Het grote GSX-F topic - deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
als ik ga zitten veert de achterveer in. Bedoel je dat?

Het probleem is dat kd linksom makkelijk gaat. Rotonde opzoeken rondje rijden en de knie gaat vanzelf of je wilt of niet :p . Rechtsom zou ik eerst op vakantie naar engeland moeten....
 
Mooie fiets DD!

Ben hier trouwens vergeten te melden. Zaterdag bij verlaten van een rotonde achterkant uitgebroken->highsider :( . Ben zelf goed vanaf gekomen afgezien van schaafwonden aan rechter hand (door val/klap handschoen afgerukt). Motor is alleen op linker kant doorgeschoven volgens mij en maar paar dingen stuk hoop ik, krijg de motor vanmiddag thuisbezorgd.


Dat is zwaar klote eigenlijk!
Mij gebeurde twee weekjes terug bijna hetzelfde, gelukig voor mij liep het wat beter af. bleef recht op.

Hoop dat de schade meegevallen is?
 
als ik ga zitten veert de achterveer in. Bedoel je dat?

Het probleem is dat kd linksom makkelijk gaat. Rotonde opzoeken rondje rijden en de knie gaat vanzelf of je wilt of niet :p . Rechtsom zou ik eerst op vakantie naar engeland moeten....

ik probeer mn knie niet aan de grond te krijgen omdat ik textiel rijd, maar raak wel mn stepje af en toe. kan dus niet veel verder gok ik.
maar de bochtjes hier zijn allen rechtsom!

Wat de achterveer betreft is idd wat ik bedoel.
zou dus betekenen dat hij misschien te straks staat afgesteld of de veer na de galemiezen is?
of misschien de schockbreker?
 
Laatst bewerkt:
veren breken als ze stuk zijn. Als die helemaal niet veert, lijkt me dat niet handig. Dan gaat je motor stuiteren bij hobbels. Met een flinke duw op de buddy veert ie helemaal niet?
 
ps als je met de knie op de grond leurt hangt de motor minder schuin. Dan overleven je steppies het ook eerder.

Waar is de speeltuin?
 
Ik heb sinds kort een Suzuki GSX 750F uit 1993. Is het normaal dat je nu 's ochtends(het was vanochtend 14 graden) met choke moet starten?

Groetjes,

Marco
 
hij hobbelt ook aardig bij ongelijke wegen!
als ik op de buddy duw veert hij wel iets of wat, maar echt geweldig veel is het niet eigenlijk.
 
Ik heb sinds kort een Suzuki GSX 750F uit 1993. Is het normaal dat je nu 's ochtends(het was vanochtend 14 graden) met choke moet starten?

Groetjes,

Marco

marco,
gefeliciteerd met je mega aankoop :9
foto's overigens verplicht hier :9

ik moet mijn fiets ook altijd met choke starten.
is niet iets om je eigen zorgen over te maken. suzuki kwaaltje.
Heb ook het idee dat de amerikaanse modellen (katana's dus) hier wat meer last van hebben doordat ze maar 1 benzinetoevoer na de carbs hebben. de europese modellen hebben twee toevoeren na de carbs.
 
Ik heb sinds kort een Suzuki GSX 750F uit 1993. Is het normaal dat je nu 's ochtends(het was vanochtend 14 graden) met choke moet starten?

Groetjes,

Marco
Hey Marco, welkom.

Je hebt 'm dus gekocht ;)

Het is normaal dat je een koude motor (14 graden = koude motor) met choke makkelijker start. De choke kan er echter heel snel weer af.

Mijn ritueel 's ochtends:
- Choke open en motor starten
- Na een paar seconden gaat het toerental omhoog, dan doe ik de choke half dicht (ongeveer 2000 toeren)
- Helm op, handschoenen aan
- Choke dicht en wegrijden

's middags lukt het vaak zonder choke (bij warm weer en 's ochtends gereden), maar dan wel direct wegrijden, anders slaat de motor af als je geen gas bij geeft...
 
veren breken als ze stuk zijn. Als die helemaal niet veert, lijkt me dat niet handig. Dan gaat je motor stuiteren bij hobbels. Met een flinke duw op de buddy veert ie helemaal niet?
:? veren breken niet als ze stuk zijn. ze zijn stuk wanneer ze gebroken zijn.
een veer heeft ook het eeuwige leven niet deze slijten ook en worden slapper.
en een goede wegligging is niet simpelweg even de veer op zn hardst zetten helaas :N
 
.


Vandaag kreeg ik overigens te horen dat ik vrij langzaam over drempels en slecht wegdek heenrijd.
terwijl ik zelf het idee had dat ik van mn fiets werd gelanceerd als ik iets harder zou gaan rijden.
?
Zei je zusje, die sneller over de drempels rijd dan in de bocht :+
 
Mijn ritueel 's ochtends:
- Choke open en motor starten
- Na een paar seconden gaat het toerental omhoog, dan doe ik de choke half dicht (ongeveer 2000 toeren)
- Helm op, handschoenen aan
- Choke dicht en wegrijden

Mijn ritueel is bijna t zelfde:p

- Motor uit de schuur Choke open en starten
- Schuurdeur dichtdoen
- Choke minderen
- Helm op en handschoenen aan.
- daarna Choke dicht en wegrijden
 
Laatst bewerkt:
Hoes van de motor en boven opbergen
slot eraf
helm op handschoenen aan
choke open; starten
weg rijden en na 50 mtr choke eraf
 
Ik ga me aansluiten bij dirk, heb er namelijk ook een hoesje om heen zitten, alleen berg ik hem beneden op:P

Maar goed om te horen dat ik net de enige ben, dan ga ik het dadelijk lekker met choke proberen.
Oke, een foto dan maar:)
 
Mijne start perfect als hij koud is met de choke erop.
Starten, wachten tot het toerental omhoog vliegt en dan de choke er bijna compleet af. Na een km gaat de choke er dan compleet af.

Als hij warm is start hij wel regelmatig erg slecht, dan moet ik echt een paar seconden de startknop ingedrukt houden. Iemand een idee waar dat aan kan liggen :?
 
Mijne start perfect als hij koud is met de choke erop.
Starten, wachten tot het toerental omhoog vliegt en dan de choke er bijna compleet af. Na een km gaat de choke er dan compleet af.

Als hij warm is start hij wel regelmatig erg slecht, dan moet ik echt een paar seconden de startknop ingedrukt houden. Iemand een idee waar dat aan kan liggen :?
Suzuki kwaaltje ?? :+

wel gezellig hier met alle nieuwe leden :)

maar ereen is dat het zusje van Johan ?? :o
 
Vraagje, ik heb net de ketting en tandwielen vervangen, nu viel het mij op dat het voortandwiel nog een beetje loszit. Is dit bij de gsx-f normaal of is het een teken dat de vulring of de moer niet goed zijn? Bij demontage viel het mij namelijk op dat er tussen het borgboutje en ring men er een sleutelringetje gemonteerd had, waarschijnlijk om de boel beter op te sluiten. Persoonlijk vind ik dat een slechte zaak.

Ook ben ik er achter gekomen dat de afvoerslang van de luchtfilterbox afgebrokkelt is, waarschijnlijk door de hitte van de uitlaat. Nu begreep ik dat ie daardoor valse lucht kan aanzuigen en slechter gaat lopen. Klinkt logisch, maar is het een kwestie van een dopje maken en alsnog afsluiten of moet er een nieuwe slang op?

Nu ik toch zo lekker bezig ben met vragen :$ Ik heb het sterke vermoeden dat de koolborstels van de dynamo wat versleten zijn. Bij stationair lopen en knippers aan, zakt het toerental op de maat van de knippers. Als ik wat gas geef dan zie je ook het licht scherper worden. Of is het een zwakke accu? De accu meet 12,5 volt (vind ik persoonlijk aan de lage kant) en is volgens mij de orginele nog.
 
Vraagje, ik heb net de ketting en tandwielen vervangen, nu viel het mij op dat het voortandwiel nog een beetje loszit. Is dit bij de gsx-f normaal of is het een teken dat de vulring of de moer niet goed zijn? Bij demontage viel het mij namelijk op dat er tussen het borgboutje en ring men er een sleutelringetje gemonteerd had, waarschijnlijk om de boel beter op te sluiten. Persoonlijk vind ik dat een slechte zaak.

Ook ben ik er achter gekomen dat de afvoerslang van de luchtfilterbox afgebrokkelt is, waarschijnlijk door de hitte van de uitlaat. Nu begreep ik dat ie daardoor valse lucht kan aanzuigen en slechter gaat lopen. Klinkt logisch, maar is het een kwestie van een dopje maken en alsnog afsluiten of moet er een nieuwe slang op?

Nu ik toch zo lekker bezig ben met vragen :$ Ik heb het sterke vermoeden dat de koolborstels van de dynamo wat versleten zijn. Bij stationair lopen en knippers aan, zakt het toerental op de maat van de knippers. Als ik wat gas geef dan zie je ook het licht scherper worden. Of is het een zwakke accu? De accu meet 12,5 volt (vind ik persoonlijk aan de lage kant) en is volgens mij de orginele nog.
Het tandwiel mag niet bewegen op de as, dus dat is niet (helemaal) goed. Een vulring is op zich niet slecht (i.i.g. beter dan een iets loszittende tandwiel).

Afvoerslang van het luchtfilter moet afgesloten zijn. Er zit niet voor niets een dopje op aan de onderkant. ;) Kijk eens of de slang wel de juiste weg gaat, deze zou niet tegen de uitlaat moeten komen. Beste is natuurlijk een nieuw slangetje, maar inkorten kan ook. Dat is alleen lastiger met het aftappen van de slang.

Op zich is het niet vreemd dat een motor bij stationair reageert op stroomverbruikers.
Meet deze waarden van je accu eens:
Als de motor uitstaat moet dit 12 tot 13 volt zijn.
Als de motor op 5000 toeren draait moet dit 13,5 volt of meer zijn.

Wil je zeker weten of je koolborstels nog goed zijn... demonteer ze en meet ze op. Ze moeten minimaal 4,5 cm zijn.
 
Als je zonder choke start smorgens (wat ik dus doe) moet je ook maar een heuuuuul klien beetje gas geven, anders valt ie uit. Met een klien bietje gas blijft ie bij mij aan, en na halve minuut blijft ie gewoon draaien. :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan