Het ZX6R topic Deel 60. Tijd om dat rubber te laten slijten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijf is van dat bier af man :P

Als je de motor op de achterbok zet en het achterwiel ronddraait, gaat je ketting dan niet om de zoveel tijd een stuk strakker staan? Dit is/was bij mij wel het geval, hierdoor is de ketting gewoon niet meer te spannen. Oorzaak: waarschijnlijk een verrekte oud voortandwiel dat vorige kettingwissel niet is vervangen (achter is nog goed, ketting alleen verneukt door voortandwiel).


mmm ff kijken :P
 
is er mischien iemand in het bezit van een tutorial? afgelopen week ben ik naar een dealer geweest en deze beste man zij tegen mij, nou jongeman dat word een nieuwe ketting set als ik dat zo hoor en dat kost u 185 euro. dit vond ik erg aan de dure kant, aangezien de tandwielen nog goed zijn en spannen ook volstaat?
zeg dat dan. prijsinfo: http://www.jossmit.nl/contents/nl/d11116.html ;)
er wordt gezegd dat je je ketting en tandwielen altijd tegelijk moet vervangen ivm het op elkaar inlsuiten/het uitrekken van de ketting.
 
ja als ik er een een draai aan geef dan komt ie wel iets omhoog na paar seconde zegmaar

Echt veel omhoog? Bij mij is het nu zo erg dat hij op een punt eigenlijk goed staat volgens het boekje en een halve draai verder duw ik de ketting tegen de achterbrug aan :/ Als je gaat spannen, zorg ervoor dat je de ketting op het strakste punt afstelt. Ik had dit een keer niet gedaan, toen stond de ketting even verderop echt snaarstrak en veerde de motor niet meer :')
 
Echt veel omhoog? Bij mij is het nu zo erg dat hij op een punt eigenlijk goed staat volgens het boekje en een halve draai verder duw ik de ketting tegen de achterbrug aan :/ Als je gaat spannen, zorg ervoor dat je de ketting op het strakste punt afstelt. Ik had dit een keer niet gedaan, toen stond de ketting even verderop echt snaarstrak en veerde de motor niet meer :')

En da,s zo nie fijn voor je uitgaande as :X
 
Pfff... De eerste 7 pagina's sla ik maar even over... :/

Owwh ik ben trouwens zaterdag naar Oss geweest maar die kerel doet helemaal geen particulieren afstellen kreeg ik te horen..??

T was iig geen succes.

Ik voer het adres in in mijn tomtom.. kom ik in een woonwijk.. na wat rondvragen bleek het toch echt daar te zijn. Dus kut.. dat klopte niet.. ikke een stukje terug gereden naar Vos Oss motoren (kwam ik langs en zag ik toevallig). Dus ik daar navragen of ik daar niet moest zijn.. Zij kenden die kerel wel.. maar die deed dus niks particulier volgens hun. Hij is de hoofdimporteur ook van dynojet ofzoiets vertelde die..

Noujah ik snapte t allemaal niet zo goed.. wel duidelijk nu overigens waarom ie zijn telefoon niet afpakte.

Dus nu maar gewoon in Ehv af laten stellen :Y
 
pff drama :P nieuwe band + ketting set is way te duur zal morgen ff foto posten van mijn achterband + tandwiel en dan oordeel ma eens wat ik ermee moet doen. ik ga slapen truste :p laterzzz
 
Owwh ik ben trouwens zaterdag naar Oss geweest maar die kerel doet helemaal geen particulieren afstellen kreeg ik te horen..??

T was iig geen succes.

Ik voer het adres in in mijn tomtom.. kom ik in een woonwijk.. na wat rondvragen bleek het toch echt daar te zijn. Dus kut.. dat klopte niet.. ikke een stukje terug gereden naar Vos Oss motoren (kwam ik langs en zag ik toevallig). Dus ik daar navragen of ik daar niet moest zijn.. Zij kenden die kerel wel.. maar die deed dus niks particulier volgens hun. Hij is de hoofdimporteur ook van dynojet ofzoiets vertelde die..

Noujah ik snapte t allemaal niet zo goed.. wel duidelijk nu overigens waarom ie zijn telefoon niet afpakte.

Dus nu maar gewoon in Ehv af laten stellen :Y

Daar sta je dan, met je goeie gedrag...
 
heb de pdf'jes maar online gezet

voor de ZX-6R 05

klik


inhoud:
-Kawasaki ZX6RR Racing Kit Manual '05
-ZX6R_Assembly_05
-ZX6R_Parts_05
-ZX6R_Service_05
 
Owwh ik ben trouwens zaterdag naar Oss geweest maar die kerel doet helemaal geen particulieren afstellen kreeg ik te horen..??

T was iig geen succes.

Ik voer het adres in in mijn tomtom.. kom ik in een woonwijk.. na wat rondvragen bleek het toch echt daar te zijn. Dus kut.. dat klopte niet.. ikke een stukje terug gereden naar Vos Oss motoren (kwam ik langs en zag ik toevallig). Dus ik daar navragen of ik daar niet moest zijn.. Zij kenden die kerel wel.. maar die deed dus niks particulier volgens hun. Hij is de hoofdimporteur ook van dynojet ofzoiets vertelde die..

Noujah ik snapte t allemaal niet zo goed.. wel duidelijk nu overigens waarom ie zijn telefoon niet afpakte.

Dus nu maar gewoon in Ehv af laten stellen :Y

Zoals ik al zei, Ritzen in Weert :)
 
Heel verstandig :}

Hoop trouwens niet dat het de uitgaande as is die ervoor zorgt dat de ketting zo gek doet :X Is al wel een tijdje dat de ketting wat 'bounced', gelukkig nooit te strak gespannen. In het begin dacht ik dat het zo hoorde, maar bij andere motoren zag ik de ketting veel soepeler z'n rondjes draaien :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan