Tweetakt van Oostblok tot Japan, onder één dak

Van het weekend weer wat aan de jawa gedaan.

Benzinetank gevult met schoonmaak azijn om de tank te ontroesten :)

Nieuwe 37cm achterschokbrekers waren binnengekomen en die heb ik ook gemonteerd. Kwa hoogte staat de jawa nu goed vind ik. Alleen nog een oplossing vinden voor de onderste ophanging.
De orginele schokbreker ophanging is met een oogje en deze schokbrekers hebben een beugeltje. Misschien dat ik het beugeltje nog wat bijbuig of dat ik er een oogje onder las, heb nu het idee dat hij klemt bij de onderste ophanging.

 
Van het weekend de benzinetank afgevult met schoonmaakazijn en water en dit een paar dagen laten staan, het resultaat ziet er goed uit, roest is eruit 8-)

Vandaag op m'n werk de binnenkant zinkfosfateren zodat die ook niet meer gaat roesten en dan hopelijk vd week het 1e proefritje maken 8-)
 
Leuk projekt, Seba$! *O*

Ben benieuwd naar het eindresultaat. :Y



(En als het niet mooi loopt, kun je altijd nog het GT750 blokje erin lepelen! :+)
 
Vanavond weer ff aan de jawa geklust :)

tellers pas gemaakt met een beugeltje, cross stuurtje erop, voorrem ontlucht, kabeltjes aangesloten, en even los het tankje erop.

t begint al ergens op te lijken *D


dsc01926n.jpg

dsc01927jq.jpg


dsc01928o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi om te zien hoe veel het scheelt in hoogte aan het blokkie hout onder de zijstandaard, moet nog wel een verlengstukkie tussen......
 
inmiddels ook alu blokjes gevonden om adapters te maken voor onder de achterschokbrekers.
De originele schokbrekers hebben boven en onder een oog-ophanging, de 37cm schokbrekers die er nu onder zitten hebben aan de onderkant een vorkje als ophanging..

Ik kreeg ze wel passend op de motor maar op het ophangpunt knelden ze wat waardoor de veerwerking niet echt goed was.
 
Leuk om er een enduro van te maken,zal hem binnenkort wel eens rond horen pruttelen in de omgeving :Y :Y Mijn Jawa Ts met Velorexspan heb ik weggegeven aan mijn jongste broertje. Ik mag er vast nog wel eens een rondje meerijden met ons dochtertje :Y ;)
 
Leuk om er een enduro van te maken,zal hem binnenkort wel eens rond horen pruttelen in de omgeving :Y :Y Mijn Jawa Ts met Velorexspan heb ik weggegeven aan mijn jongste broertje. Ik mag er vast nog wel eens een rondje meerijden met ons dochtertje :Y ;)

Je zal hem ongetwijfelt wel een keer door hoorn horen pruttelen ;)

Misschien een leuk idee om van het voorjaar een jawaritje in westfriesland te doen, jij met het zijspan, ratz op z'n 634 en ik met m'n caferacer of enduro 8-)
 
Gister weer lekker bezig geweest :)

Alu blokjes pas gemaakt voor de achterschokbrekers

dsc01931z.jpg



Uitlaatjes gemonteerd en de grote spatlap van de achterkant af
dsc01932dj.jpg

dsc01933or.jpg


Gefosfateerd benzinetankje, de roestpuntjes erin zijn druppeltjes met roestige kleur
dsc01934n.jpg


Even gekeken waar dat geratel vd ketting nou vandaan kwam...
Nu snap waarom mensen altijd zeggen 'de rollen vd originele ketting zijn niet zo best' :X
Meteen maar even een nieuwe besteld net als een nieuwe keerring (voor het geval dat)
dsc01935m.jpg


Voorkapje in jawastyle gemaakt 8-)
dsc01937pq.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan