Het merk Harley Davidson

Als je harley wilt rijden en toch een beetje wilt sturen,
moet je een dyna (voorheen fxr voor de oldtimerliefhebbers) of sportster hebben.
 
Ik heb snel effe een plaatje van internet afgetrokken,zag harley en legde de link.
Maare indian nog beter :} ,wat burt munro ermee gedaan heeft :P

Psies, als ik de poen had, zou ik liever een Indian als een Harley hebben eigenlijk :P
 
Waarschijnlijk koppel ik hd teveel aan supersports :$ ,ja dan pakken de eigenschappen nogal anders uit :) .(ja ook het zo geroemde hoge koppel,de doorsnee jap 1000 cc: 110 Nm,een ducati 1200cc zelf een kleine 130 Nm)
Ik ben waarschijnlijk teveel verwend :P
Ja, je kan ze niet vergelijken met een SS. Is gewoon een hele andere motor. Het fijne van het koppel bij HD is, dat het meteen beschikbaar is en daardoor bij hele lage toeren lekker te rijden is. Super relaxed zeg maar. Het koppel en vermogen bij een SS ligt veel hoger in de toeren en is meer op sportieve prestaties gericht.

Een HD nodigt uit tot relaxed rijden en een SS tot sportief rijden. Het is maar net wat je wil.
 
Als je ze wil vergelijken dan moet je ze vergelijken met motoren uit hetzelfde segment zoals, de Yamaha Midnight Star, Suzuki Intruder, Honda Shadow, Triumph Speedmaster etc.
 
Als je ze wil vergelijken dan moet je ze vergelijken met motoren uit hetzelfde segment zoals, de Yamaha Midnight Star, Suzuki Intruder, Honda Shadow, Triumph Speedmaster etc.
Kan je het ook niet echt mee vergelijken. Harley is Harley. Daarbij hebben ze ook verschillende modellen.
 
Waarschijnlijk koppel ik hd teveel aan supersports :$ ,ja dan pakken de eigenschappen nogal anders uit :) .(ja ook het zo geroemde hoge koppel,de doorsnee jap 1000 cc: 110 Nm,een ducati 1200cc zelf een kleine 130 Nm)
Ik ben waarschijnlijk teveel verwend :P

Eerder te beperkt ;)

Ik moest aan dat filmpje van heiko denken....

Iedereen kan winnen op een supersport.
Maar als het je het lukt om een SS eruit te rijden op een HD, dan heb je pas echt lol :}

Heb op naked, chopper (ja ik weet het het zijn geen choppers,maar ik noem ze nu eenmaal zo), tuono, crossers, brommers,alround gereden. Alle motoren hebben zo hun fun faktor... :Y
 
Je hoeft niet boos te worden :)

Ik interpreteer het woord belevenis gewoon anders als jou :Y ,
Bijvoorbeeld ,ik rag graag over circuits :9 en dat vind ik een belevenis.
Voor het rauwe en ongepolijste van een harley hoef je er niet eens op te rijden,start hem luister en kijk er na.en je bent al een end.
En nee ik heb er nog niet op gereden,heb er ook niet de behoefte aan :) (V-twin zat :Y ducati 748,loopt mij te rauw _O- ,3 cilinders is the bomb :9 )

Kun jij dan meepraten over met een stuiterend achterwiel op een bocht aan te komen,en deze ernaast hangend deze te nemen?

Waaqrschijnlijk niet,want daar heb jij geen behoefte aan :) ,dus ieder zijn ding.

Iedere ervaring (belevenis) is subjectief,ik als een mongool raggen,jij toerend over de weg,prima toch.
Ik stel gewoon heel andere eisen aan een motor.

Ach,ragge deden ze in de USA al voor de oorlog.Gewoon op een 750cc Harley flathead met voetkoppeling en stuurschakeling.Das best spannend zonder remmen.En ook best moeilijk. :Y
Denk dat de adrenaline dan wel rondgaat:

En ik denk dat als ik mijn 33 jaar oude FLH met Showa vork en zwabberende voor en achterv ering met 120 door een bocht stuur met remmen die eigenlijk niet echt remmen ...dat dat best een kick geeft.
Als ik dan met 180 op de SS van mijn broer naar een bocht stuur waarvan ik weet dat de remmen het zeer goed doen dan is dat eigenlijk een beetje saai.Om de limiet met zo'n ding op te zoeken moet je veel harder.Met mijn ouwe barrel is 120 kmu op een landweg de limiet.Kicks voor niks. :Y
 
Laatst bewerkt:
Om even terug te komen over de kwaliteit van HD...
Ik heb de volgende minpunten gevonden en dat voor een fiets van 2012....
-zachte verf/lak, je kijkt de krasjes erin..
-op de niet "zicht" plekken overal lasspetters (onder de tank, frame etc)
-dunne chroomlaag op diverse onderdelen

Dus ik laat diverse chroom onderdelen in kleur spuiten. Ook de spatborden laat ik opnieuw spuiten.
 
Ook daar zullen de boekhouders waarschijnlijk onderhand de dienst uitmaken, net zoals bij alle Amerikaanse bedrijven. Aandeelhouderswaarde is wat telt tegenwoordig, en niet het leveren van producten waar je trots op kunt zijn.
 
Om even terug te komen over de kwaliteit van HD...
Ik heb de volgende minpunten gevonden en dat voor een fiets van 2012....
-zachte verf/lak, je kijkt de krasjes erin..
-op de niet "zicht" plekken overal lasspetters (onder de tank, frame etc)
-dunne chroomlaag op diverse onderdelen

Dus ik laat diverse chroom onderdelen in kleur spuiten. Ook de spatborden laat ik opnieuw spuiten.

Voor hetgeen het maar kost kun je ook niet teveel verwachten he, kwaliteit moet je betalen en dat vind je niet bij een budgetmerk _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan