Ducati Hypermotard deel II

dat is wel mooi om te horen want ik vind het echt een supergave machine maar ik rij nogal is naar het buitenland en dan om de 180 te moeten tanken vind ik wat minder. maar hoezo kreeg je dan $ 100 koring ?
 
ja maar het is maar wat je gewend ben en hoe de 180 km zijn zo: :] of zo: :Z
 
om de 12000 km een onderhoudsbeurt is niet gek voor een duc....sterker....tis gewoon perfect voor welk merk motor dan ook.
denk alleen niet dat de beurt zelf goedkoper is dan aan een japanner gezien dit bij een duc toch iets arbeidsintensiever is dus duurder.

het verschil bij de evo's met de eerdere hypermotard is gezien het minimale prijsverschil best groot.

*blok is kompleet vernieuwd.
-andere koppen,hogere compressie,1 bougie per cil,5 pk meer,5 kg lichter,andere krukas(848 model),lichter vliegwiel(848 model),sterkere carterhelften door vacuum gietproces,magnesium dynamo cover en grotere oliekoeler.

*nieuw frame.
geometrie is gelijk maar lichter door de zwaardere gesmede delen te vervangen voor lichtere en sterkere stukken.
2 kilo lichter dan voorheen.

*andere elektronica.
komt nu van siemens ipv magneti marelli.

dacht dat dit het wel was....

oja,woensdag staat de evo hier in de schuur *O*



Magneti Marelli is van Siemens.
 
Ben nog steeds aan het twijfelen... *D

Kan iemand me zeggen of er echt zo'n groot verschil in remkracht zit tussen de gewone versie en de S versie.
Ik heb met de S gereden en die remkracht is echt SUPER! maar door het grote prijsverschil en het feit dat ik de rode nog iets "sneller" vind dan de zwarte, overweeg ik nu toch misschien een 2010 EVO ipv de 2009 1100s...

Hoe kan je de remkracht het best vergelijken? iemand die me kan helpen?
 
dat is wel mooi om te horen want ik vind het echt een supergave machine maar ik rij nogal is naar het buitenland en dan om de 180 te moeten tanken vind ik wat minder. maar hoezo kreeg je dan $ 100 koring ?
Vanwege de voorinschrijving indertijd, dus wat ze nu doen weet ik niet. Ze schijnen wel tanks op voorraad te hebben.

En 150km rijden totdat het lampje gaat branden, vond ik ook te krap. Je hoeft 'm niet vol te doen, je hoeft niet veel te rijden, maar als ik naar Duitsland rijdt, doe ik gewoon 300km in één stuk. Ik wil stoppen als ik dat wil, niet omdat het moet vanwege tanken.

Edit: Maar goed, die discussie is al eens geweest ;)
 
Laatst bewerkt:
Ben nog steeds aan het twijfelen... *D

Kan iemand me zeggen of er echt zo'n groot verschil in remkracht zit tussen de gewone versie en de S versie.
Ik heb met de S gereden en die remkracht is echt SUPER! maar door het grote prijsverschil en het feit dat ik de rode nog iets "sneller" vind dan de zwarte, overweeg ik nu toch misschien een 2010 EVO ipv de 2009 1100s...

Hoe kan je de remkracht het best vergelijken? iemand die me kan helpen?
De remkracht verschilt niet echt. Hoe ze initieel remmen wel degelijk. De remmen van de "S" moet je voorzichtig aanpakken, zijn vrij bijterig. Die normale kun je wat bruter mee omspringen, doseren gaat wat beter.
Het is maar wat je eigen voorkeur is.
 
ik snap eigenlijk niet waarom er maar zo weinig mensen zijn die een hypermotard rijden. iedereen is er helemaal enthousiast over en dan toch als je ze 2de hands zoek valt toch beetje tegen. jammer vind ik dat
 
ik snap eigenlijk niet waarom er maar zo weinig mensen zijn die een hypermotard rijden. iedereen is er helemaal enthousiast over en dan toch als je ze 2de hands zoek valt toch beetje tegen. jammer vind ik dat

Op zich logisch dat er 2ehands dan geen te vinden zijn, iedereen die er 1 heeft wil er op blijven rijden.

Ik moet zeggen dat ik de 200 km afgelopen zaterdag ook helemaal fantastisch vond en dat terwijl ik nog bezig ben met m in te rijden.

Vandaag mn rimstriping van motorsticker binnen gekregen. Nog even kijken of ik ook een paddockstand kan ritselen ergens is wel zo handig voor het aanbrengen.

Weet iemand goedkope paddockstand voor achter?
 
Op zich logisch dat er 2ehands dan geen te vinden zijn, iedereen die er 1 heeft wil er op blijven rijden.

Ik moet zeggen dat ik de 200 km afgelopen zaterdag ook helemaal fantastisch vond en dat terwijl ik nog bezig ben met m in te rijden.

Vandaag mn rimstriping van motorsticker binnen gekregen. Nog even kijken of ik ook een paddockstand kan ritselen ergens is wel zo handig voor het aanbrengen.

Weet iemand goedkope paddockstand voor achter?

Hey Mr_willes,

kun je me even laten weten, waar je die mooie 1100s, model 2009 rood hebt kunnen scoren? Hadden ze die toevallig nog in reserve? stuur maar een PM
 
Kwam trouwens zondagmiddag rond 16:45 nog een rode hyper tegen, parallelweg van Hedel naar Zaltbommel langs de A2, achter tankstation de Lucht, ik reed op een witte, iemand van hier toevallig?
 
ik niet. heb er geen 1. maar laat is wat fotos zien van jullie hypermotards. (hoe zou een italieaan dat eigenlijk uitspreken. waarschijnlijk zen tong er over breken :P.)
 
Mijn 1100 evo SP is binnen, maar ze krijgen de Hypert nog niet op kenteken omdat het 1 van de 1e is in NL (?) Maar goed schijnt een paar weken te duren voor een typegoedkeuring/kenteken, ik heb geduld en ben toch een mooiweer rijder :)

Het uitlaatsysteem van Termignoni en wat andere Duc onderdelen komen pas eind april binnen.

Zal binnenkort ff fototje plaatsen....
 
Laatst bewerkt:
De enige reden waarom ik nog geen Hyper heb zijn de euro's die nog even gestapeld moeten
worden! Heb nog geen meter gereden op de Hyper, maar alleen op uiterlijk zou ik hem al
aanschaffen! Nog even sparen en mezelf tot die tijd vermaken op me drz-tje...
 
dat kenteken verhaal en typegoedkeuring is allang opgelost.
ik haal morgen mijn evo op en er zijn hier geen problemen?

bij de biggel waren de evo's eind december al binnen.
 
misschien hier intressen in een motopak van dainese?

Maat 52

mijn lengte is 1.82m en 90 kg
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan