Tweetakt van Oostblok tot Japan, onder één dak

Vd week de nieuwe ketting er omheen gelegd en het 1e rondje gereden.


Uploaded with ImageShack.us

Eerste indrukken zijn goed :)
Volgende week maar even enduro bandjes bestellen, zijstandaard verlengen, iets bedenken voor de stuuruitslag die nu niet zo groot is en kleurstelling bedenken.

Ff wat plaatjes:

084lj.jpg


085df.jpg


086er.jpg
 
Ziet er goed uit,alleen die kettingkast past niet in het plaatje.

Maar zo gaat de ketting wel langer mee omdat die veel schoner blijft.
Zeker als er ook nog echt modder en zandpaden worden opgezocht.

Heel handig zo'n ding, zouden ze op de huidige motoren ook weer moeten plaatsen!

En IK vind hem zo in het grijs al leuk.
Ben benieuwd welke kleur(en) hij gaat krijgen.

Suc6
 
De kettingkast wint de schoonheidsprijs niet, op deze motor niet en op m'n caferacer ook niet...
Maar dat kleine beetje looks kan echt niet op tegen de functionaliteit :N

zoals: 2x per jaar de ketting smeren, goede bescherming van de ketting (standaard een 'normale' ketting zonder o-ringen dus gevoelig voor vuil e.d.), geen vette zooi op het achterwiel, bescherming tegen pekel, rotzooi en water :)
 
De kettingkast wint de schoonheidsprijs niet, op deze motor niet en op m'n caferacer ook niet...
Maar dat kleine beetje looks kan echt niet op tegen de functionaliteit :N

zoals: 2x per jaar de ketting smeren, goede bescherming van de ketting (standaard een 'normale' ketting zonder o-ringen dus gevoelig voor vuil e.d.), geen vette zooi op het achterwiel, bescherming tegen pekel, rotzooi en water :)

Helemaal mee eens :Y
Bij m'n Tiger heb ik een vet achterwiel en zeker nu met de pekel kan ik blijven smeren... :r
En bij m'n MZ (met zijspannentje) hoeft dat smeren niet vaak en het achterwiel komt niet onder het vet :)
 
Ik heb net een beetje met paint gespeeld, resultaat is zo zonder diepte niet optimaal maar zoiets lijkt me wel wat.
Beetje basic kleurstelling met wat stickerwerk.
Ik zal eens in het photoshop topic vragen of hem daar in kunnen kleuren voor me.

Als iemand anders goed is met photoshop of suggesties heeft hoor ik het graag :)

 
acura scott heeft even gephotoshopped voor me 8-)

Vind zelf de bovenste wel mooi, ook ivm de stickers die ik heb liggen, evt kan ik dan ook een gedeelte van de originele lak laten zitten.

23809680.jpg


26834657.jpg


52814124.jpg


Gister bericht gehad dat m'n tramp achterbrug ook is binnengekomen in nl 8-)
 
Laatst bewerkt:
Twijfel tussen 2 en 3........






De derde foto :Y

PS: is die valbeugel selfmade of... ?
 
valbeugel is origineel jawa.
Ivm de winter laat ik hem er voorlopig nog ff opzitten maar als de kou en gladheid weg is gaat die de kast in ;)
 
Agso.
Mocht je er ergens één(2dehands) tegen komen...denk aan mij *D
Bij mij gaat zoiets niet de kast in gezien mijn gestuntel B| :] :+
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de 1e echte km's gemaakt met de jawa 8-)
Ik vind hem erg lekker rijden, zit aardig pit in en hij loopt mooi door z'n versnellingen heen. Op een klein stukje industrieterrein ff doorgetrokken en hij zat snel op de 110km/h :) Zijstandaard heb ik ook verlengt, toch wel handig om een standaard te hebben namelijk :+

Eenmaal thuis lag er nog een verassing op me te wachten:
 
Ietsie meer Tramp misschien?

[afbeelding]

Ik zie hem nu pas... ook een leuke kleurstelling :)
Gister het achterkapje alvast rood gespoten, jawa sticker erop (zelfde als op het voorkapje) en in de blanke lak :)
Nu alleen nog het achtertandwiel + drager aanpassen, de bus die er doorheen gaat moet worden ingekort ivm de nieuwe achterbrug.
 
Even een paar plaatjes:
Wielen eruit gehaald vanwege de nieuwe achterbrug, nieuwe brug paste 1-op-1 erin :) Moet alleen de tandwieldrager nog aanpassen, de bus die erin zit is te lang. Bij de originele brug stak deze door de brug heen, hier komt hij er alleen tegenaan
dsc01955n.jpg


Mikuni carbje binnen gekregen van Gijs Vijs 8-)
dsc01958p.jpg



Nieuwe bandjes, staat meteen al een stuk ruiger 8-)
dsc01959hq.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zie hem nu pas... ook een leuke kleurstelling :)
Gister het achterkapje alvast rood gespoten, jawa sticker erop (zelfde als op het voorkapje) en in de blanke lak :)
Nu alleen nog het achtertandwiel + drager aanpassen, de bus die er doorheen gaat moet worden ingekort ivm de nieuwe achterbrug.

Vandaag twee Tramps gezien. Hoorde dat de rode kappen op de tank niet meer te krijgen zijn. '( Frame is ook iets langer.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan