Kawasaki VN 800 Topic

nee nee, gewoon softail en de rear fender aan de swingarm vastmaken.
Dan loopt ie ten alle tijde strak over het achterwiel heen en iemand achterop hoef ik niet!
 
Ah, een anti-woman rear fender...geniaal..
Wel een leuk spatbordje, dat zal vast goed staan.

nee nee, gewoon softail en de rear fender aan de swingarm vastmaken.
Dan loopt ie ten alle tijde strak over het achterwiel heen en iemand achterop hoef ik niet!
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe het met jullie is maar ik vind het weer echt super om te toeren.
Vandaag een groot verjaardagsfeest van mijn dochter die morgen 13 word en dan morgen genieten van het mooie weer tijdens weer eens een super toertocht van de VOCN.
 
Tja ik zou ook wel willen, maar vandaag geen tijd en morgen weer ergens op visite.
Wellicht maandag een stukkie.
Maar het scheelt al veel als je ook woon en werkverkeer met de motor rijdt.
Elke dag als het niet regent, 2 x een leuk ritje van 30 km.

Ik weet niet hoe het met jullie is maar ik vind het weer echt super om te toeren.
Vandaag een groot verjaardagsfeest van mijn dochter die morgen 13 word en dan morgen genieten van het mooie weer tijdens weer eens een super toertocht van de VOCN.
 
Laatst bewerkt:
Helaas. Het bestelde is niet langer leverbaar en dus is de bestelling ongedaan gemaakt.
Nu kijken of ik elders deze dingen weer kan vinden. We zoeken gewoon verder!

Wel heel netjes dat ze het even doorgeven en me de optie geven de bestelling te annuleren!
 
Ik heb vandaag een flink aantal dingen kunnen doen!
- Stuur is nu breder en minder hoog
- Nieuwe spiegeltjes zitten erop
- Pinkers er aan de voorzijde er ook afgehaald
- Bedrading voor ander remlicht aan zijkant is klaar.
- Kentekenplaathouder gemonteerd sidemount
- Verse olie en filter

Staat 10x mooier, door tijdgebrek en een BBQ nog geen foto's gemaakt.
Komt morgen wel
-
 
Vandaag toch nog even een uurtje kunnen weggaan!
Wat klinkt dat ding toch mooi met een gangetje van 80 of 90..ideaal toerengebied, ik kreeg die grijns maar niet van m'n kop.
Ik kreeg geregeld duimen omhoog van mensen als ik voorbij kwam.
Kreeg ook nog een kingsize luchthoornconcert van 1 of andere passagiersboot op de rivier..

Vanavond of morgen nog wat spulletjes bestellen.
Nieuw grips en nog een paar beugeltjes voor het schermpje + nog kentekenplaatverlichting.
Ik moet deze maand maar 's wat tijd gaan besteden en hem vakantieklaar gaan maken.
Ik heb ook nog een stel nieuwe Krauser zadeltassen voor 65 Eurootjes op de kop getikt, compleet met clicksysteem enzo, geen geld en verdomd handig.
 
Laatst bewerkt:
Foto's
p5234284800x600.jpg

p5234280800x600.jpg

p5234274800x600.jpg

p5234265800x600.jpg

p5234252800x600.jpg


Ik heb ook even een uurtje doodgezwaaid naar alle andere rijders.
Ze waren trouwens ook goed aan het controleren en zelfs een filtser langs 80km weg.
 
Laatst bewerkt:
Vorkpoten zwart wil ik op zeer korte termijn!!
Motor loopt niet anders met verse olie. Heb zelfs het idee dat de koppeling iets slipt.
Zit nu 10w40 half syntheet in, oude olie was zo zwart als een zwart gat!
 
Je hebt toch geen motorolie met allerlei additieven gebruikt?
Ik las ergens dat da een slippende koppeling kan veroorzaken.
 
Da's raar...
Je zou zeggen, half synthetisch, daar kun je niet fout mee gaan.
Zo hoor ik verschillende verhalen, maar in de VS gooien ze wel vaker zelfs vol synthetisch van een A merk erin en hebben ze geen klachten.
Ik zou zo geen passende oplossing weten, maar ik ververs vrijdag of zaterdag m'n olie (weet nog niet welke) en laat je wel weten wat mijn bevindingen zijn.



Nee gewoon een halfsyntheet 10w40. Zoals ik bij elke motor heb gedaan,
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat de olie die erin zat echt heel oud was, oliefilter zat ook vastgerot.
Heb er 1 uur over gedaan om het ding los te krijgen. Op een gegeven moment
een schroevendraaier er doorheen getikt en geprobeerd te draaien.
Alleen de huls verwrong helemaal.

Later op een andere plek nog een keer doorgeslagen en toen laten schrikken met moker.
Toen hoorde je een tik en kwam ie los. Kon m met de hand er verder afdraaien.
Schroefdraad niet beschadigd.

Het is maar een klein verschil hoor net of de koppeling even blijft plakken bij het op laten komen van de koppeling. Als je gewoon rijdt merk je het niet, alleen bij flink sportief optrekken.
En met 44.000 km zal de koppeling al een heel leven achter de rug hebben
 
Laatst bewerkt:
Niet dat ik nou zo geweldig veel weet, dus ik heb deze vraag bij kawa.org gesteld.
Heb nog niet veel reacties, want het is nu in ochtend in de VS.
Misschien is het slijtage aan de veren of platen en komt dat met deze nieuwe olie nu aan het licht.
Doet ie dit zowel met koude als warme motor?
Die oude olie heeft er misschien heel lang ingezeten en verklaart misschien dan ook het lawaai van het blok.

Ikzelf heb het motorisch geklepper nu grotendeels opgelost.
Ik tank de laatste tijd V-power, soms bij Shell of gelijksoortige benzine bij de witte pomp.
Nu deed ik dat willekeurig of vaak om en om tanken.
Vaak klonk ie motorisch toch niet lekker.
Sinds vorige week alleen maar merkbenzine en wat een verschil...weinig geklapper of bijgeluiden meer en hij loopt als een tiet, ook is het verbruik weer een stuk gunstiger, 1 op 24 i.p.v. 1 op 21.
Nooit geweten dat die goedkope benzine (een ook de budget V-Power) zo'n rot effect heeft, zelfs al zat er nog maar 15% vermengd met kwaliteitsbenzine.


Ik vermoed dat de olie die erin zat echt heel oud was, oliefilter zat ook vastgerot.
Heb er 1 uur over gedaan om het ding los te krijgen. Op een gegeven moment
een schroevendraaier er doorheen getikt en geprobeerd te draaien.
Alleen de huls verwrong helemaal.

Later op een andere plek nog een keer doorgeslagen en toen laten schrikken met moker.
Toen hoorde je een tik en kwam ie los. Kon m met de hand er verder afdraaien.
Schroefdraad niet beschadigd.

Het is maar een klein verschil hoor net of de koppeling even blijft plakken bij het op laten komen van de koppeling. Als je gewoon rijdt merk je het niet, alleen bij flink sportief optrekken.
En met 44.000 km zal de koppeling al een heel leven achter de rug hebben
 
Laatst bewerkt:
Met koude motor trek ik niet hard op, dus dat weet ik niet. Ik merkte het bij warme motor. Druklager en platen vervangen kost geld 150 euro ofzo maar is goed zelf te doen,

Voor de veren even in de USA kijken welke het beste zijn. Iedereen die veren vervangt koopt
een ander type wat iets sterker is. Zou ook beter bij een langere versnellingsverhouding moeten passen heb ik gelezen.

Edit: Japparts
Heavy duty veren 12 euro voor 6 stuks
EBC platen 5 stuks - 61euro
Druklager +/- 50 euro ?
 
Laatst bewerkt:
Dikkere veren ja, dat is mij ook verteld.
De prijzen vallen nog mee..
En als je dan toch bezig gaat, rubbers balansas vervangen?...

Met koude motor trek ik niet hard op, dus dat weet ik niet. Ik merkte het bij warme motor. Druklager en platen vervangen kost geld 150 euro ofzo maar is goed zelf te doen,

Voor de veren even in de USA kijken welke het beste zijn. Iedereen die veren vervangt koopt
een ander type wat iets sterker is. Zou ook beter bij een langere versnellingsverhouding moeten passen heb ik gelezen.

Edit: Japparts
Heavy duty veren 12 euro voor 6 stuks
EBC platen 5 stuks - 61euro
Druklager +/- 50 euro ?
 
Laatst bewerkt:
Rubber balans is dat een soort krukaskeerring? Staat die op de microfische site?
Ik sleutel veel maar nog niet echt aan de motor zelf ... zal voor mij dus ook heel erg wennen zijn.

Mijn bezinekraan zit trouwens vast in "Normal" stand. Geen mm beweging in te krijgen, dus ik kan niet naar reserve. Binnenkort maar eens demonteren.

Ik heb nog een losse autoband, daar kun je altijd op de kop een benzinetank opleggen!
 
Laatst bewerkt:
Weet niet of die op die microfiche staat, want die heb ik niet.
Ik ga wel nog ff een VN800 onderhouds cdrom kopen met alle productcodes enz, kun je krijgen op mp voor 10 Euro.
Hij zal er vast wel opstaan.
Je hebt 2 rubbers daarvan, volgens mij zijn dat geen keerringen maar meer in de trant van stoters.
Volgens mij zitten zo'n beetje alle onderdelen die de vorige eigenaar nooit heeft aangeraakt muurvast op je motor.
Maar je hebt trouwens ook kans, wanneer die nieuwe olie al ietsje is gebruikt, de koppeling weer wat minder gaat slippen denk ik.

Rubber balans is dat een soort krukaskeerring? Staat die op de microfische site?
Ik sleutel veel maar nog niet echt aan de motor zelf ... zal voor mij dus ook heel erg wennen zijn.

Mijn bezinekraan zit trouwens vast in "Normal" stand. Geen mm beweging in te krijgen, dus ik kan niet naar reserve. Binnenkort maar eens demonteren.

Ik heb nog een losse autoband, daar kun je altijd op de kop een benzinetank opleggen!
 
Laatst bewerkt:
Pin me er nog niet op vast, maar ik denk dat het 92075 is, van rubber, 2 stuks..
Ik zal het nog ff navragen en ze die plaatjes laten zien.
Verdomd mooie site trouwens, had ik nog niet eens gezien...
 
Laatst bewerkt:
Nog even over de olie, ik kreeg een hoop vragen.
Welk merk en type olie had je gebruikt?
Je schreef 10W40, half synthetisch, wat nog meer..?
 
Laatst bewerkt:
Weet niet of die op die microfiche staat, want die heb ik niet.

Kijk eens op www.vulcanrijders.nl en dan naar techniek.

Gr. Bob
 
Terug
Bovenaan Onderaan