Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

De storing van het voorlicht achteraf makkelijker dan gedacht, lamp toch stuk op het moment dat ik gemeten had zat het gloeispiraaltje op de goede plaats en even tikken en het gloeispiraaltje viel eraf, wat kan een mens toch moeilijk denken soms, maar probleem opgelost.
De spanning op de bruine draad was wel aanwezig corrosie.
 
Laatst bewerkt:
De storing van het voorlicht achteraf makkelijker dan gedacht, lamp toch stuk op het moment dat ik gemeten had zat het gloeispiraaltje op de goede plaats en even tikken en het gloeispiraaltje viel eraf, wat kan een mens toch moeilijk denken soms, maar probleem opgelost.
De spanning op de bruine draad was wel aanwezig corrosie.


gelukkig maar dat het zo simpel was
 
Ik heb overigens een vraag.

Heeft één van jullie misschien een keer met een passagier op een Scarver gereden? Hoe ging dat? En met het originele zadel? Dan zit de passagier op het platte deel denk ik..
 
Voor wij naar de Moezel vertrokken toch nog even een nieuwe achterband laten monteren met een haaks ventiel, het is een Bridgestone Battlax BT 020R geworden even ingereden en daarna gaan, een super band veel grip ook met regen zeer tevreden.

Toeren hoog houden in de bergen, heb ik gemerkt even wennen met de scarver.

Nog niet met een passagier gereden mijn vrouw gaat niet meer achterop, vindt het wel goed zo.
 
Ik heb overigens een vraag.

Heeft één van jullie misschien een keer met een passagier op een Scarver gereden? Hoe ging dat? En met het originele zadel? Dan zit de passagier op het platte deel denk ik..

Ik heb ooit met de vrouw-des-huizes gereden. En die zat redelijke vorstelijk. Nu merkte ik er niet veel van, maar mijn vrouw is ook niet de grootste vrouw zeg maar.
Meer kan ik er niet over zeggen helaas.
 
Dank voor de reacties!

De date van Shark heeft zich kostelijk vermaakt achterop de Scarver. Ging prima! Scheelt ook dat we allebei vrij licht zijn denk ik. Dus misschien dat ze nog vaker mee gaat. 8-)

Ander dingetje. Op mijn Scarver zit een knop voor alarmlichten. Deze is volgens de BMW dealer verkeerd gemonteerd (verkeerde soort switch en ook nog verkeerde kabel). Het is natuurlijk niet heel belangrijk om de alarmlichtschakelaar werkend te krijgen maar ik stoor me er eigenlijk wel aan :'). Zou 125€ kosten voor nieuwe bekabeling, schakelaar en arbeidsloon. Dacht, misschien kan ik het zelf, dus ga even speuren naar de benodigde onderdelen, al zal dat me uiteindelijk wel weer afschrikken(kosten)... _O-
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de reacties!

De date van Shark heeft zich kostelijk vermaakt achterop de Scarver. Ging prima! Scheelt ook dat we allebei vrij licht zijn denk ik. Dus misschien dat ze nog vaker mee gaat. 8-)

Ander dingetje. Op mijn Scarver zit een knop voor alarmlichten. Deze is volgens de BMW dealer verkeerd gemonteerd (verkeerde soort switch en ook nog verkeerde kabel). Het is natuurlijk niet heel belangrijk om de alarmlichtschakelaar werkend te krijgen maar ik stoor me er eigenlijk wel aan :'). Zou 125€ kosten voor nieuwe bekabeling, schakelaar en arbeidsloon. Dacht, misschien kan ik het zelf, dus ga even speuren naar de benodigde onderdelen, al zal dat me uiteindelijk wel weer afschrikken(kosten)... _O-

Fijn om te lezen dat erg kostelijk vermaak is geweest :]

Hoe kan er een verkeerde switch op zitten? Maak eens een foto, ik heb ook alarmlichten nml. Kunnen we vergelijken
Check ebay maar eens, staat ook vaak genoeg iets 2e hands op, of marktplaats. Is erg makkelijk te doen nml. Stekker vast maken en schakelaar monteren, meer werk is het niet.

https://www.ebay.de/itm/BMW-F-650-C...451777?hash=item3b11b9adc1:g:PtoAAOSwetNbKmgA
 
Laatst bewerkt:
Nou ik heb ook een alarmlicht schakelaar precies zoals op ebay staat met de zelfde stekker
gisteren de L. zijkant losgehaald en naar de andere stekker gaan zoeken maar niets gevonden
er was een witte losse stekker maar de verkeerde past niet, volgens boek moet er wel een zitten.
Is deze stekker al op de voorhand aanwezig, wie het weet mag het zeggen.
 
Nou ik heb ook een alarmlicht schakelaar precies zoals op ebay staat met de zelfde stekker
gisteren de L. zijkant losgehaald en naar de andere stekker gaan zoeken maar niets gevonden
er was een witte losse stekker maar de verkeerde past niet, volgens boek moet er wel een zitten.
Is deze stekker al op de voorhand aanwezig, wie het weet mag het zeggen.


Als je de service manual hebt staat op pagina 46.19 een foto. De alarmlichtstekker is zwart nml. De witte is voor je handvatverwarming.
 
De stekker is niet te vinden ik heb er zelfs een afdruk van gemaakt 46.19 alleen de witte is aanwezig.

De zwarte stekker is wel standaard aanwezig denk ik, maar waar.
 
De stekker is niet te vinden ik heb er zelfs een afdruk van gemaakt 46.19 alleen de witte is aanwezig.

De zwarte stekker is wel standaard aanwezig denk ik, maar waar.


vreemd. Misschien ligt ie wel vastgebonden bovenop de cilinder. En zal je je fiets moeten ontdoen van alle kuipdelen, luchtfilter behuizing e.d.
 
Ik zal er volgende week even naar kijken hoe de situatie bij mij precies zit met die alarmlichten.

Andere vraag. Welke banden hebben jullie er op zitten? Ik heb voor Michelin, achter Continental na ik een lekke band had (ongeveer anderhalve maand geleden) en de dealer op dat moment alleen een Continental had in de geschikte bandenmaat. Ben er overigens best ontevreden mee, band trekt gemakkelijk weg, hoopte dat het over zou gaan maar dat is dus niet het geval. Nu zit ik te denken aan een soort adventure banden zodat ik meer grip heb op o.a modderige landwegen. Iemand hier ervaring mee? Snap dat de Scarver officieel niet bedoelt is voor off-road gebruik maar ja.. ;)
 
De vraag wat voor banden, zie een paar plaatsen naar boven wel een tourband maar jij wil een grovere band geen ervaring.

Met de alarmlichten wacht ik nog maar even kijken hoe het bij jou zit.
 
Ik heb goeie ervaringen met Heidenau op:

- XT600
- 1150GS
- Pegaso

Op de Scarver had ik volgens mij Metzler ... torance ofzo?
Ik zal er eens induiken.
Maar de Heidenau's kan ik je absoluut aanraden.
 
Ik zal er volgende week even naar kijken hoe de situatie bij mij precies zit met die alarmlichten.

Andere vraag. Welke banden hebben jullie er op zitten? Ik heb voor Michelin, achter Continental na ik een lekke band had (ongeveer anderhalve maand geleden) en de dealer op dat moment alleen een Continental had in de geschikte bandenmaat. Ben er overigens best ontevreden mee, band trekt gemakkelijk weg, hoopte dat het over zou gaan maar dat is dus niet het geval. Nu zit ik te denken aan een soort adventure banden zodat ik meer grip heb op o.a modderige landwegen. Iemand hier ervaring mee? Snap dat de Scarver officieel niet bedoelt is voor off-road gebruik maar ja.. ;)


Ik heb metzelers roadtec Z8 interact eronder liggen. Vind ik een erg fijne en duurzame gripvolle band.
Zijn er overigens wel 17" allroad banden te vinden? (achter wel, maar voor het voorwiel?)
 
Dank voor de snelle reacties weer! Ik zal me even verdiepen in die Heidenau en Metzeler. En inderdaad, ik zat ook al te kijken, achterwiel zijn er wel allroadbanden te vinden maar voor niet.
 
Dank voor de snelle reacties weer! Ik zal me even verdiepen in die Heidenau en Metzeler. En inderdaad, ik zat ook al te kijken, achterwiel zijn er wel allroadbanden te vinden maar voor niet.
Voor heb ik ook Heidenau, model K60 100/90-19 57 H Przód TL M/C
Rijd hardstikke goed onder alle omstandigheden.
Heeft mij totaal incl.bezorgen €64,- gekost.
Dealer heeft hem er voor €15(?) onder gezet.
 
Laatst bewerkt:
Voor heb ik ook Heidenau, model K60 100/90-19 57 H Przód TL M/C
Rijd hardstikke goed onder alle omstandigheden.
Heeft mij totaal incl.bezorgen €64,- gekost.
Dealer heeft hem er voor €15(?) onder gezet.


Dat is wel een 19” wiel hè
 
Ik zat hier ook al met opgetrokken wenkbrauwen :P 110/70-17 en 160/60-17 is de juiste maat volgens mijn bron.


Precies, toen ik vorig jaar mijn scarver ophaalde, zat er ook een allroad bandje op (achter) een bridgestone volgens mij. Maar voor het voorwiel was er niets op 17" te vinden, dus vandaar dat ik er een compleet nieuwe set (voor en achter van Metzeler) op heb laten leggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan