honda cbx 2010

Een ding is zeker Lex: word een van de mooiere fietsen in Nederland!
Huisje boompje beestje eerst he ;)
Dan een keer pappa worden en dan komt er helemaal een laag stof op die cbx....
 
.........nieuwe geisoleerde plafonds alles dubbel gegipst
(voorschrift).........
En aan welk voorschrift hoop je nu te voldoen met dat dubbel gipsen? :? Zal wel om een bepaalde brandwerendheid gaan maar >30 min. heb je al met 1 gipsplaat en >60 min. haal je (net) niet met dubbel gips. Als je alle platen overnaads verwerkt, nergens elektra-dozen plaatst en de randen met brandwerende kit afwerkt dan kom je aardig in de buurt maar het voldoet nog steeds niet aan >60 min. (volgens de regeltjes dan hè?).
Een goede brandwerende plaat kopen had je 1x arbeid kunnen besparen en dan ben je zekerder van je brandwerendheid incl. certificaat. O-)
 
En aan welk voorschrift hoop je nu te voldoen met dat dubbel gipsen? :? Zal wel om een bepaalde brandwerendheid gaan maar >30 min. heb je al met 1 gipsplaat en >60 min. haal je (net) niet met dubbel gips. Als je alle platen overnaads verwerkt, nergens elektra-dozen plaatst en de randen met brandwerende kit afwerkt dan kom je aardig in de buurt maar het voldoet nog steeds niet aan >60 min. (volgens de regeltjes dan hè?).
Een goede brandwerende plaat kopen had je 1x arbeid kunnen besparen en dan ben je zekerder van je brandwerendheid incl. certificaat. O-)


alleen valt je stucwerk dan steeds van het plafond als je vrouw de deur weer eens dichtknalt omdat je de schuur weer induikt.... _O-
 
Dan moet je een andere (goede) stucadoor nemen............ :X


ten eerste is voorschrift en dat heb ik niet bedacht (2x 12mm gips overnaads was vroeger met 2x9mm genoeg) in amsterdam, idd brandvertraging er zit dan ook nog eens 12cm steenwol achter en ten tweede had ik een heeeeeeeeele goede stucadoor (de muggen glijde erop uit) duzzzzzzzzzzzz....................

het eerste geld alleen voor woningscheidende delen en trappen huisen en evt aangrenzende meterkasten.
alle wanden zijn bekleed met beide kanten 18mm osb en dan af gegipst1x 12mm dus geen holle wanden, ook brandvertragend heeft een isoleerende en dragende functie en je hebt geen holle wanden geklooi dus schroeven en zitten als je wat ophangt.

dus hoe dan ook het moest gewoon helemaal top en rock solid gebouwd worden :9



zal dan in haarlem wel weer anders zijn denk ik.

en presidente, hopen doe je op de wc :+
 
Laatst bewerkt:
ten eerste is voorschrift en dat heb ik niet bedacht (2x 12mm gips overnaads was vroeger met 2x9mm genoeg) in amsterdam, idd brandvertraging er zit dan ook nog eens 12cm steenwol achter en ten tweede had ik een heeeeeeeeele goede stucadoor (de muggen glijde erop uit) duzzzzzzzzzzzz.................... het eerste geld alleen voor woningscheidende delen en trappen huisen en evt aangrenzende meterkasten. alle wanden zijn bekleed met beide kanten 18mm osb en dan af gegipst1x 12mm dus geen holle wanden, ook brandvertragend heeft een isoleerende en dragende functie en je hebt geen holle wanden geklooi dus schroeven en zitten als je wat ophangt.
dus hoe dan ook het moest gewoon helemaal top en rock solid gebouwd worden :9
zal dan in haarlem wel weer anders zijn denk ik. en presidente, hopen doe je op de wc :+
Haarlem? :? Ondergetekende huist in Vlaardingen.......... :Y En het Bouwbesluit 2012 is landelijk dus geen verschil tussen jouw dorp en het mijne. :N

Weet niet wie jou verteld heeft dat dat "voorschrift" is maar dat bedoel je dan misschien over de >30 of >60 of >90 min. brandwerendheid, dàt zijn voorschriften. Hoe het "vroeger" ging is geen maatstaf. :N Er zijn zo veel aannemertjes die denken dat ze met "dubbel gips" op >60 min. zitten maar dat alleen is echt niet voldoende. De totale opbouw van je wanden klinkt wel degelijk wat dat betreft.

Zolang je je brandwerendheid aan niemand hoeft aan te tonen heb je geen probleem. Maar ik verwacht dat er in je Omgevingsvergunning nog wel wat voorwaarden staan inzake het naderhand aanleveren van certificaten etc.? Gelukkig wordt er amper op gehandhaaft. O-) :X
 
Haarlem? :? Ondergetekende huist in Vlaardingen.......... :Y En het Bouwbesluit 2012 is landelijk dus geen verschil tussen jouw dorp en het mijne. :N

Weet niet wie jou verteld heeft dat dat "voorschrift" is maar dat bedoel je dan misschien over de >30 of >60 of >90 min. brandwerendheid, dàt zijn voorschriften. Hoe het "vroeger" ging is geen maatstaf. :N Er zijn zo veel aannemertjes die denken dat ze met "dubbel gips" op >60 min. zitten maar dat alleen is echt niet voldoende. De totale opbouw van je wanden klinkt wel degelijk wat dat betreft.

Zolang je je brandwerendheid aan niemand hoeft aan te tonen heb je geen probleem. Maar ik verwacht dat er in je Omgevingsvergunning nog wel wat voorwaarden staan inzake het naderhand aanleveren van certificaten etc.? Gelukkig wordt er amper op gehandhaaft. O-) :X



dan kom ik er mooi mee weg dus _O-
thnx voor the info.

terug naar motoren ;)
 
die snelheid red je niet in de 020 spits _O- wel koud aan de oortjes met dit weer ;)


voorzichtig maar s begonnen weer.... :$

full
 
Laatst bewerkt:
zal niet heel hard gaan (gaat toch zo weer pak geld inzitten) maare nu lexie weer aan de beurt een beetje.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan