Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

motortje verbouwd. Andere koplamp, andere Km teller (Kozo) en wat spuitwerk.
Scheelt 20 kilo gewicht en hier en daar nieuwe bedrading.

full
 
Laatst bewerkt:
motortje verbouwd. Andere koplamp, andere Km teller (Kozo) en wat spuitwerk.
Scheelt 20 kilo gewicht en hier en daar nieuwe bedrading.

[afbeelding]

Daar ben ik wel nieuwsgierig naar vriend.
Maar met dat kleine fotootje word ik alleen maar nieuwsgieriger ...
Kan er alleen op zien dat de bovenste helft van de kuip eraf is, en dat er nu een ronde koplamp opzit.
Oja, en de kleur kan ik niet thuis brengen.

Heb je aub een grotere foto, en liefst meer dan één?
Ben benieuwd, ook naar de details (hoe en waarom).
Want bv 20kg eraf ... das geen kattenpis!
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar vriend.
Maar met dat kleine fotootje word ik alleen maar nieuwsgieriger ...
Kan er alleen op zien dat de bovenste helft van de kuip eraf is, en dat er nu een ronde koplamp opzit.
Oja, en de kleur kan ik niet thuis brengen.

Heb je aub een grotere foto, en liefst meer dan één?
Ben benieuwd, ook naar de details (hoe en waarom).
Want bv 20kg eraf ... das geen kattenpis!

Ben hier ook wel benieuwd naar ja, grotere piccies.....

En is wel heeeeeeel stil geworden sinds ik weg ben gegaan. Misschien tijd om terug te komen. _O-
 
Hallo allemaal. Ik wil me ook graag even voorstellen in dit draadje. Ik heb begin augustus mijn K100RT verkocht. Deze motor reed fantastisch maar was me te lomp en te zwaar om hem achter in de tuin door de steeg en de schuttingdeur te krijgen. Ook ben ik een mooi weer rijder en was hij door de volle badkuip al gauw te warm. Iemand melde zich voor de K en had een CBF 600 in te ruilen.

Wel een fijne motor die CBF maar biedt ook weinig sensatie. Het is echt zo'n allemansvriendje waar je ook geen kritiek op kan hebben. Ik mis gewoon wat karakter in de motor.

Nu heb ik ook meer met de blauwe propellor dan met het rode vleugeltje, vandaar dat ik er sterk aan zit te denken om de CBF te verkopen en een CS aan te schaffen. De komende tijd dit draadje maar eens flink doorlezen. Misschien is er iemand in de omgeving Zwolle hier die met mij nog eens wat ervaringen uit wil wisselen.

Zodra er één aangeschaft is zal ik het zeker laten weten.

Groeten,
Sander
 
Hallo allemaal. Ik wil me ook graag even voorstellen in dit draadje. Ik heb ...

Nu heb ik ook meer met de blauwe propellor dan ...
Misschien is er iemand in de omgeving Zwolle hier die met mij nog eens wat ervaringen uit wil wisselen.
Zodra er één aangeschaft is zal ik het zeker laten weten.

Hallo daar Sander, welkom hier op het (helaas vrij stille) CS-forum!
De K100 is idd vrij lomp bij het manouvreren, en de CBF is idd een vrij dooie motor.
Leuk dat je een oogje hebt laten vallen op de Scarver, immers niet de meest bekende motor.

Voordelen;
  • zuinig
  • stuurt scherp
  • scheelt bekeuringen
  • bijzondere verschijning

Nadelen:
  • standaard geluid is onaantrekkelijk
  • minder aangenaam voor langere mensen (1.80+)
  • de riem gaat geen (zoals beloofd) 50.000km mee

Er staan er momenteel verschillende te koop.
Allemaal bijzonder, maar sommige hebben haast unieke onderdelen.
Onderdelen waar je niet meer aan kunt komen, of anderswel flink geld voor moet neerleggen!

Denk bv aan een onderkuipje, daar vooronderaan het blok.
Of aan een afdek deksel voor op de (dummy) tank.
Of een koffertje op de plek van de (dummy) tank.
Bijbehorende tassen set.
Valbeugels.
Een hogere ruit.
Helmhouder in de (dummy) tank.

Advies:
Let niet alleen op de laaste beurt, maar ook op de gereden km's van de riem.
Bij mij zijn ze beide (2 riemen versleten) na ±25.oookm geknapt(!)
Niet alleen een gevaarlijke ervaring (rijdende voort), maar ook nog eens een dure.
Dus wees gewaarschuwd B|

Ook interessant:
  • handvatverwarming
  • ABS
  • middenbok
  • stroompunt op het stuur
  • alarmlichten
  • verhoogd zadel (nodig?)

Ik weet dat er hier op dit forum iemand uit Zwolle komt.
Echter of dat een nog actief lid is (CS-rijder bedoel ik) is mij helaas zo even iet bekend.
Er zijn recentelijk enkele mensen overgegaan op andere motoren.
Maar hopelijk dat degene die zich aangesproken voelt zich nog even meld.

CHECK OVERIGENS OOK SPEURDERS, DAAR STAAN ER OOK EEN AANTAL
Zoek altijd onder Scarver en apart onder CS ... scheelt soms net wat.
 
Laatst bewerkt:
Hallo GeSchift,

Dank je wel voor je uitgebreide en vooral ook informatieve welkom. Een aantal van de aangeboden motoren in de linkjes had ik zelf inderdaad ook al wel gezien. Helaas vallen er een aantal af om budgettaire redenen. Volgens mij heeft een forummer hier er nog 1 te koop.

Afgelopen week ook even bij Swift Motoren en Almere "proef gezeten". Was geen rijklaar exemplaar. Opvallend verrassend was de zit, toch mooi rechtop.

Fijn om ook even de aandachtspunten te weten waar je rekening mee moest houden. Ik zal hier zeker naar kijken bij eventuele bezichtigingen. Ook goed om te weten dat de riemaandrijving dus niet zo betrouwbaar is als BMW ons wil doen laten geloven, maar goed, een kapotte cardan gaat ook aardig in de papieren lopen.

Ik denk dat ik nog even wacht met de verkoop van de Homda tot het voorjaar, of er moet in de tussentijd iemand interesse hebben in de motor. Ik heb in ieder geval geen haast. Ben een mooi weer rijder dus hou ook altijd een winterstop.

Groeten,
Sander.
 
Afgelopen week ook even bij Swift Motoren en Almere "proef gezeten".

Oja, mocht je ooit een oranje CS tegen komen met een twee kleurig zadel ... dat is een ouwe totall van mij.
Later door een opkoper door verkocht, nieuwe eigenaar heeft'm destijds opgeknapt, zag'm afgelopen jaar te koop bij MotoPort Almere, en waar'ie nu huist ...?
Top fietsie was dat, maar ja ... destijds totall los gereden he.
Ach ja, kleine tip.

Hoe dan ook, glad to be of any help mate!
Houd ons gerust op de hoogte hier, word gewaardeerd.
Mochten er nog vragen zijn of wat dan ook: schroom niet en maak er hier melding van.

PS: ook in de winter zijn hele mooie rijdagen hoor :]
 
HOE lang ben jij?!
Tailrisers zijn dan idd best handig, maar de hoek die jou knieën maken is bepaald niet geschikt voor lange afstanden als je het mij vraagt :?

Maaaaaar; knappe fiets hoor!
Nog géén 20.oookm in 10 jaar tijd, bizar eigenijk.
Verwarming, schermpje, ABS, topkoffer ... ideaal.
En toch he ... die oranje zijn mooier hifi ;) !

Ikzelf ben niet op zoek, en zou vooralsnog ook geen gegadigde weten.
Maar ik houd het in het achterhoofd voor als ik eens "wat hoor".
Voor nu succes met de verkoop, houd ons aub maar op de hoogte hier, altijd interessant.

En zo'n GS800 he, al op gereden?
Niet kijken voor de zwaardere?
Of een ander merk cq model?
Er is immers zooooveel leuks ...
 
Laatst bewerkt:
195 hele centimeters... met kleren aan dan ;).
Tja, wat zijn lange afstanden? Van mijn knieën heb ik nooit last gehad, ook niet na 2 a 300 km door de Eifel, maar dat ligt misschien ook een beetje aan de lichaamsverhoudingen. M'n rug is echter wat minder sterk ;).

Klopt, km stand i.c.m met de leeftijd is bijzonder. Ik heb de motor overgenomen van een "oudere dame" rond de 60 (lijkt wel een VW advertentie), maar zij kon door artrose in haar rug niet meer veel rijden en tegelijkertijd geen afstand doen van de motor, dus de CS heeft de laatste jaren meer als kunstvoorwerp in hun zeer luxe garage gestaan.
Zelf heb ik ook best een tijd gezocht naar een motor met de juiste eigenschappen en deze toen gevonden.

Vandaag nog braaf op de CS naar werk gereden, dus de km stand kan lichtjes veranderen, maar de 20k ga ik denk ik niet meer halen.
 
Jawel; leuk joh!
Scarver (mooiste kleur) + sneeuw; exact wat ik bedoelde.
Maar uh ... stond'ie bij toeval buiten of eigenlijk misschien zo ongeveer altijd zeg maar wel?
Hij stond in de voortuin buiten, in september is ie de achtertuin in gegaan en de bedoeling was dat hij onder de overkapping kwam te staan. Door een defect aan de DR is deze nog niet verkocht waardoor de plek onder de overkapping niet vrij kwam, dus helaas staat mijn schoonheid helemaal onbeschut -O-
 
Het is rustig hier mensen, eigenlijk ook wel logisch zo na de winter.
Maar ook weer niet logisch, want de lente komt der an, ik heb mijn eerste (woon-werk) ritten er al weer opzitten.

Motorbeurs is altijd een beetje de start van het nieuwe motorseizoen toch?

Ik heb mijn ouwe trouwe vriend de Scarver gisteren verkocht. Blijkbaar is het voorjaar toch een veel betere periode voor een motor verkoop dan einde seizoen.

Uiteraard heb ik nog flink promotie gemaakt voor dit forum en jullie. Dus ik denk dat hij zich de komende tijd wel een keer gaat voorstellen hier.

Ik blijf gewoon lekker lid en meelezen, fijn motorseizoen allemaal al vast!

Groet, Harro-ex-Scarver-tegenwoordig-R1100S-sportboxer
 
Terug
Bovenaan Onderaan