag weten of ik niet met die gegoten wielen blijf zitten.. dus wie helpt me uit de brand?

Tips etc zijn natuurlijk ook al welkom!


Groeten! John.
 
zoiets bedoel je ?

full
 
nee deze is niet van mij heb effe gegoogled om te kijken wat je precies bedoeld dan zoeken we effe mee voor je ..... zo zijn we natuurlijk ook wel weer hahah

ik rij zelf op een shadow ace !
 
Ok! Nou wat mij betreft is dit idd prima! Zou het niet erg vinden als het achterwiel wat meer velg en wat minder band zou zijn, maar geloof dat dat er niet in zit. Passen wielen van een xv535 ook onder een xv700?
 
het is dat je niet in friesland woont anders zou ik zeggen kijk even bij boonstra motoren in ureterp (fr) die heeft heel veel liggen voor bijna elk type motor..

www.boonstramotoren.nl
 
Hey Dakota! In Hulst bedoel je? Ik woon in Utrecht! Da's lekker centraal, maar Friesland en Zeeland zijn er toch wel een stukje van verwijderd!

Wat zouden die velgjes me ongeveer kosten op de sloop denken jullie? Misschien trek ik er dan wel een dag voor uit.
 
boonstra in friesland doet ook aan verzenden geloof ik ....mocht je in de buurt niets vinden ..
 
hmmm, misschien toch maar even bellen dan idd.. bedankt voor de tip!

zal binnenkort eens wat foto's maken, kunnen jullie zien hoe hij e rnu uit ziet ;)
 
Zo goed als alle 700's zijn de Amerikaanse uitvoering van 750 cc modellen. In verband met een invoerheffing voor 'zware' motoren die ze daar halverwege de jaren '80 gehad hebben. De kans dat een set wielen van XV 750 zo in de jouwe gaat lijkt me dan ook een stuk groter dan dat de wielen van de 535 passen.

Veel 750's zijn ook met spaakwielen maar er is tenminste één uitvoering (die met two-tone lak) die spaakwielen heeft.

Suc6, Dutch
 
Thx Dutch!

Klopt idd ja, 700 en 750 is echt een minimaal verschil. Vroeg me alleen af of die standaard ook voor de 535 gehandhaafd zou zijn..

gr!
 
full

je kan ook een rvs buis van 90 cm nemen als stuur ,
en het zadelschuim net zo lang met een fijn ijzerzaagje bewerken
tot je het mooi vind.

groet,
Hans
 
spaak wielen van een 535 passen zeker niet

ik heb ooit een 700 uit 86 gekocht om de spaakwielen ervan onder mijn 1100 van 93 te zetten en dat gaat perfect
 
Terug
Bovenaan Onderaan