zx6r start en loopt slecht

ajo_beavis3

MF'er
20 okt 2009
130
0
Ik heb mijn zx6r uit 2004 een nachtje buiten laten staan, en die nacht heeft het helaas geregend. De volgende dag probeerde ik de motor te starten en hij was na lang proberen en veel uit gevallen eindelijk lopend.

Het probleem was dat hij bij het starten op ongeveer 600 rpm bleef hangen, zeer laag dus, en daarna redelijk vlot weer uitviel. Des te vaker ik dit probeerde, des te langer hij het volhield en uiteindelijk bleef hij lopen en nam het toerental wat toe tot normaal stationair 1500 rpm. Daarnaast stottert hij als ik gas geef.

Voor die regenachtige nacht startte hij altijd direct na één druk op de knop en heeft me nooit in de steek gelaten.

Ik heb er inmiddels meer dan 100 kilometer mee gereden en nog is het koud starten een probleem.

Heeft iemand enig idee in welke richting ik dit moet zoeken. Ik dacht zelf dat het met de brandstoftoevoer/inspuiting/electronica of luchttoevoer te maken kan hebben.
 
ik heb de bougies getest om te zien of ze vonkten, dat deden ze allemaal wel. Ik denk dat dat het probleem niet is.
Ik heb ook zo,n iritante zx6r 636 van 2004 gehad die zijn vocht en kou gevoelig. -O-
Haal je tank en luchtfilter eraf en haal alle stekkers 1 voor 1 los en spuit de pennen met WD40 in zeker die van de trotele kleppen.
Kijk als je het contact aanzet wat de kleppen van je injectie kelken doen deze horen geheel open en dicht te gaan in een vloeiende beweging controleer ook de elektische aansluitingen op alle 4 de kelken
En ook alle relaas onder je zadel en de twee breede stekkers aan de unit die hier achter zit in de richting van de buddy-zit
Maak je accu polen los en maak ze schoon en ontvet ze en pas na monteren insmeren met vaseline.
Let er ook op dat je accu niet slecht is bij een zx6 gaat je cockpit knipperen als je accu te leeg is. B|
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook zo,n iritante zx6r 636 van 2004 gehad die zijn vocht en kou gevoelig. -O-
Haal je tank en luchtfilter eraf en haal alle stekkers 1 voor 1 los en spuit de pennen met WD40 in zeker die van de trotele kleppen.
Kijk als je het contact aanzet wat de kleppen van je injectie kelken doen deze horen geheel open en dicht te gaan in een vloeiende beweging controleer ook de elektische aansluitingen op alle 4 de kelken
En ook alle relaas onder je zadel en de twee breede stekkers aan de unit die hier achter zit in de richting van de buddy-zit
Maak je accu polen los en maak ze schoon en ontvet ze en pas na monteren insmeren met vaseline.
Let er ook op dat je accu niet slecht is bij een zx6 gaat je cockpit knipperen als je accu te leeg is. B|

Nou nou nou, niet zo raar he :+
Ik heb mijn motor altijd in een stenen schuurtje staan (zonder rare isolatie o.i.d).
Heeft afgelopen winter 6 maanden stil gestaan zonder er ook maar iets aan te doen, behalve afgetankt.

Na 6 maanden hem weer onder het kleedje vandaan getrokken en 1 druk op de knop en hij liep weer als een zonnetje.

Denk dus niet dat je ze allemaal over 1 kam kan scheren.
 
Die van mij heeft ook maanden stilgestaan in de winter. Ook na één druk op de knop deed ie het prima.... Daarom ook zo vreemd dat ie na een stevige regenbui ineens zo raar doet.

Ik zal de stekkertjes allemaal nalopen.. Overigens zijn de meeste waterbestendige stekkers, die na een regenbuitje nog geen vocht binnenkrijgen...
 
Heb alle stekkers los gehad en ingespoten met contactspray. Mocht helaas niet helpen... Wat zou dit toch kunnen zijn? Anders moet ik hem toch maar wegbrengen naar een motorzaak...
 
Ik heb het idee dat hij soms toch op 3 cilinders loopt. Bij het starten bleef de linker buis even koud aan het begin, later werd hij ook langzaam warm. Toen heb ik de bougies omgewisseld, om te kijken of het aan die ene bougie lag, maar dat maakt geen verschil. Ook het verwisselen van de bougiedoppen/bobines maakt niet uit. De weerstandswaarden van de bobines zijn ook goed. De ecu heb ik ook verwisseld met goed werkende, ook geen verbetering.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb toch de indruk dat het aan de ontsteking ligt, maar waar dan aan? Van de nokkenassensor zijn de weerstandswaarden ook goed..

Wie o wie heeft enig idee? Anders moet ik hem echt maar wegbrengen, maar zij zullen ook druk moeten zoeken ben ik bang. En op mijn kosten...
 
............ Toen heb ik de bougies omgewisseld, om te kijken of het aan die ene bougie lag, maar dat maakt geen verschil. Ook het verwisselen van de bougiedoppen/bobines maakt niet uit. De weerstandswaarden van de bobines zijn ook goed. .........
Een slok reiniger-toevoegsel in de tank helpt tamelijk vaak tegen "wazige" storingen; een merk "Moto Forte" hoor/lees ik vaak noemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan