Tweetakt van Oostblok tot Japan, onder één dak

Jep bandjes zijn heidenau k60 idd :)

Toevallig heeft m'n vriendin ze vorige week ook onder dr transalp laten zetten (de scout versie) staat ook wel ruig 8-)
[spammodus] Deze mooie en goed onderhouden transalp is ook tekoop ;) [/spammodus]
 
Vandaag twee Tramps gezien. Hoorde dat de rode kappen op de tank niet meer te krijgen zijn. '( Frame is ook iets langer.

Of het frame langer is weet ik niet.. achterbrug sowieso wel, de nieuwe ketting die ik heb liggen is ook een paar schakels langer.

Van die tankkappen was ik al achter gekomen dat het lastig was om eraan te komen.. Ik weet ook nog niet precies wat ik met de tank ga doen, of deze tank houden en dan niet de maximale stuuruitslag hebben (wel voldoende om mee te rijden ben ik al achter), deze tank iets aanpassen voor een grotere stuuruitslag, een yamaha xt tank pasmaken
 
Zondag een XT tankje opgepikt, misschien dat ik hem pas kan krijgen op de jawa en hiermee de stuuruitslag beter is 8-)

full
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag weer ff bezig geweest met de jawa.
Achterwiel zit er nu eindelijk in, bus van de tandwieldrager op maat geslepen. Nu alleen nog een andere achterremkabel, de nieuwe achterbrug is langer dus de kabel is 5cm te kort..

Ook even de carterdeksel eraf geschroeft om de seal van de kickstarteras te vervangen.
De afgetapte olie was best smerig (logisch na 15jaar stilstand) dus meteen maar even gecheckt of er geen gekke dingen te zien waren in het blok.
dsc02011rb.jpg


Koppelingsplaten zit ook nog genoeg voering op :)
dsc02012ho.jpg


Achterkapje rood gespoten, sticker erop en blanke lak erover. Resultaat is wel strak geworden 8-)
dsc02014i.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bandjes en nieuwe achterbrug eronder :)
dsc02076y.jpg


Alvast een beginnetje gemaakt met spuitwerk en witte folie. Het wrappen van de folie gaat best makkelijk. Dit is het 1e begin, ik haal dit er weer vanaf om het er helemaal strak op te krijgen 8-)
dsc02077rs.jpg
 
Vd week weer ff bezig geweest met de jawa :)

Nieuwe o-ring in de koppeling geplaatst. bij het vervangen van een rubbertje in het blok kwam ik de oude o-ring in stukjes tegen in de carterdeksel...

dsc02104kg.jpg


Even met witte stickerfolie in de weer geweest, werkt wel aardig en het vereist minder voorbewerking dan spuiten :)
Tank moet ik nog doen, maar ik wil eerst rijden als de nieuwe achterremkabel binnen is. Ik twijfel nog of ik deze tank houd of dat ik de XT tank pas maak die ik heb liggen.

dsc02105ow.jpg

dsc02106xp.jpg

dsc02108e.jpg



mikuni carburateurtje 8-)
dsc02109l.jpg
 
Vd week weer ff bezig geweest met de jawa :)

Nieuwe o-ring in de koppeling geplaatst. bij het vervangen van een rubbertje in het blok kwam ik de oude o-ring in stukjes tegen in de carterdeksel...

[afbeelding]

Even met witte stickerfolie in de weer geweest, werkt wel aardig en het vereist minder voorbewerking dan spuiten :)
Tank moet ik nog doen, maar ik wil eerst rijden als de nieuwe achterremkabel binnen is. Ik twijfel nog of ik deze tank houd of dat ik de XT tank pas maak die ik heb liggen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


mikuni carburateurtje 8-)
[afbeelding]


Goed bezig!! Ik geloof dat ik de tank zo zou laten.
 
Vrijdag weer ff bezig geweest met de jawa.
Achterwiel zit er nu eindelijk in, bus van de tandwieldrager op maat geslepen. Nu alleen nog een andere achterremkabel, de nieuwe achterbrug is langer dus de kabel is 5cm te kort..

Ook even de carterdeksel eraf geschroeft om de seal van de kickstarteras te vervangen.
De afgetapte olie was best smerig (logisch na 15jaar stilstand) dus meteen maar even gecheckt of er geen gekke dingen te zien waren in het blok.
[afbeelding]

Koppelingsplaten zit ook nog genoeg voering op :)
[afbeelding]

Achterkapje rood gespoten, sticker erop en blanke lak erover. Resultaat is wel strak geworden 8-)
[afbeelding]


jummie jummie....tietjes op achtergrond zijn mooier :9
 
@ seba$ is die borg van de sentrale koppelings moer is die ook vertandt op de as?
zo nee. dan kan hij er op den duur er van aflopen. was op mijn jawa ook met een gewoone sluidring vast gezet toen ik hem kocht :(
 
@ seba$ is die borg van de sentrale koppelings moer is die ook vertandt op de as?
zo nee. dan kan hij er op den duur er van aflopen. was op mijn jawa ook met een gewoone sluidring vast gezet toen ik hem kocht :(

ja is een originele borgring met tandjes aan de binnenkant, de ring kan dus niet verdraaien :)


Kwam er gister achter dat de benzinekraan lekt op de aansluiting vd tank... even benzine overgegoten naar de andere jawa en nu wachten op een nieuw kraantje inc nieuwe pakking :)
 
Vandaag m'n nieuwe benzinekraan en achterremkabel binnen gekregen.

De oude benzinekraan lekte op de aansluiting vd tank, dacht ik....
Nieuwe kraan erop en weer lekken..
Wat blijkt, de 15jaar stilstand icm een beetje water op de bodem vd tank had voor een paar 0.2mm gaatjes gezorgt. Ik heb het dichtgesmeerd met 2 comp metaal, kijken of hij zo dicht moet of dat ik op zoek moet naar een andere tank/tankcure.

Heb de yamaha xt tank ook geprobeerd. Helaas is die te hoog en te kort, het ik houd een gat van 10cm over tussen het zadel en de tank..
 
De originele 640-tank lijkt niet eens zo verkeerd. Sluit ook goed aan bij de kapjes. Wat je misschien wel even moet testen is of de tank je niet in de weg zit bij het staan op de stepjes. Het wordt tenslotte een Tramp, die ook bedoeld is voor wat offroad kilometers, toch?
 
@Seba$: als het nodig is over een week of 2 ga ik naar Rinie wat materiaal ophalen.
Als je een andere tank wilt, kan ik er eentje voor je meenemen(als ie er 1 heeft) :)

Meestal is dit 2comp. metaal wel olie/benzinebestendig, maar ik zou toch met tankcure in de weer gaan..just in case :)
 
Of de sealer van Rustarrestor, heb ik 2 weken geleden in de polyesther tank van de BMW gedaan, werkt makkelijk en is na 3 dagen "hard" ( blijft namelijk licht elastisch )

Is de enige sealer die aangeeft tegen de moderne benzines te kunnen ( E10 ), wordt verkocht door Rocket caferacerparts die het zelf gebruikt voor al die kunststof caferacertankjes.
 
Max, een collega van me heeft dat spul bij een BSA tank gebruikt maar was er niet tevreden over. Had toch los gelaten met als gevolg rommel in de carb.....
:(

Kan er natuurlijk aan liggen of hij de tank goed heeft kunnen reinigen voor het aanbrengen, dat weet ik niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan