Racen op een oude CBR Fireblade (SC28, 33 of 44)

Hier nog maar ff fototje van afgelopen maandag op zandvoort tijdens de cuprace :)
leukopdefoto_713978.JPG
 
Ik heb een backup plan hoor :). Als ik deze motor niet af krijg, dan bouw ik gewoon mijn straatmotor weer om!

Gisteren verder gegaan met schoonmaken. Het motorblok is inmiddels zo schoon als ik zin heb om hem te maken (kan dus nog schoner, maar who cares :)).

Ik ben ook aan de remmen begonnen. Schoonmaken is op mijn straatfiets een werkje van 15 minuten per kant. Maar deze remmen zaten zo ontzettend vastgemoekt dat ik een (kunststof) hamer nodig had om ze van de schijf af te krijgen, een uur bezig ben geweest met één remklauw om de boel schoon en gangbaar te krijgen, en hij eigenlijk nog niet echt soepel loopt.

De klauw is nu wel bruikbaar, zal wel goed remmen en de zuigers zullen wel goed terug komen, maar ik twijfel nu of ik ze misschien toch maar moet reviseren. Misschien maak ik ze schoon en verwissel ik ze toch maar ook met die op mijn straatfiets. Voor op de weg zullen ze het wel prima doen na schoonmaken.
 
Schakelfreak, heb jij je uitlaat bij Mile Pajic laten doen? Ik zie dat 'ie omhoog wijst en dat je ruimte genoeg hebt. De standaard uitlaat rij ik aan de grond, dus dat moet veranderd worden.
 
nee het is een uitlaatdemper met bocht van een r1 ;)
zat erop toen ik em kocht maar volgens mij is het redelijk gemakkelijk pas te maken.

http://link.marktplaats.nl/365779547
http://link.marktplaats.nl/365607766

Maar dan is je uitlaat bocht dan zeker toch afgezaagd achter de flens waar je normaal de standaard uitlaat aan zou bevestigen?

Ander vraagje: ik heb een Laser Deepsound liggen. Zou die door de geluidskeuring heen komen als ik er een dB killer in zou stoppen?
 
Laatst bewerkt:
Maar dan is je uitlaat bocht dan zeker toch afgezaagd achter de flens waar je normaal de standaard uitlaat aan zou bevestigen?

Ander vraagje: ik heb een Laser Deepsound liggen. Zou die door de geluidskeuring heen komen als ik er een dB killer in zou stoppen?

Ik zal vanavond even een foto maken voor je.
Mijn topkuip is er op dit moment ook af omdat ik bezig ben een stuurdemper pas te krijgen.
Onderkuip is dan een kleine moeite
maar volgens mij hoefde er geen zaag ergens in zelfs.

edit
als je een goede dbkiller in de demper stopt zou die stil genoeg moeten zijn lijkt me,
kwestie van in de praktijk proberen :P
 
Laatst bewerkt:
zo.. mogge
ben echt een dagje ouder geworden, k voel het meteen
nu eerst maar even die beloofde foto gaan maken :P

:( moeders heb de foto camera mee blijkbaar, zo maar ff met t mobieltje maken dan.
 
Laatst bewerkt:
zo.. mogge
ben echt een dagje ouder geworden, k voel het meteen
nu eerst maar even die beloofde foto gaan maken :P

:( moeders heb de foto camera mee blijkbaar, zo maar ff met t mobieltje maken dan.


kun je niet beter een digitale foto nemen..............gaat wat sneller :9~
 
Zo, eerste circuitdag zit erop met de Blade. Gisteren een leuke dag gehad op Mettet. Blade heeft zich goed staande gehouden. Nog geen problemen met grondspeling ondervonden, maar ik rij dan ook nog niet tegen het maximum :) Alleen in een snelle linkerknik had ik het idee dat hij diep in z'n veren zakte.

Mentale beperking vormt nog wel dat ik met m'n straatfiets aan het rijden ben die ik absoluut niet wil opvouwen. Voor de sessie denk ik "oh oh", tijdens de sessie is er niks aan de hand en rij ik de rondjes onbezorgd, maar s'avonds in bed ben ik toch wel heel blij dat alles goed is gegaan. Als er volgend jaar geld en ruimte is komt er een circuitfiets!
 
Laatst bewerkt:
Mentale beperking vormt nog wel dat ik met m'n straatfiets aan het rijden ben die ik absoluut niet wil opvouwen. Voor de sessie denk ik "oh oh", tijdens de sessie is er niks aan de hand en rij ik de rondjes onbezorgd, maar s'avonds in bed ben ik toch wel heel blij dat alles goed is gegaan. Als er volgend jaar geld en ruimte is komt er een circuitfiets!

Daarom had ik al snel een racekuip gekocht (http://www.ricambi-weiss.de). Als je dan een keer valt, kun die weer aan elkaar plakken met fiberglas matjes enzo. Nadeel is dat je dan moet ombouwen voor elke circuitdag. Na 3 keer heb je dat wel gehad. Ik heb het 6 keer volgehouden, en ik denk dat dat wel zo'n beetje het maximum is wat een mens aan kan. :+

Maar, leuk dat je het leuk vond. Nog een beetje geslapen de nacht ervoor? De allereerste keer dat ik op een circuit ging rijden heb ik misschien iets van 3 uur totaal geslapen. :+ Tweede keer ook iets van 3 uur. En daarna ging het wel. :)

Het is zo'n gek gevoel als je de eerste keer op zo'n dag die pits uit rijdt. Er ligt een stuk asfalt voor je, en het is helemaal van jou alleen (naja, en van een paar andere gasten die net zo goed denken dat het van hen is). Het is jij en je motor, en de enige die je de komende 20 minuten tegenhoudt ben jij zelf. :]

Edit:

Een tijdje terug schreef je trouwens nog dat je naar Zolder ging?
 
Laatst bewerkt:
Een hele rits foto'tjes. Van afgelopen zaterdag en zondag.

Eerst de remklauwen maar eens schoonmaken. Sjonge, wat een bagger. Had ik al verteld dat ik ze met een (plastic) hamer van de remschijf af moest tikken? Die remschijven zijn inmiddels denk ik ook wel te ver afgesleten. Gelukkig heb ik al andere liggen.

Remklauw voor:

full


Remklauw na. Dit is het resultaat van een uur poetsen (echt waar!). Wel erg veel krassen en pitjes op de zuigers, ik denk dat die vernieuwd gaan worden. Ze zijn nog wel dicht en lopen vrij, dus ik denk dat ik ook nog wel eventjes kan wachten.

full


Dan de vork er maar eens uit. Wat een bagger kwam daar uit, zeg. Stinken! :X Nog nooit vervangen, denk ik.

full


Uitlekken.

full


Alles standaard wat er in zat.

full


Goed, de kop, daar moest ook nog wat aan gebeuren. Alle kleppen moeten eruit, want dat wil het revisiebedrijf.

full


Slimme manier om de boutjes op volgorde te houden. En natuurlijk goed labelen. :)

full

full


Dan de kleppen eruit. Heb ik een heel handige tang voor kunnen lenen. Ik was al van plan om een lijmtang aan te gaan passen, maar iemand kwam met dit ding aanzetten. Ben ik erg blij mee.

full

full


Gelijk een goed moment om de zittingen te controleren. Sja, daar zit dus nog wel wat kool op. Nu ik toch zo ver ben ga ik ze ook opnieuw inslijpen. Krijg ik weer de volle pk'tjes door als het meezit.

full


En natuurlijk alles op volgorde in slim gelabelede doosjes waar ik na meer dan 10 jaar eindelijk een doel voor gevonden heb. :+

full
full


Tada! Ik heb nog uren staan pielen om die ringen onder de klepveren eruit te krijgen. Ontzettend. :X Ik heb uiteindelijk met tandartshaakjes de ringen eruit gekregen. Er zat olie onder, dat de ring met vacuum op zijn plaats hield. Volgende keer een klein magneetje zien te versieren, ik had alleen een grote die er niet tussen paste.

full


Volgende stappen:

[*]Achterrem schoonmaken. Niet dat ik die zo veel gebruik, maar het staat wat beter bij de keuring. :)
[*]Pakkingresten verwijderen (da's nog niet zo makkelijk).
[*]Als mijn nieuwe seals eindelijk binnen zijn, de vork weer in elkaar. Ik zal morgen maar even UPS bellen, want die zijn aan het prutsen. Ik had het bestemmingsadres van het pakketje maar in dat van mijn werk veranderd, nadat ze al 2 keer langs waren geweest. Maar vandaag las ik '10/08/2010 7:20 FOUTE ROUTE GEKREGEN OP UPS-FACILITEIT / AFLEVERING GEWIJZIGD '. Ik denk dat ik even moet ingrijpen.
[*]Blok zelf verder schoonmaken. Ik ga nu aan de slag met lampolie, schijnt ook goed te werken.
[*]Mijn nieuwe gashendel plaatsen. Ik heb een gashendel van een VTR1000 gekocht, die heeft geen schakelaartjes. Ziet er wat meer 'race' uit. :)
[*]De versnellingsbak visueel inspecteren. Hopelijk valt het mee wat ik te zien ga krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Daarom had ik al snel een racekuip gekocht (http://www.ricambi-weiss.de). Als je dan een keer valt, kun die weer aan elkaar plakken met fiberglas matjes enzo. Nadeel is dat je dan moet ombouwen voor elke circuitdag. Na 3 keer heb je dat wel gehad. Ik heb het 6 keer volgehouden, en ik denk dat dat wel zo'n beetje het maximum is wat een mens aan kan. :+

Dat geloof ik graag ja, heb hem zelf ook al eens uit elkaar moeten halen. Vooral topkuip en koplamp demonteren duurt een eeuwigheid. Als je de koplamp trouwens demonteert scheelt dat een hoop gewicht, verander je dan iets aan de vering om dat te compenseren?

Maar, leuk dat je het leuk vond. Nog een beetje geslapen de nacht ervoor? De allereerste keer dat ik op een circuit ging rijden heb ik misschien iets van 3 uur totaal geslapen. :+ Tweede keer ook iets van 3 uur. En daarna ging het wel. :)

Ik heb wel geslapen maar niet al te veel, schat zo'n 5 uur fatsoenlijke slaap. Heb m'n concentratie tijdens de dag zelf dan ook hoog moeten houden met behulp van Red Bull. Dat werkte gelukkig prima :P

Het is zo'n gek gevoel als je de eerste keer op zo'n dag die pits uit rijdt. Er ligt een stuk asfalt voor je, en het is helemaal van jou alleen (naja, en van een paar andere gasten die net zo goed denken dat het van hen is). Het is jij en je motor, en de enige die je de komende 20 minuten tegenhoudt ben jij zelf. :]

Een tijdje terug schreef je trouwens nog dat je naar Zolder ging?

Klopt! Goed opgelet ;) Maar ik heb er nog een Mettet-dagje vóór gedaan, wegens goedkoop en een grotere kans op beter weer. Tis echt een mooi baantje: de eerste drie bochten na het rechte stuk kun je bijna met een constante hellingshoek nemen, daarna snel om leggen voor een rechterbocht en uitaccelereren, erg mooi stuk, en de corkscrew is ook lachen.

17 sept is Zolder aan de beurt!
 
Laatst bewerkt:
kun je niet beter een digitale foto nemen..............gaat wat sneller :9~~
jajajajajaja :P
ik had met me mobiel gemaakt maar ben me stekkertje kwijt |(

Digitale toestel heeft me zus en vergeet het iedere keer.
Maar het lijkt erop dat er een aan het einde van het uitlaatsysteem een iets groter conusje opgelast is waardoor de ori r1 demper met linkpijp erop past
 
Ik overweeg om aankomende vrijdag op Mettet te rijden aangezien het niet lijkt te lukken om een kaartje voor Spa te vinden ;(

Het is dus de moeite waard om naar toe te gaan?
 
Ik overweeg om aankomende vrijdag op Mettet te rijden aangezien het niet lijkt te lukken om een kaartje voor Spa te vinden ;(

Het is dus de moeite waard om naar toe te gaan?

Voor een doorgewinterde circuitrijder zal het misschien een beetje een Mickey Mouse-baantje zijn, maar dan wel een van het technische soort. Zijn zat filmpjes op Youtube te vinden die je een goed idee kunnen geven van hoe het is om daar te rijden.

Filmpje, incl. crash:
 
Laatst bewerkt:
Hah, UPC heeft zonder dreigementen mijn onderdeeltjes afgeleverd. Dus vanavond kunnen de voorvorken weer in elkaar. Als het meezit kan ik gelijk de clipons monteren. Hopelijk dat de KPN vandaag nog mijn nieuwe gashendel kan brengen en dat die ook nog past (op de gok gekocht, maar hij komt van een Honda af, dus dat zal wel goed komen).

Als de voorvork in elkaar zit, kan ik aan de achterbrug beginnen (heb wat gewicht aan de voorkant nodig om de achterkant omhoog te houden :)).

Edit:

VTR1000F gashendel is ook binnen. Geen schakelaartjes op het stuur meer voor mij :). Behalve de startschakelaar en een killswitch dan. Moet ik nog niets op verzinnen.

Edit2:

De vorige eigenaar heeft de kroonplaat gemodificeerd voor een superbike stuur. Dat heeft hij gedaan door twee gaten te boren en daar aluminium blokken aan vast te schroeven waar het stuur weer aan vast zit. Volgens mij zijn die gaten perfekt voor een contactschakelaar en een startknop. Het ding gaat straks nog op een echte racer lijken! :+
 
Laatst bewerkt:
onder het motto beter laat dan nooit 8-)

Foto012.jpg


[edit] mischien is het wel gewoon orgineel op orgineel dat zou bijna te mooi wezen om waar te zijn...[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Edit:

VTR1000F gashendel is ook binnen. Geen schakelaartjes op het stuur meer voor mij :). Behalve de startschakelaar en een killswitch dan. Moet ik nog niets op verzinnen.

Edit2:

De vorige eigenaar heeft de kroonplaat gemodificeerd voor een superbike stuur. Dat heeft hij gedaan door twee gaten te boren en daar aluminium blokken aan vast te schroeven waar het stuur weer aan vast zit. Volgens mij zijn die gaten perfekt voor een contactschakelaar en een startknop. Het ding gaat straks nog op een echte racer lijken! :+
mijn killswitch is tegelijkertijd mijn contact :)
gedaan door de vorige eigenaar, van de winter ga ik alleen wel even die draadboom onderhanden nemen, die ziet er namelijk niet meer uit beetje houtje touwtje :X
[edit] gister me achterbandje laten omdraaien voelde wel dat de wiellagers lichtelijk aan vervanging toe waren.
Denk dat ik toch maar even een checklist moet gaan maken wat ik allemaal moeten controleren en vervangen.
Verveel ik me tenminste niet zoveel in de winter :) [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Hah, UPC heeft zonder dreigementen mijn onderdeeltjes afgeleverd. Dus vanavond kunnen de voorvorken weer in elkaar. Als het meezit kan ik gelijk de clipons monteren. Hopelijk dat de KPN vandaag nog mijn nieuwe gashendel kan brengen en dat die ook nog past (op de gok gekocht, maar hij komt van een Honda af, dus dat zal wel goed komen).

Als de voorvork in elkaar zit, kan ik aan de achterbrug beginnen (heb wat gewicht aan de voorkant nodig om de achterkant omhoog te houden :)).

Edit:

VTR1000F gashendel is ook binnen. Geen schakelaartjes op het stuur meer voor mij :). Behalve de startschakelaar en een killswitch dan. Moet ik nog niets op verzinnen.

Edit2:

De vorige eigenaar heeft de kroonplaat gemodificeerd voor een superbike stuur. Dat heeft hij gedaan door twee gaten te boren en daar aluminium blokken aan vast te schroeven waar het stuur weer aan vast zit. Volgens mij zijn die gaten perfekt voor een contactschakelaar en een startknop. Het ding gaat straks nog op een echte racer lijken! :+


Hé neef,

Lees jij je privé berichten niet ;)

...of is-ie niet doorgekomen?



:W
 
Ik lees mijn privéberichten prima hoor. Alleen dat antwoorden, daar ben ik nog wel eens wat minder in. :)

Weer een setje nieuwe foto's. Vanavond de vorken weer in elkaar gezet en de clipons erop. Ik had mijn camera niet mee, dus ik heb alleen wat foto's van het resultaat met mijn telefoon gemaakt.

De voorkant weer in elkaar:

full

full


Dit kuipwerk komt er op:

full

full

full


Goed plaatje van de gaten in de kroonplaat. Die gaten zijn 12mm, dus daar kunnen 12mm schakelaars in (duh). Ik ben al bij Conrad aan het kijken wat het moet gaan worden. Ik heb geen zin meer om de hele tijd de sleuteltjes in de gaten te houden. Voor de tank moet ik nog een schroefdop regelen, of het slot saboteren zodat ik hem met een schroevendraaier open kan maken. Ik denk dat een schroefdop beter is, dan kan ik het slot met de sleutel nog eens verkopen.

full


Morgen verder met de achterkant. Alles los en schoonmaken. Ook de lagertjes van het linksysteem checken.
 
Laatst bewerkt:
onder het motto beter laat dan nooit 8-)

[afbeelding]

[edit] mischien is het wel gewoon orgineel op orgineel dat zou bijna te mooi wezen om waar te zijn...[/edit]

Ok, ik zie hoe het gedaan is. Het is niet origineel :). Wat ze inderdaad hebben gedaan is de bolt-on flens er af gezaagd en een slip-on pijp over het resterende deel heen geschoven. Dat is wat ik ook ga doen (laat doen). Beetje zonde van de uitlaat, maar alla, wie wil er nou zo'n zilveren dildo naast zijn motor hebben hangen?
 
Dat geloof ik graag ja, heb hem zelf ook al eens uit elkaar moeten halen. Vooral topkuip en koplamp demonteren duurt een eeuwigheid. Als je de koplamp trouwens demonteert scheelt dat een hoop gewicht, verander je dan iets aan de vering om dat te compenseren?

Neuh, ik heb nog geen idee van vering. Mijn vering staat op het standaard gemiddelde ingesteld. Ik ben nog niet zo ver dat ik kan vertellen hoe het anders moet. Ik denk dat ik een volgende keer eens tijdens een sessie een paar keer mijn vering en demping ga aanpassen om te voelen wat dat nou eigenlijk doet. Pits in, klikje aanpassen, pits uit. Ik rij ook nog niet zo hard rond dat ik het verschil echt zal merken, denk ik.
 
Vandaag de stuurdemper gemonteerd :)
Over 6 maanden krijgen zullen jullie waarschijnlijk wel een foto te zien krijgen. :+

Even zonder dollen :) alles zit vast en op ze plek maar voor de extra stevigheid moet ik vant weekend nog even 1 plaatje halen en erbij monteren.
Daarna krijgen jullie foto's ;)
 
Neuh, ik heb nog geen idee van vering. Mijn vering staat op het standaard gemiddelde ingesteld. Ik ben nog niet zo ver dat ik kan vertellen hoe het anders moet. Ik denk dat ik een volgende keer eens tijdens een sessie een paar keer mijn vering en demping ga aanpassen om te voelen wat dat nou eigenlijk doet. Pits in, klikje aanpassen, pits uit. Ik rij ook nog niet zo hard rond dat ik het verschil echt zal merken, denk ik.

klopt..

ik begin het nu een klein beetje te merken als ik wat aan de vering verstel :Y
 
klopt..

ik begin het nu een klein beetje te merken als ik wat aan de vering verstel :Y

Op dit moment kijk ik vooral naar de banden. Als die er niet zo goed uit zien, dan ga ik de paddock rond om te vragen wat ik moet doen. Als er 2 of meer mensen hetzelfde zeggen, dan probeer ik dat. :+

Ik voel me echt een amateur. Maar dat ben ik natuurlijk ook. :')
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan