Kawasaki Z1000 - Z750 [S] Plaza *57

Status
Niet open voor verdere reacties.
Soms heel soms is pech geen pech maar geluk.
Oké het komt niet vaak voor maar zo af en toe gebeurd het toch geheel onverwachts :)
Vanmorgen naar Horeon geweest voor een bakkie koffie en een praatje met Harrie ( was weer gezellig Harrie :} )
Ook nog even met een andere forum genoot gepraat ( ben helaas even zijn naam kwijt :$ )
Maar goed back on topic, het was me laatst al eens opgevallen en nu dus weer dat als ik in de lage toeren rij er wat trilde op de motor.
Toen ik dus bij Horeon weg reed heb ik nog eens goed geluisterd en het euvel gevonden, het was het kuipruitje.
Althans als ik daar op drukte was het trillen weg.
Thuis dus motor op stal gezet en inbus set te voorschijn getoverd, ruitje verwijdert en motor gestart.
Geen trillen.
Mooi ruitje iets uit gevuld en op geprobeerd en het trillen was er weer, kut |(
Ruitje weer los claxon los en die iets verdraaid weer gestart geen trillen, ruitje weer gemonteerd en ja hoor het trillen was er weer :(
Boel weer los gehaald en terwijl ik de boel los haalde viel me op dat er wel erg veel beweging in de hele koppartij zat.
Ik weet dar wel wat beweging in moet zitten dit om te voorkomen dat de lampen kapot trillen maar nu was het links meer dan rechts en naar mijn idee iets meer dan zou moeten.
Dus wijze raad is duur, goedkoop is duurkoop, beter voorkomen dan genezen enz. de complete koplampunit verwijdert en ja hoor linksonder zat er meer speling in het subframe dan rechts.
Het subframe zit daar vast aan het frame door middel van een schetsplaatje dat met twee boutjes aan het frame vast zit en door middel van twee aangelaste draadeindjes weer het subframe vasthoud.
Hoop dat het nog te volgen is O-)
In elk geval, bij het linker draadeind zat dus meer speling dan rechts.
Dop op de dopmoer gezet en voorzichtig de boel wat vaster gedraaid, dat ging dus heel gemakkelijk :}
Eigenlijk veel te gemakkelijk, dit stonk gewoon naar de misdaad. :X
Voorzichtig dus nog iets doorgedraaid en jawel dopmoertje kwam los met de helft van het draadeindje er nog aan :(
Ik zal de het gedeelte van het medische-encyclopedie dat toen heb voor gedragen hier maar niet herhalen O-)
De boel zo laten zitten was geen optie aangezien we volgende week op vakantie gaan en ik morgen ook nog op de motor weg wil.
Ander dopmoer dus ook los gehaald en het schetsplaatje verwijdert om het aan een nadere inspectie bloot te stellen.
Zag meteen dat de rechter draadeind ook niet okselfris meer was ( hmmm, gezien de huidige temperaturen misschien geen goeie vergelijking }) )
De draad in het midden van de draadeind was veel wijder dan op de rest dus ook deze was flink opgerekt en op het punt om af te breken.
Hier dus het geluk *O*
Want je kan er vergif op innemen dat ze anders in vakantie de geest aan Maarten hadden geven en ik op een camping in zuid-Frankrijk had kunnen gaan lopen kloten om de boel weer vast te krijgen. B|
Maar goed om een intussen lang verhaal nog langer te maken, draad eindjes dus afgeslepen en twee m6 rvsboutjes opgezocht.
Deze weer netjes aan de plaat vast gepikt en met wat zwarte verf weer opkleur gebracht.
Boel weer gemonteerd en proefritje gemaakt.

En verdomt ik denk dat het trillen ook weg is :}

Iedereen die het toch hier heeft gelezen en heeft kunnen volgen, hulde :}
En voor de rest die al bij zin 1 is afgehaakt, ik kan het volledig begrijpen O-)

Rest nog een ding, het moraal van dit verhaal.
Als je zelf onderhoud doet aan je Zedje kijk dan af en toe even die twee draadeindjes na want als het bij mijn motor gebeurd kan het ook bij jouw motor gebeuren ;)


goed verhaal, lekker kort.

:+
 
mensen ik heb een vraag.

ik ben aan het oeffen een wheely te maken met mijn kawa z750. en dat gaat heel goed alleen het probleem is dat het me alleen lukt in de 1e versnelling.. als ik het in zn 2 wil proberen dan krijg ik m absoluut niet van de grond :S hebben hier mensen wat tips voor mij? of moet ik gewoon altijd in zn 1 beginnen en dan overschakelen??
 
Ook nog even met een andere forum genoot gepraat ( ben helaas even zijn naam kwijt )
Maar goed back on topic, het was me laatst al eens opgevallen en nu dus weer dat als ik in de lage toeren rij er wat trilde op de motor.
Toen ik dus bij Horeon weg reed heb ik nog eens goed geluisterd en het euvel gevonden, het was het kuipruitje.


Hey Crawl , leuk je te hebben ontmoet.!
Ik dacht al , wat zit dat kuipruitje scheef !!!!!....

Tuut tuut tuut de groeten van......
 
mensen ik heb een vraag.

ik ben aan het oeffen een wheely te maken met mijn kawa z750. en dat gaat heel goed alleen het probleem is dat het me alleen lukt in de 1e versnelling.. als ik het in zn 2 wil proberen dan krijg ik m absoluut niet van de grond :S hebben hier mensen wat tips voor mij? of moet ik gewoon altijd in zn 1 beginnen en dan overschakelen??
Je kan idd. gewoon in zijn één beginnen en als je een mooi balans punt heb gevonden kan je door schakelen naar zijn twee.
Zou het dan wel zonder koppeling doen want anders is het voorwiel weer terug op aarde voor je in zijn twee zit.
Let wel er zijn nog al wat motoren naar zijn grootje geholpen met dat wheeliën O-)
 
waar koop ik zon motor spijkerbroek? zijn er nog verschillende merken (oog op kwaliteit)? Ik heb namelijk best stevige bovenbenen en heb het idee dat een leren motorbroek niet voor mij gaat werken..

alvast bedankt,

Groeten,

Martijn

PS: de wond in mijn been zit eindelijk dicht, dus de tijd van verbinden is voorbij *O* !!

Ik heb een tweetal broeken van xtremewear.nl/ , zitten lekker en vallen in prijs ook nog reuze mee. Kwa maat kan je gewoon je normale maat opgeven (althans, ik koop altijd g-star broeken en deze maten komen gewoon overeen met de van Sartso).
 
Soms heel soms is pech geen pech maar geluk.
Oké het komt niet vaak voor maar zo af en toe gebeurd het toch geheel onverwachts :)
Vanmorgen naar Horeon geweest voor een bakkie koffie en een praatje met Harrie ( was weer gezellig Harrie :} )
Ook nog even met een andere forum genoot gepraat ( ben helaas even zijn naam kwijt :$ )
Maar goed back on topic, het was me laatst al eens opgevallen en nu dus weer dat als ik in de lage toeren rij er wat trilde op de motor.
Toen ik dus bij Horeon weg reed heb ik nog eens goed geluisterd en het euvel gevonden, het was het kuipruitje.
Althans als ik daar op drukte was het trillen weg.
Thuis dus motor op stal gezet en inbus set te voorschijn getoverd, ruitje verwijdert en motor gestart.
Geen trillen.
Mooi ruitje iets uit gevuld en op geprobeerd en het trillen was er weer, kut |(
Ruitje weer los claxon los en die iets verdraaid weer gestart geen trillen, ruitje weer gemonteerd en ja hoor het trillen was er weer :(
Boel weer los gehaald en terwijl ik de boel los haalde viel me op dat er wel erg veel beweging in de hele koppartij zat.
Ik weet dar wel wat beweging in moet zitten dit om te voorkomen dat de lampen kapot trillen maar nu was het links meer dan rechts en naar mijn idee iets meer dan zou moeten.
Dus wijze raad is duur, goedkoop is duurkoop, beter voorkomen dan genezen enz. de complete koplampunit verwijdert en ja hoor linksonder zat er meer speling in het subframe dan rechts.
Het subframe zit daar vast aan het frame door middel van een schetsplaatje dat met twee boutjes aan het frame vast zit en door middel van twee aangelaste draadeindjes weer het subframe vasthoud.
Hoop dat het nog te volgen is O-)
In elk geval, bij het linker draadeind zat dus meer speling dan rechts.
Dop op de dopmoer gezet en voorzichtig de boel wat vaster gedraaid, dat ging dus heel gemakkelijk :}
Eigenlijk veel te gemakkelijk, dit stonk gewoon naar de misdaad. :X
Voorzichtig dus nog iets doorgedraaid en jawel dopmoertje kwam los met de helft van het draadeindje er nog aan :(
Ik zal de het gedeelte van het medische-encyclopedie dat toen heb voor gedragen hier maar niet herhalen O-)
De boel zo laten zitten was geen optie aangezien we volgende week op vakantie gaan en ik morgen ook nog op de motor weg wil.
Ander dopmoer dus ook los gehaald en het schetsplaatje verwijdert om het aan een nadere inspectie bloot te stellen.
Zag meteen dat de rechter draadeind ook niet okselfris meer was ( hmmm, gezien de huidige temperaturen misschien geen goeie vergelijking }) )
De draad in het midden van de draadeind was veel wijder dan op de rest dus ook deze was flink opgerekt en op het punt om af te breken.
Hier dus het geluk *O*
Want je kan er vergif op innemen dat ze anders in vakantie de geest aan Maarten hadden geven en ik op een camping in zuid-Frankrijk had kunnen gaan lopen kloten om de boel weer vast te krijgen. B|
Maar goed om een intussen lang verhaal nog langer te maken, draad eindjes dus afgeslepen en twee m6 rvsboutjes opgezocht.
Deze weer netjes aan de plaat vast gepikt en met wat zwarte verf weer opkleur gebracht.
Boel weer gemonteerd en proefritje gemaakt.

En verdomt ik denk dat het trillen ook weg is :}

Iedereen die het toch hier heeft gelezen en heeft kunnen volgen, hulde :}
En voor de rest die al bij zin 1 is afgehaakt, ik kan het volledig begrijpen O-)

Rest nog een ding, het moraal van dit verhaal.
Als je zelf onderhoud doet aan je Zedje kijk dan af en toe even die twee draadeindjes na want als het bij mijn motor gebeurd kan het ook bij jouw motor gebeuren ;)



Dan heb je toch echt geluk gehad,stel je voor het was onder het rijden afgebroken. :N |(


Ik zal het ook maar kijken of het bij mij nog in orde is.


Bedankt voor de tip. :Y :)
 
waar koop ik zon motor spijkerbroek? zijn er nog verschillende merken (oog op kwaliteit)? Ik heb namelijk best stevige bovenbenen en heb het idee dat een leren motorbroek niet voor mij gaat werken..

alvast bedankt,

Groeten,

Martijn

PS: de wond in mijn been zit eindelijk dicht, dus de tijd van verbinden is voorbij *O* !!

De esquad die ik heb, als je via hun site retailers zoekt kan je kijken welke dicht bij jouw is klik

andere merken, geen idee. esquad is denk ik wel een van de duurdere.
 
In de 2e versnelling met de koppeling wheely doen vind ik het best te controleren.
Zonder koppeling in eerste versnelling komt het voorwiel amper van de grond af bij mij. En je gaat veel harder.
 
Is er toevallig nog iemand die een zwarte hugger en of bellypan heeft en er vanaf wil voor een nette prijs.? voor een 2007 z750
 
In de 2e versnelling met de koppeling wheely doen vind ik het best te controleren.
Zonder koppeling in eerste versnelling komt het voorwiel amper van de grond af bij mij. En je gaat veel harder.
nou bij mij krijg ik een auto wheely niet eens voor elkaar....
1e versnelling en koppeling kom ik netje van de grond en kan m ook zo houden, maar als ik dat probeer in zn 2 dan slipt die alleen maar.
dus vroeg me af of meer mensen daar last van hebben. het betreft een z750 van 2009.
 
zal wel goed komen we houden je handje wel vast. _O- _O-
Doe maar niet! :X
oei pina dat is weinig... ondanks dat ik weinig tijd heb, heb ik toch al 3000 km gereden dit jaar... enne ritje eifel en ritje ardennen staan nog in de planning... het wordt sinds jaren weer eens meer dan 5000 km terwijl ik het prive met mijn harem en nieuwe baan drukker heb gekregen (of heet dit nu vluchtgedrag....)
Ik hou 't op vluchtgedrag bij jou! ;)

.....en daar heb ik juist geen reden toe: mijn harem bestaat slecht uit een enkele koffiedame, en druk met werk heb ik het al helemaal niet! :+
Ik denk dat het wel los loopt. :Y

Dan wens ik jullie veel plezier in (Zwitsalland). :Y :] *O* :)
Thanks! :}
Goed eigenlijk. Sinds ik die mitella kwijt ben gaat het met sprongen vooruit. Komende week mag ik autorijden.
Het volgende doel laat zich raden.... O-) }) :] :]

Het heeft al met al een tijd geduurt en ik ben er nog niet maar nu kom ik in de fase dat ik er geen spijt van heb....
Dat zijn goeie berichten!!! *O* *O* *O*
 
Is er trouwens iemand op de dit forum die zelf zijn kleppen heeft gesteld??
Een van de heren die al wat langer op dit forum meedraaien misschien???

.....hoor er heel graag meer over!
 
Is er trouwens iemand op de dit forum die zelf zijn kleppen heeft gesteld??
Een van de heren die al wat langer op dit forum meedraaien misschien???

.....hoor er heel graag meer over!
:N sorry, dat en injectie-synchroniseren zijn de twee dingen die altijd aan mijn dealer over laat.
 
Gisteravond om af te koelen in m'n doorwaaipak stukkie op de Z-et gaan :] . Dacht lekker rustig op de weg ivm WK en kan dan voor dat de buien los barsten weer thuis zijn .
Maar gemaakte plannen lopen wel eens anders. Kom ik tijdens 't ritje een oude vriend tegen die ik door emigratie al zo'n 20 jaar niet meer gezien had.
Was dus een hoop bij te praten, en zodoende kwam de onweer en de buien steeds dichter bij . Zo rond elven toen 't buiten wat rustiger werd richting huis gegaan. Was een hele ervaring , Goretex van de laarsen werkt prima, voeten waren in tegen over stelling van de rest kurkdroog . En hoe klein kan je je zelf voelen als je niet eens zover van je af de bliksem heen en weer ziet schieten.

Maar al met al een geslaagde avond gehad *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan