Racen op een oude CBR Fireblade (SC28, 33 of 44)

met gewoon pookje ,..schakelt "normaal"
full
 
met juiste linksysteem ook.....gewoon even het 1e 180gr op de as draaien en je schakelt andersom....Nog meer grondspeling ook! Bij mij kwam in de Strubben dit pookje aan de grond.
full
 
Ik ga nog even zien wat ik ga doen.
Eerst maar wat circuitdagen meepikken zoals ie is.
Mocht dat tegenvallen kan ik er terug clipons op steken en de kuipen pas maken inderdaad.

Bedankt al voor de vele info! :D
 
Nieuwe bougies erin, en tik en weg :D
even mee gereden, het is inderdaad omgekeerd schakelen.
Lekker bezig geweest ook vandaag:
Primer:


Eindresultaat:

 
Laatst bewerkt:
nice! *D

Hoe heb je de wielen voorbehandeld voordat je de primer erop gespoten hebt?

(Mijn circuitvelgen moeten nog een nieuw laklaagje hebben namelijk ;) )
 
Gisteren weer een circuitdagje gehad, Mijn fireblade heeft het allemaal weer goed volgehouden! :Y
 
Mijn eerstvolgende circuitdag is 20/07.
Ben benieuwd :D
Heb wel gezien dat er achteraan al een andere ophangingsdriehoek inzit, ik geloof een verhoogde, waar er wat hoger een gat is doorgeboord, dus dat ie nu niet op zen hoogste staat.
 
Dinsdag de eerste dag met de kawa op een bekend circuit gereden, erg leuk dag, nu al zelfde tijden gereden als met de blade, helaas ook tijdens de cup race gecrasht :') de oude blade was een stuk steviger met dit lichte spul weer aardig wat schade.

effe wat foto's hoor van een oude blade rijder :P

leukopdefoto_876063.JPG


leukopdefoto_876085.JPG


leukopdefoto_876202.JPG


leukopdefoto_875983.JPG
 
Aangezien de antwoorden op de techniek afdeling niet om mijn oren vliegen vraag ik het hier. Wellicht heeft 1 van jullie er ervaring mee.

Past een sc33 achterbrug in een sc28 frame?
 
Heeft er toevallig nog iemand een leuke gekeurde sportdemper met DB-killer liggen?
Zit nu een open-viper op en dat hebben ze niet zo graag op circuit :p

En nu begin ik toch weer te twijfelen of dat voorwiel van die VT1000F wel 1 op 1 past (inclusief schijven etc) bij men fireblade..
Iemand dat hier ervaring mee heeft?
Heb het zelf nog niet proberen overzetten
 
Laatst bewerkt:
Heeft er toevallig nog iemand een leuke gekeurde sportdemper met DB-killer liggen?
Zit nu een open-viper op en dat hebben ze niet zo graag op circuit :p

En nu begin ik toch weer te twijfelen of dat voorwiel van die VT1000F wel 1 op 1 past (inclusief schijven etc) bij men fireblade..
Iemand dat hier ervaring mee heeft?
Heb het zelf nog niet proberen overzetten

Heb nog wel een standaard demper voor je liggen in het zwart.
Mag je hebben voor de verzendkosten.
 
Ja qua spacers past ie wel geloof ik (snelheidsopnemer heeft de vorige eigenaar er al van tussen gedaan) was alleen niet zeker of de schijven ook pastten en of ik daarvoor speciaal VT1000F schijven moest hebben.
 
Afgelopen maandag op Assen geweest. Wel paar keer rechtuit gemoeten omdat m'n hoofd niet wilde insturen... Maar wel lekker dagje gas gegeven... ;-)

mjqlquER


SGqVaAA8
 
Zo ondertussen een gewoon schakelsetje, een gelijkrichter en een ventilator gevonden :D.
Nog To do:

- 17" inbouwen
- Achterwiel spuiten
- Nieuwe bandjes
- Onderkuip en kontje spuiten
- Remvloeistof verversen en remblokjes vooraan vervangen
- Koelvloeistof verversen/vervangen
 
Even een vraagje:

Als ik op mijn SC44 op het circuit rijd is eigenlijk de tandwielverhouding wat te lang, deze wil ik voor mijn volgende circuitdag dan ook het liefste aanpassen zodat deze wat vlotter is met accelereren.

Momenteel heb ik de standaard tandwielen erop liggen en dat is een 16 voor en achter 42.

Waar rijden/reden jullie mee of is er iemand die me er wat meer nuttigs over kan vertellen?
 
Op mijn sc 28 van '93 rij ik met 15 - 45 en, zou eventueel zelfs nog wel met een 46-er achter toe kunnen... wil ik nog eens proberen.Op Assen dus....
 
Heeft iemand wellicht nog een achter remschijf liggen voor een sc28?
Die op mijn regenwielen zit heeft best dikke groeven. Nou gebruik je hem niet maar wil het toch graag goed hebben..
 
Zo weer wat gesleuteld vandaag.

Normaal Schakelsetje zit erop, schijven zitten op de VTF-velg
Gelijkrichter is ook vervangen, hij laad nog steeds niet bij, dus moet het eerder richting alternator gaan zoeken geloof ik.

Straks maar eens in het WPH kijken naar de waardes van zowel de gelijkrichter als de alternator.
 
De alternator kun je meten met een weerstandsmeting.

* Motor en contact uit, spanningsregelaar loskoppelen.
* Alle drie de gele draden meten, telkens tussen twee meten (dus 3 metingen in totaal).
* Er moet tussen de 0,3 en 0,6 ohm tussen de gele draden staan.
* Tussen alle 3 de gele draden moet je ongeveer dezelfde weerstand meten.

Je meting kan een beetje afwijken door de kwaliteit van de multimeter, het is moeilijk om lage weerstanden te meten. Het is belangrijker dat de weerstand tussen elke 3 groepen gele draden hetzelfde is dan dat je precies tussen de 0,13 en 0,6 ohm meet. Maar als je boven de 1 ohm meet, zal het wel niet goed zijn. En als je 0 ohm meet is het ook niet goed.

De spanninsgregelaar meet je op de accu met een spanningsmeter.

* Alles aansluiten. Motor uit, contact uit.
* Meet op de accu, je zou rond de 13V moeten meten (meestal iets van 12,8V).
* Start de motor.
* Meet op de accu, je zou rond de 14,5V moeten meten.
* Geef gas, zo'n 4000 toeren, en meet weer. De spanning zou niet over de 15V moeten komen.

Let er hier ook op dat als je voltmeter goedkoop is, de meting niet erg precies hoeft te zijn. Dus als je 15,1V ofzo meet is het ook nog wel goed. Maar als je 15,5V of meer meet, dan is er toch wel iets mis. Hetzelfde als je onder de 14V meet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan