Het merk Harley Davidson

Zouden er daar veel van zijn? Dat zou wel interessant zijn omdat dan 'de motor', het product ondergeschikt is.
Waarvan? En ondergeschikt aan wat?

Clubleden kan je gaan tellen bij een clubhuis, huisvaders kan je straks in de zomer gaan tellen bij terrasjes. Vaak hebben ze ook nog een beertje in een leren pakje achterop. Serieus, geen grap :X
 
Een buitenstaander ziet een Harley vaak als "de" motor.

In Amerika is het imago vooral de vrijheid die slimme reclamemakers er aan hebben gekoppeld en misschien ook wel het "bad boy" imago dat er aan vast zit. Speelt volgens mij in Nederland veel minder, zijn we toch wat nuchterder in.

De link met 'vrijheid' komt natuurlijk deels vanuit de oorlog en vanuit het vrijheidsgevoel wat mensen hebben als ze aan het touren zijn.
Zou een Harley je ook echt meer vrijheid geven? Zou je meer gaan touren omdat je ineens een Harley koopt?
 
full
 
Waarvan? En ondergeschikt aan wat?

Clubleden kan je gaan tellen bij een clubhuis, huisvaders kan je straks in de zomer gaan tellen bij terrasjes. Vaak hebben ze ook nog een beertje in een leren pakje achterop. Serieus, geen grap :X

Van de reden van het kopen van een Harley en het gewenste voordeel wat ze uit een Harley willen halen.

Leren pakken met beertjes erop? :|

Waarom ga je zo rond rijden?
 
Vrijheid, dat is het 1e antwoord wat wordt gegeven tijdens een interview door een (lokaal) tv station.
Maar ben je werkelijk zo vrij op de motor?
Je moet anticiperen, je moet defensief rijden, je bent zeer kwetsbaar als het om "voorrang nemen of krijgen" gaat.

Ook wordt vaak door de media een beeld gecreëerd wat de kijker wil zien, mannen met tattoo's en baarden en dikke buiken.
Als je op een evenement nou net die mensen filmt die er (prachtig) uitgedost uitzien voldoe je aan de verwachting van de kijker (kijkcijfers!!)
Hart van Nederland is daar goed in.

Maar er zijn echte liefhebbers en wannaabee's;
doordeweeks jasje dasje, en in het weekend op de motor, door wat leren kleding aan te trekken met heel veel logo's, opeens afschrikwekkende stoere bikers.
Tijdens een tussenstop allemaal even een blikje bier.
Dat was tijdens een of andere documentaire.

En dan vallen ze bij mij al door de mand, ik ken geen motorrijders die bier of alcohol drinken als ze nog moeten rijden.
Dat doen ze pas als de motor op slot staat..........................................

Motorrijden is net als seks, ik denk er de hele dag aan.
 
Van de reden van het kopen van een Harley en het gewenste voordeel wat ze uit een Harley willen halen.

Leren pakken met beertjes erop? :|

Waarom ga je zo rond rijden?
Een beertje met een leren pak is niet hetzelfde als een leren pak met beertjes.. maar goed dat jij ontwerper wil worden _O-
Alhoewel.. als je de wensen van je klanten ook zo interpreteert... :X
 
Laatst bewerkt:
Een beertje met een leren pak is niet hetzelfde als een leren pak met beertjes.. maar goed dat jij ontwerper wil worden _O-
Alhoewel.. als je de wensen van je klanten ook zo interpreteert... :X


Haha, hm ja... Geloof dat taal nooit me sterke kant gaat worden...

ik weet overigens niet wat nu erger is... leren pakjes met beren of beren met leren pakjes...
 
Vrijheid, dat is het 1e antwoord wat wordt gegeven tijdens een interview door een (lokaal) tv station.
...

Maar er zijn echte liefhebbers en wannaabee's;
doordeweeks jasje dasje, en in het weekend op de motor, door wat leren kleding aan te trekken met heel veel logo's, opeens afschrikwekkende stoere bikers.
Tijdens een tussenstop allemaal even een blikje bier.
Dat was tijdens een of andere documentaire.

....

Dat is inderdaad vreemd, veel mensen kopen een motor (een harley of een andere) om vrijheid te beleven. Dat is wat ze er uit willen halen, nu ben ik geen motor rijder (dat was vast al duidelijk), maar hoe vrij voel je je op een motor?

Doordeweek dasje en jasje en in het weekend lere kleidng etc., waarom doen dien mensen dat? Wat willen ze daarmee krijgen? Willen die van de vrijheid van motor rijden beleven of iets heel anders?
 
Waarvoor gebruikt u de Harley motor? Of waarvoor zou u deze gebruiken?
schuurvulling, imago, presse-papier.



Waarom zou u Harley Davidson aanraden bij anderen?
zie bovenstaand.



Is er spraken van een sub-cultuur binnen Harley Davidson? Zo ja, hoe ziet deze er uit?
yuppen in vol HD ornaat, HOG patches en liefhebbers met oude shovels e.d. die gewoon zichzelf blijven.



Als u het logo van het merk ziet staan, waar denkt u dan aan?
mijn portomonee



Wat voor soort mensen spreek Harley Davidson volgens u aan?
van tandarts tot wannabe lifestyle biker



Wat is volgens u typisch iets voor Harley Davidson?
olielekkage, verliezen van onderdelen, rammelen, lomp zwaar.



:?
 
Laatst bewerkt:
Vrijheid, dat is het 1e antwoord wat wordt gegeven tijdens een interview door een (lokaal) tv station.
Maar ben je werkelijk zo vrij op de motor?
Je moet anticiperen, je moet defensief rijden, je bent zeer kwetsbaar als het om "voorrang nemen of krijgen" gaat.

Ook wordt vaak door de media een beeld gecreëerd wat de kijker wil zien, mannen met tattoo's en baarden en dikke buiken.
Als je op een evenement nou net die mensen filmt die er (prachtig) uitgedost uitzien voldoe je aan de verwachting van de kijker (kijkcijfers!!)
Hart van Nederland is daar goed in.

Maar er zijn echte liefhebbers en wannaabee's;
doordeweeks jasje dasje, en in het weekend op de motor, door wat leren kleding aan te trekken met heel veel logo's, opeens afschrikwekkende stoere bikers.
Tijdens een tussenstop allemaal even een blikje bier.
Dat was tijdens een of andere documentaire.

En dan vallen ze bij mij al door de mand, ik ken geen motorrijders die bier of alcohol drinken als ze nog moeten rijden.
Dat doen ze pas als de motor op slot staat..........................................

Motorrijden is net als seks, ik denk er de hele dag aan.
Wild Hogs wel eens gezien?

Zijn ook een stel midlife-crisis kerels die nog even quasi-stoer een road trip gaan maken.
 
Heb ik geen gelijk dan ?


nee,
harleys zijn juist zeer onderhoudsarm.

geen kleppenstellen, is zelfregelend.

geen carbs synchroniseren, je hebt er maar 1

luchtfilter en bougies zitten aan de zijkant dus je hoeft er niks voor te demonteren.

geen nokkenaskettingspanners om te vervangen.

geen koelvloeistof om te verversen

is in feite techniek uit eind jaren 30,
je weet wel, toen alles nog lekker simpel was.

1 x per jaar de vloeistoffen verversen en je bent klaar.

carterolie, bakolie en remvloeistof,
 
Laatst bewerkt:
nee,
harleys zijn juist zeer onderhoudsarm.

geen kleppenstellen, is zelfregelend.

geen carbs synchroniseren, je hebt er maar 1

luchtfilter en bougies zitten aan de zijkant dus je hoeft er niks voor te demonteren.

geen nokkenaskettingspanners om te vervangen.

is in feite techniek uit eind jaren 30,
je weet wel, toen alles nog lekker simpel was.




Daar zit wat in :)
 
Dat is inderdaad vreemd, veel mensen kopen een motor (een harley of een andere) om vrijheid te beleven. Dat is wat ze er uit willen halen, nu ben ik geen motor rijder (dat was vast al duidelijk), maar hoe vrij voel je je op een motor?

Doordeweek dasje en jasje en in het weekend lere kleidng etc., waarom doen dien mensen dat? Wat willen ze daarmee krijgen? Willen die van de vrijheid van motor rijden beleven of iets heel anders?


Motorrijden is voor mij een gevoel, een passie, graag willen rijden en redenen (smoes) zoeken om te rijden.
Dat had ik toen ik kon fietsen al, daarna met brommers en nu met een motor.
Zelf onderhouden, schoonmaken etc.
Ik ben wel ook lid geweest van een club en zelfs in het bestuur gezeten.
Treffens en weekenden organiseren , was heel leuk maar vaak ook veel gezeik.
Samen dezelfde hobby delen en beleven dat is leuk.

Nu gaan we met hooguit 5-6 man rijden of maar met 3 personen of alleen.

Veel mensen die ik ontmoet en ook een motor hebben , vragen vaak, "jôh, als je gaat rijden bel me dan dan ga ik mee."
Als je dan belt hebben ze net wat anders, ja maar het regent nu, (maar het is pas op zondag, over 3 dagen), hun schoonmoeder is jarig, (kan je 's avonds ook heen)
Wat, waarheen, zover?
Nee ander keertje.

Nu hebben we een paar man die je op zaterdagavond kan bellen (sms'en), morgenochtend 8.00 bij Motel Maarsbergen en dan even een rit maken tot net na rond de middag.

Want op zondag met mooi weer kan je beter rond de middag weer op huis aan omdat dan al die fietsenrekken de weg opkomen.

Dat Jasje dasje voorbeeld is een gevoel, showen ergens bij willen horen.
Vaak rijden die niet zolang, keertje Ardennen, maar toen ging het regenen, en was het niet leuk meer.
Vanuit de auto zag het er altijd leuk en stoer uit, die motorrijders, maar als je er eenmaal zelf op zit waait het erg hard, en regen doet erg zeer met een potje op.


Lees hier maar eens wat rond:
http://faq.luiemotorfiets.net/?groupid=1
 
Terug
Bovenaan Onderaan