Het algemene Vulcan topic

Misschien moet je nog ff geduld hebben.
In het verleden las ik wel vaker van 21" rijders die graag een 16" voorwiel wilden, da's wel een soort trend.
Probeer anders het Vulcan forum of een ruilvoorstel op MP of Speurders.


 
Laatst bewerkt:
wat maakt het uit, ik heb ook zo,n brommert en hij loopt als een tiet.

je trekt er iedere 750 twin mee uit.
[noobmodus]

Even een gedachtekronkel...... je trekt er iedere 750 twin mee uit....
Twin staat voor 2 cilinders, toch? Op de papieren van mijn VN750 staat: "cilinders: 2"
Waarom heb ik dan links en rechts van mijn blok twee bougiekabels? Dus totaal vier bougies. Dan moet ik dus toch ook 4 cilinders hebben? :$

En hoezo bedoel je je trekt er iedere 750 twin mee uit? Heeft de VN750 dan een groter koppel dan de anderen?

[/noobmodus]
 
Omdat kawasaki vind dat je met 2 lichtere bougies blijkbaar een betere verbranding heb dan met 1 zware, maar geloof me, je maar twee cilinders
 
Dat gevoel heb ik zelf ook, maar heb nog niet kunnen vergelijken. Er even af halen, fototje maken en vergelijken denk ik maar ;)
Zo-even het windscherm verwijderd.

Voor:
full


Na:
full

full


Vind hem zonder windscherm mooier, dus laat het zo :]

Hoop alleen dat ik de stand van de koplamp niet te veel gewijzigd heb |( (moest deze loshalen om het scherm te kunnen verwijderen)

Hoe kan je testen wat de juiste stand is voor de koplamp? :$
 
tellen hoeveel tegenliggers flitsen in een kwartier?

Nee, gewoon 5 meter van muur staan, denkbeeldig een horizontale lijn van midden koplamp naar muur tekenen, de lichtvlek moet daar net onder staan. geen wetenschappelijke methode maar wel een snelle check
 
Naar verhouding is het hier wel erg rustig. Als ik kijk hoe vaak er iets in Magna, Intruder en Shadow topics geplaatst wordt...
 
Ik heb geen ervaring met Vulcan, maar kan het ook te maken hebben met de (terechte of onterechte) slechte imago van de vulcan? Ze worden wel vaak het minst aangeraden van alle japance cruisers (honda shadow, suzuki intruder, kawasaki star)?
 
Vulcans zijn alleen voorbehouden aan de "happy view", de "Creme de la creme" van de shopperts zeg maar.. :+
Ze gaan ook bijna nooit kapot, dus daar valt ook niks over te discussieren. *O*

Het enige wat ik over mijn eigen Vulcan kwijt kan, is dat de 16" apes dit jaar eraf gaan.
Ik ga de dragbar er weer opzetten.
Dat wordt weer kabels knippen, want ze moeten weer korter.


Naar verhouding is het hier wel erg rustig. Als ik kijk hoe vaak er iets in Magna, Intruder en Shadow topics geplaatst wordt...
 
Laatst bewerkt:
Het zijn domweg onopvallende schoonheden, je mist ze pas als ze weg zijn en dan heb je toch een spijt
 
Ik heb geen ervaring met Vulcan, maar kan het ook te maken hebben met de (terechte of onterechte) slechte imago van de vulcan? Ze worden wel vaak het minst aangeraden van alle japance cruisers (honda shadow, suzuki intruder, kawasaki star)?

Het zijn zeer betrouwbare motoren en vallen niet in de categorie "eenheidsworsten".. ;)
 
Ik ook, een rondleiding bij Ledrie Sales Saddlebags gehad, ovoorstelbaar dat dit een bedrijf is wat internationaal levert. En wat een handwerk voor die tassen, maar wel mooi en leuk om dat eens te zien
 
Wilde gisteravond even een stukje rijden, was nog geen 3 minuten onderweg en vroeg mijzelf af wat mij toch steeds opviel rechtsonder in mijn blikveld. Merkte steeds een schittering/beweging en kon dit niet plaatsen. Nog een keer goed kijken en zag mijn rechter knipperlicht bungelen aan de kabel(s).

full


Een grote GVD ontsnapte mij en ben meteen rechtsomkeer gegaan.

Kan maar één conclusie bedenken. Tijdens het verwijderen van de motorhoes is deze denk ik blijven haken achter het knipperlicht |(

Bij nadere inspectie van het linker knipperlicht blijkt ook hier een scheur te zitten in de kunststof verbinding.

full


Nu kan ik wel het internet afstruinen naar knipperlichten voor een Kawa VN750 maar dan zijn het allemaal tweedehandse waarvan waarschijnlijk ook het kunststof/rubber zijn beste tijd gehad heeft. Ik ga dus maar zoeken naar nieuwe knipperlichten.

Nu ben ik dus niet echt technisch :$ dus heb een aantal vragen:
- Zijn de knipperlichtaansluitingen universeel of moet ik specifiek ergens op letten?
- En hoe zit het met de bedrading? Het verbaasde mij om twee (drie???) kabeltjes te zien, ik had er maar één verwacht.
- Zouden deze knipperlichten passen qua aansluiting en bedrading?

Ik hoop dat iemand mij enigszins op weg kan helpen.
 
Wilde gisteravond even een stukje rijden, was nog geen 3 minuten onderweg en vroeg mijzelf af wat mij toch steeds opviel rechtsonder in mijn blikveld. Merkte steeds een schittering/beweging en kon dit niet plaatsen. Nog een keer goed kijken en zag mijn rechter knipperlicht bungelen aan de kabel(s).

[afbeelding]

Een grote GVD ontsnapte mij en ben meteen rechtsomkeer gegaan.

Kan maar één conclusie bedenken. Tijdens het verwijderen van de motorhoes is deze denk ik blijven haken achter het knipperlicht |(

Bij nadere inspectie van het linker knipperlicht blijkt ook hier een scheur te zitten in de kunststof verbinding.

[afbeelding]

Nu kan ik wel het internet afstruinen naar knipperlichten voor een Kawa VN750 maar dan zijn het allemaal tweedehandse waarvan waarschijnlijk ook het kunststof/rubber zijn beste tijd gehad heeft. Ik ga dus maar zoeken naar nieuwe knipperlichten.

Nu ben ik dus niet echt technisch :$ dus heb een aantal vragen:
- Zijn de knipperlichtaansluitingen universeel of moet ik specifiek ergens op letten?
- En hoe zit het met de bedrading? Het verbaasde mij om twee (drie???) kabeltjes te zien, ik had er maar één verwacht.
- Zouden deze knipperlichten passen qua aansluiting en bedrading?

Ik hoop dat iemand mij enigszins op weg kan helpen.
je moet er op letten dat je een standfunciet hebt. Tenminste bij mij branden ze continue en knippert t ook nog.....normale knipperlichten uit de aftermarket zijn meestal alleen knupperen. Of je dopt die stroomvoorziening af. Ik zou het zelf per se willen behouden.....
 
jouw knippers hebben twee draadjes vanwege dat rubber tussenstuk. de lamp kan niet op de massa worden aangesloten en heeft dus een draadje terug nodig. Dat bulletlampje heeft wel aansluiting nodig met de massa anders zal hij het niet doen...
 
Laatst bewerkt:
En heb je een amerikaan dan heb je idd drie lampjes, maar op zich mag het officieel niet, met standlciht rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan