Racen op een oude CBR Fireblade (SC28, 33 of 44)

Weet iemand hier toevallig nog een circuitblade te koop? Modelletje 33 of dus SC44.. :)
 
Annanas, ik zou die van Bazzaz kopen als ik jou was. Tenzij je net als ik je eigen circuitmotor in elkaar wil zetten. :)
 
je ziet em nooit en dan ineene replied die :P
je gaat me echt wel ff een sleepje geven om minimaal in de 2:04 te komen de 25ste :P

tja ik race niet met mn Blade he :+

vind 't best hoor je haakt maar aan :) maar ga er wel eff voor zitten de 25e hoor, wil eigenlijk wel de 2:00 raken :Y
 
Een circuitmotor rijden betekent aanpassen, aanpassen, en nog meer aanpassen. Totdat je tevreden bent. De reden om een kant-en-klare circuitbike te kopen is niet omdat je dan in één keer klaar bent. De reden is dat je dan wat sneller aan de slag kunt met hem aan je wensen aan te passen. :)
 
Een circuitmotor rijden betekent aanpassen, aanpassen, en nog meer aanpassen. Totdat je tevreden bent. De reden om een kant-en-klare circuitbike te kopen is niet omdat je dan in één keer klaar bent. De reden is dat je dan wat sneller aan de slag kunt met hem aan je wensen aan te passen. :)

Klopt als een bus :Y

ff plaatje rvs, vlees, bier en stokbrood halen
het eerste voor de blade ze stuurdemper tweede deel voor de bbq natuurlijk :+
vanavond(lees volgende week) post ik wel ff een fototje hoe het gemonteerd zit :)

[edit] Jaja ff snel ben toch een man van me woord :P
Foto015.jpg

Foto016.jpg

Foto017.jpg

Ja ik heb de kap bijgezaagd, ja ik gaat het nog netjes bijwerken en nee ik heb er geen haast mee eerst maar weer even knallen :9
Ben ook wel redelijke beunhaas groter, beter, dikker bovenste plaatje is 6 mm dik rvs ;)
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
ff plaatje rvs, vlees, bier en stokbrood halen
het eerste voor de blade ze stuurdemper tweede deel voor de bbq natuurlijk :+
vanavond(lees volgende week) post ik wel ff een fototje hoe het gemonteerd zit :)

[pics]

Hmm, op zich ziet het er wel stevig uit. Ik heb ook zo'n grote stuurdemper. Maar de beste plek om die vast te maken lijkt mijn frame te zijn. Een gaatje boren en een moer/draadbusje op lassen.

Maar ik heb het niet zo op gaatjes in frames boren :). Daarnaast moet ik dan ook weer iemand zoeken die zo'n busje erop wil lassen. Misschien is dit dan ook wel een goed idee. Hoe lang is jouw stuurdemper, van uiteinde tot uiteinde van de stang?

Heb zelf vandaag de achterbrug onder de motor vandaan gehaald en schoongemaakt. Ook de ketting helemaal schoongemaakt. Ziet er weer als nieuw uit. De ketting is nog prima, dus dat gaat allemaal naar mijn straatblade. De spullen van mijn straatblade gaan dan op de racer (de hele achterbrug moet over omdat de ketting geklonken is).

Morgen weer verder, dan moet het in hooguit een uurtje wel om te zetten zijn. Gelijk voor de binnenveren van de schokdempers omzetten, en de motor begint al een racer te worden.

Moet ik op mijn straatfiets weer met de oude demper rijden. Zal wel confortabeler zijn (minder stuiteren), maar qua stabiliteit wel tegenvallen. Naja, dan rij ik ook weer eens wat rustiger :).
 
Laatst bewerkt:
Hmm, op zich ziet het er wel stevig uit. Ik heb ook zo'n grote stuurdemper. Maar de beste plek om die vast te maken lijkt mijn frame te zijn. Een gaatje boren en een moer/draadbusje op lassen.

Maar ik heb het niet zo op gaatjes in frames boren :). Daarnaast moet ik dan ook weer iemand zoeken die zo'n busje erop wil lassen. Misschien is dit dan ook wel een goed idee. Hoe lang is jouw stuurdemper, van uiteinde tot uiteinde van de stang?

Ik had dus precies hetzelfde, het makkelijkste was een gat in het frame geweest maar dat vondt ikzelf dus ook niet ideaal. het zit nu in iedergeval ook muurvast.

Heb het grote lompe ding net even opgemeten 40cm lang :')
Als die maar werkt :)
Nog even het juiste standje vinden, begin denk gewoon op de lichtste stand.

Lekker gereden? volgend jaar ook maar eens dat baantje bezoeken. :)
 
Lekker gereden? volgend jaar ook maar eens dat baantje bezoeken. :)

Jep! Had er hier al iets over neergezet, maar het was een prima dag. Begon met dikke mist, maar al snel hadden we een stralend zonnetje. Met z'n vijven achter een instructeur aangereden, iedereen mocht één of twee rondjes achter hem hangen om de lijnen te leren. Eerste sessie was nog wat onwennig, tweede sessie werd snelheid flink opgevoerd, overige sessies nog iets sneller insturen, harder remmen e.d. Waren begonnen in groep 1B, maar volgens instructeur hadden we aan het einde van de dag de snelheid van groep 2B! Kan de organisatie (Racecracks) en het baantje erg aanbevelen.
 
Zo, gisteren de mensen van Motoren Revisie Frank gebeld of ik langs kon komen. No problem, ik kon zo binnenlopen.

Er werd wel gevraagd of ik de kleppen en andere rommel mee wilde nemen. Geen idee waarom, maar alla. Het probleem was dat die bakjes die je op eerdere foto's zag niet echt geschikt zijn om de boel in te vervoeren :). Dus moest ik iets beters verzinnen. Ben ik dus gisteren als de sodemieter naar de Praxis gegaan om hout te kopen en een kistje met 16 vakken te bouwen. Whoohoo, wat ben ik trots op mijn kistje. Vanavond maak ik een foto, hahaha. _O-

Anyway, vanmorgen dus gelijk langs gegaan. En de kop ligt er nu om een helicoil te krijgen. Een busje ging niet lukken, te weinig vlees. Het is gewoon nogal wat priegelwerk.

Ze dachten dat ze het vandaag nog voor elkaar konden krijgen, dus als het meezit heb ik van het weekend het blok weer in elkaar zitten!

Nog even de kleppen inslijpen zodat die weer helemaal dicht zijn. Daarna moet mijn brommertje weer tegen de 130pk hebben.

Als laatste moet er nog een dynojet kit in (grotere sproeiers). Samen met luchtfilter en uitlaat moet me dat bijna 10pk extra in het middengebied gaan geven en een gasreactie om van te smullen. :)

De jongens van Motoren Revisie Frank lezen overigens mee hier op motor-forum. :)
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens aan, het blokkie kan dus weer inelkaar gezet worden :)
spannend :p

Ik heb vandaag toevallig me versnellings indicator maar even op een andere manier aangesloten.
Hopen dat die het nu wel goed doet.
(had het draadje voor stroom voor het gemak op een draad van de temp meter gedaan :+ :') )
na een tijdje ging die dus ook erg raar doen :P
Heb het nu gewoon aangesloten zoals het hoort via de killswitch(contact dus)
 
Well, gisteren bezig geweest de achterbrug en veer van mijn straatfiets om te ruilen met het spul van de racer. Helaas een tegenslag :(. De rechter kettingspanner van de achterbrug van de racer zit muurvast. Dus vanavond moet ik met moordenaars, vuur en hamers aan de slag, denk ik. Dammit, moest ik vandaag met de trein naar mijn werk. :(

De kop ziet er netjes uit. Beter dan dit wordt het denk ik niet. Van de week ga ik hem weer rustig opbouwen. Hopelijk dat ik hem van het weekend weer kan monteren. Dan zou zondag misschien het blok kunnen lopen :). Of misschien neem ik maandag toch maar een dag vrij.
 
Laatst bewerkt:
Beetje balen inderdaad maarja soms zit het ook weleens gewoon tegen.

Zonder strijd geen overwinning heh ;)
 
Het is gelukt iig. Moordenaar erop en draaien maar. De stelschroef is niet meer te gebruiken, kan ik je zeggen :). Het aluminium zat gewoon aan de stelschroef aangevreten. Geen idee hoe dat kan, behalve 'te weinig vet'. Het schroefdraad is ietsje beschadigd, maar het werkt allemaal nog prima. Nieuwe bout erop en gaan.

Morgen ga ik aan de kop beginnen. Kleppen netjes inslijpen en als het meezit de kop al op het blok. Dan zou ik het blok in principe zondag al moeten kunnen starten...

Sorry dat ik geen foto'tjes heb. Maar ik beloof om ze morgen weer te maken!
 
Laatst bewerkt:
Aan mij hoef je geen excuses aan te bieden hoor :P , maar ik aanvaard ze alsnog :+

Als iemand het regelmatig met foto's laat afweten ben ik het wel.
 
Vandaag weer bezig geweest. De kleppen moesten er weer in, en de klepzittingen moesten geslepen worden. Er zaten bij nader inzien nog best wat pitjes in de zittingen, maar na een middagje werk is het allemaal weg :). Ik hoop niet dat ik te ver geslepen heb (zodat de sluitrand te breed wordt), maar alla het zal altijd beter zijn.

Volgende stap: kop op het blok en kleppen (laten) stellen.

Weer wat foto's. Het vage is dat ik er een paar ben kwijtgeraakt ofzo. Ik had nog foto's van het terug zetten van de zittingen, veren en kleppen, maar die staan niet op mijn geheugenkaartje?

Anyway, voor, tijdens en na slijpen:

full

full

full


Mijn kissie waar ik zo trots op ben! Met alle rommel erin. Even later zit alle rommel in de kop:

full
full

full


En de veren die onder de motor gaan. Lineaire veren voor, vol instelbare veren achter. Die hebben al op mijn andere motor gezeten, dus niet zo schoon :).

full

full



Met ontzettend veel dank aan mijn neef en mijn broer die kwamen om de achterbrug van de motor weer in elkaar te frotten!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan