Hét MF Motorweekend 2010 - deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dames & Heren voorijders en andere geinteresseerden :+ de concept routes kun je hier ophalen (klik)
heb hem hier ook binnen, ziet er allemaal goed uit *O*

Mijn vingers beginnen weer te jeuken bij het "weer"zien van de weggetjes in de taunus, zoveel moois daar om te rijden ..... maar jah, je moet ook een beetje op de km's letten -O-

[me="Ted"]heeft daar zijn LCVM "berg"training gehad , en uiteraard ook al uitstapjes die richting op met eifelweekendjes [/me]
(superijszaak bij katzenelnbogen O-) waar de route "toevallig?" doorheen gaat }) )

PS @ King : in welke City Navigator versie is deze gemaakt ?
 
Laatst bewerkt:
Nog drie nachtjes slapen :)
2 :P

maak we best wel druk, jah :9

motor vanmiddag bij dealer gebracht voor nieuw achterbandje en een recall aan de achtervering die nog uitgevoerd moest worden, haal ik morgennamiddag weer op en DAN ben ik er helemaal klaar voor :)
 
Laatst bewerkt:
Haha nee hoor, maar Sjimmie kan gewoon niet eerder weg... jammer... dus op vrijdagaond rij ik even terug naar de nl grens om haar op te pikken.

Qua samen rijden: ik weet niet wat jij doet maar ik ga op wensdagavond al richting het zuiden, en verblijf daar in de herberg die 48th voorsteld. Was vorig jaar ook goed. Dan kan ik dondardag ochtend fris aan de start komen. Ook fijn!

Note voor KING:
Je kunt NIET eerder weg dan dat ik thuis ben van die gezellige fijne avond-wandel-4-daagse waardoor IK dus niet donderdag al mee kan :(

Note to the rest;
het lukt me dus WEER niet het gehele weekend mee te gaan maar ik kom wel en dat is dus al heel wat :Y *O* *O*
 
heb hem hier ook binnen, ziet er allemaal goed uit *O*

Mijn vingers beginnen weer te jeuken bij het "weer"zien van de weggetjes in de taunus, zoveel moois daar om te rijden ..... maar jah, je moet ook een beetje op de km's letten -O-

[me="Ted"]heeft daar zijn LCVM "berg"training gehad , en uiteraard ook al uitstapjes die richting op met eifelweekendjes [/me]
(superijszaak bij katzenelnbogen O-) waar de route "toevallig?" doorheen gaat }) )

...
Ik vond die naam zo leuk dat ik dacht: "Dat is nou leuk voor een Teddybeer!"

...

PS @ King : in welke City Navigator versie is deze gemaakt ?
~[/quote]
OnRoute??

En ik ga morgen de andere routes (donderdag, zaterdag en zondag) ook verbouwen naar TT-formaat
 
Ik ben trouwens de laatste om erover te klagen.. maar ik zie dat de route voor zaterdag op 460 km en een beetje ingeplanned staat. Is dat niet wat veel? (voor de groep, het is mij prima *O*)
 
Ik ben trouwens de laatste om erover te klagen.. maar ik zie dat de route voor zaterdag op 460 km en een beetje ingeplanned staat. Is dat niet wat veel? (voor de groep, het is mij prima *O*)

precies daarom is er een voorrijweekend, om te kijken of dat allemaal wel gaat.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de zaterdag route, dan zie je dat de werkelijke afstand tot het lunchpunt niet zo heel ver is, en dat er daarom eerst flink "naar beneden" (op de kaart) gekruld word. Daar zijn genoeg mogelijkheden voor escapes. Deels moeten we dat bekijken komen weekend, en deels is het aan de skills van de voorijder om in te zien wanneer er een stuk afgesneden moet worden. De rest moet toch volgen.

Dus. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik vond die naam zo leuk dat ik dacht: "Dat is nou leuk voor een Teddybeer!"\
OnRoute??

En ik ga morgen de andere routes (donderdag, zaterdag en zondag) ook verbouwen naar TT-formaat[/quote]


Nee de route ziet er na de import vanuit het gpx bestand uit als lineaal lijntjes van punt naar punt, hemelsbreed dus. Mapsource gaat dan de weg erbij berekenen. Ik gebruyik overigens citynavigator2008 en ja, die is aan vevanging toe :+


oh by the way, bij mijn intensieve poetsbeurt van afgelopen zaterdag heb ik natuurlijk veelvuldig natuurlijk naar mijn banden gekeken en in de loop van het weekend ben ik gaan toch twijfelen... het rubber lijkt NET genoeg om het weekend mee te kunnen doen maar stel nou.... dat het asfalt daar óók zo ruw is...
Ik ben atuurlijk wél degene die altijd het hardste roept dat je met frisse banden moet vertrekken.... dus, vandaag gebeld, banden zijn op voorraad. Morgenochtend om 8 uur met de auto en motorwiel achterin bij de bandenboer...

[hollandermodus]
wel zonde van die 1 à 2 duizend km die nog best met die band gereden had kunnen worden
[/hollandermodus]
 
Laatst bewerkt:
wonder boven wonder hij staat in de garmin. nu nog kijken of hij me er heen brengt.
heb naviagtor 2009 op de comp en 2010 op de st, dus nu bekende gezeur over "niet voor de kaart bla bla bla" - "doorgaan ja/nee". na ja komt wilt u hen simultaan of zoiets rijden (zit nog in huis mode)
 
Nee de route ziet er na de import vanuit het gpx bestand uit als lineaal lijntjes van punt naar punt, hemelsbreed dus. Mapsource gaat dan de weg erbij berekenen. Ik gebruyik overigens citynavigator2008 en ja, die is aan vevanging toe :+


oh by the way, bij mijn intensieve poetsbeurt van afgelopen zaterdag heb ik natuurlijk veelvuldig natuurlijk naar mijn banden gekeken en in de loop van het weekend ben ik gaan toch twijfelen... het rubber lijkt NET genoeg om het weekend mee te kunnen doen maar stel nou.... dat het asfalt daar óók zo ruw is...
Ik ben atuurlijk wél degene die altijd het hardste roept dat je met frisse banden moet vertrekken.... dus, vandaag gebeld, banden zijn op voorraad. Morgenochtend om 8 uur met de auto en motorwiel achterin bij de bandenboer...

[hollandermodus]
wel zonde van die 1 à 2 duizend km die nog best met die band gereden had kunnen worden
[/hollandermodus]

oh ow :) Ik zit echt 1,5 mm van het slijtnokje af. Maar ik heb _echt_ geen tijd om nog mijn band te laten wisselen voor vertrek :(
Heb dus al een afspraak gepland voor 1 juni bandenwissel.
En hoop dat ik dit weekend haal op dit profiel. En anders kan ik alvast uitzoeken waar de bandenboer zit voor het echte weekend :+
Maar ik denk zelf dat het wel kan... echt.
 
wonder boven wonder hij staat in de garmin. nu nog kijken of hij me er heen brengt.
heb naviagtor 2009 op de comp en 2010 op de st, dus nu bekende gezeur over "niet voor de kaart bla bla bla" - "doorgaan ja/nee". na ja komt wilt u hen simultaan of zoiets rijden (zit nog in huis mode)


ik ben aan het downloaden, "lifetime update", dus straks zet ik verherberekende routes online :)
 
Haha, krijgen we weer zo'n 'heb-ik-nog-genoeg-profiel-discussie' :+
Maargoed, ik heb mijn motorblok ook zojuist verwend met nieuwe verse fris ruikende goudgekleurde smeerolie en een nieuw filtertje! en ja, dan lig je toch onder je motor dus ik bekeek even mijn 2mm profiel-tot-aan-het-slijtnokje op de achterband ;) , en je kan het dan niet laten om ook naar de remblokjes aan de voorkant te gluren he ;)
Ik vind dat het setje banden nog het voorrijweekend mee kunnen en daarna vervang ik het spul en stop ik er gelijk nieuwe remblokjes in, die zijn inmiddels ook gehalveerd en richting de slijtindicator

Ik had al zo'n idee dat het fris ging worden, maar de dikke trui en de wintervoering voor mn broek gaat toch ook mee :Y

Gaan we al! *O*
 
"we" gaan hier toch géén illegale praktijken hanteren, hè :+

die lifetime update is nog niet gekraakt, dus hij zal hem wel legaal hebben aangeschaft. hoog tijd ook!

wat betreft kleding moet ik ook nog even kijken. Heb nu alles in de topkoffer zitten, kan ik de zijkoffers mooi thuis laten. Maar een trui extra kan ook vast geen kwaad... hmm
 
Laatst bewerkt:
ik ben aan het downloaden, "lifetime update", dus straks zet ik verherberekende routes online :)
kleine waarschuwing : vanaf 2010.30 zijn er extra beveiligingsdingetjes in CN ingebakken, zorg dus nu EXTRA goed voor een backup van de zumo VOOR je bezig gaat.
Nu is niet het moment ook om met een niet werkende GPS te zitten ;)

[me="Ted"]gaat er ook al vanuit dat King het niet via officiele weg doet : hoe komt dat toch ???[/me]
 
die lifetime update is nog niet gekraakt, dus hij zal hem wel legaal hebben aangeschaft. hoog tijd ook!

wat betreft kleding moet ik ook nog even kijken. Heb nu alles in de topkoffer zitten, kan ik de zijkoffers mooi thuis laten. Maar een trui extra kan ook vast geen kwaad... hmm


Hoe kom je daar bij.... dat ik alles in koffers ga pakken ;)
 
die lifetime update is nog niet gekraakt, dus hij zal hem wel legaal hebben aangeschaft. hoog tijd ook!

wat betreft kleding moet ik ook nog even kijken. Heb nu alles in de topkoffer zitten, kan ik de zijkoffers mooi thuis laten. Maar een trui extra kan ook vast geen kwaad... hmm
Rijd het niet prettiger met 2 zijkoffers ipv 1 hoge zware topkoffer? Ik denk dat het fijner is om je zwaartepunt wat lager te hebben door de 2 zijkoffers..
Maar ach, als we bij het hotel zijn slinger je ze toch van je motor af :]
 
tssk tssk tssk heren! natuurlijk heb ik deze update gewoon LEGAAL gekocht!
Zeker zo kort voor vertrek zou ik de andere optie niet durven...

maar het duurt wel erg lang zeg......

en, het gedownloade bestand doet gelijk wat met de zumo... hoe doe ik dat dan op de EeePC? daar staat mapsource al wel op, alleen het kaartmateriaal moet dan geupdate. Gewoon dat gedownloade bestand nogmaals doen of moet ik die kaarten dan uit de zumo downloaden vie mapsource?
 
tssk tssk tssk heren! natuurlijk heb ik deze update gewoon LEGAAL gekocht!
Zeker zo kort voor vertrek zou ik de andere optie niet durven...

maar het duurt wel erg lang zeg......

en, het gedownloade bestand doet gelijk wat met de zumo... hoe doe ik dat dan op de EeePC? daar staat mapsource al wel op, alleen het kaartmateriaal moet dan geupdate. Gewoon dat gedownloade bestand nogmaals doen of moet ik die kaarten dan uit de zumo downloaden vie mapsource?
ik heb zelf een externe dvd-brander geleend en de installatie zo ook op mijn netbook gedaan (daarbij ook voor 2de keer die CN op de zumo geherinstalleerd, durfde niet " midden" in proces iets te onderbreken, en had toch alle tijd, want was om 2 uur snachts :P

[me="Ted"]is nu de in CN 2010.30 herberekende en eventueel aangepaste in de zumo550 aan het zetten, maar tegen de verwachting in gaat hij alle routes uitvoerig herberekenen -O-[/me]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan