Het algemene Vulcan topic

Ik heb een advertentie geplaatst onder 'te koop gevraagd' maar omdat hier waarschijnlijk meer Vulcan rijders(ters) kijken vraag ik het ook maar hier.

Ik ben dus op zoek naar een cdi voor een Vulcan 1500 uit 1988. ( ik geloof dat ze tot 1999 hetzelfde zijn).
Ook zoek ik nog een goed zekeringenkastje (junction box) en het liefst daarbij de 2 stekkers met een stukje bedrading.

Ik hoor het wel.

Grtz,
Osiris

Waarom ben je daar na opzoek?

Bij mij was hij namelijk ook "kapot" de junction box

Sommige soldeer punten op de printplaat scheuren los.

Gelukkig konden de electro mannen bij ons op het werk dit repareren (gewoon opnieuw gesoldeerd deze punten )

Maar misschien heb ik eind deze maand wel wat onderdelen liggen .
Waaronder een spannings regelaar en junction box.

Aangezien mijn Vulcan misschien wat meer motor probleempjes heeft *cilinders* kuch kuch, en ik geen grof geld meer aan de Vulcan wil spenderen na vorige jaar van alles vernieuwd en geüpgrade te hebben :N
Eerst alles weer uit elkaar halen B|
 
Laatst bewerkt:
@Stefanoss Omdat ik geen vonk op de bougies krijg, ik heb al van alles doorgemeten maar helaas niks gevonden en toen ik de cdi wilde doormeten en los haalde kwam er wat water uit.
Dus een grote kans dat dat het probleem is. wbt de junction box, de bedrading op de stekkers zien er niet lekker uit en waarschijnlijk is het relais van mijn koplamp defect (die zit in die box).

Grtz,
Osiris

Ps op Marktplaats staat nog steeds die Vulcan 1500 (in mooie staat) met een tik in het blok.
Ik heb die persoon gemaild mat de vraag waar die tik zit, boven of onder? en de tik komt uit het blok zelf. Misschien is het wat voor jou. cilinders eraf halen en de rest verkopen ofzo.. Ik zat er ook aan te denken maar ik heb er geen ruimte voor :(
https://link.marktplaats.nl/m1253693152
 
Laatst bewerkt:
Heb dus hetzelfde gehad en bij mij deed ook het relais van de fan het niet .

Met een beetje geluk is de mijne te maken met wat honen en overmaatse zuigers .

Bij die op marktplaats, kan zijn dat de tik in het blok de drijfstang lager is , blijkt ook een zwakke punt te zijn van deze 1500's .
 
Heb dus hetzelfde gehad en bij mij deed ook het relais van de fan het niet .

Met een beetje geluk is de mijne te maken met wat honen en overmaatse zuigers .

Bij die op marktplaats, kan zijn dat de tik in het blok de drijfstang lager is , blijkt ook een zwakke punt te zijn van deze 1500's .

De investering krijg je niet meer terug, maar je hebt daarna wel een topmotor.
Ik heb nog spijt dat ik mijn vn1500 niet gerepareerd heb.....
 
Oma Maar ff wegschoppen.

Vrijdag ook een Vulcan gekocht.

1994 model, Amerikaans volgens mij ( want runninglights en mijlentellert )
Slechts 16000 miles op de teller.

Ander stuurtje is al besteld, sissybar is er al af,
Nu opzoek naar een andere uitlaat en forward controls.
Iemand nog wat liggen toevallig?

Gr

Geoffrey

full
 
Oma Maar ff wegschoppen.

Vrijdag ook een Vulcan gekocht.

1994 model, Amerikaans volgens mij ( want runninglights en mijlentellert )
Slechts 16000 miles op de teller.

Ander stuurtje is al besteld, sissybar is er al af,
Nu opzoek naar een andere uitlaat en forward controls.
Iemand nog wat liggen toevallig?

Gr

Geoffrey

[afbeelding]


Inmiddels al aardig veranderd

- Sissy bar eraf
- Ander stuur ( highway hawk wishbone )
- Setje spaakvelgen op de kop kunnen tikken
- Whitewalls
- Ear shave ( luchtfilters aan weerskanten, en box onder de tank verwijderd en open luchtfilters onder de tank zitten nu )

O , en gelijk een grote beurt gegeven... 8-)

Plannen binnenkort :

Andere spiegels (bar end, al besteld )
Achterkant Choppen en kenteken verplaatsen .
Forward controls ( eerst vinden )
(waarschijnlijk ) Custom made uitlaat

full
 
Laatst bewerkt:
Jup, open lucht filters zitten er nu op, klinkt gewelding, maar gaat flink over zn nek bij volgas, dus effe nieuwe sproeiers erin en hopen dat t dan beter gaat, keep you posted!

full
 
Laatst bewerkt:
Zo , Gister avond weer ff bezig geweest.

Na de "ear shave" en het aansluiten van de open lucht filters liep ie niet helemaal lekker bij meer als 3/4 gas, simpel weg omdat ie nu meer lucht krijgt.

Nieuwe sproeiers besteld ( op de gok, en op veel googlen waar ik overal 140 tegen kwam )

Gister avond de sproeiers vervangen ( wat een gepiel zo tussen dat blok ) maar het is gelukt. Ik had 137,5 140 en 142,5 besteld, maar ben begonnen met 140, en daarmee loopt ie goed.

Er kwam 112 en 118 uit ( komt omdat met de normale airbox 1 cylinder een langere weg te gaan heeft qua lucht dan de ander ) maar omdat ik er nu 2 open filters op heb zitten hoef je geen verschil meer.

Nu loopt ie ook volgas weer lekker door, ook de nieuwe bougies er nog ff in geduwd, en dit weekend lekker pruttelen :)
 
Hier trouwens toevallig nog iemand een ( niet orgineel ) uitlaatje of ( heeeeele kleine kans ) forward controls te koop ?

GR
 
sproeiers 140 zegt u CHECK
waar had je ze vandaan ?
bij de onze heeft men heel creatief een sok met ductape om het open luchfilter heen gewikkeld. top idee gewoon |( |(

toen ik dat tegenkwam heb ik hem de brug op geduwd en komt hij er pas af als alles gefatsoeneerd is :X

en de tijd tikt verder '(
 
sproeiers 140 zegt u CHECK
waar had je ze vandaan ?
bij de onze heeft men heel creatief een sok met ductape om het open luchfilter heen gewikkeld. top idee gewoon |( |(

toen ik dat tegenkwam heb ik hem de brug op geduwd en komt hij er pas af als alles gefatsoeneerd is :X

en de tijd tikt verder '(

Ik heb ze besteld bij Caferaceronderdelen.nl
Was de eerste hit op google, en kon ze de volgende dag leveren.

Maar, zoals gezegd heb ik dus evt nog een 137.5 en een 142.5 voor je liggen, weet niet waar je vandaan moet komen ?
 
Heerenveen. maar ik kijk wel even. bedankt voor je aanbod.
tis bij mij onbedoeld een langlopend project zonder haast geworden. maar sla al deze info op zodat ik tzt de juiste pullen heb liggen :t
 
Heren,

Vraagje ons pap heeft een VN1500 1996.
Heeft 8 maanden stil gestaan. Pas alles na gekeken en gestart en op zich het ging even moeizaam maar hij liep mooi. Hierna samen een ritje gedaan van 120 km no probs. Nu heeft hij vandaag een langere rit gedaan en stationair loopt ie niet lekker en wil stil vallen. Streepje gas en hij blijft lopen. Hij stinkt wat naar benzine en zuipt aanzienlijk meer. normaal doet hij 200+ km met een tank nu maar 160 Km.

Mijn vermoeden vervuiling door de oude benzine (hij heeft hem niet zo vaak gestart als ie belooft heeft). Maar wat denken jullie? Hij merkte wel op dat hij voor de eerste keer euro 95 heeft getankt i.p.v. 95?

Ik tank zelf altijd super vanwege de verhalen over toevoegingen in de andere benzine waar de Vulcan niet goed op reageert. Ik hoor graag van jullie.

Groet Dré aka Ulleke
 
Weer wat leven in deze topic!

@jochie die forward controls zijn lastig aan te komen.
Een setje vorig jaar gevonden op marktplaats echter was iemand van het forum mij voor B| en voor de rest nog niettegen gekomen op zowel marktplaats als ebay (goede voor een nette prijs)

Hier maar ook weer de moed verzameld om aan de Vulcan te beginnen :$
DSC_0203.jpg

DSC_0202.jpg


Vanavond breng ik de cilinders en de zuigers weg om ze na te laten meten.

Merkte bij de zuiger op de odp dat er veel meer speling opzet dan op de bdp.

Dus het zal naar mijn idee slijpen en overmaat zuigers worden.
Als dit mogelijk Is en hopelijk niet te duur :X

Mocht het zo zijn dat het niet te duur word, dan word de vulcan toch mijn hobby project 8-)
 
Weer wat leven in deze topic!

@jochie die forward controls zijn lastig aan te komen.
Een setje vorig jaar gevonden op marktplaats echter was iemand van het forum mij voor B| en voor de rest nog niettegen gekomen op zowel marktplaats als ebay (goede voor een nette prijs)

Hier maar ook weer de moed verzameld om aan de Vulcan te beginnen :$
[afbeelding]
[afbeelding]

Vanavond breng ik de cilinders en de zuigers weg om ze na te laten meten.

Merkte bij de zuiger op de odp dat er veel meer speling opzet dan op de bdp.

Dus het zal naar mijn idee slijpen en overmaat zuigers worden.
Als dit mogelijk Is en hopelijk niet te duur :X

Mocht het zo zijn dat het niet te duur word, dan word de vulcan toch mijn hobby project 8-)

Heb we samen geknikkerd?
 
Mijn excuses dacht dat het voor mij bedoeld was. Als iemand iets weet voor Highway pegs voor de 750 of een tekening heeft voor beugel laat ik ze zelf maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan