Het algemene Vulcan topic

Thanks voor de tips! Inmiddels de hele carb maar gereinigd, maar ik denk dat het de brandstof toevoer is. Kwam wel een hoop rotzooi uit maar het probleem is nog niet verholpen. Hij bokt ook met gasgeven en slaat af bij lage toeren. Brandstofkraan maar eens checken. Die lekt ook als ik hem loskoppel.
 
Hallo,

De choke van mijn vn800 werkt niet meer. Ik kon hem al wat moeilijker uittrekken, maar nu gebeurt er niets meer als ik hem uittrek. Probleem in de carb misschien? Ik ga hem morgen even openschroeven, maar misschien heeft iemand hier nog tips!

gr Steven
Meestal is het de kabel.
Die klemmoer is trouwens kwetsbaar, dus doe voorzichtig.

Als je OEM onderdelen te duur vindt, volgens mij passen after market harley onderdelen ook. Vaak goedkoper. Kabel met knop kost 12,27.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goedenavond mannen.
Zal me eerst eens voorstellen.
Ik ben richard 31 jaar en kom uit Brabant.

Ik heb een vraagje die jullie vast wel weten. Ik heb vorige week een zeer mooie vulcan 1500 se uit 88 gekocht die ik een beetje wil gaan verbouwen. Maar eerst eens lekker toeren met dit lekkere weer.
Ben er heel de week al mee naar me werk gereden en rijdt echt heerlijk.
Maaaaarrr vandaag toen ik klaar was met werken wou de motor niet meer starten. Had geen stroom meer dus dacht accu leeg. Raar maargoed dacht misschien iets aan laten staan. Dus toen met startkabel de motor gestart.geen probleem starten meteen.
Toen na nog geen km viel de motor uit en had ik helemaal geen stroom meer. Ik rook een beetje een verbrand luchtje en kwam achter het rechter kapje vandaan onder het zadel. Toen kapje losgemaakt en er kwam rook uit de cdi box. Die is blijkbaar doorgebrand. Maar hoe zou dat kunnen komen.. gebeurd dat wel eens vaker of heeft het een andere oorzaak.
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden of misschien zelf al wel eens meegemaakt
 
Ik zal mij hier ook eens netjes voorstellen aangezien ik vorige week een Vulcan VN1500 uit 1993 heb aangeschaft!

Mijn naam is Stefan, over 2 weken ongeveer mag ik afrijden,

En afgelopen zondag een Vulcan gekocht.
Wel met een paar kleine problemen, die hopelijk meevallen!

Kawasaki VN1500 rookt

Kwa uiterlijk ziet hij er nog goed uit! Al het Chrome is nog netjes, alleen de spatborden en de tank hebben wat plekjes.



Binnenkort war betere en eigen foto's posten, eerst maar eens klaar zijn met knutselen :P

En als dat goed is dit seizoen ff toeren en dan wat kleine dingetjes doen :]
 
Meende dat je een redelijke camera had... ;)

Maar zonder gekheid, nette brommert :Y
Ik ben bezig om de gn te verkopen en een project zijspan aan te schaffen. Dat zak dan eerst moeten rijden zodat ik eindelijk de vulcan klaar kan maken... Spullen ligge al lange tijd te wachten.
 
Meende dat je een redelijke camera had... ;)

Maar zonder gekheid, nette brommert :Y
Ik ben bezig om de gn te verkopen en een project zijspan aan te schaffen. Dat zak dan eerst moeten rijden zodat ik eindelijk de vulcan klaar kan maken... Spullen ligge al lange tijd te wachten.

Dankje ronaldt.

Wil je een zijspan op de vulcan bouwen?
 
Na alle sleutelen dat nodig is, tussendoor ook beetje de motor opleuken *D

Een nieuw stuurtje gepast!


Nu alleen nog kabels en leidingen op maat laten maken!

Iemand toevallig een goed adres in omgeving Oss?
 
Ben geslaagd om alles te vinden/bestellen.

Bij wingpalace in Uden, konden ze zowel mijn gaskabels en leidingen maken :]
 
Volgende vraag :9

De originele forward controls zijn voor mij ietswat te dichtbij met mijn 2,05 mtr :P

Is er een forward controle set dat verder komt of word het dan toch een custom setje?

Hopelijk heeft iemand er wat ervaring mee op een VN1500B!
 
Er zijn diverse setjes verkrijgbaar kijk maar eens op chopper onderdelen.nl.

Maar ik verwacht dat die allen eerder verder weg staan van je dan dichterbij.

Grt Dré
 
Er zijn diverse setjes verkrijgbaar kijk maar eens op chopper onderdelen.nl.

Maar ik verwacht dat die allen eerder verder weg staan van je dan dichterbij.

Grt Dré

Heey dre,

Dat is ook de bedoeling juist!

Zat net te kijken maar 650,- is nogal geld -O-

Zal Ebay eens in de gaten houden!
 
Ik ben in de mogelijkheid een setje uit te tekenen en te laten snijden. PB me maar even. Zal een stuk goedkoper zijn schat ik.

Stepjes etc heb ik ook een adresje voor.

Grt Dré
 
full

full

full

full

Deze heb ik op Marktplaats gevonden van het merk Jardin, zijn nieuw wel aardig duur.
Zo'n € 700 - 800,-
 
Hah, nee ik verkoop ze niet want ze zijn gebruikt heel moeilijk te vinden... :)
Maar ze zijn wel te krijgen, goed zoeken dus.
Ik zal het ook wel in de gaten houden.
 
Hah, nee ik verkoop ze niet want ze zijn gebruikt heel moeilijk te vinden... :)
Maar ze zijn wel te krijgen, goed zoeken dus.
Ik zal het ook wel in de gaten houden.

Waardeer ik kerel :}

Naja alst goed is ging Ulleke een set kijken om te maken voor mij.
Dus ben benieuwd!
 
Ziet er hier wat levendiger uit dan de VN800-topic, dus stel me hier ook maar ff voor :)
Rowan, (bijna) 29 jaar. Woon in kop van nh. Heb een aantal maanden terug een 800 gekocht met allemaal prulletjes erop, ben 'm langzaam maar zeker naar mijn smaak aan het veranderen.

Ooit zo gekocht:
3yiZ7eCx

LtIJb9Vu


En op dit moment is ie zo:
SaPR3Ug9

lEPqlJ4X


Ik wil de uitlaat opnieuw gaan spuiten (lak laat los) en voorzien van nieuwe zandkleurige heatwrap. Over het spuiten van de tank en spatborden twijfel ik nog tussen mat of glanzend. Binnenkort krijg ik de motor- en kleppendeksels terug van de poedercoater, die worden wel mat-zwart.
 
Terug
Bovenaan Onderaan