Het merk Harley Davidson

Nou de roemruchte BMW topics hier hielden het ook lang vol :)

FF lekker sarren...Harley's? Nichten motor! :+
Ik zeg Wild Hogs! _O-
 
Laatst bewerkt:
Martell schreef op 23 maart 2010 @ 10:09:

[...]



Grotendeels eens met de strekking van je verhaal.
Daarnaast concludeer ik na de zoveelste, vergelijkbare, discussie nog altijd dat jaloezie een grote rol speelt. Een HD is nu eenmaal voor veel mensen onbereikbaar en dat wekt afgunst op. Je ziet min of meer hetzelfde ten opzichte van BMWs.
Er zijn er altijd wel een paar die weten te melden wat er allemaal niet aan deugt, maar dat hebben ze meestal van de neef van de ex van hun zus, of zo.
En zoals gewoonlijk zijn degenen die het hardst roepen de mensen die door het leven gaan als grijze muizen die nooit iets zullen bereiken en niet veel meer kunnen dan hard roepen.
En dan nog alleen maar op een afstandje, veilig via Internet.
Onmacht en frustratie dus.
 
Geen reden om spastisch te gaan doen.
Ik rij vanaf 1989 en ik denk dat ik met redelijke zekerheid kan zeggen dat motorland toch wel een ietsie pietsie is veranderd!
Die sfeer is er niet meer, zeker niet in deze buurt.

Nee, ik vind dit nou een perfecte illustratie over motorland in het algemeen en de transformatie van de HD rijder.
Mijn constateringen had ik al, maar werd nog bevestigd door naar deze Honda - HD dealer te gaan, een perfect lokatie om dit te doen en nog geen 400 meter van waar ik woon.
Het HD "uithangbord gehalte" is een stuk hoger dan pakweg 15 jaar terug..
In vergelijking met vroeguh, vind ik het karakter van de HD rijder in het algemeen steeds meer "nonsense" geworden, terwijl ik ze altijd kon waarderen om hun "no nonsense" mentaliteit.
Ik vind dat veel HD rijders steeds meer zijn gaan lijken op die japanse buikschuif rijder met de kleurtjes, logo's etc.
Ook ter vergelijking met andere tijden, is het in motorland in het algemeen, ook "negeer het andere segment gehalte" veel hoger geworden, 100% zeker..
Ik heb geen HD en lijkt me ook geen belemmering of voorwaarde (zoals jij notabene als moderator suggereert) om een mening te geven in deze HD topic.
Ik heb wel een maat, die al 16 jaar HD rijdt en heb ook wel eens HD gereden.
Sterker nog, in september heb ik op het punt gestaan om mijn VN in te ruilen voor een occasion softail standard...toch maar niet gedaan en dat ging niet om het geld.
Ik vond het eigenlijk onnodig, ik ben tevreden zo..


:)

Nou lees ik een beetje tussen de regels door, dat jouw benadering ten grondslag ligt aan je conclusie. Ik zal even uitleggen wat ik bedoel.
..motorland is strikt gescheiden tegenwoordig, althans in de Randstad wel...
Nou woon ik niet in de randstad, maar het lijkt me onjuist. De manier waarop jij de HD mensen beschrijft, geeft al aan dat je niet objectief bent.

Er staan hier op MF meer topics over de precieze kleur van het leren combi-race-pakje, hoe je de witte poser laarsjes echt wit kunt houden, of er ook Kawagroene racepakken van XXX zijn, welke Rossie helm het beste bij een zwarte 954rr past.... enz enz. ;)

En dan kom jij aankakken met HD t-shirts, HD jacks, HD riemen etc, een soort rijdende/lopende Harley uithangborden zeg maar.

Uiteraard heb je helemaal gelijk, want HD mensen kopen nou eenmaal ook andere HD spullekes. Ik heb zelf een trui of 3, 2 vesten, riem, paar t shirts en de halsband van mijn kat is van Harley.


En iedere vrijdag zit ik naast een motormaat, die Kawa rijdt. En hij heeft nog meer Kawa kleiding, dan ik kleding in het totaal heb _O-. Maar oh, we mogen niet met elkaar praten :/

Volgens mij valt het allemaal wel mee. Er is een groep van die nepracers die een beetje neerkijken op alle andere motoren, en is een groep sjoppert rijders die ook onterecht arrogant doen. En de andere 90% zijn gewoon liefhebbers en vinden alles al gauw best.


En bij die laatste categorie horen ook de meetse HD rijders. En aangezien een Harley meestal niet de eerste motor is die men koopt, hebben deze rijders vaak al andere merken en modellen gereden. Daarom weten ze ook hoe leuk het is om bijvoorbeeld een Soes of een Honda te hebben en te rijden.

Toch lijkt het wel alsof de mensen die veel te vertellen hebben over een Harley, er zelf geen hebben, of gehad hebben, of op gereden hebben?!? Of zit ik er naast?

En tot slot: open eens een dergelijk topic over een ander merk.... bloedt binnen drie pagina's dood. Deze niet :)
 
Laatst bewerkt:
Ben dan wel geen Harley rijder, maar toch het lijstje ingevuld.


Had ik er eentje gehad, dan zou ik hem hetzelfde gebruiken als mijn huidige motor. Af en toe een plezierritje en woon/werk.

Net zoals ik mijn eigen motor niemand zou aanraden, zou ik dat bij een HD ook niet doen. Je moet kopen waar je je het lekkerste bij voelt.

Is er spraken van een sub-cultuur binnen Harley Davidson? Zo ja, hoe ziet deze er uit?
Ja, er is een subcultuur, maar dat is meer imago wat ontleent word aan het bad ass imago van een groep als HA en aanverwanten heb ik het idee. HA zie ik niet als een subcultuur. Dat is een groep op zich die HD als vervoermiddel gebruikt.

Maar verschillen merkenclubs van HD sowieso van die van anderen. Groep gelijkgestemden die elkaars machines bewonderen en kennis uitwisselen.

Als u het logo van het merk ziet staan, waar denkt u dan aan?
De Hummer H1 onder de motorfietsen

Wat voor soort mensen spreek Harley Davidson volgens u aan?
Tja, vind ik een moeilijke. Je gaat al snel in vooroordelen vervallen. Mijn idee is namelijk toch vooral dat het een imago dingetje is.

Wat is volgens u typisch iets voor Harley Davidson?

Eerste wat in me opkomt............bier en bbq, geen idee waarom.



Persoonlijk denk ik dat het grootste gedeelte een motor op emotie koopt. Een deel met hun verstand, een deel voor het imago en een deel vanwege de techniek.
Maar ze hebben één ding gemeen. Ze kopen hem allemaal met plezier.

Zelf heb ik een buikschuiver die niet economisch verantwoord is (gemiddeld elke 10k bandjes en elke 20k een ketting), waar net een schijfremslot onder de buddy past, door het vermogen tricky kan zijn de regen en een op het eerste gezicht niet confortabele zithouding.
Dan zit er ook nog eens voor 1000den euro's plastic op wat bij een slippertje direct aan gort is.
En toch heb ik dat ding gekocht om hem als woon/werk vervoer te gebruiken. Niet de meest logische woon/werk motor, maar voor mij past het.
En als ik na het werk op de motor stap is het voor mij een heerlijk rustpunt na een hectische werkdag.
 
Geen reden om spastisch te gaan doen.
Ik rij vanaf 1989 en ik denk dat ik met redelijke zekerheid kan zeggen dat motorland toch wel een ietsie pietsie is veranderd!
Die sfeer is er niet meer, zeker niet in deze buurt.

Nee, ik vind dit nou een perfecte illustratie over motorland in het algemeen en de transformatie van de HD rijder.
Mijn constateringen had ik al, maar werd nog bevestigd door naar deze Honda - HD dealer te gaan, een perfect lokatie om dit te doen en nog geen 400 meter van waar ik woon.
Het HD "uithangbord gehalte" is een stuk hoger dan pakweg 15 jaar terug..
In vergelijking met vroeguh, vind ik het karakter van de HD rijder in het algemeen steeds meer "nonsense" geworden, terwijl ik ze altijd kon waarderen om hun "no nonsense" mentaliteit.
Ik vind dat veel HD rijders steeds meer zijn gaan lijken op die japanse buikschuif rijder met de kleurtjes, logo's etc.
Ook ter vergelijking met andere tijden, is het in motorland in het algemeen, ook "negeer het andere segment gehalte" veel hoger geworden, 100% zeker..
Ik heb geen HD en lijkt me ook geen belemmering of voorwaarde (zoals jij notabene als moderator suggereert) om een mening te geven in deze HD topic.
Ik heb wel een maat, die al 16 jaar HD rijdt en heb ook wel eens HD gereden.
Sterker nog, in september heb ik op het punt gestaan om mijn VN in te ruilen voor een occasion softail standard...toch maar niet gedaan en dat ging niet om het geld.
Ik vond het eigenlijk onnodig, ik ben tevreden zo..

Ik gebruikte je maar als voorbeeld, sorry :)

We maken eigenlijk beiden hetzelfde punt.


ps de moderators waren vroegah ook veul gaver ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo oma, ff opsodemieteren...

Eens even dit topic omhoog takelen.....Het merk Harley Davidson....
Het topic eens doorgespit en mij een breuk gelachen om sommige reactie's!

Een sterk punt was de opmerking dat in de regel bij een HD rijder zijn HD niet zijn eerste fiets is.
En dat hij zich kan verplaatsen in andere merken.
Uitzonderingen (yuppenvolk) daargelaten.

Ik mag mij na het inruilen van mijn Triumph Street Triple R ook HD rijder/bezitter noemen. Ik zag mijn kans schoon om mijn spaarrekening te plunderen voor een nieuwe Fat Bob.
Waarom een HD?
Ik vind het zithouding, looks, en het ontspannen rijden van een "chopper" cq cruiser eigenlijk veel lekkerder dan op een "sport"motor.
Als je dan naar zo'n type motor gaat kijken (Triumph thunderbird, vulcan etc) en naar de prijzen, dan is een Harley opeens niet meer zo duur. En als je dan zo'n klap geld uit gaat geven is er in mijn ogen maar een merk die elke keer als je er naar kijkt wat in je losmaakt.
Dus ook voor een stukje imago heb ik hem gekocht.

En met deze economische tijden, en wat mijn bovenbuurman zei: ik rij Harley omdat het (nu nog) kan.
Maar wel met respect voor alles op twee wielen en meer dan 50cc!!
 
Ik zou geen HD kopen en dan heb ik het niet over de prijs van zo'n ding. Een paar kennissen hebben zo'n apparaat en ik heb er op gereden maar het is niet mijn ding. Vind de zithouding uitgesproken slecht zelfs, het remt slecht, stuurt slecht.... etc het bekende.
Mijns inziens is het vooral de imago die er mensen toe beweegt om zo'n ding te kopen. Dit idee is de laatste tijd nog verder versterkt door het volgende. Een van de plaatselijk gas-installatie en onderhoudsbedrijven kocht enkele jaren geleden een HD.Toen hij bij ons in de garage de verwarmingsinstallatie kwam inspecteren zag hij mijn collectie motoren staan en begon hij over zijn hobby, ik zei hem dat ik zelf nooit geen HD zou kopen e.d. en dat de enige HD die me iets aanspreekt de XR 1200 was, nou dat had ik dus niet moeten zeggen want dat was volgens hem geen HD...., geen probleem verder. Hij is inmiddels ook secretaris geworden van de plaatselijke HD club (heet geloof ik een "chapter"?)Als ze gaan rijden ken je de vent niet meer terug, zijn motor is een soort rijdende kerstboom vol vlaggen en franjes, ziet er niet uit, en hij met een vreemd doekie op zijn kop, stoere pakken, faranje "bling-bling" maar goed is zijn toko niet de mijne. Een motor collega en fanatiek Ducati rijder, waarmee ik vaak ga sturen, kent hem toevallig ook goed, en zo kwam het gesprek om eens een ritje te maken. De HD man meende dat het voor ons op onze sportmotoren geen doen zou zijn, maar aangezien ikzelf ook een maxi-trail (all-road) heb en mijn maat naast zijn Duc 999 ook voor het dagelijkse werk met een Yamaha XT 660 R rondrijd zouden we daar mee gaan rijden. We waren echter allebei hardstikke verbaasd te horen dat hij dat helemaal niks vond, want hij kon het als secretaris van de HD chapter "weet ik veel" niet waarmaken om te gaan rondrijden op een zootje ongeregeld op een Capo Nord en een Yamaha XT.....we begrepen (en begrijpen) het nu nog steeds niet en kunnen dit alleen maar verklaren met "puur imago" en uitstraling. Het gaat niet meer om het rijden zelf maar wat "men" er van zou kunnen zeggen of zoiets mijns inziens is het "gezien worden" belangrijker dan het rijden zelf en dat spreekt mijn totaal niet aan. Het gaat me om rijkwaliteieten en rijplezier. Dat heb ik trouwens het meest op mijn Capo en dat is geen motor met uitstaling, ik vind dat ding persoonlijk zelfs lelijk, maar het rijdt prima en is voor mij de motor waar ik veel plezier aan heb. Zoveel zelfs dat ik de RSV Mille die ik had steeds minder ging gebruiken en daarom inmiddels verkocht heb.
 
Ik zou geen HD kopen en dan heb ik het niet over de prijs van zo'n ding. Een paar kennissen hebben zo'n apparaat en ik heb er op gereden maar het is niet mijn ding. Vind de zithouding uitgesproken slecht zelfs, het remt slecht, stuurt slecht.... etc het bekende.
Mijns inziens is het vooral de imago die er mensen toe beweegt om zo'n ding te kopen. Dit idee is de laatste tijd nog verder versterkt door het volgende. Een van de plaatselijk gas-installatie en onderhoudsbedrijven kocht enkele jaren geleden een HD.Toen hij bij ons in de garage de verwarmingsinstallatie kwam inspecteren zag hij mijn collectie motoren staan en begon hij over zijn hobby, ik zei hem dat ik zelf nooit geen HD zou kopen e.d. en dat de enige HD die me iets aanspreekt de XR 1200 was, nou dat had ik dus niet moeten zeggen want dat was volgens hem geen HD...., geen probleem verder. Hij is inmiddels ook secretaris geworden van de plaatselijke HD club (heet geloof ik een "chapter"?)Als ze gaan rijden ken je de vent niet meer terug, zijn motor is een soort rijdende kerstboom vol vlaggen en franjes, ziet er niet uit, en hij met een vreemd doekie op zijn kop, stoere pakken, faranje "bling-bling" maar goed is zijn toko niet de mijne. Een motor collega en fanatiek Ducati rijder, waarmee ik vaak ga sturen, kent hem toevallig ook goed, en zo kwam het gesprek om eens een ritje te maken. De HD man meende dat het voor ons op onze sportmotoren geen doen zou zijn, maar aangezien ikzelf ook een maxi-trail (all-road) heb en mijn maat naast zijn Duc 999 ook voor het dagelijkse werk met een Yamaha XT 660 R rondrijd zouden we daar mee gaan rijden. We waren echter allebei hardstikke verbaasd te horen dat hij dat helemaal niks vond, want hij kon het als secretaris van de HD chapter "weet ik veel" niet waarmaken om te gaan rondrijden op een zootje ongeregeld op een Capo Nord en een Yamaha XT.....we begrepen (en begrijpen) het nu nog steeds niet en kunnen dit alleen maar verklaren met "puur imago" en uitstraling. Het gaat niet meer om het rijden zelf maar wat "men" er van zou kunnen zeggen of zoiets mijns inziens is het "gezien worden" belangrijker dan het rijden zelf en dat spreekt mijn totaal niet aan. Het gaat me om rijkwaliteieten en rijplezier. Dat heb ik trouwens het meest op mijn Capo en dat is geen motor met uitstaling, ik vind dat ding persoonlijk zelfs lelijk, maar het rijdt prima en is voor mij de motor waar ik veel plezier aan heb.
Klote HD's ook, ze veranderen iets in je ziel. Ze laten je dingen doen die je anders niet zou doen. Ze veranderen je gedrag.
Zoveel zelfs dat ik de RSV Mille die ik had steeds minder ging gebruiken en daarom inmiddels verkocht heb.
 
Laatst bewerkt:
Mwuah, ik heb niets tegen Harley's zoals ik niets tegen MacBooks heb. Het is in feite van hetzelfde laken een pak; beide zijn relatief duur in hun klasse, worden gebruikt door mensen die niet typisch zijn (of willen voordoen dat ze niet typisch zijn) en de gebruikers er van zijn de grootste snobs die er rond lopen (Ik heb geen PC, ik heb een Mac; 'aarrrrrr, 't is gewoon een gepimpte unix OS' - maar goed, ik ben ook Windows en Linux gebruiker - ik begrijp geen hol van die rage).

Juist omdat Harley Davidson gebruikers zelf, over het algemeen de grootste snobs zijn - de hipsters van de motorfiets wereld -, is er natuurlijk ook veel aversie tegen HD's. Ik vind het zelf wel mooie motoren, ze hebben wel iets; ik zou echter, door het nare padvinders gedrag (jij hoort niet bij de 'scouts', ik ga je niet groeten) van HD rijders, nooit overwegen er een te nemen. En da's jammer.
 
Mwuah, ik heb niets tegen Harley's zoals ik niets tegen MacBooks heb. Het is in feite van hetzelfde laken een pak; beide zijn relatief duur in hun klasse, worden gebruikt door mensen die niet typisch zijn (of willen voordoen dat ze niet typisch zijn) en de gebruikers er van zijn de grootste snobs die er rond lopen (Ik heb geen PC, ik heb een Mac; 'aarrrrrr, 't is gewoon een gepimpte unix OS' - maar goed, ik ben ook Windows en Linux gebruiker - ik begrijp geen hol van die rage).

Juist omdat Harley Davidson gebruikers zelf, over het algemeen de grootste snobs zijn - de hipsters van de motorfiets wereld -, is er natuurlijk ook veel aversie tegen HD's. Ik vind het zelf wel mooie motoren, ze hebben wel iets; ik zou echter, door het nare padvinders gedrag (jij hoort niet bij de 'scouts', ik ga je niet groeten) van HD rijders, nooit overwegen er een te nemen. En da's jammer.
Je kent je zelf? Als jij een HD neemt wordt je ook een snob?
 
Je kent je zelf? Als jij een HD neemt wordt je ook een snob?
Nee; voor mij is iedereen op meer dan 50cc een motorrijder; inclusief de scooterrijders. Overigens zijn niet alleen de HD rijders naar, maar ook BMW rijders en SuperSport rijders vertonen in hoge mate wat ik padvinders gedrag noem; je mag onze boomhut alleen in als je meisjes/moeders/vaders/broccoli ook stom vindt. Een soort kinderachtige neiging tot uitsluiting en het bombarderen van de eigen smaak tot boven alle kritiek verheven en van hogere waarde dan andere meningen.

Het is dan toch geen wonder dat anderen gaan zaniken over de gekozen smaak? Want op alle motoren valt wel wat aan te merken: positief en negatief.
 
Nee; voor mij is iedereen op meer dan 50cc een motorrijder; inclusief de scooterrijders. Overigens zijn niet alleen de HD rijders naar, maar ook BMW rijders en SuperSport rijders vertonen in hoge mate wat ik padvinders gedrag noem; je mag onze boomhut alleen in als je meisjes/moeders/vaders/broccoli ook stom vindt. Een soort kinderachtige neiging tot uitsluiting en het bombarderen van de eigen smaak tot boven alle kritiek verheven en van hogere waarde dan andere meningen.

Het is dan toch geen wonder dat anderen gaan zaniken over de gekozen smaak? Want op alle motoren valt wel wat aan te merken: positief en negatief.
Ik ben het even kwijt. Ligt het gedrag nou aan de personen of aan de motor?
 
harley rijders zijn fags :)

http://www.youtube.com/watch?v=xGyKBFCd_u4



En de meeste harley rijders hebben dit :
1197b8280a1e2ebc33970881425ce431.JPG


Altijd bij zich _O-
 
Laatst bewerkt:
Nee; voor mij is iedereen op meer dan 50cc een motorrijder; inclusief de scooterrijders. Overigens zijn niet alleen de HD rijders naar, maar ook BMW rijders en SuperSport rijders vertonen in hoge mate wat ik padvinders gedrag noem; je mag onze boomhut alleen in als je meisjes/moeders/vaders/broccoli ook stom vindt. Een soort kinderachtige neiging tot uitsluiting en het bombarderen van de eigen smaak tot boven alle kritiek verheven en van hogere waarde dan andere meningen.

Het is dan toch geen wonder dat anderen gaan zaniken over de gekozen smaak? Want op alle motoren valt wel wat aan te merken: positief en negatief.


Ik heb een HD en een Transalp en met allebei heb ik lol, alleen verschillende soorten lol. :]

Voor de rest kan het mij ook niet echt schelen; meer dan 50cc, twee wielen en een enthousiasteling op het zadel en het is helemaal prima. *D

Edit: vraag was al beantwoord, ik moet beter lezen voortaan. |(
 
Laatst bewerkt:
Nee; voor mij is iedereen op meer dan 50cc een motorrijder; inclusief de scooterrijders. Overigens zijn niet alleen de HD rijders naar, maar ook BMW rijders en SuperSport rijders vertonen in hoge mate wat ik padvinders gedrag noem; je mag onze boomhut alleen in als je meisjes/moeders/vaders/broccoli ook stom vindt. Een soort kinderachtige neiging tot uitsluiting en het bombarderen van de eigen smaak tot boven alle kritiek verheven en van hogere waarde dan andere meningen.

Het is dan toch geen wonder dat anderen gaan zaniken over de gekozen smaak? Want op alle motoren valt wel wat aan te merken: positief en negatief.



Wat heeft u tegen BMW, SuperSport rijders en broccoli?
 
Ah, wat leuk, ze bashen dat HD aan retro doet.

Maarre, heeft niet elk merk tegenwoordig een retro-model?


Harley een retro-model?

Dat is gewoon hun nieuwste model, maar nog steeds ongewijzigd sinds '73.....
"Komt vanzelf weer in", aldus de mannen in de USA.
 
Laat ik vooropstellen dat ik helemaal niets met Harley's heb. Gewoon mijn type motor niet. En ja, soms moet ik wel lachen als zo'n stoere dwerg met allemaal leren kledingstukken met "would be" patches van z'n veel te grote motor afstapt.
Maar waarom zou ik zelfs die dwerg z'n lol op een motor misgunnen? Ook een Harley is gewoon een motor waarop je lol kunt hebben. Meer moet dat niet zijn.....

En ach, misschien lacht die dwerg zich ook een krul in z'n l*l als hij mij van die berg plastic af ziet stappen...... Mág en misschien heeft ie op zijn manier nog gelijk ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan