Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Een bougie bij Motozoom is behoorlijk aan de prijs, RAD.eu is een stuk goedkoper en men geeft aan ;geen verzendkosten.
Ik moet alleen nog nakijken of ik er 1 of 2 nodig heb.

Lambda sonde eruit........? Dat klinkt eenvoudig, maar is het waarschijnlijk niet.

Simpel gezegd--> weg dip!

Dat apparaatje "knijpt" de brandstof toevoer tot milieu vriendelijke waarden zeg maar.
Zit meen ik vlak bij je achterwiel.
Als je die los haalt stopt ook je snelheidsmeter + ABS (handig bij offroad gebruik).

Ik heb'm destijds bij de garage laten by-passen zeg maar (blijft alles verder functioneren).
Geen zorgen, elke garage (zeker bmw) weet wat je dan bedoeld.
Kost ze ± 10 minuutjes, dus is gratis of goedkoop.
Lost gegarandeerd je dip op, en doet niet/nauwelijks je brandstofverbruik veranderen.

Ik woon ook in West-Friesland, net boven Alkmaar.
Op De Mossel in Noord-Scharwoude zit mijn dealer, die fixt't zo voor je :Y .
Afspraak lijkt mij overbodig, een belletje word altijd wel gewaardeerd.
 
En natuurlijk niet voor de vraagprijs........................
Met hard koffertje, zacht tanktasje en helm houder.
Ook nog reserve remblokken een liter olie en een torx set.
Alleen zag ik pas achteraf dat er geen abs op zit.
Ik was overtuigd dat dit erop zat zodat ik er geen eens naar gekeken heb.

O ja, splinter nieuwe banden, ook nog !

Ik zal morgen eens bij Mike Bruurs langs gaan, is voor mij ook 'om de hoek'
 
Laatst bewerkt:
Nee is zeker geen onbekende, kom er al jaren lang.
Wat lees ik nu...?! EX scarver rijder..............

Twijfel nog even of ik er nu door ga, tis nogal winderig.
Ben wel op zoek naar 'het stekkertje' maar kan niets vinden tot nu toe.
Misschien bij dit model zonder ABS net even anders.
Bij loshalen geen snelheidmeter is wel lastig.
 
Nee is zeker geen onbekende, kom er al jaren lang.
Wat lees ik nu...?! EX scarver rijder..............

Twijfel nog even of ik er nu door ga, tis nogal winderig.
Ben wel op zoek naar 'het stekkertje' maar kan niets vinden tot nu toe.
Misschien bij dit model zonder ABS net even anders.
Bij loshalen geen snelheidmeter is wel lastig.

Ja Ranz heeft zijn Scarver in de puinpoeier gereden. (hij wilde eens kijken hoe een greppel er van dichtbij uit ziet _O- )

Overigens schijnt zijn scarver ook weer rond te rijden, maar het kan ook gewoon zijn dat zijn frame icm zijn kenteken is gebruikt om een scarver weer op te bouwen.
 
Ach ik heb ook al eens het asfalt van HEEEEEEEL dichtbij bekeken |( . Rijd sindsdien zonder zijdekseltje rond. En elke keer zeg ik nu bestel ik er 1, maar doe het dan toch uit gemakzucht niet. Ziet er niet uit volgens mijn vrouw, maar ja het staat het rijden niet in de weg.
Een windscherm of andere onderdelen zijn veel belangrijker m.i.
Overigens kan je volgens mij ABS wel later laten inbouwen, maar kost je een grote berg centen. Als je wilt weten of je een twinspark hebt moet je op het motorblok kijken. Daar staat het specifiek vernoemt (op het zijdeksel van het motorblok ter hoogte van de koppelingsplaten/versnellingsbak)
 
Oke ik zal wederom een blik werpen, ga ik de scarver maar een beetje uit elkaar halen vanmiddag.
Bruurs moet maar even wachten, het is momenteel windkracht 8 ! Het moet wel leuk blijven.
 
Bij loshalen geen snelheidmeter is wel lastig.

Vandaar die by-pass ... daar weet dokter Ron wel raad mee.

Ja nu je het noemt, ik heb het gelezen.
FF vergeten, sorry Ranz.
Geeft niet hoor, ik ben er ondertussen vrij aardig overheen.
k'Zal het nooit vergeten, maar geniet des te meer van iedere km die ik nu maak.


Ach ik heb ook al eens het asfalt van HEEEEEEEL dichtbij bekeken |( . Rijd sindsdien zonder zijdekseltje rond.
Oooo?
Wisten wij dat?
Fooooootooooo's aub })
En ach, een gebrek aan kapje merk je idd niet.
Positieve bijkomstigheid is dat'ie minder gauw gejat zal worden :') .

PS: Ik heb je een aantal weken terug trouwens nog belt, over dat mailtje/smsje.
Kreeg je niet te pakken @#$, en zie van alles op Hyves staan behalve datgene B| .
Dus uhh, hoe zit dat nou?
Gaan we daarover bellen / sms'n / mailen / MF'n?
Hier alles zoals't zo'n beetje hoort.
 
Helaas Ranz, zo eenvoudig het dipje weghalen zoals jij voorsteld gaat niet op.
Ron heeft vandaag de scarver aan de computer gehad en gereset.
Dip nog net zo aanwezig.
Er is bij jouw scarver destijds iets aan de electronica toegevoegd om de scarver enigzinds te foppen. Dit ken ik wel voor de 1200GS, die voorheen inelkaar werden gesoldeerd ergens in de buurt van Langedijk maar niet voor de scarver.
Al met al wordt mijn meissie van het rijgedrag van de scarver niet echt blij.
Ik vrees het ergste voor de scarver!
 
O ... :?
In dat geval sorry, maar hoe dat dan toendertijd gegaan is ben ik ff's vergeten.

Maar allereerst, de mijne was bouwjaar 2002 (single spark).
Is de jouwe toevallig ook nieuwer?
En had dokter Ron géén alternatief dan?
Balen man, d'r moet toch een oplossing zijn ....

Ik had kort voor het ongeluk wel'n Performance Controller http://www.wunderlich.de/Shop/F650-ST-CS-GS-Dakar/Tuning-Schalldaempfer/Performance-Controler/ gekocht.
Maar de resultaten waren niet naar verwachting.
Deze heb ik na 2(?) weken gebruik retour mogen sturen, en uiteraard geld terug gevangen (Wunderlich is echt supergoed).

En op m'n huidige motor (GS1150) heb ik een Recyclizer gezet.
Die maakt de electronica wijs dat het kouder is ofzo waardoor er meer brandstof word gegeven :? .
Resultaat is bijzonder goed merkbaar:
  • dip weg
  • duidelijk meer power
  • geen verbuiks verschil
En uhh ... wat bedoel je met "ik vrees het ergste voor de Scarver" :/
 
Ranz,
Geeft niet, hoewel....?!
Ook mijn[ onze] scarver is van bouwjaar 2002 en een single spark.
Inderdaad zo'n Recyclizer heb ik ook op mijn GS, merk er niet zoveel van maar zit niet in de weg.
De bouwer van deze dingen is naar mijn weten verhuisd richting USA, en maakte deze app. ook alleen voor de 2 cil. GSen naar ik weet.
Zelf kan ik redelijk met de scarver overweg, met wat meer gas gaat het allemaal prima maar mijn meissie rijd zeer behouden en dan is het fahr rukken volgens haar onprettig.
Aangezien het de volgens bedoeling voor zo'n 75% haar motor zou worden vrees ik helaas weer een snelle verkoop van de scarver.
Erg jammer want het is een van de weinige motoren waar zij met de voetjes goed aan de grond kan.Ja een sjopper kan natuurlijk ook maar daar wil zij niet op gezien worden!
Dus als je een liefhebber weet voor een zeer goed uitziende [vrijwel nieuw] scarver................
 
Helaas Ranz, zo eenvoudig het dipje weghalen zoals jij voorsteld gaat niet op.
Ron heeft vandaag de scarver aan de computer gehad en gereset.
Dip nog net zo aanwezig.
Er is bij jouw scarver destijds iets aan de electronica toegevoegd om de scarver enigzinds te foppen. Dit ken ik wel voor de 1200GS, die voorheen inelkaar werden gesoldeerd ergens in de buurt van Langedijk maar niet voor de scarver.
Al met al wordt mijn meissie van het rijgedrag van de scarver niet echt blij.
Ik vrees het ergste voor de scarver!

Erg zijn ook oplossingen waarbij de luchtsnorkel (waar je lucht wordt aangezogen) wordt uitgebreid met extra gaten waardoor er extra lucht kan worden aangevoerd (standaard is deze heel erg afgeknepen om te voldoen aan de emissie-eisen). Dit hebben een aantal mensen in de USA gedaan en schijnt ook zeer goed te werken.
Zelf moest ik er in het begin ook aan wennen, maar op en gegeven moment merk je er niets meer van. Gewoon iets meer gas geven en/of zorgen dat je niet in dat toeren gebied zit. Als je onder de 3500 tpm of boven de 4000 tpm blijft is er niets aan de hand. Het probleem zit tussen de 3500 - 4000 tpm.
Een andere uitlaat helpt ook, omdat het uitlaattraject ook erg afgeknepen is, en dit bij een aftermarket-uitlaat niet het geval is.
Misschien moet ze er gewoon even een tijdje op rijden, en geloof mij, het is een motor waar je wat rijgedrag betreft heel erg aan moet wennen.
 
Simpel gezegd--> weg dip!

Dat apparaatje "knijpt" de brandstof toevoer tot milieu vriendelijke waarden zeg maar.
Zit meen ik vlak bij je achterwiel.
Als je die los haalt stopt ook je snelheidsmeter + ABS (handig bij offroad gebruik).

Ik heb'm destijds bij de garage laten by-passen zeg maar (blijft alles verder functioneren).
Geen zorgen, elke garage (zeker bmw) weet wat je dan bedoeld.
Kost ze ± 10 minuutjes, dus is gratis of goedkoop.
Lost gegarandeerd je dip op, en doet niet/nauwelijks je brandstofverbruik veranderen.
.

Op Ebay kan je ook van dit soort sensortjes kopen. Dit is wat ik heb begrepen een weerstand welke je tussen je uitlaatsensor en CDI zet. Dit fopt dus ook gewoon de CDI, waardoor er meer brandstof wordt geinjecteerd.
 
Heb met mijn scarver helemaal geen last van dipjes, laat het toerental regelmatig zakken tot 2500 en dan trekt hij gewoon vlotjes door tot de 4000 of verder. Ik merk geen terugval van vermogen. Mijn scarver is uit 2003 en is een single spark.


Heeft iemand een temperatuursensortje gemonteerd? Op andere motoren controleer ik deze regelmatig, zeker als het warm is in de zomer. Op de scarver mis ik dat wel een beetje (net als de benzinemeter, maar dat went al aardig).

Ben.
 
De bougies zijn nagenoeg nergens te verkrijgen, alleen Gericke heeft ze in de folder staan, maar eens naar A'dam toe rijden dus.
Als dit geen verbetering opleverd gaat de scarver helaas weer in de verkoop, dat heeft ze mij wel duidelijk gemaakt.
Dus mochten jullie iemand weten voor een als nieuw uitziende scarver............bij deze.

Met alle originele 'tank'' tassen en liter motor olie reserve remblokjes en nieuwe bandjes.
 
Laatst bewerkt:
Even leuk nieuws melden. Zojuist een echo gekregen en Sanne krijgt komende zomer een zusje erbij.
 
*O* *O* *O* GeFeLiCiTeErD !!! *O* *O* *O*

Dank u........ook namens de toekomstige kleine spruit en de huidige kwebbelkous, en ook mijn vrouw natuurlijk.

Ohja....ik heb eindelijk een nieuw zijkapje besteld voor de CS. Zou vandaag afgeleverd moeten worden. Is ie wat uiterlijk betreft weer toppie.
 
Laatst bewerkt:
Als dit geen verbetering opleverd gaat de scarver helaas weer in de verkoop, dat heeft ze mij wel duidelijk gemaakt.
Dus mochten jullie iemand weten voor een als nieuw uitziende scarver............bij deze.

Met alle originele 'tank'' tassen en liter motor olie reserve remblokjes en nieuwe bandjes.


En jawel hoor, het is meenes: http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?p=672425#672425

Lijkt hier een beetje op http://link.marktplaats.nl/414484638 maar dan in de juiste kleur ;)

Succes met de verkoop!
 
Kom net nog een foto tegen van m'n laatste km-stand op de Scarver:

MGLP07scarver011.jpg


En dat in 4 jaar + 3 maanden en ± 2 weken ...
Wat was dat een leuke tijd '(
StrandvanafdeHond23007D.jpg


'k Zal je blijven missen Scarvertje ...
'k Weet dat je nog ergens rond rijd (RDW)
Dus iemand weet niet wat er ooit gebeurd is heel blij met je, snik ...
 
Kom net nog een foto tegen van m'n laatste km-stand op de Scarver:

[afbeelding]

En dat in 4 jaar + 3 maanden en ± 2 weken ...
Wat was dat een leuke tijd '(
[afbeelding]

'k Zal je blijven missen Scarvertje ...
'k Weet dat je nog ergens rond rijd (RDW)
Dus iemand weet niet wat er ooit gebeurd is heel blij met je, snik ...

Was Stamper technisch total-loss (zo zag het er wel uit) of economisch? Als het economisch is geweest, kunnen de de hele voorvork en kuipdelen hebben vervangen om het weer rijdbaar te maken. Overigens heb ik pas ook op de website van erik van lent een stuk zitten lezen over motor die total-loss zijn verklaard en dan gewoon door de verzekeraar worden doorverkocht aan handelaren. Die knappen hem dan weer op en verkopen hem door. (leuk voor je als je een ongeluk krijgt en de verzekeraar er achter komt dat het een schademotor is geweest).
 
Terug
Bovenaan Onderaan