Kawasaki VN 800 Topic

Dat klopt; ik was in de veronderstelling dat een stukkie afzagen voor een paar euro gepiept zou zijn. NIet dus; offertes varierend van 50 tot 80 euro om die spacer in te korten.
Uiteindelijk via motorcycle dynamics bij een harley onderdelen dealer in den dolder de juiste maat spacer besteld (5/8 inch) voor 23 euro. Dus....
 
En dit is dan het eindresultaat:

69285d5bc1dd4149e2f2fcc6ef03fe15


Hier een close-up van de montage. Op de carburateur zie je de hypercharger mount, dan een beugel die op de standaard montage van het normale luchtfilter zit en daarnaast de nieuwe spacer. Het luchtfilterhuis zit met bouten door dat geheel vast aan de hypercharger mount.
26ea23aaf73b20025ffb14732ddbbe51


En nog een blik van binnen met het K&N filter:
568a3012763221fbb7e22a20028b25df
 
Luchtfilter met olie ingespoten?

Scherp; dat moet ik nog even doen :-)

Aangezien het een opknap-project is heb ik wat onderdelen die ik niet meer voldoende netjes kon krijgen naar de poeder coater gebracht. Dit is het resultaat:

d1794d986e6f8bd517248bd76a03d61d


Is super netjes geworden. Zo ziet het eruit op de motor:

703a8f9414cabb29259c7bfdc4c72cb1


De uitdaging wordt nog de schakelaar huizen op het stuur. Die zijn door het coaten wat dikker geworden en de schroefgaatjes moeten even vrijgemaakt worden van coating. Zo blijf je bezig :-)
 
Ziet er goed uit. Kost zulks? Als ik online zoek lijkt geen van de bedrijven in de buurt te willen aangeven wat 't poedercoaten kost. Flauw. B|
 
Voor al die stukken? das werkelijk geen geld, toch maar eens kijken of ik mijn gedrocht zo kan opknappen
 
Die modificatie die ik heb gedaan is uiteindelijk ook niet 'goedkoop'
- hypercharger mount kit van amazon.com: 95 euro incl btw, invoer en shipping
- spacer 5/8 inch: 23 euro
- dragtron luchtfilterhuis voor CV carb (harley): 65 euro
- k&n filter e3200: 50 euro

Niet verder over nadenken :-)
 
ik ben er mee gekapt ;)

kawasaki is 320 euro

honda hyperchargers zijn 170 euro
Klopt.
De dingen zelf zijn gelijk. Alleen het tussenstuk verschilt per model motor.

Ik ben ook maar gestopt met bieden. Koopje is er nu wel af :)
 
Ja dat idee had ik ook

Alleen zo'n spacer heb ik nodig 170 euro of 350 euro is toch een verscgil

Martell heeft een hypercharger effect op de dynojet kit ?
 
Ja dat idee had ik ook

Alleen zo'n spacer heb ik nodig 170 euro of 350 euro is toch een verscgil

Martell heeft een hypercharger effect op de dynojet kit ?
Net ff blaadje van jouw kitje er bij gepakt. Gelukkig bewaard.

Nee, geen invloed.

Ik laat t nog ff liggen, zit ook je oude naald en main jet in.

Komt tzt wel weer bij jou.
 
Je kunt ook de mounting kit los kopen. Dan moet je zoeken naar de Kuryakyn Hypercharger mount kit nr 8593. Op amazon.com voor 75 dollar ex shipping en tax. Dan kun je elke hypercharger zelf gewoon daarop monteren (die hebben allemaal hetzelfde Harley CV carb bout patroon)
Ik heb me rot gezocht naar een andere winkel om die set te kopen maar niet gevonden.
(zie net dat ie bij amazon ook tijdelijk uit voorraad is)
 
Terug
Bovenaan Onderaan