Het algemene Vulcan topic

Vanaf het bouwjaar dat je wilt gaan rijden zijn de Vulcans behoorlijk verbeterd t.o.v de jaren voor '95. Weinig mankementen, wel wat geluidjes die er bij horen naar men zegt. De werking van de motor zeg maar.

Ik rijd er met veel plezier op in ieder geval.
 
Bij mijn zijn de ballans as rubers met 60.000km vervangen en dit was ook echt wel nodig.
Gaan deze kapot dan brengen ze wel degelijk schade aan het blok aan. Maar voor de rest nooit geen problemen met de vulcan uit 1997 en 120.000km op de klok.
 
Omdat wij VIP's zijn....
Er zijn ook een aantal grotere Nederlandse Vulcan forums op internet.
Er is ook niks mis met de Vulcans, maar van Shadows en Intruders zijn meer van verkocht.

Daarom hou ik zo van mijn Vulcan. Is zo'n beetje als BMW/Mercedes waar tegenwoordig elke jan modaal mee rijdt. Geef mij dan maar iets wat minder frequent voorkomt.
En 't zijn gewoon goede motoren.

Groetjes
Geert
 
iemand enig idee wat de onderhouds intervallen zijn? bij hoeveel 1000 km? *O*

/edit

gaat om de vulcan 800 classis :Y
 
Laatst bewerkt:
Iets hierboven staat een liunk naar een manual, daar staan ook de officiele service intervallen in
 
Ligt eraan wat voor Vulcan je hebt.
Als het een 800 is, kun je even in OP van het VN800 topic kijken.
Daar zijn gegevens op microfiche op internet voor gegevens.
 
Hallo Vulcan-rijders!

Ben in de markt voor een 900 Classic en ik vraag me af of er veel veranderd is tussen modeljaar 2006 en nu?

Zo op het oog is er op kleurtjes na niet echt veel gewijzigd volgens mij.

Kwaaltjes e.d.?

Edit: |( kom er net achter dat VN900 in 2006 pas geintroduceerd is.
 
Laatst bewerkt:
Ergens in centraal Frankrijk toen het nog zomer was..het is hier te rustig

 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Na een mislukt plan om een CB500 om te bouwen naar een Cafe Racer, gaan we over op iets krachtigers, deze Kawasaki Vulcan 1500.

Iemand nog pro's en con's voor dit type?

gr,
Mark

p.s.: Dat is mijn vader die er bij zit....
full
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met het "ont-chromen" van de diverse onderdelen op de VN?



En o ja.... Optieven oma! Vulcan rijders moeten toch wat meer gaan posten ;)
 
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen dinsdag mijn A'tje behaald, volgende week kan ik mijn roze papiertje halen. Daarna wachten op beter weer maar hierbij alvast een foto van mijn VN750 uit 1991.
full
 
Ongelofelijk eigenlijk, zulke oude motoren in zo'n mooie staat.
 
bedankt, ik heb vandaag mijn eerste zelfstandige meters gemaakt. Het was wel even wennen maar hij rijdt prima. Het enige probleempje wat mij opviel was dat wanneer ik bij iets hogere snelheden (80/100) in 5 de motor iets schokkerig vermogen levert bij een constante snelheid (halve seconde inhouden en dan weer normaal ). Ik heb al een flesje Forte moto power 1 in de tank. Iemand een idee wat dit probleem kan zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan