Racen op een oude CBR Fireblade (SC28, 33 of 44)

Heeft iemand wellicht nog een achter remschijf liggen voor een sc28?
Die op mijn regenwielen zit heeft best dikke groeven. Nou gebruik je hem niet maar wil het toch graag goed hebben..

Ik kan even voor je kijken.

Maar ik denk altijd maar: zo lang hij door de keuring heen komt is hij nog goed. :) Ik gebruik hem toch amper.
 
Probleem is inmiddels ook opgelost, contactpuntjes van de gelijkrichter even opgepoetst en wat vet aan gedaan, laad bij als nooit tevoren :D.

Bandjes zijn ondertussen ook gearriveerd op men werk, morgen men voorband al leggen en de achterband van men velg trekken, zodat ik die velg kan spuiten.

Het zijn btw Dunlop Qualifiers II geworden.
 
ik ben inmiddels even bezig geweest met de tandwielen.

heb nu een 15 voor en een 43 er achter op liggen en de motor accelereert nu wel wat feller, ook is de kilometerteller een stuk enthousiaster met het aangeven van de snelheid :')
(dat is verder niet erg natuurlijk, heb je op het circuit toch niets aan)

Het enige nadeel is dat ik met de huidige ketting geen groter tandwiel van 43 kan plaatsen.

om nou elke keer de ketting te wisselen wordt me dan ook weer wat teveel van het goede (de motor wordt ook op de openbare weg bereden), Eerst maar eens zien hoe dit 16 juni bevalt :]
 
Heeft of weet iemand hier toevallig nog een linkpijp zoals hieronder (te) liggen ??

full

(de demper heb ik nog wel alleen is bij mijn linkpijp de las doorgescheurd nadat de blade er even op gelegen heeft :X )
 
laten lassen?

Het metaal is verbogen en moet weer rond gemaakt worden en daarnaast zijn het 2 verschillende soorten edelmetaal. Volgens de lasser moet hij weten welke soorten zodat hij het beste resultaat kan geven. Als ik nu voor een redelijke prijs aan een vervanger kan komen dan vindt ik dat makkelijker eerlijk gezegd.

EDIT: Ik heb reeds een gevonden...!!
 
Laatst bewerkt:
Heren (evt dames) even een vraag voor iemand anders
Past de versnellingsbak bak van een sc28 in een sc33 of andersom?

Dat schijnt dus te kunnen. Een kennis van mijn neef heeft dat eens gedaan. Maar ja, dat is dus wel een derdehands verhaal, dus meer dan 'volgens mij wel' kan ik niet zeggen. :)

De bak gaat er 'verkeerd om' van schakelen. Maar je kan ook weer de remschakelset van de SC28 overzetten. Misschien kan het ook met de SC33 schakelstang.

En je schijnt de koppeling mee over te moeten zetten. En dan vraag ik me af of je niet ook de zijkap van de koppeling mee over moet zetten, of de koppelingspen/hevel moet aanpassen.
 
Junior Gixxer: ik ben vergeten te kijken naar de achterremschijf, sorry! Moet ik nog voor je kijken? De kans is niet zo groot dat ik een losse heb liggen.
 
heb nog wel een achterschijf liggen, maar daar zit ook een groef in, of was het nu een opstaande rand aan de buitenkant :X, nog wel te gebruiken dus maar denk net zo slecht.
 
Ik laat eerst mooi deze schijf zitten, gebruik hem toch niet.. :9
Maar thx voor het kijken allemaal.

Trouwens ik heb nog helemaal geen verslag gedaan.
Heb 22 mei voor het eerst gereden met de Blade en ik vond hem heerlijk rijden.
Maar god wat rijdt ik zelf als natte krant zeg, daar valt nog het meeste te halen.

Heb mooi wat dingen kunnen aanpassen, zo had Mick denk ik grotere voeten als ik heb want het schakelen de eerste sessie wat ruk. 2 keer mis geschakeld omdat ik te ver naar beneden moest reiken om bij de pook te kunnen.

De 2e sessie ging het prima, toen had ik last van de andere rijders in mijn groep.
Ik reed CRT onervaren, opzich prima aangezien ik nog nooit op assen heb gereden maar na 1 sessie kwam bij mij het gevoel er al in en wilde ik harder.
Helaas moest ik tot de 4e sessie door tokkelen voordat we vrij mochten rijden.

Toen ging het naar mijn gevoel een stuk beter.
Uiteindelijke snelste tijd was 2.23.

Maar ja voor een eerst dag op een onbekende motor en circuit kun je nog geen tijden vergelijken.

A.s. zondag ga ik naar Papenburg om hem daar eens uit te laten.
 
Als die rand je 'in de weg zit', dan kun je hem er ook met een flex af slijpen. Maar zorg wel dat de schijf niet te heet wordt bij het slijpen.
 
Heb mooi wat dingen kunnen aanpassen, zo had Mick denk ik grotere voeten als ik heb want het schakelen de eerste sessie wat ruk. 2 keer mis geschakeld omdat ik te ver naar beneden moest reiken om bij de pook te kunnen.

Ik schakel ook regelmatig mis. :+ :X Mijn tijd was de laatste keer 2:08. Met regenbanden op een droge baan. Regenband opgerookt, en ik kon gewoon niet harder omdat de motor telkens aan de achterkant wegliep wanneer ik gas gaf.

Ik had pijn in mijn rug, dus daarom had ik de band niet verwisseld. Ik dacht nog dat het wel mee zou vallen. Maar nee. Rij niet met een regenband op een droge baan! :P Zonde van de band.

Heb je nog kramp gehad? Nee? Dan valt er nog genoeg aan je houding te verbeteren. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik laat eerst mooi deze schijf zitten, gebruik hem toch niet.. :9
Maar thx voor het kijken allemaal.

Trouwens ik heb nog helemaal geen verslag gedaan.
Heb 22 mei voor het eerst gereden met de Blade en ik vond hem heerlijk rijden.
Maar god wat rijdt ik zelf als natte krant zeg, daar valt nog het meeste te halen.

Heb mooi wat dingen kunnen aanpassen, zo had Mick denk ik grotere voeten als ik heb want het schakelen de eerste sessie wat ruk. 2 keer mis geschakeld omdat ik te ver naar beneden moest reiken om bij de pook te kunnen.

De 2e sessie ging het prima, toen had ik last van de andere rijders in mijn groep.
Ik reed CRT onervaren, opzich prima aangezien ik nog nooit op assen heb gereden maar na 1 sessie kwam bij mij het gevoel er al in en wilde ik harder.
Helaas moest ik tot de 4e sessie door tokkelen voordat we vrij mochten rijden.

Toen ging het naar mijn gevoel een stuk beter.
Uiteindelijke snelste tijd was 2.23.

Maar ja voor een eerst dag op een onbekende motor en circuit kun je nog geen tijden vergelijken.

A.s. zondag ga ik naar Papenburg om hem daar eens uit te laten.


Maat 45 en schakelde ondersom, is wel even wennen op me kawa dat ik weer gewoon schakel trouwens, went zo snel andersom schakelen.

Mooi dat de motor bevalt, op naar de 2.05
 
Hoi Blade fans,

Ivm een val zijn mijn stepjes verbogen, de 3-hoek plaat dus waar het feitelijke stepje aan hangt. Nu zou ik deze graag willen vervangen en ook meteen het stepje wat verder naar achteren en iets omhoog zetten voor op het circuit. :]
Ik heb wat gezocht op ebay ed maar wie heeft hier ervaring mee, wat is aan te raden ?

Alvast bedankt !
 
Ik schakel ook regelmatig mis. :+ :X Mijn tijd was de laatste keer 2:08. Met regenbanden op een droge baan. Regenband opgerookt, en ik kon gewoon niet harder omdat de motor telkens aan de achterkant wegliep wanneer ik gas gaf.

Ik had pijn in mijn rug, dus daarom had ik de band niet verwisseld. Ik dacht nog dat het wel mee zou vallen. Maar nee. Rij niet met een regenband op een droge baan! :P Zonde van de band.

Heb je nog kramp gehad? Nee? Dan valt er nog genoeg aan je houding te verbeteren. :+

Dat is wel zonde inderdaad, heb geen kramp gehad maar voelde de beenspieren 2 dagen later nog. :')
Ik moet hem een stuk platter leggen dan valt er veel te verbeteren.
 
Maat 45 en schakelde ondersom, is wel even wennen op me kawa dat ik weer gewoon schakel trouwens, went zo snel andersom schakelen.

Mooi dat de motor bevalt, op naar de 2.05

Hoe zet je hem omgekeerd dan met dit setje?
Ik heb maat 42, dat was even het verschil, 2.05 zal vast haalbaar zijn.
Hij is heerlijk snel! Vast niet te vergelijken met je huidige ZX10 maar hij maakt het diverse motoren knap lastig dat heb ik al wel door.
 
Dat schijnt dus te kunnen. Een kennis van mijn neef heeft dat eens gedaan. Maar ja, dat is dus wel een derdehands verhaal, dus meer dan 'volgens mij wel' kan ik niet zeggen. :)

De bak gaat er 'verkeerd om' van schakelen. Maar je kan ook weer de remschakelset van de SC28 overzetten. Misschien kan het ook met de SC33 schakelstang.

En je schijnt de koppeling mee over te moeten zetten. En dan vraag ik me af of je niet ook de zijkap van de koppeling mee over moet zetten, of de koppelingspen/hevel moet aanpassen.
bedankt :} , antwoord even in onze topic gezet en Lemmy was er blij mee :Y .
 
Hoe zet je hem omgekeerd dan met dit setje?
Ik heb maat 42, dat was even het verschil, 2.05 zal vast haalbaar zijn.
Hij is heerlijk snel! Vast niet te vergelijken met je huidige ZX10 maar hij maakt het diverse motoren knap lastig dat heb ik al wel door.

schakel mechanisme op de uitgaande as van de bak 180 graden draaien en klaar, daarom was er ook een stukje uit de kuip gehaald zodat je schakel (driehoekje) vrij kan bewegen

skrp.jpg
 
Even een vraagje; ik heb voor mijn sc44 een domino snelgas besteld. Nu moet volgens mij ook de rechterstuurschakelaar (start/killswitch) vervangen worden. Die van een sc57 is veel smaller en zou m.i. beter passen. Zou ik die plug and play kunnen aansluiten ipv de originele?
 
Even een vraagje; ik heb voor mijn sc44 een domino snelgas besteld. Nu moet volgens mij ook de rechterstuurschakelaar (start/killswitch) vervangen worden. Die van een sc57 is veel smaller en zou m.i. beter passen. Zou ik die plug and play kunnen aansluiten ipv de originele?

Ik denk niet plug&play. Zelf zou ik de kabel van de SC44 afknippen/solderen/netjes iets mee doen, en die dan aan de SC57 stekker solderen.

Dat verbinden kan op verschillende manieren, maar ik zou het zo doen:

  • De kabel van de SC57 op 5cm ofzo van de stekker afknippen.
  • De kabel van de SC44 op 6cm afknippen. Neem wat extra omdat je door het strippen en aan elkaar solderen al gauw 0,5cm op de totale lengte gaat verliezen.
  • Dan de draden daarvan aan de SC57 stekker solderen.
  • Netjes krimpkous gebruiken om de blote soldeerverbindingen af te schermen.
  • Daarna met zelfvulcaniserende tape de boel netjes bij elkaar binden.

Gebruik GEEN isolatietape. Dat gaat snel loslaten, en wordt een vieze plakkerige boel.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet plug&play. Zelf zou ik de kabel van de SC44 afknippen/solderen/netjes iets mee doen, en die dan aan de SC57 stekker solderen.

Dat verbinden kan op verschillende manieren, maar ik zou het zo doen:

  • De kabel van de SC57 op 5cm ofzo van de stekker afknippen.
  • De kabel van de SC44 op 6cm afknippen. Neem wat extra omdat je door het strippen en aan elkaar solderen al gauw 0,5cm op de totale lengte gaat verliezen.
  • Dan de draden daarvan aan de SC57 stekker solderen.
  • Netjes krimpkous gebruiken om de blote soldeerverbindingen af te schermen.
  • Daarna met zelfvulcaniserende tape de boel netjes bij elkaar binden.

Gebruik GEEN isolatietape. Dat gaat snel loslaten, en wordt een vieze plakkerige boel.


Kan je die pennetjes in de stekker niet gewoon los maken uit de stekker en die over zetten in de andere stekker, zoe heb ik het ook steeds gedaan, de meeste Japanse stekkers hebben allemaal de zelfde pennetjes aan de binnenkant, schroevendraaier wat smaller en puntiger vijlen en je kan zo mooi de contactjes los maken en over zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan