Het algemene Vulcan topic

Das een heel ander verhaal, ik houd mij netjes aan de wet, keurige uitlaat, nette knipperlichten, lamp goed afgesteld, duidelijk zichtbare kentekenverlichting
 
Das een heel ander verhaal, ik houd mij netjes aan de wet, keurige uitlaat, nette knipperlichten, lamp goed afgesteld, duidelijk zichtbare kentekenverlichting
Ik ga ook altijd braaf op zondag naar me schoonmoeder hoor.... _O-
 
Das een heel ander verhaal, ik houd mij netjes aan de wet, keurige uitlaat, nette knipperlichten, lamp goed afgesteld, duidelijk zichtbare kentekenverlichting
En de lamp afstellen dat doe je ......... ?
Naar ik heb begrepen de motor 5 meter van een muur zetten en dan moet er een verval zijn van 5 cm (1 cm per meter) ?

Neem aan dat de motor dan rechtop moet staan en NIET op de middenbok? Mijn lamp brand alleen als de motor draait. Dus draaiende motor, motor rechtop, niet op de jiffy en niet op de middenbok en dan afmeten/aflezen? Alleen dus niet te doen. :?
 
Je zet iemand in een auto, en je rijdt er naartoe met je licht aan.
De persoon in de auto vertelt je daarna of je lichten in de oogjes schijnen, of niet.
 
Je zet iemand in een auto, en je rijdt er naartoe met je licht aan.
De persoon in de auto vertelt je daarna of je lichten in de oogjes schijnen, of niet.
_O-

Net in het donker vanuit een overleg naar huis gereden (ritje van 10 minuten) en er heeft geen tegenligger naar mij geseind. Had alleen zelf het gevoel dat hij iets te hoog staat afgesteld. Zie nl. geen licht op de weg/grond voor mij. (zoals je met de auto wel hebt)
En groot licht lijkt hoog in de lucht te schijnen.
 
Dan staat die te oog, iets naar beneden draaien, maar liever iets te hoog dan te laag, zien ze je tenminste

Martell: Ik dacht dat running lights sowieso niet mochten goedkeuring of niet
 
als ik hier zo lees rijden er nog best wel veel een vn 750

ik rijd hem nu intussen al 3 jaar, maar ben wel al vooruit aan het kijken
weet alleen nog niet wat ik wil

een 900 of een 1500,1600,1700

wat zou beter zijn ?? het blijft zeker een kawasaki vulcan dat staat wel al vast

tussen de 750 en 800 zit daar eigenlijk ook nog verschil in of niks ??
 
Er zit een hoop verschil in de 750's en de relatief modernere 800's
De iets modernere VN's trekken relatief wat minder hard op en hebben een po-ta-to sound gekregen.
Tussen de 800 en 900 zit weinig verschil, afgezien van injectie/carb en de riem/ketting.
Om eerlijk te zijn, ik ben meer gecharmeerd van de 800 met carb en ketting versie.

als ik hier zo lees rijden er nog best wel veel een vn 750

ik rijd hem nu intussen al 3 jaar, maar ben wel al vooruit aan het kijken
weet alleen nog niet wat ik wil

een 900 of een 1500,1600,1700

wat zou beter zijn ?? het blijft zeker een kawasaki vulcan dat staat wel al vast

tussen de 750 en 800 zit daar eigenlijk ook nog verschil in of niks ??
 
Er zit een hoop verschil in de 750's en de relatief modernere 800's
De iets modernere VN's trekken relatief wat minder hard op en hebben een po-ta-to sound gekregen.
Tussen de 800 en 900 zit weinig verschil, afgezien van injectie/carb en de riem/ketting.
Om eerlijk te zijn, ik ben meer gecharmeerd van de 800 met carb en ketting versie.

ik vind van de vn 800 jammer dat die een ketting heeft

zijn daar eigenlijk ook kits voor dat je er een belt van maakt?
 
MArtijn, er zijn kits, maar reken op een korte levensduur van de belt. Ik weet dat motorscootworks deze ook uitgebracht heeft, maar daarvan van de rearpully eigenlijk iets te smal. Daarbij staat scootworld op het moment niet erg goed bekend.
Ik weet van rijders die die beltconversion hebben toegepast, maar daar weer van terugkwamen
Zelf heb ik eens zitten kijken naar de zooi van een EN500, maar ik denk dat er geen rekening gehouden is bij het achterwiel om daar een nette pulley op te zetten
 
Dat is juist de reden dat ik de 800 rij.
Je kunt dan vrij eenvoudig en goedkoop met tandwielverhoudingen spelen.
Vaak maken de medium choppers nog relatief veel toeren vanaf 100 km p/u.
Persoonlijk heb ik daar een gruwelijke hekel aan.
Ik heb het nu zo dat ie met 110 nog lekker rustig loopt en bevalt goed voor lange ritten en vakanties enz.

ik vind van de vn 800 jammer dat die een ketting heeft

zijn daar eigenlijk ook kits voor dat je er een belt van maakt?
 
Deanevo
Wat heb jij voor verhoudng. Volgens mij heb jij niet de latere 17/42 toch, maar de 16 en nog wat?
Wil eigenlijk eens proberen om er een 40 achter te zetten, hij is dan ongeveer 500 toeren lager bij 100 km/h
 
17 voor en 38 achter.
De 38 kwam uit Amerika.
Bevalt goed, en ik kan alle Vulcans gewoon bijhouden met optrekken, bijna geen verschil.
Ze hebben tegenwoordig ook complete setjes in NL voor weinig, als ik me goed herinner.
Als je 40 achter neemt, heb je weinig verschil met je huidige verhoudingen Bertus.
 
Laatst bewerkt:
MArtijn, er zijn kits, maar reken op een korte levensduur van de belt. Ik weet dat motorscootworks deze ook uitgebracht heeft, maar daarvan van de rearpully eigenlijk iets te smal. Daarbij staat scootworld op het moment niet erg goed bekend.
Ik weet van rijders die die beltconversion hebben toegepast, maar daar weer van terugkwamen
Zelf heb ik eens zitten kijken naar de zooi van een EN500, maar ik denk dat er geen rekening gehouden is bij het achterwiel om daar een nette pulley op te zetten

dat is wel jammer dan ja dat die belts niet lang mee gaan
 
IK heb eens een tabel gezien waarin dat alemaal stond, en volgens mij was idd de 17/38 de meest gunstige verhouding tussen rpm en snelheid, maar ik vond de 40 ook al een goed verschil geven, daarbij is dat volgens mij de standaard kit van de 800 Drifter.
Voor die 38, heb je dan een kortere ketting, nu is standaard een 112 , maar heb je dan een 110 of zo?
 
Ik moest m'n geklonken ketting een stukkie inkorten, maar wist niet wat voor merk erop zat.
Dus die heb ik die toen ook maar vervangen.

IK heb eens een tabel gezien waarin dat alemaal stond, en volgens mij was idd de 17/38 de meest gunstige verhouding tussen rpm en snelheid, maar ik vond de 40 ook al een goed verschil geven, daarbij is dat volgens mij de standaard kit van de 800 Drifter.
Voor die 38, heb je dan een kortere ketting, nu is standaard een 112 , maar heb je dan een 110 of zo?
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof iets van 14 of 15 liter.
In ieder geval kan ik rond de 300 km rijden op 1 tank.
 
Laatst bewerkt:
ik laat mijn keus toch vallen op een vn 800 of een 900,

dat is ook wendbaarder. heb van de week iemand gesproken die een 1600 heeft gereden
maar die vond het ding te zwaar en te lang
 
Terug
Bovenaan Onderaan