Het merk Harley Davidson

Nah, HD staat nou niet echt bekend om de goede kwaliteit van de eigen remmerij :X

Dito met de vering.

Met de Evo serie werd er al meer aandacht aan besteed, toch leveren ze motoren af met vering die of heel slap of te hard is (afhankelijk van de dag van productie).

En het bochtjes sturen was maar half half. Pas de laatste jaren wordt er, naast het uiterlijke deel, ook meer andacht besteed aan de fijne kant van de rij eigenschappen.

Ah, je begreep hem dus niet. Moderator??
Sorry, zal er de volgende keer weer wat smilies bijzetten op taktische plaatsen.
 
Ik heb in Las Vegas een HD Fatboy gehuurt en moet zeggen dat het wel ok reed. Het was wel een nieuwe. Ik vond hem er wel een beetje plastic/nep uitzien. Dichte wielen enzo echt mooi was ie zeker niet.

Nu zijn het ook motoren echt gebouwd voor in de VS. In 45 graden ga je niet in een leren pak op een GSX-R rondrijden (hoewel je die ook genoeg ziet daar tegenwoordig).

Lekker in je eentje op de woestijnwegen op de HD met een wapperend shirtje en een half potje op en ik had het prima naar mijn zin 8-) Het zijn ook totaal geen dingen om te hard mee te rijden, ik reed altijd 50/55 mph en dat is chill zat :)

En sturen ook geen probleem, toen ik met een bocht de parkeergarage uitreed kwam ik gelijk met m'n 'steps' tegen de grond aan.

Maar nee, het zou niet mijn motor zijn. Tenzij ik in de VS ben dan wil ik alleen maar op een Harley rijden want dat hoort er gewoon bij.
 
Volgens mij is HD/choppers vooral een image van stoeren mannen, en het ultieme vrijheids gevoel.

Was vroeger ook gek van choppers en HD,.. mijn eerste motor was dan ook een chopper.
Daarna begon ik het rijden aan zich steeds meer te warderen en wou ik iets wat beter stuurde/remmen etc.. en ben ik andere motoren gaan rijden (nakeds). Image werd toen een stuk minder belangrijk, performance des te meer,.

Als ik er nu op terug kijk, is het moelijk te begrijpen waar die passie voor choppers vandaan kwam, ik denk tv en media,... Image van HD/Chopper is nu ook anders in mijn hoofd. Zonder mensen af te willen zeiken, moet ik nu vaak lachen als ik een HD'er zie met kruizen en doodshoofden.. vast een accountant denk ik dan ;)..

Er zal er zeker een groep echte choppersliefhebbers tussen zitten, die dat gevoel ook waar maken... zelfs nog enkele echte stoere mannen,.. maar een groot deel is volgens mij de hype achterna gevlogen...
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is HD/choppers vooral een image van stoeren mannen, en het ultieme vrijheids gevoel.

Was vroeger ook gek van choppers en HD,.. mijn eerste motor was dan ook een chopper.
Daarna begon ik het rijden aan zich steeds meer te warderen en wou ik iets wat beter stuurde/remmen etc.. en ben ik andere motoren gaan rijden (nakeds). Image werd toen een stuk minder belangrijk, performance des te meer,.

Als ik er nu op terug kijk, is het moelijk te begrijpen waar die passie voor choppers vandaan kwam, ik denk tv en media,... Image van HD/Chopper is nu ook anders in mijn hoofd. Zonder mensen af te willen zeiken, moet ik nu vaak lachen als ik een HD'er zie met kruizen en doodshoofden.. vast een accountant denk ik dan ;)..

Er zal er zeker een groep echte choppersliefhebbers tussen zitten... zelfs nog enkele echte stoere mannen,.. maar het grote deel is volgens mij de hype achterna gevlogen...

Dat heb je met elk merk denk ik wel. Hoeveel mensen hebben niet net hun rijbewijs en zeggen gelijk: 'Ik wil een R1', want al mijn vrienden hebben er ook eentje en dat is stoer.

Gezien worden hoort ook bij het motorrijden. Als ik op m'n Duc rijd vind ik het ook leuk wanneer mensen even om kijken, of zelfs naar me toe komen en interesse tonen.
 
Kijk.Hieruit blijkt dat je van de materie nul komma nul verstand hebt.
Degene met de beertjes en vlaggetjes achterop zijn dus de Goldwingrijders.
U weet wel.De wil wel maar kan niet Harley rijders.
Oh OK...
5123FK6OAKL._SL500_AA280_.jpg
 
Dat heb je met elk merk denk ik wel. Hoeveel mensen hebben niet net hun rijbewijs en zeggen gelijk: 'Ik wil een R1', want al mijn vrienden hebben er ook eentje en dat is stoer.

Gezien worden hoort ook bij het motorrijden. Als ik op m'n Duc rijd vind ik het ook leuk wanneer mensen even om kijken, of zelfs naar me toe komen en interesse tonen.

Das zeker zo.. en ben ik zelf in bepaalde mate ook schuldig eraan.

Maar toch, ik heb het gevoel dat bij HD dit wat meer aanwezig is/extremer is.....
De verhouding tussen de persoon zelf en wie hij is, en hoe hij zich zelf representeerd op zijn motor..

Dat idee dat mensen bij HD hebben, is volgens mij de reden van hun succes.. Hun imago...



Laat het anders zeggen, pak een kind van 12 die niet uit een motor familie/omgeving komt, de ballen van motors begrijpt, en laat hem een Harley en een duc zien,.. grote kans dat ie een HD kiest als stoere motor,.. waarom.. marketing, media, en tv,.. het image van de HD..
 
Laatst bewerkt:
Das zeker zo.. en ben ik zelf in bepaalde mate ook schuldig eraan.

Maar toch, ik heb het gevoel dat bij HD dit wat meer aanwezig is/extremer is.....
De verhouding tussen de persoon zelf en wie hij is, en hoe hij zich zelf representeerd op zijn motor..

Dat idee dat mensen bij HD hebben, is volgens mij de reden van hun succes.. Hun imago...




Laat het anders zeggen, pak een kind van 12 die niet uit een motor familie/omgeving komt, de ballen van motors begrijpt, en laat hem een Harley en een duc zien,.. grote kans dat ie een HD kiest als stoere motor,.. waarom.. marketing, media, en tv,.. het image van de HD..

Blijft natuurlijk de vraag "Wie rijdt meer voor lul,de HD rijder met een t shirt en spijkerbroek met 90 kmh oip een Rijksweg of een R1 rijder in volle leren raceuitrusting met gieter op de rug en overvecht kniebeschermers aan met 120 kmh op de snelweg?".

Ik hou het op de would be racer. _O-
 
Laatst bewerkt:
Blijft natuurlijk de vraag "Wie rijdt meer voor lul,de HD rijder met een t shirt en spijkerbroek met 90 kmh oip een Rijksweg of een R1 rijder in volle leren raceuitrusting met gieter op de rug en overvecht kniebeschermers aan met 120 kmh op de snelweg?".

Ik hou het op de would be racer. _O-

Het is meer een met kruizen en doodshoofden beklede poets grage in zijn midlife crisis zittende accountant versus een powerranger met schaamranden tot onder zijn oksels die al zijn vriendjes verteld dat ie wel 200 rechtuit kan zonder in zijn broek te plassen..

En dan hebben we het nog niet over de BMW offroad enthousiasteling die over zijn motor, parijs dakar waardig, wilde verhalen verteld over die keer dat ie op een grevelpadje in Z-Frankrijk terecht kwam..


Het zijn eigenlijk allemaal prutsers met een identiteitscrisis die motorrijders,..
 
Het is meer een met kruizen en doodshoofden beklede poets grage in zijn midlife crisis zittende accountant versus een powerranger met schaamranden tot onder zijn oksels die al zijn vriendjes verteld dat ie wel 200 rechtuit kan zonder in zijn broek te plassen..

En dan hebben we het nog niet over de BMW offroad enthousiasteling die over zijn motor, parijs dakar waardig, wilde verhalen verteld over die keer dat ie op een grevelpadje in Z-Frankrijk terecht kwam..


Het zijn eigenlijk allemaal prutsers met een identiteitscrisis die motorrijders,..


:')

Leuke :)
 
Bedankt voor de info Murph.
Ik dacht altijd dat het rugvergroeingen waren...maar het is dus om planten water te geven...


Blijft natuurlijk de vraag "Wie rijdt meer voor lul,de HD rijder met een t shirt en spijkerbroek met 90 kmh oip een Rijksweg of een R1 rijder in volle leren raceuitrusting met gieter op de rug en overvecht kniebeschermers aan met 120 kmh op de snelweg?".

Ik hou het op de would be racer. _O-
 
Tim,

Het is een mooie motor om te zien en om te horen.

Alleen de Harley staat er bekend om dat ze veel onderhoud nodig hebben.

veel en vooral duur onderhoud.
De hoofdmeuk van de motorrijders rijdt iets sportiefs en daardoor zijn de meesten hier niet zo op Harley.
Door de houding en de bouw van de motor kunnen ze niet zo plat (op snelheid) de bochten door.

Een harley is gewoon een rustig an motor, het is ook mooi, maar echt een andere tak van sport.

Wellicht heb je elders meer succes, al zijn er wel een aantal HD rijders bij hier.
 
een racer is mooi maar niet meer voor hier in nederland....

ken er ook één, lekker een hele snelle racer gekocht , gaat wel over de 300 km/h
met dat het rij seizoen begint is ie het rijbewijs kwijt pff. shit happens half jaar met lekker 25 graden huilend op de bank zitten ......

tja ... dan is een harley rijden toch meer (en vooral langer) genieten .....
 
Yeps,

Als je eens met een paar Harley-believers en liefhebbers wil mailen of bellen: ik weet er hier wel een aantal in de buurt zitten. Kan wel eens voor contactgegevens zorgen, denk ik...

Graag, dat kan me enorm helpen!. Mijn gegevens staan volgens mij in me profiel, anders kun je mailen naar tim@walkalong.nl
 
Laatst bewerkt:
Niet in mijn optiek. Veel HD rijders zijn voornamelijk HD eigenaren. Die maken hooguit op een warme zomerdag een groepsgewijs clubrondje over de veluwe danwel een showritje over de boulevard.

Mooiste voorbeeld is jean marie pfaff. Geld zat, geen verstand van motoren, dus koopt een HD (iedere leek kent die naam immers en iedere leek vind het stoer) gaat lekker rijden in italie (nee nee, motor op de trein erna toe anders zitten we te lang achter het stuur) en gaat daar flink op zijn bek door gebrek aan inzicht/gevoel/ervaring om later van zijn vrouw niet meer op zo'n ding te mogen klimmen :')

Het merk HD trekt meer pfaffs aan dan enig ander merk. Is prima voor de fabriek immers een sale is een sale en het imago lijdt er niet onder immers een leek ziet het verschil niet tussen de echte liefhebber die dagelijks rondknort op zijn HD en de muppet die er alleen over praat.

Heb zelf ooit 1 rit van zo'n 250km gemaakt op een HD. Oud model, 85er meen ik. En ja,.. het trok meer bewonderende blikken dan enige andere fiets die'k ooit gehad heb (was mijn brakke ego ook aan toe 8-)) maareh.... dat gebonk, geherrie, gewaggel van dat ding beviel me voor geen meter dus nooit in de verleiding gekomen er 1 aan te schaffen.Stoer? Kijk eens wat ichiro honda allemaal gedaan heeft om zijn motortokootje tot een succes te maken. Welke risico's hij heeft genomen, moeilijke beslissingen genomen en met wat voor geestdrift hij dat deed. Dat is pas stoer.
Maareh... je bedoeld wss. de bad boy / easy rider associatie. Tsja. Dat zal allicht meegeholpen hebben.

Cool verhaal! Die Pafs ;) Zou daar graag meer over weten... Zulke mensen kopen een HD motor bij uitstek voor het merk!

Maar kopen niet alle mensen een HD voor het merk? Misschien in mindere of meerdere mate, maar op een of ander manier moet je merk tof vinden en er mee geassocieerd willen worden, toch?
De vraag is alleen waarmee wil je dan geassocieerd worden? Wat vertelt het over de rijder wat hij zo verdomt graag aan de wereld wilt vertellen (bewust of minder bewust)
 
veel en vooral duur onderhoud.
De hoofdmeuk van de motorrijders rijdt iets sportiefs en daardoor zijn de meesten hier niet zo op Harley.
Door de houding en de bouw van de motor kunnen ze niet zo plat (op snelheid) de bochten door.

Een harley is gewoon een rustig an motor, het is ook mooi, maar echt een andere tak van sport.

Wellicht heb je elders meer succes, al zijn er wel een aantal HD rijders bij hier.


Duur.... Maar is het dat dan ook waard? Je koopt misschien wel meer dan alleen een motor, maar een imago, een visie en een manier van genieten?

Moet zeggen dat dit topic me al veel geholpen heeft hor! Probeer het uiteraard ook elders, ga proberen meerdere dealers te bezoeken en hopelijk ook Harley rijders spreken!
 
een racer is mooi maar niet meer voor hier in nederland....

ken er ook één, lekker een hele snelle racer gekocht , gaat wel over de 300 km/h
met dat het rij seizoen begint is ie het rijbewijs kwijt pff. shit happens half jaar met lekker 25 graden huilend op de bank zitten ......

tja ... dan is een harley rijden toch meer (en vooral langer) genieten .....

liever ff mn rijbewijs kwijt dan mn motor elke maand drie weken bij de dealer... :X })
 
liever ff mn rijbewijs kwijt dan mn motor elke maand drie weken bij de dealer... :X })

Dat hoeft niet...de menig H-D rijder weet meer van ze motor + blok dan de gemiddelde rijst raket rijder....dus die sleutelt gewoooon in ze garage.. ;)
 
Ik heb een Harley omdat ik het nou eenmaal de mooiste fiets ter wereld vind en geen lol beleef in hard rijden en knee downs maken. Voor het betere gooi en smijt werk en het stoeprandje butsen heb ik een Transalp. Ze staan lekker naast elkaar en maken nooit ruzie samen. Kunnen hun berijders vaak nog een voorbeeld aan nemen.
 
Dat hoeft niet...de menig H-D rijder weet meer van ze motor + blok dan de gemiddelde rijst raket rijder....dus die sleutelt gewoooon in ze garage.. ;)

dat is dan in hoofdzaak wel de generatie die al meer dan n jaar of 15 met harley's rijdt... de andere.... :N :X... die brengen m nog net niet naar de dealer om r benzine in te gooien, om de banden op te pompen wel al... die gaan zich de gemanicuurde nageltjes niet vuil maken hoor... ken r zo eentje die niet eens weet of zn harley carb of injectie is, en waar z'n cylinders zitten...
 
Ik heb een Harley omdat ik het nou eenmaal de mooiste fiets ter wereld vind en geen lol beleef in hard rijden en knee downs maken. Voor het betere gooi en smijt werk en het stoeprandje butsen heb ik een Transalp. Ze staan lekker naast elkaar en maken nooit ruzie samen. Kunnen hun berijders vaak nog een voorbeeld aan nemen.

wel beetje jammer dat je de helft van de harley-meets niet eens binnen mag met je transalp hé... op andere meets nog niet gezien dat je met n harley niet binnen mag... aan wie zou dat dan vooral liggen denk je?
 
dat is dan in hoofdzaak wel de generatie die al meer dan n jaar of 15 met harley's rijdt... de andere.... :N :X... die brengen m nog net niet naar de dealer om r benzine in te gooien, om de banden op te pompen wel al... die gaan zich de gemanicuurde nageltjes niet vuil maken hoor... ken r zo eentje die niet eens weet of zn harley carb of injectie is, en waar z'n cylinders zitten...

nee hoor....Dat hoeft niet..ken er genoeg die niet al een jaar of 15 harley rijden en wel het complete blok uitelkaar halen en dan weer vernieuwd inelkaar schroeven....ach, het is wat..hier kun je jaren over door gaan...Door rijst raket rijders worden chopper/harley rijders aangezien voor mensen die met het vangnet achter de motor rijden...etc etc..vica versa....Zelf vind ik het bullshit, je rijd waar ej je lekekr opvoelt...dat ik nou persoonlijk de choppers & OLDSKOOL racers, caferacers nou het mooiste vind en de rest dus echt totaal niks...tsja...meningen....gelukkig gelukkig hebben we allemaal een mening...anders zouden we alles hetzelfde doen...
 
nee hoor....Dat hoeft niet..ken er genoeg die niet al een jaar of 15 harley rijden en wel het complete blok uitelkaar halen en dan weer vernieuwd inelkaar schroeven....ach, het is wat..hier kun je jaren over door gaan...Door rijst raket rijders worden chopper/harley rijders aangezien voor mensen die met het vangnet achter de motor rijden...etc etc..vica versa....Zelf vind ik het bullshit, je rijd waar ej je lekekr opvoelt...dat ik nou persoonlijk de choppers & OLDSKOOL racers, caferacers nou het mooiste vind en de rest dus echt totaal niks...tsja...meningen....gelukkig gelukkig hebben we allemaal een mening...anders zouden we alles hetzelfde doen...

ben ik het ook helemaal mee eens ja, oldskools en zo vind ik wel mooi om te zien, maar zou 'r me te pletter op vervelen en wsl in de kreukels rijden... ging met n triumph thruxton maar al net goed, kon daar al nauwelijks mee rijden zoals 't 'bedoeld' is.. maar het is dat 'wij zijn de enige échte motorrijders' dingetje waar ik me bij veel harley lui aan stoor... terwijl ze meestal nog niet de helft van rij-jaren hebben, en meestal nog geen 5% van mn kilometers.. zij niet alleen hoor, maar wel het meeste.
 
Laatst bewerkt:
quote:
Robertehv schreef op 12 maart 2010 @ 14:30:
Ik heb een Harley omdat ik het nou eenmaal de mooiste fiets ter wereld vind en geen lol beleef in hard rijden en knee downs maken. Voor het betere gooi en smijt werk en het stoeprandje butsen heb ik een Transalp. Ze staan lekker naast elkaar en maken nooit ruzie samen. Kunnen hun berijders vaak nog een voorbeeld aan nemen.


wel beetje jammer dat je de helft van de harley-meets niet eens binnen mag met je transalp hé... op andere meets nog niet gezien dat je met n harley niet binnen mag... aan wie zou dat dan vooral liggen denk je?

Niet aan mij, wordt altijd een beetje moe van die welles nietes topics.
"de" harleyrijder bestaat niet.

Er zijn toch ook merkenclubs van alle andere merken, kan me niet voorstellen dat ik me bij de XXXX owner groep o.i.d. met een ander merk fiets kan aanmelden. Heeft volgens mij echt niet specifiek met één bepaald merk te maken maar meer met het groepsgevoel van enthousiastelingen die natuurlijk niet op kritiek op hun keuze zitten te wachten. Gaat ook veel breder dan motoren, zie voetbalsupporters, beroepen enz enz.

We willen gewoon allemaal ergens bijhoren, niks mis mee zolang het je eigen keuze is. Ik vind mijn Harley een prachtige fiets en hij doet wat ik ervan verwacht, mijn Honda vind ik ook prachtig en doet ook wat ik van hem verwacht.

En nu verwacht ik wel weer een reaktie van iemand, kom maar kom maar kom maar
 
Niet aan mij, wordt altijd een beetje moe van die welles nietes topics.
"de" harleyrijder bestaat niet.

Er zijn toch ook merkenclubs van alle andere merken, kan me niet voorstellen dat ik me bij de XXXX owner groep o.i.d. met een ander merk fiets kan aanmelden. Heeft volgens mij echt niet specifiek met één bepaald merk te maken maar meer met het groepsgevoel van enthousiastelingen die natuurlijk niet op kritiek op hun keuze zitten te wachten. Gaat ook veel breder dan motoren, zie voetbalsupporters, beroepen enz enz.

We willen gewoon allemaal ergens bijhoren, niks mis mee zolang het je eigen keuze is. Ik vind mijn Harley een prachtige fiets en hij doet wat ik ervan verwacht, mijn Honda vind ik ook prachtig en doet ook wat ik van hem verwacht.

En nu verwacht ik wel weer een reaktie van iemand, kom maar kom maar kom maar
Nietes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan