Kawasaki Z1000 - Z750 [S] Plaza *57

Status
Niet open voor verdere reacties.
:)
als 't wat gerust stelt ik heb ook op m'n Z wat steenslag :S
En de coating op de velg is ook niet Juh van Het . . keer het schijfremslot laten donderen op m'n velg en gelijk een plekje :X

Heb voor mijn kontje (ja heb hem een keer laten donderen ;( ) Bijpassende kleurlak gekocht, dit netjes aangebracht binnenshuis ( dus verwarmd) daarna helemaal nagewerkt met waterproof / commandant, en gepoetst tot ik d'r gek van werdt. . het is nu glad en niet voelbaar. Maar je blijft toch een klein kleurverschil zien vind ik. Het is netter dan een "krasje" maar dan nog ik zou het nooit op mijn tank verven, die krijg je volgens mij nooit zo mooi vlak "gepollijst"
( heb het op een plekje onderaan m'n tank uit het zicht geprobeerd en vond het niet mooi dan valt een stukje steenslag in mijn ogen minder op / lijkt natuurlijker dan een "vreemd" kleurverschilletje" )

En ja ik heb de juiste kleur besteld bij de dealert :+ Maar rood verkleurt in de loop van de jaren :+



Maar daarintegen, heb ook steenslag op 't vizier van m'n helm. Dus vertel maar eens waar 't niet komen kan ;) Het enige wat kan helpen is een of andere folie ofzo waar ik eens wat over gelezen heb :9
Ai! Klote man!!
Da's echt pech hebben, zeker met zo'n lage snelheid!

Veel succes met herstel van bike en body!!
 
Ik heb het idee dat m'n ketting veel te strak staat.
In het instructieboekje staat dat ie 30-40 mm speling moet hebben, maar hij heeft er maar ongeveer 10.
Een weekje na m'n bandenwissel ontdekte ik dat de borgmoer van de linker kettingspanner loss aan het lopen was, deze heb ik weer vast gezet. Einlijk had ik verwacht dat de kettingspanning daardoor te laag zou worden, maar het tegendeel blijkt dus het geval te zijn.
Morgen kan ik m'n paddockstand ophalen op het postkantoor. ik neem aan dat de kettingspanning vrij eenvoudig zelf af te stellen is toch?

Zou het veel kwaad kunnen om door te rijden met de te hoge spanning? :$
 
Ik heb het idee dat m'n ketting veel te strak staat.
In het instructieboekje staat dat ie 30-40 mm speling moet hebben, maar hij heeft er maar ongeveer 10.
Een weekje na m'n bandenwissel ontdekte ik dat de borgmoer van de linker kettingspanner loss aan het lopen was, deze heb ik weer vast gezet. Einlijk had ik verwacht dat de kettingspanning daardoor te laag zou worden, maar het tegendeel blijkt dus het geval te zijn.
Morgen kan ik m'n paddockstand ophalen op het postkantoor. ik neem aan dat de kettingspanning vrij eenvoudig zelf af te stellen is toch?

Zou het veel kwaad kunnen om door te rijden met de te hoge spanning? :$
Goed is anders, maar je kan hem toch ook wel iets losser zetten zonder paddockstand?
 
Wheelman sterkte met het herstellen van de motor en jezelf.
Het is wel op een slecht moment gebeurt nu het mooie weer eraan gaat komen |(
 
Ai! Klote man!!
Da's echt pech hebben, zeker met zo'n lage snelheid!

Veel succes met herstel van bike en body!!


Ik vind m'n "body" perfect zoals 't is hoor :') bedankt dat je me d'r even op wijst dat ik "herstel" nodig zou hebben :P gelukkig ben je geen meisje want dan had ik 't serieus genomen :')

:+

@wheelman, ook niets gescheurd oid ? :O
 
net nog ff een stukje :] .
met dit weer kon ik het niet laten.
de dijkjes waren lekker leeg. })
eigenlijk moet ik dat meer op een door de weekse avond ff een rondje.

is ook zo... s avonds rijdt wat ontspannender...in de regio waarin wij bivakeren....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het idee dat m'n ketting veel te strak staat.
In het instructieboekje staat dat ie 30-40 mm speling moet hebben, maar hij heeft er maar ongeveer 10.
Een weekje na m'n bandenwissel ontdekte ik dat de borgmoer van de linker kettingspanner loss aan het lopen was, deze heb ik weer vast gezet. Einlijk had ik verwacht dat de kettingspanning daardoor te laag zou worden, maar het tegendeel blijkt dus het geval te zijn.
Morgen kan ik m'n paddockstand ophalen op het postkantoor. ik neem aan dat de kettingspanning vrij eenvoudig zelf af te stellen is toch?

Zou het veel kwaad kunnen om door te rijden met de te hoge spanning? :$


vertrouw de merktekens niet.

demonteer kettingbeschermer en leg een alu.strip (bv. bij praxis 100X1 cm) op de ketting om te zien of je wiel recht staat.

en ja, te strak kost je je wiellager (in en uit veren heeft invloed op je kettingspanning).

Gr.
 
Als we toch op de vragentoer zijn :P

Ik had vanmiddag weer dat ik terugschakelde van de 2 naar zn 1, en dan lijkt ie opeens in zn vrij te springen ofzo, geen aandrijving en geen groen lampje, maar ook komt het schakelpedaal niet omhoog. Dit is de 2de keer in 7.000 km dat ik het had. Allebei de keren tijdens het schakelen van de 2 naar de 1ste versnelling. Komt dit vaker voor?
Of iemand een idee wat het kan zijn. :?
Mijn Zed staat ondertussen 50.000 km op, heb hem gekocht met 43.000.
Schakelt en rijdt voor de rest gewoon goed.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind m'n "body" perfect zoals 't is hoor :') bedankt dat je me d'r even op wijst dat ik "herstel" nodig zou hebben :P gelukkig ben je geen meisje want dan had ik 't serieus genomen :')

:+

@wheelman, ook niets gescheurd oid ? :O
Haha, LOL!!
Zit ik ff zwaar te pitten!
Ik bedoelde Wheelman, maar heb het verkeerde bericht gequote :$
 
Als we toch op de vragentoer zijn :P

Ik had vanmiddag weer dat ik terugschakelde van de 2 naar zn 1, en dan lijkt ie opeens in zn vrij te springen ofzo, geen aandrijving en geen groen lampje, maar ook komt het schakelpedaal niet omhoog. Dit is de 2de keer in 7.000 km dat ik het had. Allebei de keren tijdens het schakelen van de 2 naar de 1ste versnelling. Komt dit vaker voor?
Of iemand een idee wat het kan zijn. :?
Mijn Zed staat ondertussen 50.000 km op, heb hem gekocht met 43.000.
Schakelt en rijdt voor de rest gewoon goed.


oooh no worries, dat heb ik ook wel eens, en al vanaf dat ie nieuw is. Ook wel van 3e naar 2e versnelling :Y komt omdat ik dan even te lui ben met schakelen. En het is volgens mij ook wel een "Kawa-kwaaltje", het tussen een versnelling blijven hangen...
 
Welkom terug :) Alles verder drooggebleven? ;)
Ja, zal wel erg leuk rijden zijn daar, weer heel anders dan europa gok ik zo. En rustig...
Foto's?? ;)
Wat ik me eigenlijk nog afvroeg (en andere Zwitsal-gangers misschien ook wel) is of daar in Schotland echt zo veel schapen zijn en veel slootjes en beekjes??
:+

:Y erg veel schaapjes naast maar ook op de weg....en als de kleintjes bij mama zijn zit je goed en kan je blijven knallen...maar als moeder en kind schaap allebei aan een andere kant van de weg lopen...ANKEREN!!!! baby loopt gewoon over als je aankomt rijden...ohh...en af en toe een koe of 4 ontwijken ergens op isle of skye...nog wat cattle grids in bochten tegen gekomen....3 dubbele knik bochten....en ze hadden zand gestrooid tegen gladheid!!!!! ja voor autos misschien B|


maar erg gaaf daar te rijden...
 
nou de komende tijd geen motorrijden meer voor mij. Gister met de motor langs een dijk beland.. Ik reed 20-30km/uur in de bocht en op één of andere manier kwam ik niet helemaal lekker uit in de bocht, gevolg naast de bocht zo de dijk af.

Ik eindigde halverwege de dijk en de motor onderaan de dijk.. Resultaat: een onderbeen wat twee keer zo dik is als normaal en flinke pijn in de schouder. Gelukkig niets gebroken en is hopelijk mijn letsel snel weer genezen.. Lig nu met coolpack op de bank.. Terwijl nu juist mooi weer word :( !!

De motor daarintegen.. Die heeft het minder naar haar zin :( !!

Wat foto's:
[afbeelding]
Mijn onderbeen(tje)

[afbeelding]
koppelpendaal verbogen.. :(

[afbeelding]
koplamp stuk uit..

[afbeelding]
ik weet niet of mijn stuur kapot is, want ziet er na uit dat die gekanteld is..

[afbeelding]
Het trieste totaal :( !!

daarnaast zit er een barst in de kontkap en een schaafplek op de tank (gelukkig geen deuk)

Tevens doe ik een oproep voor onderdelen, wat ik sowieso nodig heb is:
-orginele voorremhendel;
-orginele koppelpendaal;
-orginele koplamp of koplampglas (weet niet of dat los is);
-wellicht een orgineel stuur (moet ik nog even checken als ik weer kan lopen);
-orginele linker radiatorcover.

dat was het wel zover ik gezien heb.. als ik eenmaal weer herstelt ben ga ik een diepere inspectie uitvoeren.. Op langer termijn (3-4 weken) zoek ik ook nog een voordelige spuiter die eventueel spotrepair kan uitvoeren?

mocht je iets hebben liggen laat het aub weten, want weer zo snel mogelijk weer de weg op..

Alvast bedankt,

Groeten,

Martijn

dit is een trieste aanblik van een mooie rooie.

ik heb nog een orgineel stuur en rem en koppeling hendel liggen
laat maar ff weten of je iets ervan nodig hebt
rode broeders moeten elkaar ff helpen :+
 
Hallo :W

Ik heb vorige week ook een Z gekocht... heb dat altijd al een vet model gevonden (duhh) ondanks dat ik toen toch een racer heb gekocht. Maar goed, wijsheid komt met de jaren!

Ik zal binnenkort een ander fotootje maken maar tot die tijd moeten we het effe hiermee doen:
[afbeelding]

Heb m zelf uitgekrat en rijklaar gemaakt :P

Alleen kom je uiteindelijk op een aantal punten. een van mijn meest prangende vragen is: WAAR LATEN JULLIE JE SLOT? Mijn racer had weinig plek maar hier past precies een envelop onder de douzit (vanmiddag getest)

Verder fijn apparaatje natuurlijk, vandaag 140km gemaakt en nu staat de teller op 256km. Sturen moet ik nog wel ff aan wennen maar het blok is heel soepel, ondakt dat ik volgens het boekje nog maar heel weinig toeren mag maken. Allemaal een stuk makkelijker dan een 600cc supersport ;)

zo zie ik ze graag :Y niets is magischer dan je nieuwe motor ontkratten 8-)
 
Weet iemand zeker of de rem/schakel set van een Z750 '09 op het oudere '04-'06 model past?

BVD
 
Wheelman sterkte met het herstellen van de motor en jezelf.
Het is wel op een slecht moment gebeurt nu het mooie weer eraan gaat komen |(

dank je wel, inderdaad.. zag de weersverwachtingen.. maar goed nu kan ik lekker een kleurtje krijgen haha (jaja altijd positief bekijken :P )!! Vandaag de motor weer voor de eerste keer gezien, word er niet vrolijk van :( !! Maar goed komt goed :D !

Ik vind m'n "body" perfect zoals 't is hoor :') bedankt dat je me d'r even op wijst dat ik "herstel" nodig zou hebben :P gelukkig ben je geen meisje want dan had ik 't serieus genomen :')

:+

@wheelman, ook niets gescheurd oid ? :O

LOL!! ik weet het niet, volgends de ambulancier alleen een zwelling.. Maar hou het wel goed in de gaten :) !!

Haha, LOL!!
Zit ik ff zwaar te pitten!
Ik bedoelde Wheelman, maar heb het verkeerde bericht gequote :$

komt helemaal in orde.. !!

dit is een trieste aanblik van een mooie rooie.

ik heb nog een orgineel stuur en rem en koppeling hendel liggen
laat maar ff weten of je iets ervan nodig hebt
rode broeders moeten elkaar ff helpen :+

Ik stuur je zo even een email/pm!! sowieso remhendel en waarschijnlijk stuur!

Net een Barracuda Bellypan besteld.


Gisteravond heerlijk gereden op de dijk richting Heteren. Vanuit die richting nog een Z750 tegengekomen. Iemand van hier?

brrr dijk :+ !
 
oooh no worries, dat heb ik ook wel eens, en al vanaf dat ie nieuw is. Ook wel van 3e naar 2e versnelling :Y komt omdat ik dan even te lui ben met schakelen. En het is volgens mij ook wel een "Kawa-kwaaltje", het tussen een versnelling blijven hangen...


Nog even toelichting voor geintresseerden :+ Net de dealer gebelt, die zei dat ik even de schakelset moest smeren en dat ik me geen zorgen hoefde te maken als het maar 2x in 7000km voorkomt. Dus blijkbaar een kwaaltje ofzoiets ;)
 
nou de komende tijd geen motorrijden meer voor mij. Gister met de motor langs een dijk beland.. Ik reed 20-30km/uur in de bocht en op één of andere manier kwam ik niet helemaal lekker uit in de bocht, gevolg naast de bocht zo de dijk af.

Ik eindigde halverwege de dijk en de motor onderaan de dijk.. Resultaat: een onderbeen wat twee keer zo dik is als normaal en flinke pijn in de schouder. Gelukkig niets gebroken en is hopelijk mijn letsel snel weer genezen.. Lig nu met coolpack op de bank.. Terwijl nu juist mooi weer word :( !!

De motor daarintegen.. Die heeft het minder naar haar zin :( !!
O,o, :o is het seizoen van de vallende Z weer begonnen?
Maar Martijn; ernstig balen voor je! Vallen de lichamelijke klachten nog steeds mee?

Zetje komt ongetwijfeld wel weer goed. Succes en sterkte!

Voor de rest doe je net als ik: beetje aanstellen, vrouwtje af en toe lief aankijken en lekker in het zonnetje zitten. Wat het rijden betreft: wij hoeven met dit weer niet in zo'n warm leren pak voor het stoplicht te wachten. :N Lekker in het korte broekie in de tuin.
Hoef je ook niet zo vaak te tanken.... O-)
 
wat betreft het stuur, je kunt ook een of the market (zal geen reclame maken) stuurtje kopn en d'r op bouwen, zijn hem de kosten niet met een paar mooie stuurdempers d'r op. 8-)

Volgens mij had je deze Z toch nog maar net?

Iig sterkte met je herstel!
En hopen dat je snel weer lekker kan :]
Je bedoeld waarschijnlijk after market...... :)
 
zooo...ben ook weer terug uit Schotland....2300km...5,5dagen regen...1,5 dag beter weer (lees: geen regen, maar wel wind, kou en nat wegdek)
MAAR....erg gaaf rijden daar in zeg!!!...veel moois gezien en erg gezellig geweest...
Ga zeker weer een keer terug!!!!!

zoo..en nu eerst fotos uitzoeken...
Ik wil ook nog steeds in Schotland kijken maar het weer houdt me tegen.......het schijnt echt schitterend te zijn.

O, enne, nog welkom thuis. :) Waar de zon schijnt.... *O*
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan