Racen op een oude CBR Fireblade (SC28, 33 of 44)

600 een paar euro tietjes meer zeg jij
heb van de winter nieuwe wilbers racing suspensions
voor voor en achter aangeschafd voor mij sc28
ik was 1400 euro lichter dus voor een paar tientjes meer
haha dacht het niet

? Ik heb achter een Wilbers 641 gekocht en voor alleen de binnenveren voor lineaire vervangen, iets meer dan 700 euro voor betaald.

Heb jij de complete voorvork vervangen dan?

Kijk, misschien is het niet helemaal competitief spul dat ik heb gekocht, maar ik ben nog beginner, dus ik wil niet het risico nemen dat ik voor poser aangezien wordt :).

Edit:

Daarbij weeg ik 61kg, dus veel vering heb ik toch al niet nodig. :+
 
Laatst bewerkt:
Overigens heb ik er een Fireblade bij gekocht (via MF). Zit nog een beetje werk aan, maar daarna is het afgelopen met het ombouwen *O* !

Als het mee zit hou ik de totaalprijs (dus inclusief de schokkers die ik net noemde) onder de 1500 euro's.

Goed, dan reken ik arbeidsloon voor het sleutelen niet mee :). Maar dat doe ik allemaal zelf.
 
Laatst bewerkt:
2:08,5 gereden op zandvoort.
Er zit progressie in :) volgende week maandag weer, kijken of ik er weer een hapje uit kan krijgen
 
ik ben zelf ook een beginner heb pas 3 jaar circuit ervaring
en ditjaar pas mijn licencie gehaald
afgelope winter de blade aangeschaft
en uitelkaar gehaald en circuitwaardig gemaakt
kenteken geschorst is niet nodig op het circuit
het was een leuk project
2011 ga ik mee rijden in de cup met de blade
 
hmmm mylaps.com heeft een beetje moeite om actueel te zijn
loopt een week achter...Dude heb jij nooit netjes je bordje leren leegeten ofzo :P

Ik eet net zo veel als mijn broertje. Die weegt gewoon 80kg en heeft problemen om op zijn gewicht te blijven. Toen 'ie aan het trainen was en meer at dan ik, woog 'ie binnen een half jaar 90kg! Toen ik aan het trainen was en meer at, woog ik na een half jaar nog steeds 61kg. :+

Ik geloof het wel, ben nu 42 en mijn hoogste gewicht ooit is 62kg geweest. Dus dat wordt nooit meer wat. :)
 
Hmz. Ik was eigenlijk foto'tjes in 't Gooise Circuit topic aan het plakken, maar misschien kan dat beter hier. Ik heb dus een Fireblade uit '96 gekocht en ben hem aan het opknappen voor het circuit. Motorblok moet aangepakt worden, cylinderkop moet vervangen/gerepareerd worden, vering aanpassen, etc.

Afgelopen zaterdag wat aan gewerkt. Waarschijnlijk gaat vanavond het blok er onderuit en trek ik de kop los.

Foto'tjes:

Zo was 'ie om mee te beginnen.
full


Begonnen met strippen.
full


Roest en narigheid achtervolgen u lange tijd. Maar eigenlijk valt het allemaal wel mee. Op deze twee punten na kon ik eigenlijk niks verkeerds vinden :).
full

full


Blokje gestript en klaar om er onderuit te halen. Was hierna maar gestopt omdat het zo wel leuk was geweest.
full
 
leuk project zo maar dan wel voor de wintermaanden

Nee hoor, als het wil lukken met die cylinderkop rij ik er 13 september mee op Spa Francorchamps.

Het blok is dan verder nog standaard. Het blok loopt verder prima, maar er moet nog wel een dynojet kit op en een ander luchtfilter. Dat luchtfilter haal ik uit mijn straatblade. De vering ruil ik om met die van mijn straatblade (daar zit nu Wilbers racing spul op, niet echt comfortabel op straat :)).

De meeste spullen heb ik al omdat ik voorheen mijn straatfiets gebruikte op het circuit. De straatfiets is in feite een halve circuitfiets. Voor elke circuitdag was ik hem aan het ombouwen met een racekuip en andere wielen. Dus de racekuip en wielen en alles heb ik al.

Voor de wintermaanden zit ik eigenlijk te denken om een Honda CB1 om te bouwen tot een bobber :). Wel een bobber met vering achter.

Edit:

Plaatje zoal mijn straatfiets eruit ziet voor ombouw:
full


Na ombouw:
full
 
Laatst bewerkt:
Daarom heeft die er nu denk eentje extra gekocht, opgegeven moment wordt je dat ombouwen iedere keer toch wel een beetje zat.

De 2de blade in orde maken, de juiste spullen op de juiste fiets monteren en vlammen!

Heb nu alweer zin in maandag :) de weersverwachtingen zijn goed en het wordt voor mij de eerste keer dat ik meerijd tijdens een cup dag.
Het idee lijkt me leuk en uitdagend die laatste sessie, de kans is redelijk groot dat je je pr verbeterd :)
 
Allemachtig, wel veel ombouwen ja. Heb je nu ook de velgen vervangen elke keer op het circuit?

Yep, ik he ook een tweede setje velgen met circuitbanden. Op het circuit rij ik met 17" voor, op de weg gewoon met 16". Wel grappig: na ombouw voelt de motor totaal anders aan :).

De racekuip is van polyester glasvezelmatjes, terwijl de originele kuip van ABS is. Nadeel van dat wisselen is dat de schroefgaten van de kuip langzamerhand steeds slechter worden. Dus er komt een keer een moment dat de schroeven dol gaan draaien. Dat wil ik eigenlijk voorkomen.

Het kost me 4 uur om de boel om te bouwen. Da's dan wel op het gemakkie en met schoonmaken van de remmen inbegrepen. Maar toch zonde van de tijd: ik had ook 4 uur TV kunnen kijken. :+.

Nee, het ergste is dat ik de motor ook voor woon-werkverkeer gebruik, en ik alleen tijd hem om hem in het weekend om te bouwen. Dus als ik een bepaalde week een circuitdag heb, dan moet ik eigenlijk de hele verdere week met de trein naar mijn werk. Daar heb ik echt een ontzettende schurfthekel aan.
 
Laatst bewerkt:
Heb nu alweer zin in maandag :) de weersverwachtingen zijn goed en het wordt voor mij de eerste keer dat ik meerijd tijdens een cup dag.
Het idee lijkt me leuk en uitdagend die laatste sessie, de kans is redelijk groot dat je je pr verbeterd :)

Hehehe :). Je bent wel extra gemotiveerd ja. Maar rijden met anderen op de baan heeft ook een probleem: als je sneller bent dan de rest, dan moet je ze inhalen. En dat kost juist weer tijd.

Maar het ligt ook aan het weer en hoe je je zelf voelt. Alleen als je net begonnen bent met rijden (zoals ik) verbeter je je PR nog met grote stappen.
 
Van het weekend weer lekker bezig geweest. Blok is er nu onderuit en ik heb de cylinderkop eraf getrokken. De cylinders zien er nog prima uit, niks mis mee.

Ook de cylinderkop is nog erg goed. 1 klep heeft een laag aanslag. Ik heb me laten vertellen dat dat komt omdat de klep lekt. Well, dat ga ik dus oplossen door de kleppen opnieuw in te slijpen. De boel is nu toch al los, en ik ga ook meteen de klepseals vervangen.

De cylinderkop is eigenlijk zo goed dat ik er helemaal geen andere cylinderkop meer op wil. Ik ga deze cylinderkop gewoon laten repareren door een bus te laten persen (ofzo) voor de betreffende kapotte cylinder.

Geen foto'tjes dit keer, want die zitten per ongeluk nog in mijn camera. :)
 
A.s. maandag Mettet *D Heb zin in!

Even een vraagje, met welk merk en type remblokken rijden jullie? Denk dat ik nog even snel een reservesetje bestel, huidige zijn al halverwege en weet niet hoe snel die dingen slijten..
 
Weer een paar happen uit me tijd op Zandvoort.
Twee sessies gereden en 2 seconden eraf :+ haha wat een drama dag.

Sessie 1 nat uitgezeten
Sessie 2 ook laten schieten

Sessie 3 in me derde ronde breekt bij het aanremmen van de gp chicane het tapeind van Me schakelstang (tussen schakelas en step).

Me tweede en dus laatste ronde was een 2:15... helemaal onder de tijdlijst natuurlijk.
Ik lees dat, oranje markering met geschreven
"melden voor overplaatsing naar groep 3" :')
Ik mijzelf gemeld en niet eens de moeite genomen om de situatie uit te leggen, maar ik was er niet heel blij mee...

Sessie 4 in groep 3 dus. kwam redelijk bijtijds voor mijn doen in de pits en er stonden aardig wat motoren al voor me, toevallig ook nog een sc33 naast mij.(geen bekende hier volgens mij)

de bestuurder van de sc33 naast me reed weg met een redelijk lange wheely en wilde persé voor me de bocht in, uitkomend tarzan hem voorbij gegaan en niet meer gezien. toen een van de grootste inhaalraces van me leven gereden. *D

tijdlijst 2:07.1 een na snelste groep 3 :P

voor de laaste sessie en de cup ben ik meteen weer terug geplaatst naar groep 4
met een 34ste kwalificatietijd :+ .
Ik moet zeggen dat het wel een super initiatief is die cup race, één opwarmronde met de groep onder leiding van een marshall en bij het rechtestuk begint de race.
echt mooi iedereen in je buurt is even snel als jou en er zijn geen mensen die ineen jou voorbij vliegen ofzo. leuke sessie met een paar leuke gevechten en inhaalacties.

2:06.7 nieuw pr 8-)
 
A.s. maandag Mettet *D Heb zin in!

Even een vraagje, met welk merk en type remblokken rijden jullie? Denk dat ik nog even snel een reservesetje bestel, huidige zijn al halverwege en weet niet hoe snel die dingen slijten..


ik rij zelf met hypercarbon racing
mcb 593 crq
dit zijn voor mij de goede blokken reageren goed
doseert goed niet dat je voorwiel ineens opslot slaat
maar moet ze wel goed opwarmen
slijtage redelijk
dat ik hier veel vertrouwen in heb wilt niet zegge dat iedereen de zelfde smaak heeft
 
ik rij zelf met hypercarbon racing
mcb 593 crq
dit zijn voor mij de goede blokken reageren goed
doseert goed niet dat je voorwiel ineens opslot slaat
maar moet ze wel goed opwarmen
slijtage redelijk
dat ik hier veel vertrouwen in heb wilt niet zegge dat iedereen de zelfde smaak heeft

Dankjewel. Dat zijn volgens mij de meest race-georiënteerde Lucas-blokken, die vreten waarschijnlijk m'n originele schijf op..
 
Ik heb er nu Ferodo FDB533ST in zitten. Ben ik goed tevreden over, ook al zijn het straatblokjes. Maar je ziet mijn tijden: echt hard rem ik nog niet :).

De FDB533 is er ook in race versie FDB533XRAC. Betere koeling, betere bite, maar wel eerst warmdraaien. Misschien dat ik die op mijn nieuwe ouwe motor zet.

Dan hebben ze ook nog een FDB533CP211, met een nog hogere frictie, die bovendien relatief snel groter wordt naarmate de temperatuur stijgt. Maar ik denk dat dat iets te veel van het goede is (voor mijn rijstijl dan, hé :)). Bovendien denk ik dat die inderdaad de schijven zullen opvreten.
 
Laatst bewerkt:
Als niemand het erg vindt, hier wat nieuwe pics:

Achterkantje eraf.

full


Blokkie eronderuit.

full

full


Kleppendeksel eraf.

full


Kop eraf.

full


Heej, is dat geen lekke klep?

full


Volgens zeggen is dat dus een lekke klep. Opnieuw inslijpen, krijg ik te horen. Commentaar?

full


Het revisiebedrijf (Motor Revisie Frank in Hilversum) is helaas op vakantie, dus moeten we het blok maar even laten liggen en verder met de rest. Komend weekend: vering achter van mijn straatbike omruilen met deze. Ook de achterbrug gaat omgewisseld worden met die van mijn straatmotor want de ketting is geklonken. De ketting van deze motor lijkt nog wel ok te zijn, hoewel hij wel erg vies is. Na schoonmaken doet hij het vast prima op mijn straatmotor.

De voorveren moet ik eerst aanpakken voordat ik ze overzet. De rechter heeft een lekke keerring. Er komt nog wel olie uit, dus er zal weinig schade zijn. Ik vervang alleen de keerringen en maak ze helemaal weer schoon van binnen.

Van de week 's avonds verder met het blok schoonmaken van een 15-tal jaar pekel ofzo. :X
 
Laatst bewerkt:
tering hey, lekker bezig.

In me eentje zou ik tot zover demonteren net ff te ver vinden gaan. :+ respect :)
ben altijd veelstebang dat ik dan iets over het hoofd zie met inelkaar zetten ofzo.

over dat inslijpen durf ik me niet uit te laten, maar op het forum zitten vast wel genoeg knaapjes die kundig genoeg zijn en weten wat je ermee moet doen.

wel een erg leuk project dit :)
 
tering hey, lekker bezig.

In me eentje zou ik tot zover demonteren net ff te ver vinden gaan. :+ respect :)
ben altijd veelstebang dat ik dan iets over het hoofd zie met inelkaar zetten ofzo.

Thanks :). Maar het valt best mee hoor. Meneer Honda is zo vriendelijk geweest om de meeste onderdelen zo te maken dat bijna alles zichzelf wijst. Het is net een bouwpakket, je kunt bijna geen fouten maken. Als iets niet past, dan heb je het verkeerde onderdeel en moet je even verder in je doos zoeken naar de juiste. En alles is netjes gemarkeerd. :)

En natuurlijk het werkplaatshandboek. Zonder handboek zou ik er echt niet aan begonnen zijn!

*O* voor Honda!
 
Laatst bewerkt:
Thanks :). Maar het valt best mee hoor. Meneer Honda is zo vriendelijk geweest om de meeste onderdelen zo te maken dat bijna alles zichzelf wijst. Het is net een bouwpakket, je kunt bijna geen fouten maken. Als iets niet past, dan heb je het verkeerde onderdeel en moet je even verder in je doos zoeken naar de juiste. En alles is netjes gemarkeerd. :)

En natuurlijk het werkplaatshandboek. Zonder handboek zou ik er echt niet aan begonnen zijn!

*O* voor Honda!


Je bent er lekker mee bezig zie ik!
Hopelijk voor je ook nog een beetje op schema:)
Het was een beetje twijfelachtig voor je maar volgens mij gaat het allemaal goed komen, als ik het zo hoor. :) Ik hou je project nog wel ff in de gaten.
Ik zou zeggen veel sleutel plezier!

Greetz Mark
 
Terug
Bovenaan Onderaan