het grote allroad topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacReal

MF veteraan
1 aug 2004
40.991
2
Zoetermeer
Wat ik nu nog erg veel zie in dit subforum, is dat mensen zich vooral focussen op hun eigen merk/type allroad motor. Er zijn (nog) niet zoveel allroad liefhebbers, dus misschien kunnen we wel 1 gezellig topic ervan maken *D

Dus, wie komt er gezellig mee babbelen over allroad motoren en hun (on)mogelijkheden!
LongWayDown.png


wat gaan we doen?

Allroadrit, 20 maart 2011!
let op! respecteer tijdens deze rit de 11 geboden van codegroen!
De start zal plaatsvinden bij "camping de Maarnse Berg in doorn". Om 8:30 verzamelen voor een bak koffie, om 9:00 uiterlijk weg.
De route loopt over legale wegen, als het goed is zal er geen verbodsbord gepasseerd worden.
let op allroad banden (TKC, T63, K60) vereist
plaatje van de route
aanwezigen:
- Komkommer
- Paisly
- DeepSpace
- 4strokerules
- zappa.suzuki (achterrijder anex mobiele werkplaats/ehbo post en motor opraper)
- Leipo
- swisstool
- Nelis04
- Nomiis
- Aad900
- Loona35
- Oemoemenoe
- Mike_the_Bike
- KingCoder
- Grimsel
- Johan V


Handige linkjes
handige rijtips voor op en naast de weg (PDF)


De allroaders tot nu toe!
AE86
Suzuki XF650 Freewind '99
valbeugels, handvatverwarming, middenbok, handkappen en topkoffer
imgp6125finished.jpg


a3frogt
Honda XL100V Varadero
3 delige kofferset, valbeugels, handkappen, navigatie
170520101118-1.jpg


Aad900
Suzuki V-strom 650
790111969_6_qkKv.jpeg


agranado
Honda XL650V Transalp
handkappen, laser demper, valbeugels, handvatverwarming, garmin navigatie en 3 delige kofferset
large


black mule
Kawasaki Versys
puig scherm, koffers
full


Biking
Yamaha XT660Z
Valbeugels en skidplate en bagagerek van sw motech, zelfbouw kofferrek en hepco en becker alu koffers. Hyperpro vering voor en achter, hoog spatbord en aangepast zadel
full


bowtje
Honda Varadero
full


canyon500
Cagiva Canyon 500
topkoffer
2007%5C07%5C06%5Cbikepics-953355-full.jpg


dallastx
Yamaha XT660Z Tenere
Leovince SBK uitlaatsysteem, Hepco&Becker kofferrek(Lock-it) met alu koffers, Yamaha alu bashplate, middenbok, koplampbeschermer, Off-the-road waterpomp beugel, MDI 30mm stuurverhogers, Touratech: brede voetsteunen, handkappen, 12v aansluiting, klein bagagerekje met tasje, zijstandaard verbreder, voor langere trips een tanktas, Kedo olietemp.meter(RR10), Metzeler Tourance(2e set, eerste set ging 18000km v&a mee, zo ook de eerste kettingset, waren beiden nog niet op, maar vervangen voor vakantie) met Heidenau HD binnenbanden en Hannamax ventiel stofkapjes, Hyperpro veren voor en achter.
804344283_mRZfW-XL.jpg


Grimsel
XT660Z Tenere
full


hdegroot
Honda XL600R
P1010894.JPG


Henkes
Aprilia Pegaso650
handkappen, valbeugels, zijtassen, topkoffer, Akrapovic, Tanktas en navigatie
Foto-EYPCK4N8.jpg


Korenwolf
BMW F650GS
d71ebb151d7d4172cef9509d28762bdc


MacReal
BMWR1100GS
zijkoffers BMW touring, Topkoffer GIVI, Hamster spoiler, Becker navigatie
01012011114.jpg


Mike_the_Bike
XT600Z Tenere
lucky dice ventieldopjes
tenere5.jpg


Nomiis
Yamaya XTZ Super Tenere
IMG_3168.jpg


Oemoemenoe
BMW R1100GS
4081217597_aba9efbdf4.jpg


Paisley
Suzuki XF650 Freewind
DSCN1351.JPG

DR350s 1993 350cc 4-takt
1119223501_5_ymYD.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Tja, krijg je eerst waarschijnlijk een discussie over het woord road. Mijn TDM pakt alles wat met road te maken heeft, maar vaak wordt allroad ook geassocieerd met offroad capaciteiten.

Ofwel, is een TDM een echte allroad (Van snelweg tot bergpassen tot gravel tot zandweg (tot op zekere hoogte)), of moet een allraod ook offroad kunnen?

Hier is een plaotje:

full
 
mijn doel met dit topic is juist die mensen aanspreken die een zwaardere motor hebben, die wel een gravelpaadje mee kan pikken.
Ik zie in dit subforum heel veel info voor echte modderaars, maar weinig info voor de mensen die hoofdzakelijk op het asfalt rijden, maar af en toe eens een uitstapje in het "harde" onverharde rijden.
Jou TDM past er dus perfect tussen *D
 
Leg voor mij eens uit waarom spaakvelgen beter zijn (ik weet het wel omdat iedereen het zegt, maar het waarom dan, is me nooit verteld)
 
:o maar dat is een vette foto :)

En over spaakwielen. Ik zeg niet dat ze beter zijn, maar wel op wegen met stenen, richels en dat soort dingen. Spaakwielen zijn flexibeler en geven mee, waar gegoten wielen buigen of barsten.
 
geen wegen , mag dat ook... 8-)
vind spaakwielen ook wel het fijnste rijden op straat.
fiets met spaken voelt toch altijd wel comfortabel aan i.v.m gietwielenfiets.

4081218157_42d4c0f904.jpg
 
vind dit trouwens een goe idee .
ben van mening dat diversiteit meer oplevert dan altijd maar weer over dezelfde fietsen of merken ouwehoeren.
misschien kan ik wat bijleren van iemand die bv. Transalp of KLE enz...rijd.
of iemand tips geven over mijn type fiets.
ik blijf dit volgen :}
 
Laatst bewerkt:
Hier nog een allroad!

Mijn Triumph Tiger 1050 ABS,

GroteFoto-EBTBCILG.jpg

GroteFoto-QWOJZDNW.jpg


Zeker meer road dan allroad maar dat was hier de bedoeling volgens mij :P
 
er is gelukkig wel animo zo te zien *D

@komkommer, jij rijdt zelf ook een allroad (dan wel met noppen) dus je moet niet zo klagen :P
 
Goed idee!

Mijn 2 centen: Allroad staat los van de fiets, maar is een eigenschap van de persoon die er op zit. De R1 van Sjaak Lucassen: Duidelijke Allroad. 90% van de 1200GSen: Toerfiets!
 
maar met een allroad motor gaat het allemaal toch net ff wat makkelijker dan een R1 :P

ik zie hier nu al een paar mooie fietsen voorbij komen :Y

Ik vraag me alleen altijd af, waarom veel mensen voor zo'n zware allroad kiezen (in cc's)
Heb zelf nu een relatief lichte allroad (500cc), maar kan me soms op straat wel voorstellen dat het fijn is net dat beetje extra vermogen te hebben (vooral op de snelweg).
Al mis ik het vermogen bijna nooit.
 
Heidenau (?) :Y Heb ik ook op de supertenere. . Lekkere kruising tussen straat en terrein. Goedkoop, en redelijk slijtvast , ook nog als winterband leverbaar.

Ik meld me hier ook even, omdat een Supertenere nou ook zo'n twijfelgeval is. :W
slijtvast zeg je? hoelang doe je ongeveer met zo'n setje dan?
ben ook wel benieuwd naar de grip op straat :]

ik rij nu op tourances, maar merk dat ik het onverharde niet te gek moet maken :+
 
Leuk topic! Denk niet dat mijn brommertje geschikt is voor al te veel off road, maar een tussendoor weggetje kan altijd :)
 
ben even zo vrij geweest de startpost alvast een beetje aan te passen O-)

mocht de laadtijd te lang worden, verander ik de plaatjes naar linkjes :Y

ben trouwens eens rustig aan het kijken naar andere bandjes, ik wil dat ze lang mee gaan (woon werk) en er eigenlijk ook wat meer offroad mee rijden (rustig aan, geen echt diepe blubber)
ik weet dat de Heidenau K60 en de TKC 80 dan aardig in de buurt komen, maar wat is nu een comfortabele band die het redelijk tot goed doet op droog en nat asfalt, maar ook nog redelijk mee kan komen in wat zand?
 
Laatst bewerkt:
ben even zo vrij geweest de startpost alvast een beetje aan te passen O-)

mocht de laadtijd te lang worden, verander ik de plaatjes naar linkjes :Y

ben trouwens eens rustig aan het kijken naar andere bandjes, ik wil dat ze lang mee gaan (woon werk) en er eigenlijk ook wat meer offroad mee rijden (rustig aan, geen echt diepe blubber)
ik weet dat de Heidenau K60 en de TKC 80 dan aardig in de buurt komen, maar wat is nu een comfortabele band die het redelijk tot goed doet op droog en nat asfalt, maar ook nog redelijk mee kan komen in wat zand?

Toch knap, zo'n zware multistrada, zo hoog springen, en toch maar 100 cc. :P

Owja, effe poseren, want buiten handkappen en MIVV GP carbon pijpjes heeft deze 2003-er:

- MRA vario screen
- Osco - oiler
- Garmin zumo 550
- LSL stuur: streetbar high titanium anodised (85 cm)= eigenlijk te breed... B|
- Handvatverwarming daytona hotgrips
- Dubbel Xenon (Maar nog niet op deze foteaux)
 
Laatst bewerkt:
TKC,s hoor je veel, positieve verhalen over.
ik rij nu met EXP achter en Anakee2 voor.
heb in december een bosrit gedaan met de Tourance1 .
kwam mooi vast te zitten in een moeras.
geen grip meer , weggezakt tot de cilinders..... :+
met hout en takken onder de banden steken weer los gekomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan