Schuiver

Potdomme, de enige ZZ-R250 van het forum (op mijn oude na dan :+ )

Zonde man, maar mooi dat alles goed gaat met jou, alle motoren zijn te vervangen.
 
Gelukkig ben je nog HEEL! sterkte met alles

PS vd Bunt is TOP , komt weer helemaal goed met de brommert
Helemaal mee eens. Laat Ab je maar een beetje helpen dan komt het helemaal goed. En de verzekering keert echt wel uit. Als het te lang duurt, gewoon zelf de verzekering van de tegenpartij regelmatig bellen. Dat helpt. Bij mij was het (zonder hulp van rechtsbijstand) binnen 4 weken geregeld.
 
Aha.... dus JIJ was het (ik las het op anwb.nl vanmorgen)

Ik heb een neurotisch trekje (meerdere eigenlijk) om woorden/zinnen te vormen van kenteken combinaties en het eerste wat in mij opkwam bij die koekblikker was .. "Zak Hooi"...

Succes met je herstel!
 
Balen zeg!
Ik heb je vanmorgen zien staan daar.

Ik stond er afgelopen donderdagochtend op precies dezelfde plaats, met ongeveer hetzelfde verhaal.
Ik ben wel uitgeweken, heb het rechterachterlicht van meneer eraf gereden en mijn kuip is ontwricht en mijn linker knipper is moe. Ben gelukkig niet omgevallen.
Ik heb trouwens ook dezelfde jas _O- (maar dan de damesuitvoering)

Veel sterkte met de afwikkeling!
 
Aha.... dus JIJ was het (ik las het op anwb.nl vanmorgen)

Ik heb een neurotisch trekje (meerdere eigenlijk) om woorden/zinnen te vormen van kenteken combinaties en het eerste wat in mij opkwam bij die koekblikker was .. "Zak Hooi"...

Succes met je herstel!

Gelukkig heb jij dat ook,dacht dat ik de enige was. :$

@TS,zonde van je motor,zag er erg goed uit.
 
Ai dat is schrikken!
Gelukkig heb je zelf verder niet veel.
Heel veel succes met het herstel van de fikse deuk in je motor ego....
Hopelijk krijg je snel je geld (vertrouw er maar niet op....)
Overigens alle gemaakte kosten vastleggen!

Gelukkig dat ik een treffen als deze al een paar maal heb weten te voorkomen.
Wekelijks doorkruis ik zo'n 20 tot 50 km file... Groot licht, gevaren lichten aan en een knal gele jas (politiejas zonder "politie" erop van damen http://www.damenleathers.nl/pro.html ) helpt volgens mij wel. Natuurlijk geen garantie... maar toch....
Maar in jouw geval... als je er al naast zit en zo'n blinde darm knalt ineens naar links... is er geen houden meer aan. Voor je het weet lig je daar. '(
Absurd trouwens dat die zak haast had en direct na invullen van de formulieren er vandoor ging. :(

Nu je motor in de kreukels zit moet je zeker ook in het koekblik naar je stage adres??! Mag je weer achteraan bij de file aansluiten....
Succes ook met de verwerking van het ongeluk bij je ma en pa..... Je zal flink moeten praten om weer een tweewieler aan te mogen schaffen....
 
wat STOND ie gruwelijk mooi in de lak


zonde

heel veel succes en vd Bunt is een goeie.
Neem aan dat ze m van onder tot boven nalopen.

Enneh over uitwijken is beter dan aantikken: Sinds mijn akkefietjes tik ik liever een auto aan, anders is het een éénzijdig ongeval en kun je praktisch fluiten naar je centen. (Want de tegenpartij rijdt gewoon door, zeker als ze geen schade hebben).
 
Allereerst sterkte, met de kwetsuren - gelukkig beperkt van aard - en de verdere afhandeling. Toch ook even reageren op enkele van de reacties...

Als je dan toch plat gaat, kun je maar beter ook een deuk in het koekblik maken.
Kan verzekeringstechnisch waar zijn, al is ook dat van de omstandigheden en eventuele getuigen afhankelijk, maar bottom line: je weet van te voren helaas niet of je daar ongeschonden vanaf komt. Ik kan je uit ervaring verzekeren dat een fysieke confrontatie met een auto ook heel verkeerd kan aflopen: in mijn geval 3 maanden ziekenhuis... en zo hard ging dat niet eens.

Dus eens met Autoreply:
Met die argumentatie kan je beter helemaal niet meer proberen een ongeluk te voorkomen. Enig idee wat er gebeurt als die auto over je heen rijdt? Dat lijkt me toch wat hogere prioriteit hebben als jullie centjes die jullie (hieronder ook) allebei gewoon hebben gehad...
Toegeven, voor sommigen komt het mss niet zo aardig over, indachtig de context van dit topic, maar het is absolute waarheid en zonder twijfel goed bedoelt.

Als je ook maar enigszins de mogelijkheid hebt, ga dan een (mogelijke) confrontatie uit de weg. Je moet erg veel geluk hebben om bij een valpartij (zeker in de file) níet door een auto geraakt te worden, en TS heeft m.i. erg veel geluk gehad. Geen kritiek, slechts een vaststelling. De suggestie dat je beter een aanrijding kunt hebben dan vallen bij het succesvol uitwijken... zou ik niet graag voor mijn rekening nemen.

Beter: neem aan dat je nooit gezien wordt, en kijk / rij daarnaar, investeer in rijopleiding (VRO1, 2, 3, whatever), zodat je bedreigingen in een vroeg stadium herkent, en jezelf in de gekste situaties zonder kleerscheuren uit de voeten kunt maken. Kijken, uitwijken en remmen zonder te vallen kun je leren.

Nogmaals sterkte, maar vergeet a.j.b. de suggestie dat je maar het beste een deuk in een automobiel kunt rijden, want daar ben je als motorrijder net eventjes te kwetsbaar voor.
 
:^ Met name de opmerking over VRO is een goede.

Vandaar ook mijn vraag heb je er wat van geleerd. Daarmee insinueer ik overigens niet dat TS schuld heeft of dit deels aan zichzelf te wijten heeft, dat heeft hij namelijk niet.

Enneh over uitwijken is beter dan aantikken: Sinds mijn akkefietjes tik ik liever een auto aan, anders is het een éénzijdig ongeval en kun je praktisch fluiten naar je centen. (Want de tegenpartij rijdt gewoon door, zeker als ze geen schade hebben).
Da's onzin. Alleen al in dit topic komen 3 gevallen voor waarbij mensen (ondanks een lastige tegenpartij) hun geld gewoon krijgen.

Maargoed, als mensen die illusionaire problemen met het verhalen van de schade belangrijker vinden als hun eigen lijf redden...
 
Laatst bewerkt:
Da's onzin. Alleen al in dit topic komen 3 gevallen voor waarbij mensen (ondanks een lastige tegenpartij) hun geld gewoon krijgen.

Maargoed, als mensen die illusionaire problemen met het verhalen van de schade belangrijker vinden als hun eigen lijf redden...
full

Getuigen, als je die hebt (minimaal 2) dan zit je doorgaans goed, en getuigen zijn er in een file meestal wel.
 
Enneh over uitwijken is beter dan aantikken: Sinds mijn akkefietjes tik ik liever een auto aan, anders is het een éénzijdig ongeval en kun je praktisch fluiten naar je centen. (Want de tegenpartij rijdt gewoon door, zeker als ze geen schade hebben).
Tja, als je er al vóór het uitwijken van uit gaat dat je op je muil gaat, dan is dat meestal ook zo...

Als getuigen kunnen bevestigen dat je ten val kwam doordat je uitweek teneinde en aanrijding te voorkomen, is het verhalen van schade echt geen probleem [maar kom je er qua gezondheid doorgaans wel beter vanaf]
 
Belangrijkste is dat je er zelf niks aan over hebt gehouden, en zo wel: vergeet niet dat je letselschade ook nog kan claimen!

Succes met de afhandeling!
 
ja kut voor je maar de tekst was voldoende hoor, je fotoalbum was niet nodig
heb je op je rug nog wel blikkies ingehaald ? dan heb je er iig nog iets mee bereikt haha.
 
Heel veel sterkte met al je ellende toegewenst.
Tip voor de toekomst:
Kijk vooral goed uit bij
- Renault Scenic :z
- Citroen Picasso :z
- Opel Zafira :z
Ik weet niet waar het aan ligt, maar op een of andere manier zie ik dit type koekblik de meest rare manoeuvres maken. Ik rij ongeveer 100.000km per jaar (Auto en Motor) zie ook héél veel gebeuren onderweg en het is mij echt op gaan vallen.

succes
full
 
Thnx voor alle reacties iig!

Fiets staat inmiddels al bij v/d Bunt, dus moet nog even regelen dat m'n pak er ook heen gaat ivm expert.

Over uitwijken, hiervoor had ik totaal geen mogelijkheid. Ik reed al naast die auto en dat ie opeens z'n stuur om ging gooien was niet bij me opgekomen... Ofwel aan remmen, laat staan uitwijken, kon ik niet eens denken...
 
verder altijd opletten voor hoedjes (ouwe lullen die niets van hun omgeving meekrijgen, ramen zouden net zo goed afgeplakt kunnen worden) en petjes (jonge gaste die rijden als blinde dwazen) achter het stuur.
En let in files op Belgische kenteken platen. Die staan vaak schots en scheef en blokkeren de doorgang. Vanuit Breda heb ik hier veel last van... 8 van de 10 auto's die je de doorgang versperren zijn Belgen...
 
Thnx voor alle reacties iig!

Fiets staat inmiddels al bij v/d Bunt, dus moet nog even regelen dat m'n pak er ook heen gaat ivm expert.

Over uitwijken, hiervoor had ik totaal geen mogelijkheid. Ik reed al naast die auto en dat ie opeens z'n stuur om ging gooien was niet bij me opgekomen... Ofwel aan remmen, laat staan uitwijken, kon ik niet eens denken...

je mankeerd zelf niks ernstigs das belangrijkste.

hopenlijk kom je er financieel ook goed af.

motor zal wel economisch total los verklaard worden?
 
Zo aan het plaatje te zien en je verhaal gelezen te hebben heb je donders veel geluk gehad,zo vlak langs de vangrail!!!

Bedank je beschermengel maar,voor hetzelfde zat je er helemaal tussen/onder gefrommeld.

Sterkte met het verwerken/afhandelen!!
 
Naar de voorwielen van de auto's kijken als je tussen de file doorrijdt; daaraan kan je vaak zien wat ze gaan doen...

En nog een tip wat verzekering betreft dan; áls je gaat bellen met de verzekering (evt van de tegenpartij) probeer je zaak te laten afhandelen door iemand die ook motor rijdt. Dat praat wat makkelijker. Is misschien niet altijd mogelijk, maar bij mij hebben ze daar op de één of andere manier destijds toch een aantekening in m'n dossier gemaakt en werd mijn zaak afgehandeld door een dame die ook motor rijdt. Zij had geen enkele twijfel over de schuldvraag. (En dat terwijl ik de auto (gelukkig)niet geraakt heb....)
 
Laatst bewerkt:
Naar de voorwielen van de auto's kijken als je tussen de file doorrijdt; daaraan kan je vaak zien wat ze gaan doen...

full


en de bestuurders... wat zijn ze aan het doen... [letten ze op, kijken ze plots wild op zich heen (zonder iets te zien), hangen ze onderuit, bellen wellicht, petje, pijp en baard, lezen ze de krant? enz.] daaruit kun je vrij eenvoudig herleiden wat er next gaat gebeuren, maar vereist wel een "andere" manier van kijken. Kun je leren en oefenen, en op enig moment merk je dat je alle de meeste bewegingen rondom je feilloos kunt voorspellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan