VTR SP Cultbike topic 18

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag voor het eerst met een lege tank gestaan. :+

Was aan het knallen op de snelweg beetje op en afritten oftwel flink poken. Vervolgens ging het lampje branden en normaal ik dan meteen tanken maar kom ik niet verder als een liter of 14 dus ikdacht dat ik nog wel even de tijd had maar helaas de laatste 4 liter gingen wel heel rap.

Gelukkig gebeurde het bij de afslag/stoplichten om de rondweg af te gaan. En bovendien liep de weg ook nog naar beneden en kwam die uit op het industrieterein incl. pomp. Heb dus maar een klein stukje hoeven steppen. :+

Resultaat 211 kilometer en ik kon er 17,6 liter inproppen. Oftewel 1 liter op 12 km. Toch vreemd waar is die andere 0,4 liter dan???? Kreeg hem met geen mogelijkheid meer aan de gang dus hij was toch echt helemaal leeg...

Vind het opzich nog meevallen mijn auto pakt 1 liter op 8 á 9 km.
 
terug van weg geweest, hallo iedereen. Ik ben op zoek naar nieuwe banden , maar heb geen idee welke te monteren. heeft er iemand een idee
 
Ik zou met de RR bezig, maar toen zag ik in de garage een SP-1 staan. Ben een nieuw subframe in elkaar aan't flansen. Ben dat aan't maken op de mal die ik een keer van een Speen subframe had gemaakt. Het paste in tegenstelling tot mijn 1e versie van een zelfbouw subframe, zowaar in 1x. En het lijkt nog recht ook. Niet te geloven. Als ik zo nog 100 jaar door ga, dan kan ik dan misschien wel wat.

Anyways, nu wil ik er een tank in maken, waarvan de bovenkant dan tevens mijn zit is. Litertje of 8 moet er minimaal in kunnen. En zo klooi ik doelloos, maar vrolijk verder *O*
 
Laatst bewerkt:
terug van weg geweest, hallo iedereen. Ik ben op zoek naar nieuwe banden , maar heb geen idee welke te monteren. heeft er iemand een idee

Bidgestone BT016
Michelin Pilot Power
Michelin Pilot Power 2CT
Michelin Power Pure
Michelin Road 2
Pirelli Diablo Rosso
Pirelli Diablo Supercorsa
Metzeler Sportec M5 Interact

Kies maar! ;)
 
wou die witte is echt te gek.

Ik ben al de hele winter aan het denken dat ik het frame en achter brug laat poeder coaten. Maar ja ik heb mijn motor elke dag nodig dus ja. ach ja eerst maar eens gewoon goed leren rijden. (heb net weer dat filmpje van d meeting gezien en ja uu moet echt meer naar de eifel dus laat het in de mei vakantie maar mooi weer zijn dan ben er vaker te vinden.
 
Lekker gereden vandaag, maar één probleempje: mijn toerenteller doet 't niet.

Wél als het contact aangaat, dan gaat de toerenteller mooi heen en weer. Maar zo gauw de motor loopt is het toerenteller veld blanco. Snelheidsmeter en kilometerteller e.d. doen 't wél. Waar zou ik moeten kijken? Iemand dit probleem ook al eens gehad?
 
Zo ik ben ook weer present!

- Die witte van Sneedee ziet er idd gelikt uit! Zeker omdat ook de rempartij mee zwart is gemaakt. :9~
- De mensen die nog zin hebben om mee te gaan met de meeting: 8-8-2010. Lees het topic voor alle details: donnybrasco in "VTR SP Meeting 2010" Jullie zijn van harte welkom!
- wanneer is de mei vakantie, zodat we voorzichtig iets kunnen plannen om bij elkaar te komen? :]
- Ik heb mijn remmerij laten doen bij Stefan van Bitubo: ik had zelf een ohlins-achter shock, voorvork veren en Olie gekocht. Ik heb zelf de shock gemonteerd, maar Stefan heeft de veren in de poten gezet en alles afgesteld voor €120 (dacht ik). :} Ik moet nog een vervolg afspraak met hem maken, omdat het destijds 10 graden vroor, en nu de buiten temperatuur wat nogmaler begint te worden. Wellicht was de olie destijds wat dikker door de kou....
- wel jammer dat de prof zich bedacht heeft..... ;(
 
Laatst bewerkt:
Lekker gereden vandaag, maar één probleempje: mijn toerenteller doet 't niet.

Wél als het contact aangaat, dan gaat de toerenteller mooi heen en weer. Maar zo gauw de motor loopt is het toerenteller veld blanco. Snelheidsmeter en kilometerteller e.d. doen 't wél. Waar zou ik moeten kijken? Iemand dit probleem ook al eens gehad?

Die van mij hapert af en toe. Is dan wel niet de orginele teller meer, maar het was ooit wel goed.

Los contakkie op een van die stekkers. Links misschien, die stekker, bij je knipperlicht voor.

Het is die geel met groene draad, komt van de ECU af...

Het is al vaker gezegd, maar die stekkers zijn echt ruk. Ik kon het met de MicroSquirt in de trends terug zien zelfs, aan de inlaat lucht temp en de water temp en dat soort zaken.

Och heden ja, met dat ding was ik ook nog bezig... :Z
 
Laatst bewerkt:
Zo ik ben ook weer present!

- Die witte van Sneedee ziet er idd gelikt uit! Zeker omdat ook de rempartij mee zwart is gemaakt. :9~
- De mensen die nog zin hebben om mee te gaan met de meeting: 8-8-2010. Lees het topic voor alle details: donnybrasco in "VTR SP Meeting 2010" Jullie zijn van harte welkom!
- wanneer is de mei vakantie, zodat we voorzichtig iets kunnen plannen om bij elkaar te komen? :]
- Ik heb mijn remmerij laten doen bij Stefan van Bitubo: ik had zelf een ohlins-achter shock, voorvork veren en Olie gekocht. Ik heb zelf de shock gemonteerd, maar Stefan heeft de veren in de poten gezet en alles afgesteld voor €120 (dacht ik). :} Ik moet nog een vervolg afspraak met hem maken, omdat het destijds 10 graden vroor, en nu de buiten temperatuur wat nogmaler begint te worden. Wellicht was de olie destijds wat dikker door de kou....
- wel jammer dat de prof zich bedacht heeft..... ;(

Dat merk je echt wel aan de vering of het -10 is of +25. Ik durf zelfs te beweren, dat ie achter anders veert als de shock na een tijdje door de uitlaatbocht is opgewarmt. Maar misschien is dat slechts een vermoeden, omdat ik dat als leek natuurlijk nooit op kan merken. :X
 
Zo, en toen was ik onderweg naar mijn brommeRR kom ik in de garage een SP2 tegen. Ben ik daar mee aan de slag gegaan. Staat nu op nieuwe banden en hij heb verse olie in zijn mik.

Was iemand op SZ die vroeg of CBR velgen in een SP passen. Dat heb ik ff onderzocht ook meteen...
Voor slinger je het zo om, SP schijven op 600RR (05/06 type!) wiel en klaar.
full


Achter heb je imo aan beide kanten een opvulring nodig van pak hem beet 2mm en dan fiets je die er ook zo in. Tandwieldrager van de SP gaat ook zo op de RR velg. SP schijf ook.
full


Mijn volgende stommiteit, wordt dat ik SP schijven in de RR ga monteren, met ringen van een halve centimeter dik onder de radiaal bevestigde klauwen en een halve centimeter langere bouten er in. SP schijven voor zijn 320 vs 310 voor de RR. SP schijven heb ik wel liggen en ik heb een extra set velgen bij de RR, maar zonder schijven... zodoende...

De RR voorvelg, schat ik zeker een halve kilo lichter als de SP2 voorvelg. Op een personenweegschaal, analoog, is het net geen 11 kilo, tegen net een tikkie meer dan 10 kilo... met shijven + band

Maar een SP2 is zwaarder en sneller en heeft grotere remmen. Vraag me dus af of het wel heel slim is om met de SP te gaan rijden met 600RR velgen er in... :?

Ik bedoel eeuh, die dingen blijven wel heel dan toch, of niet? Als het niet zou kunnen hadden ze ze bij Honda vast wel minder uitwisselbaar gemaakt toch, of niet... :?

Zijn 600RR en 1000RR velgen trouwens hetzelfde?
 
Laatst bewerkt:
Het 600RR achterwiel is smaller dan dat van de 1000RR. Het 1000RR wiel is qua dikte (en achterbrug) identiek aan de SP. Ik heb het nooit bestudeerd, maar volgens mij zijn ook de vulringen hetzelfde. En de 1000RR wielen zijn lichter ja ... Bouten en assen zijn ook allemaal lichter. De moeite waard, want allemaal ongeveerd gewicht. Enige nadeel: ga dat allemaal maar eens kopen van Honda, loop je op leeg. Misschien maar weer eens naar het 'demontagebedrijf'.. ;)

Over die toerenteller: aan die superstomme stekker had ik nog niet gedacht. In het WPHB hebben ze het over voltages en zo, en verwijzen naar de zwarte (achterste ECU). Ze kunnen er beter inzetten 'Onze stekkers deugen niet, loop dat eerst na'. |(

edit: mijn gok is dat RR wielen in een SP prima kan, maar dat je nog kan schrikken van de extra remkracht van die grotere schijven. Overigens heeft de 1000RR dezelfde klauwen als de 600, maar met ringen van 0.5 cm erin. De ringen zijn niet recht maar hebben een depressie waar de aansluiting met de klauw in valt. Dus 1000RR ringen zijn 'the way to go'.

edit edit: zijn de schijven van de SP niet ook dikker dan die van de RR? 5 om 4 mm?
 
Laatst bewerkt:
Kijk, en ik maar denken, dat ik iets nieuws bedacht had. Eens kijken of ik die ringen kan vinden. Dan heeft de 1000RR natuurlijk ook de iets langere bouten die ik zoek. Hmmm....

Zoek ook nog van die imbusboutjes waar de schijven mee vast komen. Zie ze op CMSNL.com niet meer staan voor de voorkant. Voor achter nog wel denk ik.

Ja die troep is inderdaad duur genoeg. Maar gelukkig heb ik het allemaal al liggen, dat zijn mijn foto's ;)

Ik zou dus ook de circuitbanden van de RR op straat in de SP2 op kunnen rijden...

Edit: misschien zijn SP schijven een fractie dikker, kan ik morgen wel ff bekijken als ik de brommeRR onder handen ga nemen.

En die draad van de toerenteller loopt volgens mij over 2 van die stekkers. Dus twee keer kans.
 
Laatst bewerkt:
Kijk, en ik maar denken, dat ik iets nieuws bedacht had. Eens kijken of ik die ringen kan vinden. Dan heeft de 1000RR natuurlijk ook de iets langere bouten die ik zoek. Hmmm....

Zoek ook nog van die imbusboutjes waar de schijven mee vast komen. Zie ze op CMSNL.com niet meer staan voor de voorkant. Voor achter nog wel denk ik.

Yep, de bouten van de 1000RR zijn een halve cm langer dan die van de 600RR. En mooi hol geboord. Als je dat vergelijkt met de massieve ijzerhandel van de SP ...

Die inbusboutjes hebben ze geheid bij de sloop. Heb daar ook eens schrijven + boutjes gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan