VTR SP Cultbike topic 18

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jongens,

Vraagje; mijn SP2 blijft niet stationair lopen op grote hoogte (boven op de cols dus).
Hoe hoger ik kom des te lager het stationair toerental.

Iemand enig idee hoe dat kan? Misschien een sensor?

Thx. Erik

Hoe hoger je komt hoe ijler de lucht
En zeker als je een powercommander of rapitbike erop hebt zitten
Achter het rechterkuipdeel zit een stelschroef waar je je stationair toerental kan afstellen ter hoogte van je knie
FF de bout van de kuip los draaien en je kan er wat gemakkelijker bij
 
Mailtje naar Honda / HRC afdeling sturen? :)
Heb weleens gelezen dat dat een vrij exclusieve kleur is. En dat je die niet zomaar krijgt. Of eigenlijk helemaal niet. Is alleen voor Honda/HRC/Repsol/MotoGP zelf.
Maar ik kan mij vergissen, maar in het algemeen is het toch zo dat kleurcodes niet vrijgegeven worden. Je zal het altijd na moeten maken/ mengen. :?
 
Laatst bewerkt:
Voor de airbox volgens mij. Bij de snorkel in de buurt. Maar ik denk ook dat het met de ijle lucht te maken heeft. Vrij normaal lijkt me hoor. Hebben wij ook last van als we de bergen in gaan. Of heeft hij er nu in de lage landen nog last van? Geeft ie ook fout codes?
 
Heeft inderdaad alles met de ijle lucht te maken. Maar het voordeel van injectie is nou juist dattie dat zelf bijregelt. Carburateur fietsen gaan slecht lopen op grote hoogte maar met injectie heb je daar geen last van (buiten wat vermogens verlies).

De SP-1 van mijn maatje heeft nergens last van (ook een power commander gemonteerd).
Mijn SP-2 gaat steeds lager stationair lopen totdattie dus gewoon af slaat.
 
Heb weleens gelezen dat dat een vrij exclusieve kleur is. En dat je die niet zomaar krijgt. Of eigenlijk helemaal niet. Is alleen voor Honda/HRC/Repsol/MotoGP zelf.
Maar ik kan mij vergissen, maar in het algemeen is het toch zo dat kleurcodes niet vrijgegeven worden. Je zal het altijd na moeten maken/ mengen. :?

Mijn schuur moet wat opgepimpt worden. Ik heb wat mooie lade kasten die ik wil spuiten in Repsol orange...

Zal eens bij de spuiter vragen.
 
@ Tiesje ....miehoe heeft ze


Jep, en ben er nog steeds tevreden mee. Ik heb destijds nog gaten moeten boren, maar de nieuwe ABS kappen schijnen al helemaal klaar te zijn. Zijn ook flexibeler, dus kunnen meer aan. Ik zou wel langs de lokale spuiter gaan om extra blanke lak erover heen te laten spuiten. Daar bezuinigen ze daar op.
 
te koop Mig high mount uitlaten voor de SP 1 zonder de killers verder compleet!.

Vraagprijs is 350,- euro.


Intresse crisis2508@hotmail.com
 
Laatst bewerkt:
foto van de Mig,s...
full
 
Misschien heb je hier trouwens wat meer aan, nog een lijstje, helemaal onderop staat kleurcode YR 250, staat wel bij dat het Repsol Orange is.
Als je erop klikt krijg je een spuitbus te zien met die verf.

Verf > Kleurverf > Honda - Japarts B.V. NL

Nee YR 250 is de gewone repsol kleur. De gp bike en pitbox is vele malen feller van kleur. Tijdje terug stond er een fireblade te koop op MP in de echte felle kleur........ Gespoten door Motopaint alphen en die had ook geen zin om de kleurcode te geven. (vandaag gebeld.) gelijk heeft ie. Ik denk dat ik zelf naar de spuiter moet.
 
Hey JZ, lig je te snurken? Je moet nog ff verslag uitbrengen man. :Y

Ha, omdat tijdstip lag ik inderdaad lekker te snurken.

Maar het was weer een super geslaagde dag. Hoewel het de nacht ervoor nog pijpestelen regende was het op de dag zelf droog en lekker weer.

De eerste sessie was de baan nog enigzins vochtig, maar dat geeft niet zoveel. Je bent dan toch weer bezig om rem en stuurpunten te zoeken.

De 2e sessie was de baan droog en de zon scheen al lekker. Heerlijk gereden totdat er iemand vanaf vloog en we code rood kregen. Denk dat het vrij ernstig was want het duurde vrij lang voordat de volgende groep weer mocht rijden.

De 3e sessie hetzelfde liedje, heerlijk gereden en het ging steeds beter. Ook toen weer een code rood en alles plat. Deze keer was het weer vrij ernstig denk ik want de rijder werd met de traumaheli afgevoerd.

De 4e en 5e sessie helemaal uit gereden. De zon nog steeds erbij en heerlijke tempraturen.

Al met al weer een geslaagd weekendje Francorchamps. Bij de Bikersschool zag ik nog een witte SP2 staan met een compleet akra systeem. Iemand van hier toevallig??

Nu nog 2 weekjes wachten en dan voor de laatste keer dit jaar Assen. En dan zit het er al weer op voor dit jaar. ;(

:W
 
Wie was er ook al weer bij SO products geweest in Bornerbroek? wat was je ervaring?

Ik ben daar niet geweest maar ze hebben wel tijdens een circuitdag mijn vering afgesteld. En sinds die tijd ben ik ook van mijn overmatige banden slijtage af.
Ik vondt het een rustige man die alle tijd nam om alles te bekijken en af te stellen.
hij vroeg me ook om na een gereden sessie terug te komen en te vertellen wat ik voelde en ervaarde met zijn afstelling.

:W
 
Ik ben daar niet geweest maar ze hebben wel tijdens een circuitdag mijn vering afgesteld. En sinds die tijd ben ik ook van mijn overmatige banden slijtage af.
Ik vondt het een rustige man die alle tijd nam om alles te bekijken en af te stellen.
hij vroeg me ook om na een gereden sessie terug te komen en te vertellen wat ik voelde en ervaarde met zijn afstelling.

:W
Staat ie ook wel eens op Assen toevallig? Er zit hier namelijk niets in de buurt qua vering afstelling en ik wil daar ook wel eens naar kijken. Wat zijn de kosten ongeveer?
 
Hey Jarno,

Ik ben er geweest. Ik woon er ook vlakbij in de buurt dus logische keuze. SO word gerund door Andre Stamsnijder, zelf een niet onverdienstelijk coureur geweest en jarenlang bij WP in Duitsland gewerkt.
Is voor zichzelf begonnen en kreeg toen het aanbod om voor het team van Fogarty te komen werken.
Werkte met een aantal mensen en een bedrijf samen maar dat beviel hem niet en is nu weer voor zichzelf begonnen.
Die man is echt een fenomeen. In het kort komt het voor de SP hier op neer. Aanpassen voorvork 300 euro, maar wil je een meer circuit gerichte motor gaat ie het hele binnenwerk vervangen en kost het iets van 500 euro.
Gevolg je krijgt een heel fijn aansprekende voorvork en zelf met meest onbenullige rem acties heb je nog iets veerweg over voor enig hobbels van het wegdek.
Motor heeft met zowel de BT016 als ook nu met de Michelin's enorm veel grip.
Ik heb ook de achterschokbreker vervangen (gekocht via Ebay) maar ook die kan die aanpassen.
Ik persoonlijk denk veruit de beste aanpassingen die je aan de Speen kunt doen.

Uiteraard ben je welkom bij mij om het te aanschouwen en/of te proberen. Jij woonde in Raalte toch, ff via Holten/Markelo en je bent in Diepenheim........;-)


Wie was er ook al weer bij SO products geweest in Bornerbroek? wat was je ervaring?
 
Motor compleet afgesteld bij hem thuis is iets van 25 euro. Meestal op het circuit is het gratis volgens mij...........:-)

Ik ben daar niet geweest maar ze hebben wel tijdens een circuitdag mijn vering afgesteld. En sinds die tijd ben ik ook van mijn overmatige banden slijtage af.
Ik vondt het een rustige man die alle tijd nam om alles te bekijken en af te stellen.
hij vroeg me ook om na een gereden sessie terug te komen en te vertellen wat ik voelde en ervaarde met zijn afstelling.

:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan