Schuiver

Potdomme, de enige ZZ-R250 van het forum (op mijn oude na dan :+ )

Zonde man, maar mooi dat alles goed gaat met jou, alle motoren zijn te vervangen.


ik hou de zzr250 eer hoog ;)

maar erg klote stalkertje.

gelukkig heb je zelf niets , en als ik zo de foto's zie is je fietsje ook nog goed te maken hoor!

succes met verdere afhandeling!
 
verder altijd opletten voor hoedjes (ouwe lullen die niets van hun omgeving meekrijgen, ramen zouden net zo goed afgeplakt kunnen worden) en petjes (jonge gaste die rijden als blinde dwazen) achter het stuur.
En let in files op Belgische kenteken platen. Die staan vaak schots en scheef en blokkeren de doorgang. Vanuit Breda heb ik hier veel last van... 8 van de 10 auto's die je de doorgang versperren zijn Belgen...

en (zeker in geval van file) niet in de dode hoek blijven hangen. Liever iets er achter of ervoor. Motoren zijn korter en smaller dan blikken en de kans dat ze je niet zien als je in de dode hoek hangt is erg groot. Een stel fijne dempers helpt overigens ook erg goed tegen over het hoofd gezien worden in de file O-)

Succes met herstellen
 
Megane rijders. *zucht*

Altijd met het hoofd bij de kinderen of kantoor :Z

Sterkte en succes met de afwikkeling!
 
Laatst bewerkt:
Megane rijders. *zucht*

Altijd met het hoofd bij de kinderen of op kantoor :Z

Sterkte en succes met de afwikkeling!


B|


Ik heb geen kinderen en ik werk niet op kantoor.







Toegegeven, een Megane heeft een dode hoek waar een begrafenisstoet in kan.
Het is mijn eerste, maar ook gelijk mijn laatste megane.
 
Laatst bewerkt:
Thnx voor alle reacties iig!

Fiets staat inmiddels al bij v/d Bunt, dus moet nog even regelen dat m'n pak er ook heen gaat ivm expert.

Over uitwijken, hiervoor had ik totaal geen mogelijkheid. Ik reed al naast die auto en dat ie opeens z'n stuur om ging gooien was niet bij me opgekomen... Ofwel aan remmen, laat staan uitwijken, kon ik niet eens denken...

Bij drukte met de motor op de meest linkse baan rijden heb ik mezelf heel snel afgeleerd.
Hier op de A10 zuid ging het zo vaak bijna mis dat het een beetje op Russische roulette ging lijken. Kennelijk willen de koekblikkers hun domein daar claimen als het druk is.
 
zonde van je kapschade! valblokken redden een hoopkrasschade, misschien handig om erop te plaatsen :Y

gelukkig heb je zelf niet veel...
 
Was gister ook al gelijk naar m'n tussenpersoon gegaan, om het schadeformulier aan te vullen en in te leveren. Kreeg net een telefoontje dat de expert de fiets as. vrijdag komt bekijken dus ik ga vandaag even langs om m'n kleding te droppen daar. Dan even achter de bonnetjes aan en die drop ik dan morgen.

Ofwel 't balletje is aan het rollen, dus dat is mooi!
 
Heel veel sterkte met al je ellende toegewenst.
Tip voor de toekomst:
Kijk vooral goed uit bij
- Renault Scenic :z
- Citroen Picasso :z
- Opel Zafira :z
Ik weet niet waar het aan ligt, maar op een of andere manier zie ik dit type koekblik de meest rare manoeuvres maken. Ik rij ongeveer 100.000km per jaar (Auto en Motor) zie ook héél veel gebeuren onderweg en het is mij echt op gaan vallen.

succes [afbeelding]

En alle Peugeots -O-
Om de een of andere reden kijken die ook nergens naar..

Had vorige week iets vergelijkbaars: ik reed op de linkerrijstrook, komt er ineens een 207 naar links.. Had ongeveer een meter ruimte naast de linkerstrook tot de vangrail. Daar kon ik gelukkig nog heen.
Toen ik em zag komen vanuit m'n ooghoek gelijk de toetert ingedrukt, maar dat merken ze maar zelden.
En daarna gewoon stug doorrijden, en gebaren dat het mijn schuld was :?
Ik reed erachter en toen dacht meneer dat ik hem achtervolgde (zelfde afrit). Dat was wel leuk, maar hij reed als een idioot.
 
Nogmaals sterkte, maar vergeet a.j.b. de suggestie dat je maar het beste een deuk in een automobiel kunt rijden, want daar ben je als motorrijder net eventjes te kwetsbaar voor.
Okee okee... 't Was frusti grootspraak van me. Ben het eens met de tegenwerpingen. ;)
Nog afgezien van dat het lastig is uit te kienen; je kunt je motor beter een schuiver op z'n zij laten maken dan 'm ergens tegenaan laten rijden. In 't tweede geval is 'ie eigenlijk sowieso totall loss.
(Om eerlijk te zijn doe ik het met de trapfiets al nooit. In 't Amsterdamse verkeer word je maar al te vaak lomp gesneden, maar om de een of andere reden wijk ik toch uit ipv krassen te maken op portieren ea. Maar ik erger me groen en geel aan arrogante automobilisten die vinden dat ze het volste recht hebben om je op een rotonde af te snijden bijvoorbeeld.)
 
Groot licht, gevaren lichten aan en een knal ele jas (politiejas zonder "politie" erop van damen http://www.damenleathers.nl/pro.html ) helpt volgens mij wel. Natuurlijk geen garantie... maar toch....

Ik heb ook zo'n gele jas en sinds ik die draag krijg ik de indruk dat ik of beter zichtbaar ben of dat de blikkers iets minder snel hun "oh zo kostbare voiture" ervoor gooien

@ Jos; heb je je jas ooit al een keer schoon gemaakt? Die van mij begint toch al aardig wat viezigheid te verzamelen en ik heb nog geen idee hoe ik dat schoon kan/wil maken. Zal met een "gewone" motorjas ook wel zijn maar die zijn bijna altijd al donker van kleur en dan zie je dat niet
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook zo'n gele jas en sinds ik die draag krijg ik de indruk dat ik of beter zichtbaar ben of dat de blikkers iets minder snel hun "oh zo kostbare voiture" ervoor gooien

@ Jos; heb je je jas ooit al een keer schoon gemaakt? Die van mij begint toch al aardig wat viezigheid te verzamelen en ik heb nog geen idee hoe ik dat schoon kan/wil maken. Zal met een "gewone" motorjas ook wel zijn maar die zijn bijna altijd al donker van kleur en dan zie je dat niet

Kijk je even op de site: 4 seizoenen jack, één voor de winter en één voor de zomer.. :?
Mis ik nu iets?
 
@ Jos; heb je je jas ooit al een keer schoon gemaakt? Die van mij begint toch al aardig wat viezigheid te verzamelen en ik heb nog geen idee hoe ik dat schoon kan/wil maken. Zal met een "gewone" motorjas ook wel zijn maar die zijn bijna altijd al donker van kleur en dan zie je dat niet
Nee maar die van mij is er na een pekel rijke winter ook al weer aan toe.
Volgens de leverancier/fabrikant zou ie een keer of 100 gewassen kunnen worden voordat de nano laag z'n werking zou verliezen. Op voorwaarde wel dat je hem volgens wasvoorschrift wast.
En dat wasvoorschrift moet ik binnenkort eens opzoeken.... (of ff bellu naar de winkel)
Als je het geprobeerd hebt.... meldt me je ervaring dan even? (via motostek link)
 
succes met de afwikkeling, de laatste 2 jaar 3 maal ook ongeluk gehad = pech hebben, kun je toch niet voor zijn, gewoon blijven opletten en geen gekken doen.
 
Nee maar die van mij is er na een pekel rijke winter ook al weer aan toe.
Volgens de leverancier/fabrikant zou ie een keer of 100 gewassen kunnen worden voordat de nano laag z'n werking zou verliezen. Op voorwaarde wel dat je hem volgens wasvoorschrift wast.
En dat wasvoorschrift moet ik binnenkort eens opzoeken.... (of ff bellu naar de winkel)
Als je het geprobeerd hebt.... meldt me je ervaring dan even? (via motostek link)

Heb net even gebeld met Damen aangezien er bij mij geheel geen wasvoorschrift in staat.

- Wassen op 30 graden zonder wasmiddel
- Eventueel tech wash toevoegen (eens opzoeken wat dat is :? )
- Niet centrifugeren ivm reflecterende strepen
- Niet in de zon drogen (anders wordt ie wit :X )

Ik zal het als ik er aan toe kom komend weekend eens proberen, het is trouwens volgens mij niet alleen de pekel die de jas vies maakt, wat denk je van al die uitlaatgassen
 
wow dat is echt balen -O-
hopelijk krijg je snel je poen terug aangezien het weer steeds beter word
gelukkig heb je zelf niks en zijn de meeste beschadigingen aan je motor zelf te repareren

heb vorige week hetzelfde gehad maar dat was nog net te redden met een zwabberend voorwiel en een soort stoppie |(
die koekblikkers leren het nooit '(
 
Dam, zwaar balen zeg. Gelukkig ben je dr zelf goed vanaf gekomen :) Ik hoop dat je bike snel weer gemaakt is. Zo te zien een rijbare schade, op je versnellingsbak na.

Vandaag ook soortgelijk akkefietje met een koekblikker, op een 50 weg. Ik zit links en moet terug schuiven. De wagen rechts voor mij schuift naar links (tegen het snijden aan, maar toch). Nu genoeg ruimte, ik knipper, kijk nog een keer extra ipv mn actie in te zetten (zat al flinke te kijke naar een gaatje daarvoor) en op dat moment komt mevrouw met grijs koekblik komt mij vrolijk voorbij zeilen. Ik vermoede al dat zij bij mij in de buurt woonde en idd zij parkeert op de stoep voor mijn deur. Vraag ik beleeft (en echt beleeft beleeft); Mevrouw, u haalt mij rechts in op het moment dat ik terug wil schuiven. Hoe zit dat? Komt haar man aanrijden en die begint te schelden.... Ik dacht bij mijzelf: dude wth is the point, if ur goddam wife hits me you ain't the one in hospital ... en ben maar wijselijk weggereden
 
Zo, dat was vast ff schrikken ! Mooi dat je zelf niks hebt.
Een voorspoedige afhandeling met de verzekeringen etc.

Wat betreft niet alle dingen kunnen voorkomen (absolute controle is an illusion)... afgelopen maandag sta ik stil voor een voorrangskruising, komt een auto van links o.a. , voel ik ineens een flinke zet van achter... is een bestelbus achterop m'n motor gereden... de alleszins redelijke meneer stapte meteen uit en erkende schuld zowel verbaal naar mij toe als op het schade-formulier. Hij had niet op zitten letten... ( :? )
Gelukkig verder weinig schade aan de motor (alleen kuipwerk en achterlichtunit), maar het loopt altijd weer snel in de bergen euro's met dit soort dingen (730 euro in mijn geval). Dinsdag komt de expert kijken bij de dealer. Ik had zelf ook niks, en de motor is ook niet eens gevallen ofzo.
Kan m'n tussenpersoon eens wat voor me doen ;)
 
Expert zou vandaag komen. Dus ik rond 16.30 bellen naar v/d Bunt en hij vertelde dat hij nog niemand had gezien voor mijn motor. Gevolg: * diepe zucht ... *
Ik gelijk naar mijn tussenpersoon gebeld en die zouden contact op nemen met de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij. Die wisten te vertellen dat de expertise opdracht "zoek" was geraakt... Dus gelijk een nieuwe aangevraagd, ofwel as. maandag of uiterlijk dinsdagochtend komt de expert kijken... Duurt 't nog langer...
 
Laatst bewerkt:
shit man das echt balen voor je zelf en je motor
maar gelukkig kan je het nog wel navertellen toch?
sterkte ermee en dat je maar gauw weer op je motor kan rijden groetjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan