Triumph Street Triple 10! : Wie niet weg is is gezien ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die van mij schurkt tegen de 11K...
maar doe er ook meer dan alleen rond de kerk mee....
Heb sinds vorig jaar zo'n 5K gereden.

Vandaag VRO1 gedaan. Echt een aanrader, leuk, gezellig, leerzaam en nuttig.
Mijn motor beter leren kennen en ook mijn eigen (on)kunde.
Wel een slopende dag met deze hitte. Bovendien erg vroeg vertrekken en laat weer thuis.
Ben blij dat ik een trailer had geregeld.

Zo moe weer op de motor na zo'n dag is niet zo handig.
 
Die van mij schurkt tegen de 11K...
maar doe er ook meer dan alleen rond de kerk mee....
Heb sinds vorig jaar zo'n 5K gereden.

Vandaag VRO1 gedaan. Echt een aanrader, leuk, gezellig, leerzaam en nuttig.
Mijn motor beter leren kennen en ook mijn eigen (on)kunde.
Wel een slopende dag met deze hitte. Bovendien erg vroeg vertrekken en laat weer thuis.
Ben blij dat ik een trailer had geregeld.

Zo moe weer op de motor na zo'n dag is niet zo handig.


Dat zal inderdaad erg warm zijn geweest niks geen rij wind en maar branden met dat zonnetje op je leren pak.

Km gaan inderdaad hard, deze 675 sinds Nov 2009 in mijn bezit en nu al een kleine 6000km op de teller staan.
 
Vandaag VRO1 gedaan. Echt een aanrader, leuk, gezellig, leerzaam en nuttig.
Mijn motor beter leren kennen en ook mijn eigen (on)kunde.

VRO's zijn echt leuk! inderdaad een aanrader.

VRO1? is dat op de openbare weg of het circuit? Waar heb je gereden en bij welke organisatie? Vrienden van mij willen ook een VRO doen, maar de toko waar ik bij reed bestaat niet meer. En nieuwe namen zijn nooit weg.
 
+27000km nu op iets meer dan een jaar, mijn olieverbruik zit op +-100ml per 1000km, volgens de dealer nog niet abnormaal. Persoonlijk boeit dat mij ook niet, ik weet gewoon dat ik dit goed moet in de gaten houden.
Ik gebruik hem wel voor zowat alles, woon-werk, touren, circuit, ...
 
:W

TT_1242.jpg
 
Dag AERI, en anderen, mijn R verbruikte een halve liter na 8,5 K en bij 14 K recent o,4 liter. Ik rij er pittig mee. Na de inrijperiode ook wat normaal is natuurlijk.
Daarnaast heb ik afgelopen twee maanden nu tweemaal een keerring moeten laten vervangen + vorkolie na lekkage aan linker voorvorkpoot.
Hebben meer R's daar mogelijk last van? Dat is mij niet bekend in elk geval.
Groeten.

Bij mij wordt één dezer dagen ook een keering vervangen omdat die iets olie lekt. Komt ergens daar achter het voor tandwiel weg en krijg een nieuwe radiateur omdat de lak er aan 1 kant helemaal afbladerd!
 
Laatst bewerkt:
Dag AERI, en anderen, mijn R verbruikte een halve liter na 8,5 K en bij 14 K recent o,4 liter. Ik rij er pittig mee. Na de inrijperiode ook wat normaal is natuurlijk.
Daarnaast heb ik afgelopen twee maanden nu tweemaal een keerring moeten laten vervangen + vorkolie na lekkage aan linker voorvorkpoot.
Hebben meer R's daar mogelijk last van? Dat is mij niet bekend in elk geval.
Groeten.
Mijn beide Triple R en gebruiken geen druppel ook niet na ééndag constant snelweg tripledays Oostenrijk (1050 KM):?
Keerring vervangen is ook vreemd zeker tweemaal Controleer eerst even de poot op beschadiging zo niet dan zal de eerste kering er met te veel geweld in zijn gezet.:(
 
Mijn beide Triple R en gebruiken geen druppel ook niet na ééndag constant snelweg tripledays Oostenrijk (1050 KM) *D
Keerring vervangen is ook vreemd zeker tweemaal Controleer eerst even de poot op beschadiging zo niet dan zal de eerste kering er met te veel geweld in zijn gezet. :( (
 
Dag AERI, en anderen, mijn R verbruikte een halve liter na 8,5 K en bij 14 K recent o,4 liter. Ik rij er pittig mee. Na de inrijperiode ook wat normaal is natuurlijk.
Daarnaast heb ik afgelopen twee maanden nu tweemaal een keerring moeten laten vervangen + vorkolie na lekkage aan linker voorvorkpoot.
Hebben meer R's daar mogelijk last van? Dat is mij niet bekend in elk geval.
Groeten.

Ben het eens met MVAgusta: als er ergens een pitje inzit, of als de binnengeleider krom is, dan blijf je keerringen steken tot je een ons weegt. Na een keer of drie nieuwe keerringen steken op mijn Zephyr maar eens nieuwe binnenpoten erin gestopt :N en daarna was alles goed :Y . als het binnen de garantie is dus lekker laten doen door je monteur.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag VRO1 gedaan. Echt een aanrader, leuk, gezellig, leerzaam en nuttig.
Mijn motor beter leren kennen en ook mijn eigen (on)kunde.
Wel een slopende dag met deze hitte. Bovendien erg vroeg vertrekken en laat weer thuis.
Ben blij dat ik een trailer had geregeld.

Zo moe weer op de motor na zo'n dag is niet zo handig.

B|

en maar klagen ;) heb vorige week zondag in deels stromende regen een VRO3 gedaan op Lelijkstad met de StreetR. Geef mij maar hitte 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ben het eens met MVAgusta: als er ergens een pitje inzit, of als de binnengeleider krom is, dan blijf je keerringen steken tot je een ons weegt. Na een keer of drie nieuwe keerringen steken op mijn Zephyr maar eens nieuwe binnenpoten erin gestopt :N en daarna was alles goed :Y . als het binnen de garantie is dus lekker laten doen door je monteur.

Binnenpoten vervangen is inderdaad volgende optie bij herhaling. Tot nu gaat het goed.
Overigens valt dit niet onder de garantie!
Eerste maal dit in Grave laten doen, gelijktijdig met tuneboy operatie, bij eerste constatering. Daar werd dit door Joris toch onder garantie gedaan. Reden: "Dan weten ze in Engeland tenminste dat dit speelt en voorkomt, ter productverbetering!!!
Afgelopen keer In Breda, mijn verkoopdealer. gedaan waar dit niet onder garantie is gebeurd. Eerste keer na nieuwe montage bleek dit ook nog niet afdoende, na tweede interventie aan binnenpoten wel. Beide monteurs stel ik gewoon op de hoogte voor de goede orde. Het gaat mij er niet om mensen tegen elkaar uit te spelen.
Toch mag jij raden waar ik bij evt volgende calamitier me meld ter reparatie.
Pech voldoende laatste tijd na ziekenhuisopname van baasje van de R en wekenlang zonder motor. Vanuit parkeerstand, wielklem, is tweede keer lek ontstaan, voor zover dat kan.
Daarvoor nog na montage setje pures na 900 km lekke voorband, dus vervanging.
Verder gaat alles goed nu.
Aankomend weekend mee op pad met Speeds vanuit Arkel als ik het goed heb.
Streets zijn welkom. Was vorig jaar ook zo en oke om te doen.
Steunbetuigingen hier op het forum of live daar zijn van harte welkom.
Net als Rossi heb ik ook goede vriendschap gesloten met morfine in het ziekenhuis. Elke verdere gelijkenis berust op louter toeval.
 
Aankomend weekend mee op pad met Speeds vanuit Arkel als ik het goed heb.
Streets zijn welkom. Was vorig jaar ook zo en oke om te doen.

Steunbetuigingen hier op het forum of live daar zijn van harte welkom.
Net als Rossi heb ik ook goede vriendschap gesloten met morfine in het ziekenhuis. Elke verdere gelijkenis berust op louter toeval.

Ben daar ook van de partij. Vanuit welke richting kom jij?

edit... ah, tilburg... dan zie ik je daar wel :X
 
Laatst bewerkt:
VRO's zijn echt leuk! inderdaad een aanrader.

VRO1? is dat op de openbare weg of het circuit? Waar heb je gereden en bij welke organisatie? Vrienden van mij willen ook een VRO doen, maar de toko waar ik bij reed bestaat niet meer. En nieuwe namen zijn nooit weg.

VRO bij de KNMV. Dat is ook de enige erkende instantie in Nederland waarmee je korting krijgt op je verzekering

VRO1-3 is op circuit. VRO-R is op straat.
 
B|

en maar klagen ;) heb vorige week zondag in deels stromende regen een VRO3 gedaan op Lelijkstad met de StreetR. Geef mij maar hitte 8-)

Ik klaag toch ook niet over de hitte? Ik zei alleen dat het slopend was... :)

VRO3 is toch met hoge snelheid? Lijkt me niet prettig in de regen, wel goede oefening!
 
gisteren even een "pimp my ride" vizier gemonteerd,
ik had dark smoke, dit is weer eens wat anders 8-)

full
 
Mooi vizier!

Ik zoek er ook nog een donker of zo'n reflecterend te steken maar voorlopig kosten ze me iets teveel bij Arai :r
 
Mooi vizier!

Ik zoek er ook nog een donker of zo'n reflecterend te steken maar voorlopig kosten ze me iets teveel bij Arai :r

Hoeveel zijn ze bij Arai dan? Ik had geinformeerd bij Goedhart en voor m'n Shoei zou een donkere 50,- kosten. Iemand goedkoper gevonden?
 
JIj hebt de doorsteek verandert zo te zien?
Daarmee verander je toch ook de balhoofdhoek? Of heb je achter ook verlaagd?

Balhoofdhoek blijft altijd hetzelfde!
hij is 2cm doorgestoken (goed gezien!), op aanraden van Hyperpro, na het re-shimmen en nieuwe veren. daardoor is de rijhoogte hoger geworden(dus veel meer slag in de vork).
daardoor kon hij voor dezelfde rijhoogte doorgestoken worden, stuurt daardoor ook wat kwieker.
 
Laatst bewerkt:
Balhoofdhoek blijft altijd hetzelfde!
hij is 2cm doorgestoken (goed gezien!), op aanraden van Hyperpro, na het re-shimmen en nieuwe veren. daardoor is de rijhoogte hoger geworden(dus veel meer slag in de vork).
daardoor kon hij voor dezelfde rijhoogte doorgestoken worden, stuurt daardoor ook wat kwieker.

De balhoofdhoek en naloop wijzigen.

De balhoofdhoek is de hoek die de voorvork van een motorfiets ten opzichte van het wegdek maakt.

Europese fabrikanten gaan uit van de hoek t.o.v. de horizontale lijn van het wegdek, de Japanners rekenen vanuit een verticale lijn loodrecht op de weg. De balhoofdhoek bepaalt voor een groot deel het stuurgedrag. De hoek van het balhoofd t.o.v. de horizontale lijn van het wegdek wordt castor angle, caster of rake angle genoemd.

250px-Balhoofdhoek.jpg


De naloop is het verschil tussen het raakpunt van een denkbeeldige lijn door het balhoofd van een tweewieler en het raakpunt van het voorwiel op de weg.

Samen met de balhoofdhoek bepaalt dit het stuurgedrag in hoge mate. Ook wel naspoor of caster genoemd.

Door de naloop gaat elk wiel als een zwenkwiel werken: het volgt de richting van de "bovenbouw". De aandrijfkracht duwt een voertuig altijd recht vooruit, waarbij de naloop zorgt dat het voorwiel ook in de rechtuitstand blijft staan. Bij auto's is dit effect te merken doordat het stuurwiel vanzelf terugdraait wanneer het na een bocht wordt losgelaten. Een grotere naloop geeft een betere rechtuitstabiliteit, maar maakt het nemen van bochten moeilijker. Bij verschillende motorfietsen en auto's hoort een andere naloop, afhankelijk van het gebruik. Veel autosnelweg: grotere naloop, veel bochten (stadsverkeer): kleine naloop.

250px-Naloop.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan