Kawasaki Z1000 - Z750 [S] Plaza *57

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het idee dat m'n ketting veel te strak staat.
In het instructieboekje staat dat ie 30-40 mm speling moet hebben, maar hij heeft er maar ongeveer 10.
Een weekje na m'n bandenwissel ontdekte ik dat de borgmoer van de linker kettingspanner loss aan het lopen was, deze heb ik weer vast gezet. Einlijk had ik verwacht dat de kettingspanning daardoor te laag zou worden, maar het tegendeel blijkt dus het geval te zijn.
Morgen kan ik m'n paddockstand ophalen op het postkantoor. ik neem aan dat de kettingspanning vrij eenvoudig zelf af te stellen is toch?

Zou het veel kwaad kunnen om door te rijden met de te hoge spanning? :$
Jazeker. Maar er zal intussen vast al iemand gereageerd hebben.
 
Nog even toelichting voor geintresseerden :+ Net de dealer gebelt, die zei dat ik even de schakelset moest smeren en dat ik me geen zorgen hoefde te maken als het maar 2x in 7000km voorkomt. Dus blijkbaar een kwaaltje ofzoiets ;)
Kawa staat niet slecht bekend om z'n versnellingsbakken. Zijn juist goed. Je moet alleen niet slordig of ongeconcentreerd door de bak heenraggen. Dan valt ie in een onbedoelde "vrij". En dat is iets waar vrijwel elk merk last van heeft.
 
Laatst bewerkt:
Kawa staat niet slecht bekend om z'n versnellingsbakken. Zijn juist goed. Je moet alleen niet slordig of ongeconcentreerd door de bak heenraggen. Dan valt ie in een onbedoelde "vrij". En dat is iets waar vrijwel elk merk last van heeft.
klopt een vriend van mij met een cbr1000RR 2005 heeft dit ook.
En zo weet ik er nog een paar.
 
Je bedoeld waarschijnlijk after market...... :)


:') Neerlandsch is niet altijd m'n sterkste punt :+
Maar gek genoeg begrijpen de meeste mensen me over 't algemeen wel :o
Had natuurlijk ook kunnen zeggen zo van die onderdeeltjes die niet kawasaki merk eigen zijn maar van een ander merk die zijn gemaakt om te passen op meerdere motoren waaronder onze zetjes.

Maar volgens mij is dat nog een stuk minder duidelijk :+ O-)

Maaruh hoor jij niet in je korte broekje in de tuin te zitten zonnen terwijl 't vrouwtje een biertje brengt ;) :)

wow wat een gewouwel weer :+ Ik ga ook maar ff de zon in 8-)
 
zooo...ben ook weer terug uit Schotland....2300km...5,5dagen regen...1,5 dag beter weer (lees: geen regen, maar wel wind, kou en nat wegdek)
MAAR....erg gaaf rijden daar in zeg!!!...veel moois gezien en erg gezellig geweest...
Ga zeker weer een keer terug!!!!!

zoo..en nu eerst fotos uitzoeken...

welkom back
ik wil daar ook wel eens naar toe.....
 
Weet iemand of er folie (universeel) is om de tank te beschermen waar je benen tegenaan zitten? Of hoe het heet, waar je het koopt?
 
er is wel een folie, altans het is net zoiets als je tank pad. een vriend heeft het op ze gixxer 600. weet alleen niet hoe het heet, zou ik even moeten bellen. ik wil het zelf ook op me kawa :P, bij hevig remmen schuif ik nog wel eens wat :P

de folie is meer een gripkrijger dan een protector btw
 
Laatst bewerkt:
der was toch laatst zo'n instructie filmpje op motor meuk over die folie?
tenminste kan me er iets van herrineren.
 
folie op een tank van vandaag de dag plakken lijkt me best moeilijk al die vormen in zo'n ding.

vandaag met de zon gaat het juist makkelijk , warme folie kan je makkelijker in vorm krijgen

Bedoel je zoiets




ow, wacht nog even gelijk gebruik maken om een piccie te plaatsen
full
 
Laatst bewerkt:
nou, de motor staat weer veilig in de garage.. blijft een triest gezicht :( !! Stuur is toch scheef, dus die mag ik ook vervangen. De spiegels heb ik kunnen redden, waren net nieuw..

Daarnaast het neuskapje (zwarte) eraf gehaald en het frame wat daaronder zit is ook zo scheef als een hoepel, linker radiator cover is afgebroken, bevestigingspunten onder de neuskap zijn ook verbogen..

Dus het lijstje is nu als volgt:
-koplamp (bijna rond)
-stuur (twee mensen benaderd, dus komt goed)
-voorrremhendel (komt ook goed)
-linker radiatorcover (die zoek ik dus nog)
-frame voor neuskapje (zal wel via de dealer moeten, iemand andere suggesties?)
-schakelpedaal (komt ook wel goed)

Ben bang dat de lijst alleen maar langer gaat worden naar mate de motor verder uit elkaar ligt.. Maar nu eerst met beentje omhoog, voel hem goed :( !!

Mocht je iets hebben liggen wat dan ook, dan hoor ik dat graag, want wellicht heb ik het nodig haha.. tips waar voordeliger wat te krijgen zijn ook altijd welkom (ben nog tot 1 september student haha)..

Ja dat is trouwens weer een leuk nieuwtje, dat ik vanaf 1 september aan de slag kan :) !!

Alvast bedankt en sowieso bedankt voor de hulp!!

Groeten,

Martijn
 
Ebay... ebay.....en anders ebay?

en de kawadealer/zaak in Haastrecht. (mammoet dacht ik) geeft volgens mij 10% op kawa parts
ff nagekeken en ja 10% korting op originele Kawasaki onderdelen en accessoires als u ze bij ons besteld en vooraf betaalt.

Wel goed nieuws voor de Job, das altijd wel prettig

Die dealer in Haastrecht heeft zo te zien alleen onderdelen voor de nieuwe z1000, maar zal eens mailen.. En zit ook iedere dag op ebay ja haha..

Bedankt voor het meedenken :) !
 
Die dealer in Haastrecht heeft zo te zien alleen onderdelen voor de nieuwe z1000, maar zal eens mailen.. En zit ook iedere dag op ebay ja haha..

Bedankt voor het meedenken :) !


Online wel ja.. gewoon ff bellen misschien kunnen ze wat voor je betekenen
 
Morgen hopelijk eindelijk mijn motor ophalen. Ze waren bij de belastindienst (MRB) mijn platen en papieren kwijt geraakt nu eindelijk gevonden en zouden vandaag op de bus zijn gegaan.

Dan natuurlijk dit weekend lekker toeren!
 
Weet iemand of er folie (universeel) is om de tank te beschermen waar je benen tegenaan zitten? Of hoe het heet, waar je het koopt?
ja,dat weet ik,heb het zelf ook,moet/zal/ga ik ff nazoeken voor je.
 
vandaag met de zon gaat het juist makkelijk , warme folie kan je makkelijker in vorm krijgen

Bedoel je zoiets

Bedankt, wel een rare maat 17,5x165 cm en dan die prijs 33 euro voor een stukje folie idioot gewoon -O- , nog meer optie's :/
 
GEZOCHT! Z750 '04-'06 Benzinetank zonder deuk. Kleur maakt niet uit. Wie o wie krijgt mij weer blij?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan